Jumaat, 7 Januari 2011

dirinjisrinjisdipilis.

sekarang sudah tahun 2011.

dan jika bakal abah mertua kamu berkata :

"tentang hantaran tu..kita biarlah ikut kemampuan pihak pengantin..kita tidak meletak harga dan memaksa.."

ungkapan itu bermaksud :

RM10,000.00 paling kurang.

dan kamu pun berkata :

"bapak mahal!!jual anak ke hapa??"

hey bodoh.

dengar sini :

sekarang ini jika mahu berhadas pun perlu cukai.

jadi kamu jangan buat-buat tidak tahu.

dan kamu tahu apa simbolik hantaran itu?

"tidak"

sudah tentu kamu jawab tidak kerana kamu bebal.

hantaran itu bertujuan untuk memotivasi kamu sayang.

bila kamu inginkan sesuatu maka kamu akan berusaha.

bila berusaha kamu akan rapat dengan tanggungjawab.

bila diri kamu penuh dengan rasa tanggungjwab maka kamu seorang yang hebat.

dan itu melayakkan kamu bergelar seorang suami yang cukup sifat.

sekarang faham??

entah.gambar siapa entah.

30 comments

7 Januari 2011 8:25 PG

oooo.. macam tu, ya? :)

7 Januari 2011 8:26 PG

wah dulu hantaran utk mamaainul 10k ke bujal. Wah..kayanye bujal. Skrg ni ada 10k lg tak?

7 Januari 2011 8:27 PG

@kakcik

eh ye lah makcik~

7 Januari 2011 8:29 PG

@Fisz

he~~time saya ikut mampu rm8 ribu je~~tapi sekarang saya kaya.nak berapa??

haha~

7 Januari 2011 8:47 PG

makcik dah tahu, hantaran ko RM10,000 dan yang berbaju putih tu adalah ko. dah tahuuuuuuuuuuuuu

7 Januari 2011 8:49 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

tetttt~~~rm8 ribu sahaja makcik~~masa tu ayam murah lagi~~

haha~~

7 Januari 2011 9:14 PG

good entry...!
tajam menikam..

harap yg bujang2 ni baca dan fahamkan sendiri..
hehehhee..

7 Januari 2011 9:20 PG

@PUTUBAMBU

khusus untuk lelaki bujang.

*tapi rasanya blog saya takde pembaca bujang~~

7 Januari 2011 9:33 PG

baju pengantin pompuan tu comel...& hantaran 10k...pd zmn nie tu paling minimium...hrp maklum...

7 Januari 2011 9:41 PG

bujal...
dah agak dah...
bujal mesti sdg memikirkan nak bukak cawangan baru....
mesti punya....hehehehe

7 Januari 2011 9:45 PG

Bagus bagus ....
Lagi mahal lagi bagus ...
hakakkkk sukeeeeee .....

7 Januari 2011 9:48 PG

@Kazaztan Team

he~~lagi 2-3 tahun naik 15 ribu kot~~

7 Januari 2011 9:49 PG

@Ibu n Abah

makcik~~jangan cakap begitu~~he~~

7 Januari 2011 9:50 PG

@Chik Att

oi~~jangan la mahal sangat~~

*tahniah :akak satu2nya blogger yang saya panggil akak.yang lain semua saya panggil makcik~haha~~

7 Januari 2011 9:55 PG

nanti saya bisik kat bapak saya
'13 ribu pa!' [banyak ke?]

saya bukan pembuli. jadi, yang miskin, tolong jangan mengorat saya. saya pun tahu saya kena usaha. mengorat yang kaya sahaja.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

7 Januari 2011 10:00 PG

@tupaimerah

eh kebetulan.saya kaya dan saya ada 13 ribu.

bolehkah?

haha~

7 Januari 2011 10:11 PG

iyee.. mmg betul.. itu yg ayah saya selalu cakap.. 'nak tgk bakal menantu punye effort utk dptkan s'thing.."

tp mertua jgn la melampau2..

7 Januari 2011 10:25 PG

bagus sekali kalau semua lelaki yg nak jadi suami leh faham simbolik tersebut. pastinya akan jd suami yg bertanggung dan jawab.. serta ayah yg baik juga. ;)

7 Januari 2011 10:37 PG

gua murah je bujal...



.

7 Januari 2011 10:40 PG

@.:nhalilah:.

haha~~tapi alang2 kalau dapat bakal menantu kaya pow je la~~

7 Januari 2011 10:40 PG

@FATIN MRAZ

seperti saya.(dengan penuh perasan)

haha~~

7 Januari 2011 10:53 PG

"LIKE"

toksah nak mintak² diskaun ye, bukan beli kain ela kat jekel (har har)

7 Januari 2011 11:02 PG

saya nak letak hantaran tinggi takut pula lambat dipinang..nak taknak 7 ribu pun okaylah.kalau ikutkan mmg tak cukup.. tapi syukurlah..dah anak dua dah kami.

7 Januari 2011 11:08 PG

@tasekM

15 ribu kah?

7 Januari 2011 11:09 PG

@kucingorengemok

eh i like u 2 u know?

jekel sucks.

haha.

7 Januari 2011 11:10 PG

@Cik Pah

eleh tapi time makcik 7 ribu kira tggi hapa..

7 Januari 2011 11:20 PG

sekarang ni
hantaran pun dah ada

HARGA STENDET!

hahaha haduih!

7 Januari 2011 11:22 PG

@BonekadalamChermin

eh,macam kamu plak yang nak meminang.

haha..

7 Januari 2011 8:21 PTG

apa pengantin pompuan tu buat? menari cak pong kahh?

Catat Ulasan