Selasa, 14 Disember 2010

HARIAN BUJAL.edisi empat belas dua belas.



"ini tidak  adil.saya sudah tentu akan berhadapan dengan kerenah birokrasi bagi mendapatkan kelulusan seperti ini.ini akan mengganggu emosi anak saya yang ingin jadi terkenal satu hari nanti.kenapa dengki sangat?
macamana bangsa saya hendak maju kalau begini??"

-Puan Jamilah (nama sebenar) ketika mengekspresikan kekecewaan beliau tentang keputusan kerajaan itu.

*saya menulis perenggan diatas dengan penuh perasaan sinikal.harap kamu semua mengerti.

sumber sohih :

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Pelindungbakatkecil/Article

14 comments

14 Disember 2010 9:27 PG

Betullah....matcham-matcham..kan?

14 Disember 2010 9:28 PG

kakcik :

saya anti ekploitasi bakat kanak2~

14 Disember 2010 9:36 PG

kanak-kanak yang nak jadi peminta derma sambil jual jual ubat ataau kelender pun mesti dapat kebenaran kerajaan gak. kesian mereka tu..

14 Disember 2010 9:38 PG

kakpah :

kesian~

14 Disember 2010 9:46 PG

'apa-apa pun...saya pentingkan pelajaran dan kelulusan Ketua Pengarah Tenaga Kerja Manusia dulu..kerana itu yang akan menjamin masa depan saya..'
kata seorang penyanyi remaja...
.
.

14 Disember 2010 9:58 PG

Pelik mak ayah sekarang, suka ekploitasi anak untuk mengaut keuntungan. Nasib baik anak perempuan akak, teguh pendirian(ada sahabat rekmen model iklan silky girl) anak perempuan cakap, dia tak nak hidup, tak berpijak di bumi nyata.Syukur

14 Disember 2010 10:06 PG

adehhhh.... pegi la sekulah dlu.. baru la orang respek bila terkenal jadik penyanyi tp ada cert...

14 Disember 2010 10:07 PG

dr singa :

sinikal kamu~i like~

14 Disember 2010 10:08 PG

kak ina :

eleh~yang sebenarnya makcik yang dipelawa jadi model tu kan~iklan syampu BAWANG~he~

14 Disember 2010 10:09 PG

nhalilah :

ada sijil baru orang rispik~

14 Disember 2010 10:37 PG

sape rajin nk buat study [dr sudut agama] kalau anak belakon dpt juta-juta apa hukum mak ayah makan pakai duit anak dia?

'saya akan salurkan semua hasil pendapatan anak saya sebagai artis ke dalam tabung amanah utk masa depan dia sbb, tahu-tahu aje la kan, kerja artis ni takde caruman kwsp' kata responden jalanan, cik tupaimerah [eh tp saya blm ade anak?]

14 Disember 2010 11:09 PG

tupai :

he~~cepat2 buat anak~

14 Disember 2010 11:23 PG

iols paling tak suker
tegok rancangan tv yg ada budak2 @ kanak2 tergedik2 menyanyi kat stage
wat de hek!

lebih baik tumpukan perhatian pada pelajaran daripada menghafal lirik lagu

sorry to say - some parents are just too stupid and ignorance!

14 Disember 2010 11:25 PG

milo :

i 2nd that~

Catat Ulasan