Selasa, 1 Mac 2011

dipengaruh oleh yang terpengaruh.

rejabhad,

rasyid asmawi,

jaafar taib,

fatah ngah,

zainal buang hussein,

ambo,




sekadar menyebut beberapa nama.

mereka yang saya cakap itu pemangkin minat saya membaca.

mereka tidak slapstik,

mereka tidak membodohkan saya.

mereka punca saya tidak suka bersukaria di jalanan,

mereka punca saya jarang bosan.

mereka ajar saya jadi sarkastik dan sinikal.
.
.
.
"cikgu kamu kah?"

bukan sayang,

kalau kamu sama minat dengan saya mungkin kamu kenal mereka..

dan saya pasti encik gedek kenal mereka juga.

*pembelajaran secara visual semasa kecil adalah menyeronokkan tahu!.

oh terima kasih pakcik.

fakta :

1.dato lat dan  mamat khalid adalah adik dan abang.

2.imuda juga adalah seorang kartunis.

51 comments

1 Mac 2011 8:51 PG

bujal! header baru tak cun! nak yg lama jugakkk!!

1 Mac 2011 8:53 PG

@Kaseh

ni header lama la~~saja nak kenang mengenang~haha~

1 Mac 2011 8:54 PG

nama2 yang banyak memberi ilham dan inspirasi kepada yang lain kan..

fakta tambahan..
uncle gedek juga seorang pelukis yg hebat! :D

1 Mac 2011 8:58 PG

@h4ni3

itu dia melukis pakai tangan kiri,kalau pakai tangan kanan lagi hebat tahu!

1 Mac 2011 8:59 PG

saya kenal semua mereka walaupun mereka tak kenal saya.

rejabhad adalah anatar orang terawal yang saya minat !

jaafar taib adalah juga seorang pelukis yang hebat.

1 Mac 2011 9:02 PG

@al-lavendari

pakcik old timer mesti kenal diorang~haha~~pakcik ada simpan majalah gila2 yang lama?

kalau ada sudi jual kat saya sekeping?

nak buat khazanah.

1 Mac 2011 9:06 PG

1) Beruntong sebab berpeluang kenal dengan nama-nama diatas secara langsong....

2) Lagi beruntong sebab muka pakcik ada kat belog Bujal X.... (tompang glamer!!!) Yeay!

Thank you!

1 Mac 2011 9:09 PG

khalid mamat atau mamat khalid?

oh bujal, kamu sudah popular. sign di bahu kanan pliss!!!

1 Mac 2011 9:09 PG

@gedek!

saya suka strok rasyid asmawi dengan fatah ngah~rilek je~haha~kalau pakcik jumpa diorang tolong kirim salam~

1 Mac 2011 9:10 PG

uols suker baca majalah gila-gila eh???

sama lah.... my peberet mag tuh!

1 Mac 2011 9:10 PG

@gadisBunga

haha~~mamat khalid la~~tq gb~~

eh popular di internet tiada maksud GB~~

1 Mac 2011 9:11 PG

@miloais

haha~~dari kecik sampai ke tua~~

1 Mac 2011 9:11 PG

rashid asmawi ...from taiping with love...

1 Mac 2011 9:13 PG

@DrSinga

pandai kakak~haha~

1 Mac 2011 9:13 PG

@bujal X

Fatah Ngah kini dah balek kampung di terengganu berteman kan 'Jenab' dan kucingnya 'Mat Jais'

Rashid Asmawi dan Rejabhad telah pulang kerahmatullah beberapa tahun yang lalu.

Harap maklom

1 Mac 2011 9:16 PG

@gedek!

rejabhad dengan rasyid asmawi sudah lama arwah~saya tahu~~

fatah ngah sekarang sudah jadi atuk kot~haha~

1 Mac 2011 9:17 PG

makcik kenal mereka walaupun mereka tak kenal makcik - macam kamu juga. ;-)

1 Mac 2011 9:19 PG

samalah...

1 Mac 2011 9:21 PG

@kakcik

haha~~macam tak percaya makcik baca kartun~~

1 Mac 2011 9:22 PG

@rATu kEBaYA

suka yang mana satu?

he~~

1 Mac 2011 9:28 PG

aku minat mereka juga. tapi bujal kan anak muda..

1 Mac 2011 9:30 PG

@mumpir

eh minat kartun untuk semua lah makcik~haha~

1 Mac 2011 9:40 PG

saya pernah dapat kad raya dari rejabhad! (saya hantar kat dia dulu la, haha)

1 Mac 2011 9:42 PG

@kucingorengemok

simpan lagi tak? he~~

1 Mac 2011 10:07 PG

bujal dah disumpah jadi kertas??
hehehe


p/s: header baru kureeeng lah

1 Mac 2011 10:09 PG

ok

terus sy teringat
watak watak dulu



JAKI JIPANG



huhu...kat mana mana pun pakai helmet!

1 Mac 2011 10:11 PG

@alien

haha~~sementara je~~tunggu header baru~

1 Mac 2011 10:13 PG

@BonekadalamChermin

hee~~helemt tu da bersatu dengan tengkorak dia~~haha~

1 Mac 2011 10:31 PG

niesz nk jd pelukis gak tp xde bakat..ehe..

1 Mac 2011 10:31 PG

sebijik muka lu gedek lukis tu...




kim salam sama gedek. he he.


.

1 Mac 2011 10:33 PG

fakta 1 tu....serius?hahah.xpnah tau pon.

1 Mac 2011 10:34 PG

majalah gila-gila.. kesukaan zaman persekolah.. siap plan rombongan ke tempat diorg lagi.. dulu la...

1 Mac 2011 10:35 PG

@niesz

he~~saya pun bakat tiada~~

1 Mac 2011 10:36 PG

@tasekM

pakcik~~~tasek kim salam!!haah~

1 Mac 2011 10:36 PG

@aleen aiden

ha~~cuba google~~

1 Mac 2011 10:36 PG

@.:nhalilah:.

dapat jumpa profesor serba tahu tak?

1 Mac 2011 10:37 PG

mrk teman saya ketika menunggu bas ke sekolah atau blk sekolah...ehehhehe...bukan dlm kelas ye....

1 Mac 2011 10:38 PG

@Kazaztan Team

haha~~cikgu pun pinjam saya punya majalah tahu!

1 Mac 2011 11:07 PG

saya tahu siapa mereka...
pernah menjadi pengumpul tegar majalah gila-gila era tahun 1988 sampai awal 90-an....
tapi majalah itu telah musnah akibat banjir kilat....huhu...

p/s - gila-gila sekarang kurang ummphh!

1 Mac 2011 11:19 PG

bujal..
makcik sejak sekolah dulu dah minat gila-gila...
kartun mereka memang superb...
sempat jugak berkenalan dengan mereka...

1 Mac 2011 11:26 PG

siapa tu..tak kenal pon

1 Mac 2011 12:08 PTG

Mamat Khalid & Dato Lat ialah adik beradik??? Saya baru tau.

Pi tgk tak teater Dato Lat the Musical nanti?

Ujang ko tak minat ke Bujal?

1 Mac 2011 12:19 PTG

@@ju

memang kurang umph tapi saya tetap beli~he~~

1 Mac 2011 12:20 PTG

@Puan Capa

tu la~~kurang membaca~haha~

1 Mac 2011 12:20 PTG

@Daddy Ziyyad

saya tak pandai tengok teater~~haha~~

1 Mac 2011 12:22 PTG

@Ibu n Abah

ala~~jelesnya saya~~saya tak pernah jumpa mereka~~

1 Mac 2011 2:38 PTG

sumpah tak penah tau dato' lat dgn mamat khalid adik beradik. wahahaha

1 Mac 2011 4:40 PTG

@- GC -

sekarang sudah tahu kan?

hebahkan!!

haha~

1 Mac 2011 9:21 PTG

Buku belajar melukis penulis Jaafar Taib , ada kat makcik.

Ye ke mamat khalid ngan dato lat adik beradik cam baru je tahu fakta ni.

2 Mac 2011 12:41 PG

Kalu dapat bersembang dgn Dato Jaafar Taib, lagi best....!

30 Jun 2011 2:42 PTG

kenapa saya terlepas entri ini di blog bujal dan blog uncle gedek?

Catat Ulasan