Selasa, 8 Februari 2011

keterpaksaan yang bahagia.

batuk berkokok-kokok.

saya seluk saku,

oh,ada sebiji lagi.

lozeng untuk lega batuk.

saya suap,

saya gigit.

dan dari rekahan lozeng itu.

merembes pati kelegaan.

uuuhhh...saya mendesah asyik.

sedang seronok saya mengulum,(maaf ayat bunyi kotor)

perut saya berbisik :

"jamban...jamban.."

"cilaka"

marah saya sambil menepuk perut.

kalau saya buang lozeng yang dalam mulut,

nanti saya batuk lagi.

kalau saya masuk tandas dengan lozeng,

itu adalah keburukan.

masa semakin suntuk.

kemudian

.

.

.

.

.
di dalam bilik kecil itu,

saya tersenyum kecil.

mengenangkan perilaku saya.

ustaz cakap :

"kalau darurat,makan babi pun dibenarkan"

heh~

batuk lega.

sakit perut tiada.


kamu semua rasa marah dan mual.

dan terus kamu noda saya.

saya senyum dalam seksa.

ah..



52 comments

8 Februari 2011 12:41 PTG

kesimpulannya..

jangan batuk di tempat awam hehehehe

8 Februari 2011 12:43 PTG

@sahromnasrudin

haha~kalaulah batuk tu boleh dikawal~~

8 Februari 2011 12:45 PTG

cerita pada masa orang nak keluar lunch... timing bayeekkk punya :p

8 Februari 2011 12:46 PTG

@kucingorengemok

wee~~~padan muka kamu~~haha~~

8 Februari 2011 12:48 PTG

hahaha...
owh kiranya dlm jamaban bersama penyejuk tekak tulah...heheh...xsalah rasanya....

8 Februari 2011 12:49 PTG

@Farhan Zulhusmi

pandai kamu menghayati cerita~~bagus~~haha~

8 Februari 2011 12:55 PTG

gua tgh makan la bro..hampeh tul.. eh nak tanya..` mengulum` tu lucah kah? lalalala

8 Februari 2011 1:00 PTG

@Kaseh

wee~~~sorang lagi mangsa keadaan~~

kulum tu~~err~~entahlah~

8 Februari 2011 1:04 PTG

Makcik sedang membayangkan kamu yang sedang tersenyum2 sambil mengulum lozeng dalam jamaban... ;-)

8 Februari 2011 1:07 PTG

@kakcik

jangan bayangkan makcik~~buruk situasinya~haaha~~

8 Februari 2011 1:14 PTG

darurat...

takpe..sendiri punya ..muahahaha




^____^ mood senyum hari ini

8 Februari 2011 1:16 PTG

@Ati Masrif

mau tak senyum~~dapat cek nuffnang kan? he~~

8 Februari 2011 1:22 PTG

kalau terpksa pon, mmg x snggup nk mkn babi..mati kelaparan pon snggup..haha..

8 Februari 2011 1:23 PTG

@niesz

kalau buat satay ok kot? haha~

8 Februari 2011 1:26 PTG

BUJAL,
adakah setiap kali kamu batuk, kamu rasa nak terber••?

uishhhhh!

Kalu Dah Perangai Suka Mengecek...

8 Februari 2011 2:06 PTG

entry hampehhhh!

hahahahha

8 Februari 2011 2:14 PTG

hahaha.. gelak kat kak azie punya komen...

salam kenal.. :)

8 Februari 2011 2:31 PTG

apa jadi dengan gula-gula batuk itu?masuk lubang jamban kah?

8 Februari 2011 2:31 PTG

hah?
kamu kekalkn lozeng di tempatnya
dan kamu di tempat yg sepatutnya pd masa yg sama kah?
tak boleh la macam tu.. tak elok...

lozeng tu simpan dlm tisu dlm laci dulu, tak boleh? hahaha

8 Februari 2011 3:03 PTG

conclusion...

selain lozeng amik la madu..:)

8 Februari 2011 3:33 PTG

Bujal...
hahahahahaha...
serba salah kan...???
serupa dengan dibuang mati drebar.. ditelan mati gardener....
(saja tukar sebab tak baik cakap dibuang mati emak, diluah mati bapak..)

8 Februari 2011 3:48 PTG

makcik suka je sambil meneran, hisap lozeng. sejuk berangin je.syiok apa.

8 Februari 2011 4:16 PTG

@azieazah

haha~~mampus la saya kalau macamtu makcik~~

8 Februari 2011 4:17 PTG

@miloais

ala~~bukan hari2 saya hampeh kan? kan?

8 Februari 2011 4:17 PTG

@Aanas

geng kak azie ye~~salam kenal~~

8 Februari 2011 4:18 PTG

@Puan Capa

cair di mulut~haha~~

8 Februari 2011 4:18 PTG

@tupaimerah

gula2 tu sudah pecah lah~haha~~

8 Februari 2011 4:19 PTG

@CGG

madu tak berapa jalan la~~he~~

8 Februari 2011 4:19 PTG

@Ibu n Abah

peribahasa makcik cun~haha~~

8 Februari 2011 4:19 PTG

darurat.. dibenarkan...

8 Februari 2011 4:19 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

cantek~~ada geng~~best kan makcik kan? kan?

8 Februari 2011 4:20 PTG

@.:nhalilah:.

he~~tq makcik~~

8 Februari 2011 4:33 PTG

-hahhaa...setakat KULUM lozeng sambil berak, apalah salahnya...
punya ramai yg pakcik tgk sambil berak, sambil isap rokok pulak...

Soalan:

1) Kamu merokok tak?
2) Kamu suka mengulum ya? Hahaha(jgn fikir biru)

8 Februari 2011 4:35 PTG

@Daddy Ziyyad

saya tidak suka kelecakaan.maka saya tidak merokok.dan ya,saya suka kulum~~gula2 hacks~haha~~

8 Februari 2011 4:57 PTG

Cheh! Swey seminggu aku baca entry ni.... (tapi baca sampai habes jugak...)

8 Februari 2011 5:38 PTG

Itu namanya multi tasking.Membasmi batuk dan mengnyah sisa kumbahan sekali harung.

8 Februari 2011 6:05 PTG

eh..tak boleh ek kulum lozeng waktu nak memerut.

sebab cik pah slalu jer kunyah chewing gum waktu buat benda yg sama

8 Februari 2011 6:09 PTG

alahh, biasa lah tuu, ada org siap boleh surfing internet, minum coke lagi tauuuuu..

8 Februari 2011 6:41 PTG

rekahan dan pati kenikmatan.
mendesah. mengulum.

okay aku akan buat-buat tak ternampak perkataan2 tersebut.

8 Februari 2011 7:20 PTG

oit! boleh fokus ke kalau buat cenggitu? hahahah!!!

9 Februari 2011 12:54 PG

bujal

nyesal ah baca niiiii









hoi
sy tgh makan tahu??

.

9 Februari 2011 3:15 PG

hahaaaa..sy tgelak bc komen2..
tp sy xtau sbnrnye..lozeng tu ape ek?sjnis gule2 ke?huhu *malu*

9 Februari 2011 3:23 PG

2 in 1 ke encik bujal?

9 Februari 2011 7:57 PG

@gedek!

haha~apedehal seminggu~~

9 Februari 2011 7:58 PG

@mokjadeandell

kalau ble saya nak berblogging sekali~haha~

9 Februari 2011 7:58 PG

@DeLancrettLurpak

minum coke? choi!!haha~

9 Februari 2011 7:58 PG

@Ungu

takpe~kamu da cukup umur~haha~

9 Februari 2011 7:59 PG

@gadisBunga

fokus kepada dua benda dalam satu masa yang sama bagus untuk otak tahu!

9 Februari 2011 7:59 PG

@BonekadalamChermin

eleh~~mana saya tahu kamus edang makan~~haha~

9 Februari 2011 8:00 PG

@Semarak Api

ala~~lozeng tu ubat sakit tekak la~~macam strepsil tu~~

9 Februari 2011 8:01 PG

@aliaaroslan

multi tasking baby!

9 Februari 2011 8:02 PG

@Cik Pah

makcik ble jadi geng saya~haha~~

Catat Ulasan