Rabu, 23 Mac 2011

amanah kurniaan tuhan.

bila saya penat,

bila saya celaru mental,

bila saya kemurungan,

bila saya PMS (Perasaan Malas Sangat)

bila saya gundah,

dan bila saya ketabrakan.(apa maksud entah)

dia cuma perlu tersenyum dan berguling manja atas tilam.

kemudian saya akan neutral semula.

dan terus terasa kacak.

oh anak.

saya sayang kamu.

dan bila kamu besar nanti,

jadi yang baik-baik sahaja.


saya ada ramai atuk.

atuk saya bermacam warna.

~yay~

ainul athirah

8 bulan 6 hari

78 comments

23 Mac 2011 8:40 PG

wahhh hati saya jugak sejuk pagi ni bila tgk gamba ainulll....terima kasih bujall

23 Mac 2011 8:42 PG

@Kaseh

ada rezeki nanti saya bawak ainul jumpa kamu~~he~~

23 Mac 2011 8:45 PG

"PMS (Perasaan Malas Sangat)"

anak anugerah tuhan yang tidak ternilai harganya

23 Mac 2011 8:47 PG

@intan.maisarah

haih~~rasa macam nak tambah sorang lagi~haha~~

23 Mac 2011 8:51 PG

Betul ke itu atuk ainul bujal. Atuk sebelah mana siapa?

Dah semakin besar dah....

23 Mac 2011 8:54 PG

@Kakzakie

he~~tu jiran depan rumah~~dia suka dukung ainul tiap pagi~~

23 Mac 2011 9:04 PG

saya tak suka PMS. mengganggu naluri kewanitaan.

23 Mac 2011 9:06 PG

Boleh upload gambar jiran kamu tu dokong kamu...?

Esok...?

23 Mac 2011 9:09 PG

@Tijah

saya bila PMS terus terdampar atas tilam~haih~

23 Mac 2011 9:10 PG

@gedek!

nanti orang sangka saya nafsu songsang~haha~~

23 Mac 2011 9:10 PG

adalah blogger tu dia cakap makcik miskin berlagak kaya dalam entry dia. ko tengok ada ke makcik cakap makcik kaya? gambar tu yuyi.makcik tak de mood hari ni.

23 Mac 2011 9:12 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

haih~~sebab tu saya cakap sekarang ni terlalu ramai hakim dengan juri tak bertauliah~~makcik banyak sabar~~

23 Mac 2011 9:15 PG

oh!

tu baru tengok muka anak terus jadi kacak.


kalo tengok muka mamanya pula?

23 Mac 2011 9:17 PG

@Puan Capa

terus muka miang~hahaha~

23 Mac 2011 9:19 PG

macam tension je muka ainul

kena dukong dgn itu latok ...hhu

23 Mac 2011 9:27 PG

papa ainul kena berusaha utk bagi ainul adik

23 Mac 2011 9:27 PG

bujal...
inilah ciri2 abah mithali....
makcik suker.....

23 Mac 2011 9:28 PG

@Ati Masrif

ainul muka serius macam saya~haha~

23 Mac 2011 9:29 PG

@- GC -

mamaainul belum redi~haha~~

23 Mac 2011 9:29 PG

@Ibu n Abah

masih lagi belajar makcik~~he~~

23 Mac 2011 9:38 PG

kalau boleh pilih, saya nak atok kaler biru (warna, bukan lucah)

23 Mac 2011 9:57 PG

bila saya PMS
saya tak apdet blog

hahahaha

muahhhh n muahhhh to ainul ye...

[tetiba iols guna 'saya']
hiks

23 Mac 2011 10:01 PG

tu atok yg gado2 manja ngan jirannye hr tu ke? mmg time umo camni rasa kalau boleh freeze, nak je freeze umo dia tu. tp bila dia dah start umo masuk 1 1/2 thn, hohoho cabaran..

23 Mac 2011 10:03 PG

aku tgh PMS.
rasa nk mengamuk je nari.


.

23 Mac 2011 10:22 PG

ku igtkan itu kamu~

23 Mac 2011 10:38 PG

btul tu..bila kita tgh gundah gelana.. tgk muka anak terus jadi sediakala balik..sejuk jer

23 Mac 2011 10:41 PG

selamat menambah

23 Mac 2011 10:54 PG

comel gile
!!!
hehe
X)

23 Mac 2011 11:02 PG

sayang anak, tangan-tangankan.

tapi ainul terlalu comel untuk ditangankan.

Disusukan saja lah.

23 Mac 2011 11:08 PG

@kucingorengemok

atuk kat dalam crita avatar kaler biru~haha~

23 Mac 2011 11:08 PG

@miloais

iols terkejut ulos guna "saya"

haha~~

23 Mac 2011 11:09 PG

@Fisz

tak~~ni atuk yang sebelah sana sikit~~haha~~8 bulan ni pun da cukup nakal~~budak baru belaja merangkak~~pantang lepa sikit tau2 da ada bawah meja~haih~~

23 Mac 2011 11:10 PG

@tasekM

jangan la marah2 yu~~ai belanja ikan nak?

23 Mac 2011 11:10 PG

@alien

saya kaler lagi gelap~haha~

23 Mac 2011 11:11 PG

@Cik Pah

tapi ada je yang gatal tangan dera budak~~haih~~

23 Mac 2011 11:12 PG

@intan.maisarah

wee~~~semoga saya berjaya~~haha~

23 Mac 2011 11:12 PG

@Sayid Ann Ima

kamu sudah ada?

oh hai sayid ann ima!

23 Mac 2011 11:14 PG

@Ungu

sayang bini digesel gesel kan~haha~~

oops!

*tutup mulut dengan telapak tangan~

23 Mac 2011 11:14 PG

ketabrakan 2 bukan maksudnye kene langgar ke?hu3

23 Mac 2011 11:34 PG

@aleen aiden

eh ye kah?

takpe la~~janji bunyi stylo~haha~~

23 Mac 2011 11:47 PG

time umur macam ainull seronok leh digomol2..ace bila anak tu dah 8-9 thn..dah pandai wrestling..kita yg digomol balik..duh!!

23 Mac 2011 11:48 PG

itu atuk yg belah mana?

23 Mac 2011 11:59 PG

@makdara TERdiva

eh kalau da 8 -9 tahun kalau kita pukul anak merajuk tak?

23 Mac 2011 12:00 PTG

@Daddy Ziyyad

atuk depan rumah~~hoih!!

haha~~

23 Mac 2011 12:02 PTG

mcm mana atuk ainul ada banyak?nenek ainul kawin banyak kali ke?tak faham la.

23 Mac 2011 12:06 PTG

@SyidaGorjes

he~~tu jiran2 la~~

23 Mac 2011 12:43 PTG

tiba2 makcik rasa macam nak jadi anak kamu! ;-)

23 Mac 2011 12:45 PTG

@kakcik

eh saya kalau tengok makcik dan baca blog makcik hati saya rasa sejuk tahu!he~~

23 Mac 2011 12:53 PTG

blm ada lagi
mungkin dlm 3 thn lg
hehe
X)

23 Mac 2011 12:57 PTG

tetiba terasa dengki.


"bila la aku nak kawen ni."
hahaha::D

23 Mac 2011 12:58 PTG

@Sayid Ann Ima

hoho~~rancang elok2~~seronok dapat anak ni tahu! haha~

23 Mac 2011 12:59 PTG

@Sab Buenoo

eh kalau da cukup haul kawin je la~haha~~

23 Mac 2011 1:46 PTG

mmg azali bukan ke muka miang?hehehe

23 Mac 2011 1:59 PTG

lepas dipeluk atuk itu...
ada Ainul panggil ko 'apppa' ??
( sambil goyang kepala ke kiri ke kanan laterally..)

23 Mac 2011 2:54 PTG

Kami daripada.....
Universiti Malaya (UM), Kuala Lumpur
Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Selangor
Universiti Putra Malaysia (UPM), Selangor
Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang
Universiti Teknologi Malaysia(UTM), Johor
Universiti Malaysia Pahang (UMP), Pahang (dulu KUKTEM)
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Kuala Lumpur
Universiti Utara Malaysia (UUM), Kedah
Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Sarawak
Universiti Malaysia Sabah (UMS), Sabah
Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Perak
Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Negeri Sembilan (dulu KUIM)
Universiti Teknologi MARA (UiTM), Selangor
Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Terengganu (dulu KUSTEM)
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Johor (dulu KUiTTHO)
Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), Melaka (dulu KUTKM)
Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Perlis (dulu KUKUM)
Universiti Darul Iman Malaysia (UDM), Terengganu (Kini UniSZA)
Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Kelantan
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Kuala Lumpur (dulu ATMA)

Politeknik Ungku Omar, Ipoh, Perak
Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan, Pahang
Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, Jitra, Kedah
Politeknik Kota Bharu, Kok Lanas, Kelantan
Politeknik Kuching, Kuching, Sarawak
Politeknik Port Dickson, Si Rusa, Negeri Sembilan
Politeknik Kota Kinabalu, Kota Kinabalu, Sabah
Politeknik Shah Alam, Shah Alam, Selangor
Politeknik Johor Bahru, Pasir Gudang, Johor
Politeknik Seberang Perai, Permatang Pauh, Pulau Pinang
Politeknik Kota, Melaka, Balai Panjang, Melaka
Politeknik Kota, Kuala Terengganu, Kuala Terengganu, Terengganu

Kolej Kemahiran Tinggi MARA (KKTM)
Kolej Matrikulasi Perlis
Kolej Matrikulasi Kedah
Kolej Matrikulasi Perak
Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan
Kolej Matrikulasi Melaka
Kolej Matrikulasi Johor
Kolej Matrikulasi Pahang
Kolej Matrikulasi Labuan
Kolej Matrikulasi Pulau Pinang

Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim
Sekolah Dato Abdul Razak
Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Sulaiman
Sekolah Menengah Kebangsaan Putra
Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Puan Muda Tengku Fauziah
Sekolah Menengah Kebangsaan Sanglang
Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Ahmad

TADIKA Perpaduan Kampung Alor Bakong
TADIKA Kemas Taman Pelangi
TADIKA Kemas, Kampung Attaduri
TADIKA Pelita, Taman Langkap Jaya
PUSAT ASUHAN TUNAS ISLAM(PASTI)

Majlis Pewakilan Pelajar (MPP)
Ketua Pengawas
Ketua Pengawas Pusat sumber
Ketua Kelas
Penolong Kelas
AJK Kelas
Ahli Surau Sekolah (ASS)
dan
semua Pelajar – pelajar …………………....
MENYUKAI ENTRI anda!!!!
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´¶¶´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶¶
´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´¶¶´

23 Mac 2011 3:01 PTG

hehehe..

1Malaysia..heheh

comel anak kamu..

23 Mac 2011 3:45 PTG

@MATAHARI

mana punya komen kamu kopi paste ni?

ke kamu rajin benar menaip semua~haha~~

23 Mac 2011 3:46 PTG

@cikceriacorner

comel macam ibunya~~haha~

23 Mac 2011 3:50 PTG

ainul athirah..


..... disayangi ramai! :D

23 Mac 2011 3:56 PTG

@h4ni3

ainul bertuah~haha~~

23 Mac 2011 4:49 PTG

Masa kamu perasan kacak sewaktu lihat Ainul berguling ditilam...kamu rasa adakah Ainul juga fikir yg kamu juga kacak...

23 Mac 2011 4:53 PTG

@Eye_nee

yang sebenarnya saya setiap masa kacak~haha~

23 Mac 2011 5:32 PTG

salam..sy jln² dn jumpa belog ini..

baby tu anak anda ya? comell..

anak memang permata yg sgt berharga..kalau tgk muka diaorang mcm hilang semua masalah..rs bahagia ajer..terutama bayi..sbb diaorang kan belum ada dosa jd wajah mrk bisa menenangkan hati..

23 Mac 2011 5:53 PTG

sebab tu kalau lepas marah anak, cer tgk anak masa dia tido, confirm rasa menyesal marah, kann?

23 Mac 2011 6:18 PTG

hii
comel

23 Mac 2011 8:58 PTG

nasib kooo kasi makna kat PMS tu... kalau tak tak tido malam mak cik memikiooonya .....

23 Mac 2011 9:43 PTG

ah aku terasa seperti mahu beranak sekarang.

er.

maksud nya, mahu memberanakkan.

atau, mempunyai anak.

.....

ok, tak.

maaf.

23 Mac 2011 11:15 PTG

hehe..best nye ade rmai otak, mesti rmai org yg syg..comel!

24 Mac 2011 8:34 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

muka suci~sebab tu semua anak nampak comel~he~~

oh hai rina avail a.k.a cik betty~

24 Mac 2011 8:34 PG

@DeLancrettLurpak

hoih~~selalu babab anak kah?

he~~

24 Mac 2011 8:35 PG

@Cempaka R.Minta

saya harap ainul saya comel macam kamu bila besar nanti~

24 Mac 2011 8:36 PG

@Chik Att

usah difikir~~saya memang selalu pms~haha~~

24 Mac 2011 8:39 PG

@HEROICzero

haih~~janji jalan halal~~haha~

24 Mac 2011 8:40 PG

@niesz

eh~atok ke otak?

haha~~

1 April 2011 6:38 PTG

Ohhh sweetnya gambar itu...

27 April 2011 1:23 PTG

comeinyeeee....

27 April 2011 1:24 PTG

@azieazah

he~~sweeet sangat kan?

27 April 2011 1:24 PTG

@aizamia3

tu la buah hati pengarang jantung~~

Catat Ulasan