Selasa, 4 Januari 2011

kawan.

"wei,sushi sedap kah?"

"ko teringin makan kah?"

"jom?"

"tak payah,nanti aku mintak mak aku buatkan."

"huiyo~~dasat ah mak kau"

petang kemudian :


"oi sahabat..sushi apekejadahnya?? ni pulut gampang panggang!!"

"mak aku cakap tu sushi malaysia.balun je la!"

kemudian kawan saya itu bersurah :

"kamu tahu tak salah satu ramuan asas sushi adalah mirin?"

"mirin tu adalah apa??"

"kamu klik pada pautan laman sesawang di bawah"


sampai sekarang saya was was pada sushi.

takut ada campur mirin.

*bukan berniat menakutkan kamu semua.kalau kamu yakin sushi yang kamu makan itu halal.maka teruskan.mungkin tiada mirin disitu.

14 comments

4 Januari 2011 4:57 PTG

mirin ? yer ker ? tak tau pulak .. my fav food adalah sushi.

4 Januari 2011 5:18 PTG

ganti mirinda boleh? ngeee...


p/t: bila baca tajuk entry kamu saya terasa mau menyanyi.

kawan...apa erti kasih? heheh~

4 Januari 2011 5:19 PTG

@Cik Pah

lenkali cikpah tanya la dulu..

'ada campur mirin?'

4 Januari 2011 5:21 PTG

@gadisBunga

oi.main2.babab baru tahu!

jom nyanyi sama2.

4 Januari 2011 6:18 PTG

aku memang tak suka sushi.
tapi aku suka tepayanki...kena check kembali adakah tepanyaki menggunakan mirin...tq bro

4 Januari 2011 6:39 PTG

@Daddy Ziyyad

gunakan kuasa google!

sbuk ke ini hari? takde posting pun?

4 Januari 2011 8:03 PTG

saya tak suka makanan jepun..
saya suka mirin-da tapi.
yang oren
.
.
ko memang update 2x sehari eh??

4 Januari 2011 8:51 PTG

makcik, kalau lapar cam mana memang tak makan sushi, bukan takut ada mirin.memang tak masuk akal langsung, ciput.tak cukup untuk makcik yang gemuk gedempul ni.

4 Januari 2011 9:20 PTG

like komen akak cik ina!
hahaha faniiiiiii

sebenanye
baru je melahap tako kat jusco smlm!
yg sah2 ada sos teriyaki!!

tidakkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!

4 Januari 2011 9:29 PTG

@DrSinga

saya pun suka yang oren.

eh ye lah.saya update 2 x shari.kalu idea tengah masyuk ble 33 x shari.!

4 Januari 2011 9:29 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

kita sekampung makcik!

4 Januari 2011 9:31 PTG

@BonekadalamChermin

abisla ko bonbon..

4 Januari 2011 10:03 PTG

cemane nk pronoun mendalah tu?
/mi-rin/?
/mai-rin/?
ye la kan~ kang2 tanya org tak paham pulak~

bonbon [tiru bujal. hehe]
saya pun baru melahap tako semalam.
cemane kite?

5 Januari 2011 7:49 PG

@tupaimerah

jirat saya sebut mighin~~orang bota la katakan~~

Catat Ulasan