Rabu, 16 Februari 2011

lupa itu adalah sesuatu yang kompleks.

pergi kedai bonceng motosikal,pulang pula berjalan kaki.

lupa biasa itu.


mamaainul kirim 10 barang,saya pulang dengan 8 barang.

lupa biasa itu.


pergi kerja,tiada berdompet,tiada bertelefon bimbit dan tiada berjam.

lupa biasa itu.


mandi tiada bergosok gigi.

lupa biasa itu.


tapi pagi ini.

.
.
.
.
hidupkan engin kereta.

dan kemudian,

masuk duduk di tempat duduk penumpang belakang.

rasa pelik kerana stering berada begitu jauh.

"itu bukan lupa"

"itu namanya hendak mampus"

kata pokok bunga itu kepada saya.


haih~

kurang makan kismis minda saya ini.

tapi abah tidak pernah lupa saya.yay~

56 comments

16 Februari 2011 9:15 PG

Gua... 'gelak sampai tersedak'

16 Februari 2011 9:26 PG

hahaha...sejak bila pulak kereta ade mode: auto pilot??

hahaha~

16 Februari 2011 9:28 PG

kamu lupa kamu belum hire drebar ~haha

16 Februari 2011 9:31 PG

melampau la kelupaan kamu nih!

16 Februari 2011 9:34 PG

petanda nk pasang drebar tu.



.

16 Februari 2011 9:50 PG

itu petanda ko dah semakin tua.

16 Februari 2011 9:51 PG

ape ke teruk beno penyakit tu..

16 Februari 2011 10:10 PG

melayu mudah lupe..ehe..peace!

16 Februari 2011 10:24 PG

nasib baik tidak lupa mamaainul di malam jumaat.haha

16 Februari 2011 10:56 PG

@gedek!

jangan sampai terberak~haha~

16 Februari 2011 10:57 PG

@h a n i e

mamai pagi~haha~

16 Februari 2011 10:57 PG

@Daddy Ziyyad

hoih~belum mampu lagi lah~

16 Februari 2011 10:58 PG

@tupaimerah

saya sudah buang tabiat barangkali~haha~

16 Februari 2011 10:59 PG

@tasekM

yu tolong bayarkan gaji drebar itu boleh?

haha~

16 Februari 2011 11:00 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

rambut pun sudah putih~haih~

16 Februari 2011 11:00 PG

@Kazaztan Team

banyak makan semut agaknya saya ni~haha~

16 Februari 2011 11:01 PG

@niesz

eh saya arab lah~haha~

16 Februari 2011 11:01 PG

@Puan Capa

saya hari2 adalah malam jumaat~haha~

16 Februari 2011 11:20 PG

hahahahah!~

iols penah gak terlupa tahap gaban camni
dah kunci gril - tapi tak tutup pintu

then dok pikir depan gril.. pesal dah tutup tapi masih nampak barang2 dalam umah neh???

then my doter cakap "mama... apasal mama tak tutup pintu tu???"
haihhhhhhhhh!~

16 Februari 2011 11:21 PG

bujal..
itu namanya lupa nak tambah anak dua....
ainul sangat comel...
adiknya lg comel..

16 Februari 2011 11:22 PG

@miloais

itu lalai namanya~haha~

16 Februari 2011 11:24 PG

@Ibu n Abah

haha~~belum sampai seru lagi nak bagi ainul adik~~

16 Februari 2011 11:26 PG

koo bangun pagi tadi mandi ke tak....

16 Februari 2011 11:30 PG

@Chik Att

tengah nak ingat la ni~haha~

16 Februari 2011 11:51 PG

oi, asik berlagak pejabat dekat... jalan kaki je la gi kerja!

16 Februari 2011 11:52 PG

tentang idupkan kereta duduk belakang tu..
em, tunggu la ainul besau dah bulih bawak kereta..
hehehe

16 Februari 2011 12:20 PTG

nyanyok kot. haha

16 Februari 2011 12:28 PTG

sedih sbb anak2 rebina saya telah dilupakan oleh bapak rebina :( grrrrr

16 Februari 2011 12:32 PTG

@kucingorengemok

saya kalau kurus tidak kacak~haha~

16 Februari 2011 12:33 PTG

@alien

kalau umur saya panjang~insyaallah~

haha~

16 Februari 2011 12:33 PTG

@- GC -

ya benar~haha~

16 Februari 2011 12:33 PTG

@makdara TERdiva

hoih~bapak ribena tak baiklah begitu!

16 Februari 2011 12:41 PTG

kalau kamu lebih kacak dari david hasselholf maka kereta itu akan berjalan sendiri. percayalah.

16 Februari 2011 12:46 PTG

@gadisBunga

knight rider~wee~~haha~

16 Februari 2011 1:25 PTG

hahaha memg betul ckp pokok bunga tuh ;p

16 Februari 2011 1:47 PTG

pernah lupa kamu dapat gaji dari mana?

16 Februari 2011 1:57 PTG

ngeh..ngeh..ngeh..

itu dah tahap ..

mengalahkan kak ati ni...

bujal ..juara lah :P

16 Februari 2011 1:57 PTG

wakakakak kamu ni bujall.tersedak aku ketawa.... sesungguhnya ainul sgtla comel.. haishh..

16 Februari 2011 2:23 PTG

anak bujal berangan nak jadi bos besar? makcik doakan..

16 Februari 2011 2:57 PTG

entri hang nie mengingatkan aku pada nazmi raja lawak..mmg lupe sungguh huhuhhhh

16 Februari 2011 6:03 PTG

heheheheh..sakit kepala ku da ilang..gara2 baca n3 kamu ni bujal..tergelak besau aku dibuatnye..heheh

16 Februari 2011 6:52 PTG

hahaha. bahaya penyakit ni

16 Februari 2011 6:57 PTG

"kalau tgh makan nasik, tak abis pun lagi makannye, pastu posmen dtg hantar brg, pastu terus duduk depan tv.. lupa yg kamu tgh makan nasik"


itu contoh lupa yg kritikal... lupa ni buleh menjurus ke arah dementia, jaga-jaga tau!

16 Februari 2011 10:16 PTG

itu petanda rezeki lebih, mungkin dah sampai masa hire sorang pemandu. =)

16 Februari 2011 11:44 PTG

oh bujal!


kadang kadang
pelupa itu juga seksi



eh?


kadang kadang saje

harharhar

...

ainul makin membesar
membesar bagai johan!

:D

17 Februari 2011 8:01 PG

@MasZuber

eh makcik~lama tak lepak kat blog saya~~he~~

17 Februari 2011 8:07 PG

@Kaseh

alhamdulillah tuhan berikan kami anak yang comel~

17 Februari 2011 8:08 PG

@kakpah

uih~AMIN~he~~

17 Februari 2011 8:08 PG

@sahromnasrudin

rumah takde astro la bang~he~~

17 Februari 2011 8:09 PG

@cikceriacorner

wee~~saya pubnya blog ble sembuhkan sakit pening~~haha~

17 Februari 2011 8:09 PG

@acap

tapi belum tahap serius lagi~haha~

17 Februari 2011 8:09 PG

@DeLancrettLurpak

8sedang menggugel dementia~tq makcik~

17 Februari 2011 8:10 PG

@HEROICzero

makan sendiri pun tak cukup bang~he~~

17 Februari 2011 8:11 PG

@BonekadalamChermin

yay~saya seksi~~nak screenshot la komen kamu bonbon~pastu nak frame~~wee~~~seksi seksi~haha~

1 Mac 2011 11:57 PTG

Asal saja, lepas berak tidak lupa cebok!

Catat Ulasan