Selasa, 4 Januari 2011

fakta.episod 10.

minggu itu kamu baca akhbar :

"bayi dibuang"

hari seterusnya :

"lagi bayi dibuang"

hari-hari yang lagi seterusnya :

"lagi-lagi bayi dibuang"

minggu selepas itu kamu baca lagi akhbar :

"bas kemalangan"

hari seterusnya :

"lagi bas kemalangan"

hari-hari yang lagi seterusnya :

"lagi-lagi bas kemalangan "

kamu sangka bas terbalik dan bayi yang terbuang itu bermusim?

tidak sayang..

mari saya yang hebat ini beritahu kamu.

hari-hari ada bas terbalik.

hari-hari ada bayi terbuang.

cuma pada satu tahap,

cerita cari berita.

bukan lagi berita cari cerita.

sebab itu ia nampak seakan bermusim.

sekarang muka kamu berkerut.

"apa yang bujal mencarut ni? "

"bujal kedadahan kah?"

oh tidak..

saya cuma mahu berpesan

kamu semua :

"kita semua tak perlukan musim yang khusus untuk beringat"


ainul umur 30 hari

*bodohnya mereka yang membuang bayi.





.

24 comments

4 Januari 2011 8:50 PG

emm..matcham2 skrg ni..
kalo xnak bayi..kalo nak dibuang..meh bg kat cikceria..heheh

4 Januari 2011 8:52 PG

@cikceriacorner

eh~~try buat sendiri la dulu ccc~~haha~~

4 Januari 2011 8:54 PG

skemanya rambut ko. apa kata kita buang orang yang buang bayi. cuba try test cam mana dorang rasa.

4 Januari 2011 8:55 PG

monyet pun tak buang bayi monyet !!

4 Januari 2011 8:57 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

rambut hakmilik kerajaan makcik~~kena la skema~~

4 Januari 2011 8:57 PG

@DrSinga

betul tu mak~~

eh makcik~~

4 Januari 2011 9:24 PG

bujal x..
comei sungguh gambar ayah dan anak berdakapan begitu...
memanglah mereka bodoh sebab membuang bayi...

4 Januari 2011 9:25 PG

Ainul dan ayahnya sama2 gebu dan mulus! :)

4 Januari 2011 9:27 PG

@Ibu n Abah

malu ah~~ainul je yang comel~~

4 Januari 2011 9:28 PG

@kakcik

saya gebu.ok.

mulus? ko.

haha~~kulit saya lembut sikit je dari kertas pasir~

4 Januari 2011 9:40 PG

pinjam ainul seminggu bulih...?




.

4 Januari 2011 9:42 PG

@tasekM

oi tak boleh! buat sendiri~~hahahaha~~

4 Januari 2011 10:59 PG

haaa. itu kamu ke bujal? brapa umur tahun ini? haha

4 Januari 2011 11:00 PG

@tupaimerah

ala~~belasan tahun je~~

4 Januari 2011 11:02 PG

belasan tahun???
dah ade ainul??
gelojoh~ :p

hahahaha

4 Januari 2011 11:05 PG

@tupaimerah

eh saya rakus.saya ok.

4 Januari 2011 11:07 PG

copy paste. kikiki!!!

ainul menyejukkan hati saya pagi ini. lebih sejuk kalau dia sorang aja. heheheh~

4 Januari 2011 11:08 PG

hahahahahahahahahahahahahaha
have a nice day bro!

4 Januari 2011 11:09 PG

@gadisBunga

apa yang copy paste??

oi~~saya pun penyejuk hati hapa~~

4 Januari 2011 11:11 PG

@tupaimerah

kamu juga tupai~~hahahahah~~

4 Januari 2011 11:11 PG

rambut kamu terletak macam rambut bapak mentua saya, hehehe :) - komen takde kena mengena

kamu rajin buat susu anak tak, bujal? - komen kena mengena, sikit

4 Januari 2011 11:14 PG

@kucingorengemok

pakai minyak rambut sekati.

oi~~saya rajin buat susu anak tahu..sebab mamaainul buat tak sedap~haha~

*jangan bagitau mamaainul.

4 Januari 2011 7:50 PTG

heh!!
berani ko panggil aku mak??!!

.
:)

4 Januari 2011 9:35 PTG

@DrSinga

eh panggil ibu boleh?;-)

Catat Ulasan