Khamis, 16 Disember 2010

cerita betul 27 (relevanisasi tidak terbatas)

pagi ini,

ketika sedang memandu ke sumber pendapatan,

iklan di radio berkumandang.

tentang produk kecantikan.

bunyinya kurang lebih begini :

"eh seri kenalkan lah kakak awak"


"hei ini ibu saya lah"


"wah,bagaimana dia mengekalkan keremajaan dan kecantikan dia?"

guna bahasa baku (atau yang kamu gelar ayat skema)

kelakar.

di alam nyata tak mungkin akan kedengaran dialog begitu bila berbual secara kasual.

pihak yang berwajib,kamu dan saya juga tidak akan berbuat begitu.

tukang buat iklan radio semakin karut.


gambar di atas?

sekadar merangsang sedikit kelucuan.

19 comments

16 Disember 2010 8:43 PG

book first..

16 Disember 2010 8:43 PG

Comellah kucing tu... siap ada taring lagi! :)

16 Disember 2010 8:44 PG

Wah... Pn Dr... berlaga kat pintu pulak kita ni!!! hehehe... :)

16 Disember 2010 8:48 PG

kalau tak baku..
akan keluar iklan ini pulak..

'banyaaaak panjang ini beras!! ' ?
.
.

16 Disember 2010 8:48 PG

dr singa :

makcik hebat~

16 Disember 2010 8:49 PG

kakcik :

mahal saya beli tuh~

16 Disember 2010 8:50 PG

dr singa :

sekurang2nya iklan tu relevan~dari dia cakap

"wah,panjangnya butir beras ini"

lagi siul~~

16 Disember 2010 9:11 PG

Iklan di radio dan tv sekarang semakin tak masuk akal.Lagi tak masuk akal iklan tv, fair & lovely. muka Julia evans yg semua tahu putih, kononnya sebelum pakai fair & lovely berkulit hitam.

16 Disember 2010 9:15 PG

kak ina :

patut dia pilih dayang nurfaizah~

16 Disember 2010 10:05 PG

teringin gak nak dgr dialog tu 10 thn lg..tggu rebina girl besor sikit..hahah!

16 Disember 2010 10:06 PG

MDT :

ecewah makcik~~

16 Disember 2010 10:07 PG

iklan mmg mengarut2 skang ni.. suke x suke dgr jer.. huhuhu

16 Disember 2010 10:08 PG

fatin :

tapi iklan KFC norlia ghani best~

16 Disember 2010 10:27 PG

hahaha

kfc tu yg best sebenanye!
eh

lapar ni
sorila kua tajuk

:P

16 Disember 2010 10:29 PG

bon :

jom~saya lapar jugak~

16 Disember 2010 10:35 PG

yup! kfc terkecuali..iklan kfc mmg kelakar..norlia ghani n marlia musa kan..deyrang mmg kontrak ngan kfc kots..ader jer baru mesti sore deyrang nyer

16 Disember 2010 10:38 PG

fatin :

hnghh~~~lapar~~

16 Disember 2010 10:43 PG

muak dengar iklan - kat tv or radio
meraban ntah hapa2

16 Disember 2010 10:46 PG

milo :

saya suka iklan "lebrese"

Catat Ulasan