Selasa, 11 Januari 2011

pasar malam

kenapa ayam percik sekarang hanya guna isi dada?

kenapa murtabak banyak bawang dari daging?

kenapa air tembikai rasa sirap?

kenapa sate rasa ayam kunyit?

kenapa sambal nasi ayam rasa sos cili thai?

kenapa kuih/kek tiada bekas penutup?

kenapa yong tau fu tiada tanda harga?

kenapa banyak sangat kenapa?

kenapa saya banyak kondem?

kenapa?

kenapa?

oh kenapa?

kemudian saya mengalirkan air mata.

44 comments

11 Januari 2011 12:05 PTG

ehem

11 Januari 2011 12:06 PTG

dah, nak cakap tu jek sebagai komenter pertama

ps: adik saya kata isteri kamu lawa!

11 Januari 2011 12:08 PTG

@kucingorengemok

saya redha kelakuan kamu kucing~

11 Januari 2011 12:10 PTG

kenapa pulak nk ngalir air mata tu bujal...?



.

11 Januari 2011 12:10 PTG

sebab minyak naik harga

hahaha

11 Januari 2011 12:15 PTG

orang tua memang begitu.
banyak tanya dan banyak rungutnya.
haha.

11 Januari 2011 12:17 PTG

@kucingorengemok

bagi saya tengok muka adik kamu pulak boleh??

11 Januari 2011 12:18 PTG

@tasekM

saya rindu pasar malam dulu2~~

11 Januari 2011 12:19 PTG

@BonekadalamChermin

alasan cliche!!

haha~

11 Januari 2011 12:19 PTG

@nizamsani

kenyataan yang jujur.

saya benci.

haha~~

11 Januari 2011 12:23 PTG

Mereka akan kata 'kamu boleh balik dan masak sendiri, ramai lagi yang akan membeli tanpa bertanya kenapa'...

Sedih, kan? Sungguh sadis mereka itu! :(

11 Januari 2011 12:25 PTG

@kakcik

saya redha makcik~~redha~~

11 Januari 2011 12:44 PTG

Manusia semakin nak kaya cepat ngan modal yang sikit.

11 Januari 2011 12:46 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

haha~~apsal pakcik asyik delete komen dia?

11 Januari 2011 12:56 PTG

aaaarghhh!!!!
kamu ni macam oyang!
debik kang baru tahu!

11 Januari 2011 12:59 PTG

pasar malam 2011 tu.. bygkan pasar malam utk generasi anak2 kite nanti..say pasar mlm in 2022..or 2033.. cemana la rupe isi murtabak nyer..muehehe..

bukan haiwan jer yg pupus.. kesedapan dan keoriginalan makanan juge kian pupus.. kerana pembikinan yg x seberapa adanya..

p/s:sebab tu lah isteri kene pandai memasak.. kut teragak nak makan.. leh la masak kan utk diri sendri n suami n anak2 juge..hik3..

11 Januari 2011 1:00 PTG

@tupaimerah

oyang adik kamu?

mesti dia seorang yang hebat seperti saya.

11 Januari 2011 1:01 PTG

@FATIN MRAZ

pasar malam akan pupus lagi 5 tahun.

haha~~cik fatin terer masak kan? kan?

11 Januari 2011 1:10 PTG

masak sendiri, so confirm tak terkomen.

miahahaha

11 Januari 2011 1:11 PTG

da lama x g pasau malam kat kl..kat melaka aritu ada le..

11 Januari 2011 1:12 PTG

sebab orang meniaga, dia nak meniaga juga.tapi kualiti tak ada. :(

11 Januari 2011 1:17 PTG

jawapan untuk soalan2 bujal tu berkait rapat dengan kenaikan harga minyak - barangan runcit kering dan basah
tak percaya gi tanya penjual2 terbabit

hik hik hik

11 Januari 2011 1:38 PTG

bujal makcik terlupa nak sign out tadi. pakcik tak de, dia pergi mengecat rumah orang. tima kacih ye komen blog pakcik.mesti dia suka, ko org pertama. sorry nanti makcik buang.

bujal gambar profail ko tu darjah 5 punya gambar ke?

11 Januari 2011 1:44 PTG

Kenapa lerrrr aku boleh terbuka, terbaca, dan terkomen pada entri sengal ini?

oh kenapaaaa?

11 Januari 2011 2:27 PTG

tulisan koo ke tuuu ... cantik ....

lepas ni murtabak... depa boh kulit telur sekali ... bawang dahh mahal ...

11 Januari 2011 2:52 PTG

kira oklah murtabak banyak daging..dari air milo tapi rase air gula jer..

11 Januari 2011 3:10 PTG

terima kasih ye..kongsi info
templates dgn kak ati!

kerana semua dah naik...

takde yang turun..

cantik..handwriting..simbolik apa tu?

11 Januari 2011 3:43 PTG

MDT pun tak tau kenapa MDT komen kat sini.. :P

11 Januari 2011 4:53 PTG

@Daddy Ziyyad

saya tidak punya bakat itu kamu tahu!

11 Januari 2011 4:54 PTG

@cikceriacorner

oh kasihan!

11 Januari 2011 4:55 PTG

@salma.tayo

tapi kalau sedap mahal skit pun takpe..

11 Januari 2011 4:56 PTG

@miloais

alasan cliche.

haha..

11 Januari 2011 4:57 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

kirim salam pakcik.

saya nak krapu sekor.

haha..

11 Januari 2011 4:58 PTG

@azieazah

kenapa saya balas komen makcik.kenapa???

haha.

11 Januari 2011 4:59 PTG

@Chik Att

elok letak rumput terus.haha..

11 Januari 2011 5:00 PTG

@Cik Pah

oi gula sekarang mahal lah!

11 Januari 2011 5:01 PTG

@Ati Masrif

takpe kak..tolong menolong.he..

11 Januari 2011 5:02 PTG

@makdara TERdiva

sbab mdt comel.

boleh jawab gitu?

haha..

11 Januari 2011 8:54 PTG

save bajet tuh

11 Januari 2011 10:53 PTG

Ye ke sampai mengalir airmata.itu dah di kire satu penderaan psikologi..emm name pun pasar malm kan...

12 Januari 2011 7:57 PG

@aliaaroslan

nak save lagi takyah niaga~

haha~

12 Januari 2011 7:57 PG

@Hantu Kak Limah

saya seorang yang sensitif makcik~~mudah tumpah air mata~~

Catat Ulasan