Isnin, 7 Februari 2011

sayu merintih.

abah,

saya terseksa.


abah,

saya malu.


abah,

saya dipandang sinis.


abah,

saya dicerca.


abah,

kenapa buat saya begini?


abah,

apa salah saya?


abah,

masa saya terbuang.


abah,

cukuplah abah sahaja yang bernama MUHAMMAD TAIB SYARIFUDIN HELMI SHAH AL-HAQ.


kenapa saya harus bernama MUHAMMAD AMIR DANISH HUDSON MUJAHIDDEEN SHAH AL-HAQ?

MUHAMMAD AMIR DANISH HUDSON MUJAHIDDEEN SHAH AL-HAQ BIN MUHAMMAD TAIB SYARIFUDIN HELMI SHAH AL-HAQ.

NGGHHHHH!!!!!


abah,

maafkan saya.

saya mahu tukar nama saya kepada ALI.

noktah.


ringkas,padat dan hebat.

42 comments

7 Februari 2011 8:14 PG

ngeh!

7 Februari 2011 8:15 PG

la la la, hari pertama masuk sekolah, sudah pandai dapat nombor satu :)

7 Februari 2011 8:20 PG

Oh... jadinya kamu bernama Firdaus, ya? :)

7 Februari 2011 8:24 PG

@kucingorengemok

wah~~rindu kamu~

7 Februari 2011 8:24 PG

@kucingorengemok

hebat~hujung tahun nanti amik hadiah~haha~

7 Februari 2011 8:24 PG

@kakcik

ye makcik~haha~~

7 Februari 2011 8:28 PG

saya nooo 3.... pandai gakkkkan.

7 Februari 2011 8:29 PG

huhuhhhhh .... time buka sekolah ... cikgu cukup bengang kat nama yang panjang2 ...susah nak ejaaa.....

7 Februari 2011 8:30 PG

@Chik Att

TEETTT~~~no 3 kakcik punya~haha~

7 Februari 2011 8:34 PG

@Chik Att

panjang senang eja takpe~kalau nama jenis terbelit lidah?

7 Februari 2011 8:45 PG

nama pjg adalah glemer ye...(ibu berkata2)

7 Februari 2011 8:49 PG

@Kazaztan Team

haha~~tapi kawan2 panggil mat je~~

7 Februari 2011 9:23 PG

FIRDAUS MEMANG HEBAT!!!

hahaha

7 Februari 2011 9:54 PG

wah..kamu sudah sihat kah? sorry hr tu mcm sound je ;) awak marah ke? nama sape tu? pjgnyee.. tp biasanya kalau nama ayah pjg, dia pendekkan nama anak sbb dah tau susah. Hehe, nama anak 2 sy satu perkataan je. senang, tak berat kepala, insyaallaah senang masuk ilmu. Mana tau leh bijak2. Wah...besarnya harapan ibu

7 Februari 2011 10:04 PG

nama anak sapa lah tu... panjang berjela...

7 Februari 2011 10:07 PG

panjang gile nama dia.. apa la bagi pajang sgttt .. last2 panggil 'mad' je.. nama yang lain2 tak guna punn

7 Februari 2011 10:07 PG

mana pulak datangnya nama bujalx tu ?

7 Februari 2011 10:13 PG

isi borang nk peksa spm tu mau tak cukup kotak tu sok...





.

7 Februari 2011 10:49 PG

hehehhe..csian bdk tu..da le nama dia panjang nama bapak dia pon panjang..heheh

nama kamu juga yg ringkas..heheh

7 Februari 2011 10:59 PG

@tupaimerah

haha~saya hebat~

7 Februari 2011 11:01 PG

@Fisz

haha~saya tak marah la~

7 Februari 2011 11:02 PG

@miloais

haha~entah~panjang gila~~

7 Februari 2011 11:03 PG

@.:nhalilah:.

eh glemer hapa?haha~

7 Februari 2011 11:05 PG

@al-lavendari

haha~~panjang ceritanya pakcik~

7 Februari 2011 11:07 PG

@tasekM

pakai shortform ble kot?haha~

7 Februari 2011 11:09 PG

@cikceriacorner

nama saya ada muhamad.tapi orang ramai tak tau eja~~

7 Februari 2011 11:26 PG

ingatkan nama ko tadi bujal panjang giler.. sure byk kerenah,.. rupa2nya nama ko firdaus jek... ermm pun bleh tahan byk kerenah... :)

7 Februari 2011 11:28 PG

@Kaseh

haha~~memang saya banyak kerenah~

7 Februari 2011 12:39 PTG

Muhammad Firdaus nama anak makcik.nama kau ?

7 Februari 2011 12:40 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

kurang 1 M dari nama anak makcik~haha~

7 Februari 2011 3:56 PTG

Ahaaaa..kamu FIRDAUS rupa rupanya..

Salam perkenalan Firdaus...

Apa nama penuh Ainul?

Puteri Ainul Mardiah Syafiqah Zulaikha Binti Firdaus kah? :P

7 Februari 2011 4:26 PTG

apa maksud al-haq?

7 Februari 2011 8:26 PTG

Nama bagaikan syurga... perangai bukan haq saya untok komen...

8 Februari 2011 8:25 PG

lepas ni nak cari org nama firdaus la.haha

8 Februari 2011 9:06 PG

tang padat tu ai laikkkee..

8 Februari 2011 9:10 PG

@Daddy Ziyyad

ainul firdaus sahaja~haha~

8 Februari 2011 9:10 PG

@nizamsani

yang benarrr~~~~

8 Februari 2011 9:11 PG

@gedek!

perangai macam cilako~haha~

8 Februari 2011 9:11 PG

@Puan Capa

nak syok lagi cari firdaus yang comel~

8 Februari 2011 9:11 PG

@DrSinga

padat dan sendat~haha~

8 Februari 2011 5:35 PTG

tak cukup satu baris dalam register kelas.Kebas tangan cikgu nak tulis.

1 Mac 2011 11:38 PTG

Sedap nama.
Senang nak isi borang.

Catat Ulasan