Rabu, 26 Januari 2011

malas yang suci.

dulu menyapu,

sekarang guna penyedut hampagas.


dulu  guna sabit,

sekarang guna mesin potong rumput.


dulu guna setem

sekarang guna e-mel


dulu guna buku,

sekarang guna i-pad.


dulu jalan kaki

sekarang guna segway


dulu guna tombol,

sekarang pintu terbuka sendiri


dulu guna jari,

sekarang guna arahan suara.


sampai satu tahap,

hendak mencuci najis kamu pun ada mesin yang membantu.

teknologi semakin maju,

kamu semakin malas.

pada masa hadapan,

semua manusia gemuk.

matcham saya.


.
.
.
.
.
dulu saya tampan.

sekarang pun masih begitu.

hahahahahaha~

terus kamu mengambil keputusan untuk boikot blog matcham-matcham.

kerana terlalu benci kepada saya.

51 comments

26 Januari 2011 12:24 PTG

haha kiut..kucing tu lebih kiut dari saya..takleh jadik nih

26 Januari 2011 12:27 PTG

@Kaseh

haha~~bila tengok kucing tu terus saya teringat kat kamu kaseh~~

26 Januari 2011 12:32 PTG

saya makin malas makin kurus
malas gerak cari makan

percaya tak? heh :)

26 Januari 2011 12:35 PTG

@kucingorengemok

malas makin kurus saya percaya.

malas gerak cari makan lagi la saya percaya~~kamu selalu suruh deris suapkan sambil kamu baring kan??

keji~

haha~~

26 Januari 2011 12:35 PTG

mari beramai-ramai kekomplek sukan, kita berjoging.

26 Januari 2011 12:38 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

eh saya tiap petang joging kat padang pandamaran tu makcik~

eh saya bohong ah~~

haha~

26 Januari 2011 12:40 PTG

memang suci le sangat.....tentu jadi kebanggan mama ainul kann....

26 Januari 2011 12:40 PTG

kahkahkah..suka baca entry mcm ni pagi2...;d..../dtg pollow sini..;d

26 Januari 2011 12:42 PTG

@Hantu Kak Limah

tak,mamaainul benci kat saya.dia cakap saya gemuk.haha~

26 Januari 2011 12:42 PTG

@rieyana ynn

eh~~da dekat pukul 1 la~~ke kamu berada di seberang laut? jawab!!

haha~~

selamat datang~~

26 Januari 2011 12:43 PTG

sekarang dah ada bowl jamban yang oleh tolong cuci pung...g....
tak cayeeee......

26 Januari 2011 12:46 PTG

@Chik Att

geli ah~~rasa macam dicabul bila penyembur tu berfungsi~haha~

26 Januari 2011 12:52 PTG

comel kucing!!

26 Januari 2011 12:53 PTG

@miss sue

eh~~banyak lagi kucing comel dalam blog ni~kalau rajin selak la~~

haha~~

welcome~~

26 Januari 2011 1:25 PTG

pakcik suka kucing gemok...

okey apa ada mesin cuci berak...lepas berak, boleh terus layan FB ka, baca paper ka....tau tau dah suci bersih....hahaha

26 Januari 2011 2:15 PTG

zaman semakin maju dan canggih
begitu juga cara kehidupan...
maju dan canggih bagi yang mampu

yang tak mampu... masih guna cara yang lama

percaya tak?

26 Januari 2011 2:42 PTG

gemuk tapi comel..MDT pun suka..lalalalala

26 Januari 2011 2:46 PTG

gemukss itewww menawan...hikks!

tapi kucing saya yang gemuks iteww makin hari makin malas nak bergerak sebab terlebih berat badan..:((

26 Januari 2011 2:55 PTG

i hate he! i hate he! -kata epy.. hahhaa..

p/s: i maintain slim except mase peknen.. hihi.. jgn benci saya

26 Januari 2011 3:03 PTG

Dulu makcik rendah, sekarang tak tinggi-tinggi jugak.
apa citer?

26 Januari 2011 3:23 PTG

benci tidak sayang pun tidak.. hehehe

26 Januari 2011 4:07 PTG

ahahaha~
unfollow la

26 Januari 2011 4:09 PTG

@Daddy Ziyyad

mana tau suci?

haha~

26 Januari 2011 4:10 PTG

@miloais

macam saya,masih guna basikal dan lesung batu~haha~

26 Januari 2011 4:10 PTG

@makdara TERdiva

mDT suka gemuk @ suka bujal gemuk?

haha~

26 Januari 2011 4:10 PTG

hahaha..!

betul..betul..betul..!!

26 Januari 2011 4:11 PTG

@cik emymilia

suruh kucing tu jumpa dr rozmey 2 alam.

haha~

26 Januari 2011 4:11 PTG

@FATIN MRAZ

saya impikan slim.

haih~~

26 Januari 2011 4:12 PTG

@azieazah

malas makan kacang panjang memang jadi macamtu makcik~haha~

26 Januari 2011 4:12 PTG

@rATu kEBaYA

asal tak benci tu pun sudah cukup bagus~he~~

26 Januari 2011 4:13 PTG

@alien

jangannnnnn~~~~

26 Januari 2011 4:14 PTG

@PUTUBAMBU

haha~~hai makcik upin~~

26 Januari 2011 4:55 PTG

pssstt psssttt..
kucing gemok..
kamu taknak pegi kipslim jadi kurus matcham kak engku?
;D

26 Januari 2011 5:15 PTG

saya benci.

benci siapa? atau apa?

entah?

pelik, kenapa mesti berada di sini kalau saya benci.

owh, mimpi rupanya. :p

26 Januari 2011 5:57 PTG

bujal.

26 Januari 2011 6:35 PTG

psst psst dr kipslim, kak eng-ku tu slim pasal makan hati, takmo ah!

saya nak makan nasi lemak, hihi :)

26 Januari 2011 6:39 PTG

eh eh eh... bujal, dr kipslim tu cakap kat kamu ke cakap kat saya? alamak. akak termalu dik! kah kah kah

nyorok jap dalam kotak

26 Januari 2011 6:41 PTG

tipu ah!
dah gemok,
takkan jadi hensem punye!

26 Januari 2011 6:59 PTG

Kenapa kucing putih tu mukanya macam runsing semacam eh?

nanti dah lama2, semua org tak pandai jalan, macam dalam cerita Wall-E, kannn?

26 Januari 2011 10:30 PTG

weeee...sy bru kesedaran matcham2 berwajah baru..

sy nk tggu mesin yg boleh sidai baju, lipat bju dan gosok bju sndri..arp2 satu ari nti ade org akn cipta :p

27 Januari 2011 1:13 PG

Aku nak beli komputer yang boleh blogging sendiri, lepas tu komputer tu baca sendiri... lu pikir la sendiri...

27 Januari 2011 7:55 PG

@h4ni3

makcik tanya saya ke KOG?

haha~

27 Januari 2011 7:55 PG

@gadisBunga

da pandai meallut da budak comel ni~haha~

27 Januari 2011 7:55 PG

@BonekadalamChermin

yo bonbon?

27 Januari 2011 7:56 PG

@kucingorengemok

gosip!!

27 Januari 2011 7:57 PG

@kucingorengemok

haha~tu la~~saya pun kompius~~

27 Januari 2011 7:57 PG

@tupaimerah

oi~keji saya?

saya merajuk~

27 Januari 2011 7:58 PG

@DeLancrettLurpak

haha~~penat nak mengingatkan apa kartun yang berkait dengan entri saya akhirnya makcik tolong jawabkan~~tq!

27 Januari 2011 7:58 PG

@Semarak Api

eh~~kamu bizi sangat ye?

*haha~dasar pemalas kamu!

27 Januari 2011 8:00 PG

@gedek!

fikiran kita selalu menipu pakcik~~kalau posting tu tetiba cerita pasal pakcik mempunyai hobi memakai seluar dalam wanita macamana?

haha~

*ampun pakcik~saya bergurau kasar~

Catat Ulasan