Jumaat, 14 Januari 2011

nikmat dunia itu kadangkala datangnya dalam bentuk yang tidak disangka kamu tahu!

waktu itu,

saya sedang mengerekot kelaparan.

duduk di kota dengan gaji bersih RM470 adalah penderitaan kamu tahu.

rakan datang dan menendang pintu.

"aku bawak rejeki!!!"

rakan saya itu menjerit seraya menghulur saya sebungkus nikmat.

air mata sedikit mengalir.(masuk habuk )

bau mi goreng itu amat menggggggggghairahkan.(o hoi!)

"bismillahirrahmanirrahim.."

emmm..

selak sini,

jumpa ketulan sardin.

selak sana,

jumpa ketulan telur rebus.

seterusnya ,

jumpa hirisan timun,sengkuang,ketulan ayam berempah dan beberapa objek lain.

"ni mi goreng apa shah?"

"ala..lebihan makanan kat dapur rumah mak aku tadi.ada lauk sardin,rojak mamak dengan ayam percik..aku campur je la semua..daripada membazir.."

"oh~"

jujur.

mi goreng itu amat sedap.

sebab dimasak dengan keikhlasan,

dan dituju kepada yang lapar.

32 comments

14 Januari 2011 10:41 PG

o hooooooooooooooiiiii

14 Januari 2011 10:41 PG

kenapa kawan kamu bungkus sekali gus??? er......

14 Januari 2011 10:42 PG

@kucingorengemok

ye~~1st~~hebat~~

haha~

14 Januari 2011 10:43 PG

@tupaimerah

dia masak migoreng pastu dia campur semua sekali.chef wan ajar katanya~~

haha~

14 Januari 2011 10:45 PG

aduh..lapar la plak..hehe..

14 Januari 2011 10:47 PG

@niesz

jom mi goreng bersam saya.mahu??

haha~`welcome awak~~

14 Januari 2011 10:48 PG

mee goreng rojak ~
keh2

14 Januari 2011 10:49 PG

@alien

haha~~sedap kamu tahu!

14 Januari 2011 10:55 PG

Sebab itu orang pernah kata, memasak dgn penuh rasa kasih sayang dan cinta jujur, paling sedap.

tapi tetap tak leh lawan dgn makan yang FREE...! Makcik sukerrrrrr...

14 Januari 2011 10:55 PG

amalam pemakanan aku kini. tolak yg nikmat2. makan yg tak berapa suka.

mmg bosan.



.

14 Januari 2011 10:58 PG

@azieazah

haha~~nak lagi dapat time lapar.kan makcik kan? kan?

14 Januari 2011 10:59 PG

@tasekM

kenapa sayang? lelemak di pinggang semakin berleluasa sehingga memaksa kamu melalui rejim makan yang bosan kah?

*jangan terasa.saya bergurau sahaja.

haha~

14 Januari 2011 11:00 PG

Alhamdulillah - kamu dan kawan kamu sama2 pandai menghargai.

Kamu tahu? ada yang menguis rumput untuk mendapatkan nasi yang tumpah...

14 Januari 2011 11:01 PG

@kakcik

hu~~taknak sampai begitu makcik~~

alhamdulillah rezeki kami sekeluarga sentiasa cukup~~

14 Januari 2011 11:34 PG

bestnya... ada kawan yg sokmo bawak rezeki... iols nak pindah opis lahhh! bleh tak????

err... sekali imbas.. iols ingat kucing tu mata dia lebam sebelah!
hak hak hak

14 Januari 2011 11:48 PG

haaha bagus2 tak membazir..

14 Januari 2011 12:16 PTG

huhuuhu ...
si kucin tu pun terkedu tengok mee goreng kooo ......

apa buruk benoooo makhluk ni ...~ kata kuchin tu ....

14 Januari 2011 12:45 PTG

lebihan tak apa, tapi makcik tak boleh tahan ada kawan makcik kat tempat kerja ni. Dah makan, tapi dia tak boleh habis, baru bagi orang makan.bagi makcik tu cam sisa. Kalau nak bagi, kena asingkan dulu.

14 Januari 2011 1:52 PTG

bujal..
thanks lawat future son in law yek..hihi..perasan kita

bila dah lapar..
nasi kosong pong sodap!

14 Januari 2011 2:13 PTG

tau...(sambil angguk2) ;)

14 Januari 2011 2:15 PTG

@miloais

haha~~ni cite taghun 2003 la makcik~~

14 Januari 2011 2:16 PTG

@Kaseh

nasib baik dia tak campur sekali dengan kuih lapis~haha~

14 Januari 2011 2:16 PTG

@Chik Att

kucing lapar memang macamtu muka dia~haha~

14 Januari 2011 2:17 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

saya main sebat je makcik~~haha~

14 Januari 2011 2:17 PTG

@Ati Masrif

takpe~~saya seorang yang caring tahu!

haha~~

14 Januari 2011 2:18 PTG

@FATIN MRAZ

nasib baik tahu~kalau tak cepuk~

haha~~

14 Januari 2011 2:32 PTG

rezeki Allah ada dimana-mana =)

sekarang gaji kamu tak seciput itu kaaans?

14 Januari 2011 2:35 PTG

@h4ni3

emm~~lebih rm50 je sekarang~

haha~~

14 Januari 2011 2:45 PTG

mee goreng rojak ikan sardin ayam percik......resepi terbaru kah? ha ha

kalau mcm ni...bungkus la chef wan nanti..keh keh

14 Januari 2011 2:48 PTG

@cik emymilia

haha~~silap gaul ble cerry bery tahu!

14 Januari 2011 4:16 PTG

ADESSS..hik2..

14 Januari 2011 4:20 PTG

@FATIN MRAZ

nanti balik try la buat~haha~~

Catat Ulasan