Isnin, 10 Januari 2011

selokaloka.

teruna seorang kaya.

teruna jatuh cinta.

teruna tanya dara.

hendak berjumpa bapa.

dara pula bertanya .

teruna sudah sedia?

teruna cakap ya.

tiba hari bersua.

bapa ajak bicara.

borak begitu lama.

sampai satu masa.

sembang berhenti seketika.

bertanya kembali bapa.

tentang perkara agama.

teruna garu kepala.

teruna tunduk muka.

kemudian bapa berfatwa.

kahwin itu rupanya.

bukan harta semata.

bukan dunia semata.

paling penting agama.

*kadang-kadang saya kreatif rupanya.

sila tergoda

41 comments

10 Januari 2011 12:12 PTG

tu duyung ke dugung

10 Januari 2011 12:12 PTG

? - nak 1st, tak sempat letak tanda soal

10 Januari 2011 12:15 PTG

@kucingorengemok

hey itu model jam kamu tahu!

10 Januari 2011 12:15 PTG

@kucingorengemok

rakus~~haha~~

10 Januari 2011 12:25 PTG

perempuan itu bukan saya.

bapa pula mungkin bapa saya.

kami memilih kan? sile angguk. huuu~

10 Januari 2011 12:28 PTG

@gadisBunga

haha~~kamu cuma menunggu masa GB~~

10 Januari 2011 12:28 PTG

ehheheh..pandai bujal buat seloka ni..menarik..best2..
tp gambau tu xmembuatkan saya tergoda..heheh

10 Januari 2011 12:38 PTG

saya nk pegang watak bapak tu.
sblm pak aji tanya,
baik saya tanya dulu.
huhuhu

10 Januari 2011 12:40 PTG

@cikceriacorner

tak tergoda? ha~~jangan nyesal~~haha~

10 Januari 2011 12:41 PTG

@tupaimerah

boifren kamu bukan finalis imam muda meh?

10 Januari 2011 12:47 PTG

alah -alah duyung ditepian pantai tengah terdampar.

10 Januari 2011 12:49 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

asal bukan dugong~~haha~~

10 Januari 2011 12:55 PTG

dugung silap landing .... hahahaha

10 Januari 2011 12:55 PTG

dugung silap landing .... hahahaha

10 Januari 2011 12:58 PTG

@Chik Att

oi~~its not dugung okay?

haha~

10 Januari 2011 1:17 PTG

walawehhh!~ posing tak bleh blah
ikan duyung kah????

[utk tidak berlaku kejam]

hahahaha

10 Januari 2011 1:30 PTG

finalis imam muda?
muda meh! tak lepash!
oh!

10 Januari 2011 1:38 PTG

huhuhu.. gaya tak boleh belah! ;-)

10 Januari 2011 1:57 PTG

@miloais

haha~~duyung takpe~~

10 Januari 2011 1:58 PTG

@tupaimerah

oho~~memilih~~haha~~

10 Januari 2011 1:58 PTG

@kakcik

tapi tetap menawan kan? kan?

haha~

10 Januari 2011 1:59 PTG

awww...cekci posing camtuh..

10 Januari 2011 2:18 PTG

hah hah....tak leh blahh posing cam tu...!

10 Januari 2011 2:27 PTG

gambor tak bulih blah!




.

10 Januari 2011 2:30 PTG

ya ampunn!!1 dah tengahari pun gua gagal mendapat '1st' komen di sini..huh!!

gambar itu daring, tidakkah bujal risau menjadi sebaran umum dan bakal mencetus kontroversiiiiiiii bak gambar fasha berbikini?

:)

10 Januari 2011 3:02 PTG

Uiiihhhh.. posing maut.. ekekek..

10 Januari 2011 4:12 PTG

@Cik Pah

akhirnya~~haha~~

10 Januari 2011 4:13 PTG

@cik emymilia

kamu sama je dengan yang semua~

haha~

10 Januari 2011 4:13 PTG

@tasekM

kamu sama dengan orang diatas kamu~

haha~

10 Januari 2011 4:14 PTG

@Daddy Ziyyad

eh saya tak berbikini lah~lagipun saya gila publisiti~~haha~~

10 Januari 2011 4:14 PTG

@.:nhalilah:.

ye~~sila tergoda~~

haha~

10 Januari 2011 5:49 PTG

ni iklan apa ni? iklan kasut ke or iklan promo tempat rekreasi.. konpius acik!

10 Januari 2011 6:27 PTG

@DeLancrettLurpak

iklan spender.haha..

10 Januari 2011 7:44 PTG

kalau berbikini dgn posing sebegitu, mat-mat gay sure tengok meleleh... ekekekke

10 Januari 2011 8:54 PTG

boleh hantar karya ke DBP

11 Januari 2011 7:33 PG

Bujal...
cantik posing...
macam jejaka melayu yang terakhir dah...

11 Januari 2011 8:08 PG

@h4ni3

haha~~jangan~~nanti I trauma ok~~

11 Januari 2011 8:09 PG

@aliaaroslan

saya siap hantar ke surat khabar tamil tahu!

haha~

11 Januari 2011 8:10 PG

@Ibu n Abah

haha~~jangan lah makcik~~saya segan~~

11 Januari 2011 8:36 PG

kau belajar yoga kat mana??

11 Januari 2011 8:39 PG

@DrSinga

oi~yoga difatwakan haram ok??

haha~~siut je makcik~~

Catat Ulasan