Khamis, 24 Mac 2011

sukar kawal.

semalam mamaainul berkehendakan saya untuk hantar dia ke tempat kerja.

"tiada masalah"

jawab seorang suami yang penyayang dan seksi.


di jalan satu,

pemanduan hebat saya diganggu oleh seorang pemandu jengkel .

lalu saya tersangkut sebentar.


di jalan dua,

si polan baru hendak belajar pandu kereta di jalan utama.

lagi saya tersangkut.


dan di jalan tiga,

cina tua bersantai di lorong kanan.

tersangkut lagi-lagi.


menunaikan tanggungjawab sebagai seorang pengguna jalanraya di negara kamu.

saya mencarut seadanya dalam sopan.

"vag*na betul!"

"kepala zak*r betul!"

"khinz*r tua betul!"

dan tidak dilupakan jari tengah diacu tanda protes.

mamaainul cuma diam,

dia sudah lali,

dia cuma suruh saya sabar.

saya ada hak untuk berkelakuan demikian.

kerana mereka-mereka itu berisiko tinggi mendekatkan saya kepada liang lahad.

.
.
.
kamu yang baik-baik lantas berkata.

"sepatutnya marah kamu itu diganti dengan istighfar yang berkali-kali"

haih~

saya manusia lemah,

lagi-lagi bila tangan di stereng,

kaki di pedal.

saya akan gunapakai nasihat kamu selepas ini.

insyaallah~

86 comments

24 Mac 2011 8:43 PG

makcik sangat sakit hati dengan mereka yang terlalu suka mengangkat jari!

24 Mac 2011 8:58 PG

sabarnya mamaainul. hati2 bila ainul ada mendengar dan melihat aksi papa!

24 Mac 2011 9:00 PG

sekiranya bujal keliru..aku pendekkan nama dengan buang ir

24 Mac 2011 9:06 PG

bujal.

-.-' susah nak berhenti memaki bila emosi mencanak-canak.

aku pun begitu.

tapi ayat maki kau best.

vag*na!

24 Mac 2011 9:08 PG

sokong kakcik

kamu suka tunjuk jari ye? tak kawan kejap :p

24 Mac 2011 9:08 PG

boleh jadi ikutan anak.

24 Mac 2011 9:13 PG

Pernah melihat mat motor bergaduh dgn pemandu kereta hanya kerana mat motor itu tunjuk penumbuk pada pemandu kereta. Akibatnya jem....

24 Mac 2011 9:21 PG

harinih pun saya meradang ngan pemandu2 jlnraya gak..tapi lum tahap mencaruts lagi..paling2 pun tadi kena `bongok betol nyusahkan org` jer..muhehehe

24 Mac 2011 9:34 PG

tipu ah kamu mencarut vag*na..itu..mesti kamu guna word lain kan...:P

~di klang memang banyak spesis yang layak dicarut..ekekkee

24 Mac 2011 9:34 PG

pernah kena dengan orang mengangkat jari ni.. tapi bila dikejar lari masuk lorong sempit.. huh..

tapi sebagai manusia kita mmg sentiasa diluar kawalan tanpa sengaja..

24 Mac 2011 9:47 PG

makcik salah seorang manusia yang lemah, sama ngan kamu.

24 Mac 2011 9:51 PG

aku cadangkan gini. agak2 rasa nk sebut vag*na tu... cuba sebut benda lain.

karipap pusing misalnya.




.

24 Mac 2011 10:08 PG

ganas sungguh kamu....

24 Mac 2011 10:10 PG

@kakcik

saya acu dalm kereta je makcik~~tak tunjuk pun~~saya minta maaf~~

tak buat lagi da~~

24 Mac 2011 10:10 PG

@mump

ainul duk blakang~dia tak dengar~haha~~

24 Mac 2011 10:11 PG

@mump

he~~tak cakap pun saya da tahu~~sebab saya kenal ayat makcik~~

24 Mac 2011 10:11 PG

@MATAHARI

saya kurang beriman.sebab tu susah kawal emosi~haih~~

24 Mac 2011 10:12 PG

@kucingorengemok

maafkan saya kucing~saya tak buat lagi dA~~

24 Mac 2011 10:13 PG

@nizamsani

haih~~minta dijauhkan~~dan semoga saya cepat berubah~

24 Mac 2011 10:14 PG

@Kakzakie

sikit punya hal memang ble bawak gaduh kak~~lagi2 bila atas jalan~

24 Mac 2011 10:15 PG

Ayah saya punya taktik,, letak siren kat kereta.

Time tengah sesak,, pasang siren.

Orang akan ingat polis n bagi laluan.

Serius.

24 Mac 2011 10:15 PG

@Kaseh

jangan ikut saya~haih~~

24 Mac 2011 10:15 PG

@Daddy Ziyyad

klang bandar gagak~bandar sesak ~~haha~~

24 Mac 2011 10:17 PG

@rATu kEBaYA

haih~bagi saya petua kawal marah~~

24 Mac 2011 10:17 PG

enaknya bahasa ko....i like!!!ribu2 kali like!haha

24 Mac 2011 10:17 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

eh makcik jangan acu jari tahu!he~~

24 Mac 2011 10:18 PG

@tasekM

karipap hanya buat saya bertanbah marah dan lapar!haha~

24 Mac 2011 10:18 PG

@jedi

bukan ganas~~emo lebih~haha~~

oh hai jedi!

24 Mac 2011 10:19 PG

@Raihana Izzati

huh~lepas ni kalau saya jumpa kereta begitu maka saya tahu siapa~

haha~~

24 Mac 2011 10:19 PG

@Puan Capa

bahasa jiwa bangsa~~yay~~~haha~~

24 Mac 2011 10:20 PG

carut-carut sopan dan angkat jari tengah adalah tidak seksi tahu!

24 Mac 2011 10:22 PG

@Aspirasi

oh hai aspirasi!

24 Mac 2011 10:23 PG

@gadisBunga

eh GB ada dua akaun kah?

aspirasi pun bagi komen sama?

24 Mac 2011 10:35 PG

sama gamaknya... orang lelaki ni bila memandu
baran tak tentu hala
mulut tak reti nak kontrol

nak kena lepuk hapa????

24 Mac 2011 10:38 PG

iols akan marah banget
kalo ada anak2 bersama2 dalam kereta

satu tindakan yg amat tak bijak ye
anak2 mudah mengikut

24 Mac 2011 10:41 PG

@miloais

ye makcik~~saya akan cuba ubah perangai saya ini~~

24 Mac 2011 10:41 PG

@miloais

makcik~~jangan garang sangat~~hu~~

24 Mac 2011 11:01 PG

bila tengah bawa keta ni
mulut mmg jadi ringan saje...

pantang org hon keta tau...geramm errggg...

24 Mac 2011 11:03 PG

@Ati Masrif

kereta saya takde hon~so terpaksa jerit2~haha~~

24 Mac 2011 11:09 PG

aspirasi tu akaum kompeni lah! huhu~

24 Mac 2011 11:11 PG

@gadisBunga

haha~~ingatkan lelaki tadi?

24 Mac 2011 11:15 PG

dulu husband saya juga begitu sbb dia org melaka.tapi sejak ada anak, dia control diri daripada berkata/melakukan sedemikian.

24 Mac 2011 11:16 PG

@SyidaGorjes

orang melaka? lahabau!! haha~~

saya sedang dalam proses untuk berubah~~he~~

24 Mac 2011 11:40 PG

cuba kita tuka carutan tu kpd perkataan yg sopan..mcm kasuwi punya org...hehehehehehe...

24 Mac 2011 11:42 PG

datang lagi sekali nak cek bujal pakai suar dalam ke tak..wakakaka..

sabo je la bujal ni..taula malam ni malam jumaat..takkan dari siang tak pakai suar dalam kot..wakaka

24 Mac 2011 11:42 PG

@KSWSK

tak ble~nanti nama kuih plak jadi buruk~haha~~

24 Mac 2011 11:48 PG

@Kaseh

saya tak pakai seluar dalam sebab saya pakai boxer~~ble ke jawab begitu??haha~

24 Mac 2011 12:10 PTG

Bujal..no..no.no.more angkat jari tgh ok..nogud..nogud...lainkali gengam lima jari baru angkat....

24 Mac 2011 12:14 PTG

@Eye_nee

saya nak standby bunga~~nanti kalau saya rasa nak marah saya tunjuk bunga je~~ble? haha~~

24 Mac 2011 12:27 PTG

tak payah bawa kereta
senang

24 Mac 2011 12:29 PTG

@intan.maisarah

lagi buat saya gila terus~nghhh~~~~~haha~

24 Mac 2011 1:12 PTG

aku paling mendidih dengan pasangan bercinta di lebuh raya.

saling gurau - mengguraui,
sentuh-sentuhi, gelak-gelaki.

perlahan memandu,
lorong kanan.

24 Mac 2011 1:15 PTG

@Ungu

dan seterusnya jilat menjilati~~yay~~saya suka~~haha~~

24 Mac 2011 1:33 PTG

heheheh..sabor je lah

24 Mac 2011 1:38 PTG

tak pahamlah..kengkadang dioran nih drive kat highway macam nak carik umah sewa.. slow giler

24 Mac 2011 2:16 PTG

mesti reaksi ko sama mcm kucing tu kan? jengkel? HAHA

24 Mac 2011 2:35 PTG

bujal..
kalau makcik geram bila pemandu lain kurang berhemah, pakcik akan berkata
'ketepi kamu semua..pegawai jpj sebelah saya....'
hah! melekatlah makcik jadi pegawai JPJ...

24 Mac 2011 3:09 PTG

HAHAHA sopan duh carutan kamu. kadang2 buat aku terguuuda.

24 Mac 2011 3:27 PTG

dan muka kamu sampai sekarang masih seperti kuceng itukah?
ehehehe
berasap!

24 Mac 2011 3:59 PTG

@PUTUBAMBU

saya kekadang je bersabar~haha~~

24 Mac 2011 3:59 PTG

@Cik Pah

sedang bercinta~haha~~

24 Mac 2011 4:00 PTG

@lavender harum wangi

kurang lebih begitu~~

oh hai lavender harum wangi!

24 Mac 2011 4:01 PTG

@Ibu n Abah

pakcik jerit guna pembesar suara kah?

he~~

24 Mac 2011 4:01 PTG

@HEROICzero

mencarut biar sopan~~cikgu saya cakap~haha~

24 Mac 2011 4:01 PTG

@h4ni3

muka hangin tak ingat~haha~~

24 Mac 2011 4:05 PTG

saya sedanga mengusahakan carutan sedemikian kepada zikir.
mari kita cuba rmaai-ramai :)

24 Mac 2011 4:09 PTG

@tupaimerah

terima kasih tupai merah~ he~~

24 Mac 2011 4:43 PTG

nasib baik cepat sedar.. :)

paling menyampah org yg mencarut2 tak kira depan budak @ sape2 pun..lagi2 kalau org tu org tua..rase nak ketuk je pale org tu..grrr

24 Mac 2011 4:59 PTG

saya teringin nak keluarkan ayat sebegitu bila marah.


tapi tak pernah terkeluar. hanya dapat taip saja.

"babi betul line internet petang ini."

maaf. terluah di sini. :)) haha

24 Mac 2011 5:40 PTG

Mencarotlah seperti dunia ini kamu yang punya...!

Lupakan orang lain!

24 Mac 2011 8:23 PTG

kalo drive area klang,especially msuk bndar die tu..sy akn knci kete..tutup tgkt rpt2,pstu letak plak sun protection tu kt cermin..tkut tjumpa drebar2 mcm bujal.hahaha!

24 Mac 2011 10:22 PTG

bawak mengucap nak!!!

25 Mac 2011 12:47 PG

ikut macam saya


"NASI LEMAKKKK KAUUU LAAAA!!!"


puas ati tau!

25 Mac 2011 1:33 PG

ha ha ha

bujal ini baran orgnya...
mujur ada mamaainul yg penyabar





haih.

25 Mac 2011 2:35 PG

sejak tumpang kete kwn aku dah berjaya mengurangkan frekuensi ayat2 caci maki di setiap pagi ke tempat keje...sape yg tak hangin dlm situasi camtu mmg x normal

25 Mac 2011 8:28 PG

@makdara TERdiva

eh jangan ketuk kepala orang tua~~he~~

25 Mac 2011 8:29 PG

@Sab Buenoo

hoih~~jangan mencarut!

25 Mac 2011 8:29 PG

@gedek!

belum sampai seru saya buat begitu~he~~

25 Mac 2011 8:30 PG

@Semarak Api

haha~~hati2 tahu! saya tiada belas kasihan~~

25 Mac 2011 8:30 PG

@kakpah

suda makcik~~tq~~he~~

25 Mac 2011 8:30 PG

@DeLancrettLurpak

nasi tumpang boleh? muncung tajam sikit~haha~~

25 Mac 2011 8:31 PG

@BonekadalamChermin

tak~~saya budak baik bonbon~~haha~

25 Mac 2011 8:31 PG

@Dark Half

saya ingat pasni nak menumpang jugak la~haih~~

25 Mac 2011 10:20 PTG

Isy isy isy....
*geleng-geleng kepala*
(kepala sendiri..)

1 April 2011 6:26 PTG

Hahahaha!

hanya mampu ketawa. Sinis.

Catat Ulasan