Selasa, 15 Mac 2011

besar periuk,besar kerak.

saya berseorangan memandu kereta waktu malam.

sambil mendengar lagu "the world long gone" dendangan "scars on broadway".

bercinta saya ketika itu.

50 KM/J sahaja.

di lorong kanan lebuhraya persekutuan.

(ya saya perangai celaka)

di hadapan saya ada satu motosikal.

suami,isteri dan dua anak kecil ditengah-tengah.

kesian anak-anak kecil itu.

kesejukan membelah pekat malam.

kemudian saya bersyukur.

alhamdulillah.

tidak mewah tapi cukup.
.
.
.
.
tapi saya manusia normal.

dalam hati saya tetap ada hitam walaupun cuma besar bintik.

tidak pernah rasa cukup.

.
.
.
rasa macam hendak tambah waris.

weee~~~~


dan kamu berkata :

"saya tak macam kamu.saya semua sudah cukup"

heh~



hujung bulan ini harilahir mamaainul.

cadangakn saya hadiah yang tidak melebihi rm20.

~haha~

59 comments

15 Mac 2011 10:27 PG

jap

15 Mac 2011 10:28 PG

hoyeah!

bagi dia makan, kasik setanding sikit ngan saiz suami

15 Mac 2011 10:30 PG

@kucingorengemok

apasal jap?

15 Mac 2011 10:31 PG

what rm 20... herm... beli selipar jelah

15 Mac 2011 10:31 PG

@kucingorengemok

saya koba kat mamaainul~~hoih!

*tapi saya suka yang slim~~wee~~

15 Mac 2011 10:31 PG

@rATu kEBaYA

haha~~kamon makcik~~bagi saya idea~~

15 Mac 2011 10:33 PG

@bujal X
jap untuk chup tempat :)

15 Mac 2011 10:34 PG

RM20 je?
oke, takde idea.
sebab saya orang kaya.
HA!-HA!-HA!-HA!

15 Mac 2011 10:39 PG

beli baju 'saya sayang bini saya' dan kau pakai setiap malam jumaat.

15 Mac 2011 10:40 PG

@kucingorengemok

hoih~perangai~~haha~

15 Mac 2011 10:41 PG

@tupaimerah

saya fakir kedana~haha~

15 Mac 2011 10:41 PG

@Ungu

idea celaka tapi saya suka~wee~~

15 Mac 2011 10:47 PG

kurus betul waktu dlm pantang.. cun..

oaky.pasal hadiah.. beli sluar dalam yg ada lace kat. jusco.. tak lebih rm 20 .boleh dpt 2 helai.. seksi dipakai malam hari

15 Mac 2011 10:48 PG

bg kad..dlm kad tu kamu kena luahkan perasaan kamu spjg kamu menjadi suami dia dan dikurniakan dia sbg isteri kamu.. ayat mesti mau power ok.. kalau dia nangeh gembira tu maknanya hadiah kamu itulah yg paling bermakna bg dia....

15 Mac 2011 10:48 PG

@Cik Pah

mamaainul taknak baju seluar~~he~~

15 Mac 2011 10:49 PG

@Kaseh

hoih~~lama tak mengarang ayat2 cinta nih~~

15 Mac 2011 10:51 PG

tak lebih RM20 je yek?

kalau ngam2 RM20 tak boleh ke?
belikan je top-up RM20..

pehtu dia boleh bergayut ngan awak di talian sampai habis RM20 tu..

aci tak?

15 Mac 2011 10:55 PG

bagi mamaainul baby lagi satu
bagi ainul seorang adik
bagi diri sendiri anak baru

kan senang.. tak payah keluar modal. masing2 dapat... :)

15 Mac 2011 10:57 PG

RM20 beli tudung pun boleh .

15 Mac 2011 11:02 PG

@PUTUBAMBU

idea cantik~he~~

15 Mac 2011 11:03 PG

@h4ni3

tu kena persetujuan mamaainul~he~~

15 Mac 2011 11:03 PG

aku cadangkan ko masak...amacam?ada bran?

15 Mac 2011 11:04 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

tudung da banyak makcik~~he~~

15 Mac 2011 11:06 PG

@Puan Capa

cadangan diterima.terima kasih~

15 Mac 2011 11:19 PG

bujal,


masuk dalam sampul je rm20
dan tulislah


BELI LA APA YG KAMU NAK
INI SAJA ABG MAMPU


TAPI IKHLAS!


:)

15 Mac 2011 11:22 PG

rm2o...
em, g beli lilin
pastu beli makann kat pasar malam
pastu bawak wife g piknik dating kat tepi pantai.. tgk matahari terbenam..
kui3

apetah siknifikan lilin tu

15 Mac 2011 11:26 PG

@BonekadalamChermin

hoho~~nanti mamaainul sakit hati~haha~~

15 Mac 2011 11:26 PG

@alien

lilin tu simbolik kepada pengorbanan~kata cikgu saya~haha~

15 Mac 2011 11:30 PG

kedekutnya..tp 10 ringgit boleh beli kek coklat yg kecik tu kt psr malam n also tudung yg cantik..cukuplah kan..hihihi..

15 Mac 2011 11:31 PG

makan kfc, snake plate, tambah lagi dgn cheesy wedges. haha

15 Mac 2011 11:31 PG

makan kfc, snake plate, tambah lagi dgn cheesy wedges. haha

15 Mac 2011 11:35 PG

pakai hottiket dapat piza free tak sampai RM 20 hehehehee

15 Mac 2011 11:36 PG

@Dee

he~~kek coklat fevret mamaainul~~

15 Mac 2011 11:37 PG

@- GC -

hoih~~takkan makan je??

15 Mac 2011 11:37 PG

@- GC -

ni apehal komen sampai 2 kali nih?he~~

15 Mac 2011 11:38 PG

@sahromnasrudin

pizza bosan weh~~he~~

15 Mac 2011 11:38 PG

Jangan lah Kejammmmm Sgtttt dgn Mamaainul Bujalllll....namun 20 henggit itu cukup besarrrr jika itu sahaja kemampuan Bujal....Akk paham Bujal kan "tidak Mewah tapi Cukup"...

15 Mac 2011 11:39 PG

@Eye_nee

he~~saya fakir~~

15 Mac 2011 11:42 PG

saya juga tidak cukup :)

15 Mac 2011 11:46 PG

@lemongrassbeam

he~~tak pernah cukup~~

oh hai lemongrassbeam!

15 Mac 2011 11:50 PG

kamu masakkan sesuatu yg special di hari lahir nya...tak abis pun RM20..ahahaha...

ps: tapi pakcik pun tak pernah memasak, kamu tahu!!

15 Mac 2011 11:52 PG

@Daddy Ziyyad

dalam perancangan~sebab saya hebat memaasak~haha~~

15 Mac 2011 12:00 PTG

ramai yg kata masak, okla tu. tp side dish belila skit. kotla yg masak tu x menepati selera, hikhikhik. Tu namanye cabaran. Anda sahut cabaran mereka utk masak dan SEDAP & MENEPATI SELERA MAMAAINUL!!!!?? tanya hati, tau btul2 tak makanan feveret mamaainul.

15 Mac 2011 12:08 PTG

aish. terguagat letak gambar isteri.

xmaw bg cadangan.hoho.

15 Mac 2011 12:09 PTG

typo.

*tergugat

15 Mac 2011 12:21 PTG

@Fisz

haha~~saya hebat memasak tahu!

*bohong~

15 Mac 2011 12:21 PTG

@Raihana Izzati

haha~~kamon bebeh~~

15 Mac 2011 12:22 PTG

@Raihana Izzati

noted~hoho~

15 Mac 2011 12:40 PTG

Kain pelikat kamu tonggang-langgang...!

15 Mac 2011 12:46 PTG

@gedek!

he~~malu ah~~

15 Mac 2011 12:53 PTG

rm 20...

emmmm....

seluar dalam yang ropol2

wokey...?

^______~

15 Mac 2011 12:54 PTG

@Ati Masrif

haha~~~spender sekarang lagi mahal dari baju tahu! padahal kain pakai sikit je~~

15 Mac 2011 1:19 PTG

20 hinggit ??!
bunga!!!!!!!!!!!!

15 Mac 2011 1:26 PTG

@DrSinga

haha~~bunga boring ah~~kamon kakak~~

15 Mac 2011 4:23 PTG

o. ini rupanya ceritanya. dengan 20 ringgit boleh dapat burger oblong dan air, lepak tepi jalan sambil tengok bintang, tapi dengan syarat ainul ditidurkan dulu dan jgn lupa bawak ubat nyamuk. oh!

15 Mac 2011 4:58 PTG

kemas rumah .
seminggu

15 Mac 2011 6:05 PTG

uhhh kedekut ye tuk sang perempuan yg melahirkan anak kamu...ooo saya lupa... perlu bersederhana...

1 April 2011 6:54 PTG

Dah beli hadiahnya kan?

27 April 2012 6:47 PG

buka akaun tabung haji atau tambah simpanan kalau dah buka.

Catat Ulasan