Rabu, 23 Februari 2011

hati remuk tidak terbatas.

saya pernah kecewa ditinggalkan.

saya pernah kecewa kerana gagal.

saya pernah kecewa kerana tidak dapat.

saya pernah kecewa kerana terabai.

saya pernah kecewa kerana pelbagai alasan.

tapi,

kecewa yang paling unggul,

adalah pada tahun 1991.

.
.
.
.
sekolah kebangsaan dato' maharaja lela buat hari sukan.

lori milo datang.

minuman percuma untuk semua.

tapi bersyarat.

air yang sedap itu hanya boleh ditebus jika ada kupon.

semua dapat kupon.

termasuk saya.

dalam saya menuju kegembiraan itu,

kupon yang dipegang terlepas.

lalu melayang masuk ke parit.

tidak dapat diselamatkan.

betul betul betul betul betul betul kecewa.

tatkala yang lain kenikmatan,

air mata saya bergenang.

.
.
"hek eleh~~tak dapat milo pun kecewa ke???"

kamu menempelak saya.

sayang,

ketika itu milo adalah kemewahan pada keluarga saya.

sungguh kami tidak mampu pada ketika itu.





71 comments

23 Februari 2011 8:22 PG

saya suka milo ini!!!

sebab milo inilah saya ada spare tyre :(

ujung bulan, mak saya ganti milo dgn ovaltine...

23 Februari 2011 8:24 PG

makcik juga mengharapkan milo percuma - tapi, makcik 'malu' nak berebut2... :(

23 Februari 2011 8:27 PG

masa tue ko darjah berapa?? aku darjah empat tau huhuhuhhhh

23 Februari 2011 8:33 PG

milo lori tu sedap gilaaa, kalau tak nangis memang tak logik!

23 Februari 2011 8:42 PG

Lori milo yg datang sekolah sangat sejuk pekat lagi lazat... pakcik suka!

Sekarang bukan lori milo je yg datang sekolah... jenama lain pon dah tembusi...!

Tengok sini...

http://blogbeginsatforty.blogspot.com/2010/11/november-16-2010.html

23 Februari 2011 8:42 PG

betol2 sokong ckp kamu..masa dulu saya pun berkejar2 nak rasa milo lori ni..ntah naper ntah rasa dia sodap dari biasa..

23 Februari 2011 8:52 PG

ehem!
minuman kegemaran iols :D
hiks

23 Februari 2011 9:02 PG

ohhh milo dari lori tu mmg sedap! tak terkata. mmg makcik dulu pun kira milo tu adalah 'barang tak mampu..' *sedihkan*

23 Februari 2011 9:05 PG

sayang...
sayang kupon itu terbang ...
.
(mempelbagaikan kepenggunaan perkataan 'sayang' )

23 Februari 2011 9:16 PG

impressi pertama saya: sebijik macam KOG dan uncle gedek.

saya setuju. milo lori mmg sempurna.

eh kejap. mahu tukar kata ganti nama diri.

aku setuju. milo lori memang sempurna. heheheh~

23 Februari 2011 9:17 PG

tapi milo kat lori tu lagi sedap dari biasa kan bujal!
dulu saya pun tak minum milo sbb mak cakap bole menggelapkan kulit (sila rujuk warna milo itu)

23 Februari 2011 9:22 PG

minum milo anda jadi sihat dan kuat!

23 Februari 2011 9:26 PG

sy jadi lebih kuat dgn milo..!

23 Februari 2011 9:27 PG

i feel you :(
MILO free dari lori itu adelah SANGAT BEST!!!!!!

23 Februari 2011 9:38 PG

sian ko...skrg milo sedozen ko boleh beli kan

23 Februari 2011 9:39 PG

@DeLancrettLurpak

eleh~ovaltine pun sama la~haha~

23 Februari 2011 9:40 PG

@kakcik

uhh~~makcik pemalu~~

23 Februari 2011 9:42 PG

@sahromnasrudin

saya baru darjah satu~haha~

23 Februari 2011 9:43 PG

@kucingorengemok

tingal parut dalam hati tahu!

23 Februari 2011 9:43 PG

@gedek!

milo tetap jadi pujaan~haha~

23 Februari 2011 9:44 PG

@Kaseh

sebab nisbah sukatan milo kilang lain dan amat sedap~haha~

23 Februari 2011 9:45 PG

@miloais

entri ni khas untuk makcik~yay~

23 Februari 2011 9:45 PG

@makcikkantin

yay~makcik da lama tak lepak tempat saya~~kenapa?

23 Februari 2011 9:46 PG

@DrSinga

sungguh sayang di sayang~~

haih~~

23 Februari 2011 9:46 PG

@gadisBunga

eh budak tak boleh cakap "aku" tahu~~haha~

23 Februari 2011 9:47 PG

@SyidaGorjes

yang sebenarnya mak taknak kamu jadi gemuk~haha~

23 Februari 2011 9:47 PG

@- GC -

da lama tak dengar lagu tu~~haha~

23 Februari 2011 9:48 PG

hehhehe...

setuju ngan gb,kog dan uncle gedek..

milo lori memang best..

saya muka xmalu..pasti amik berkali2..heheheh

23 Februari 2011 9:48 PG

@Pistachio

ketagih tak?

haha~

23 Februari 2011 9:49 PG

@tupaimerah

nanti saya nak beli loro tu~yay~

23 Februari 2011 9:50 PG

@Puan Capa

ada stok satu tong~haha~

23 Februari 2011 9:51 PG

@cikceriacorner

haha~~welkam to the kelab~~

23 Februari 2011 9:54 PG

minum milo anda jadi sihat dan kuat .....

SApa yg dekat dgn base tentera .... Pernama buat sale.....
hari ni milo 2.5kg .... 20 hinggit jaaa......

haaaa pi lekaihhhhhhh

23 Februari 2011 9:59 PG

@Chik Att

jauh la makcik~~

eh tapi murah lah~~

23 Februari 2011 10:01 PG

saya pun merasai kekecewaan yg sama di terengganu, bulan Nov yang lepas..~huhu

23 Februari 2011 10:03 PG

@Daddy Ziyyad

hoih~nak kecewa mende~~gi je la beli kat kedai~haha~

23 Februari 2011 10:15 PG

masa sklh rendah dulu, arwah mak aku bg mnm vico jek..
may b btl la.. milo tu mnmn kemewahan...

23 Februari 2011 10:18 PG

makcik tak heran pun dengan kesedehan ko yang tak dapat minum milo percuma. makcik nak tanya 1991 ko sekolah kebangssaan.umur ko berapa pulak sekarang ni.

23 Februari 2011 10:26 PG

datang dari blog Dr...sedihnya kakNo bace entri nih...bergenang2 lak ayo mato nih..kakNo faham sebab keluarga kita bukan orang senang..

ok..takmo nangis2 lagi ek...senyum sokmo!

23 Februari 2011 10:34 PG

saya minum teh sahaja.
tapi saya gembira.


:)





.

23 Februari 2011 10:37 PG

sedey.. dulu milo mmg susah nak dapat.. sekarang milo senang nak dapat.. tapi? milo 2 kilo harga dah lebih rm 30.. huhuhu.. rasanya tak lama lagi susah jugak nak dapatlah..

23 Februari 2011 10:44 PG

ala ...ciannya

masa tu kat pasar malam tak jual lagi yek?

Jom baca: CARA LETAK LINK ENTRY DALAM KOMEN ANDA

23 Februari 2011 10:55 PG

kenapa saya tak ingat pun ada lori milo penah datang sekolah saya?


ohh.. lupa.. saya skolah dalam hutan! kalau ada lori milo datang pun, mesti milo tu dah tumpah dulu atas jalan.. huhu

23 Februari 2011 11:15 PG

@kakngah

tapi bila da besar jemu plak minum milo~haha~

23 Februari 2011 11:16 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

1991 umur saya 7~jadi sekarang saya 27~haha~

23 Februari 2011 11:17 PG

@Norhafiza

yay~dapat kawan baru~~sekarang saya senyum~haha~

23 Februari 2011 11:18 PG

@tasekM

eh nanti perut masuk angin~he~~

23 Februari 2011 11:18 PG

@rATu kEBaYA

milo naik~gaji macamtu je~haih~~

23 Februari 2011 11:20 PG

@Ati Masrif

hoih~~masa tu pasar jual air sirap je la~haha~

23 Februari 2011 11:20 PG

@h4ni3

eh sekolah kat hutan apsal? haha~

23 Februari 2011 11:29 PG

Aduhaii sedey nya bila baca.. kesiannyaa.. iye laa..dulu2 bila lori milo dtg ke sekolah seronok sgt kan.. tapi kalau kat sekolah akak tak payah pakai kupon gi ambik jer.bberapa kali nak ambik..

Iye laa lain sekolah lain caranya iye tak..

23 Februari 2011 11:35 PG

@Rinna

sebab sekolah saya ramai student~lori milo bawak air sikit je~kedekut!haha~~

selamat datang kakak~~

23 Februari 2011 11:38 PG

yeh mari bermilo milo

23 Februari 2011 11:39 PG

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

eh saya rindu kamu tahu!

23 Februari 2011 12:14 PTG

pada tahun tu, jah baru je lahir... milo pon tak tau ape..

23 Februari 2011 12:18 PTG

@TheChekJah

uhh~pengkomen paling muda dalam blog saya.tahniah!!haha~

23 Februari 2011 5:22 PTG

milo baik untuk kesihatan

ya... jangan kecewa lagi

sekarang sudah ada yang lagi padat dan berisi!

;p~

24 Februari 2011 4:48 PG

milo kat rumah atau kat kedai tak sama feeling dengan milo kat lori milo itu kan kan

24 Februari 2011 12:18 PTG

sedihnya..!

kita pun suka milo..especially meratah milo

24 Februari 2011 3:58 PTG

milo milo milo
saya sukaa~

24 Februari 2011 4:01 PTG

@Catherine-

saya suka yang lori punya~~

24 Februari 2011 4:02 PTG

@aliaaroslan

betul~lori punya adalah yang etrbaik~

24 Februari 2011 4:03 PTG

@PUTUBAMBU

uih~manis lah~~haha~

24 Februari 2011 4:03 PTG

@intan.maisarah

eh milo campur nasi sedap tahu~haha~

24 Februari 2011 8:07 PTG

milo ais +serbuk milo di atas.
sedaaaaaaap...




*Selamat berkenal-kenalan.
singgah dari rumah Tuk Dukun.

2 Mac 2011 12:22 PG

Fuhhh.. sekarang ni Milo tu buat ratah-ratah jerrrr.... kan?

2 Mac 2011 9:36 PG

nasi, kuah milo? aa sedap!
milo tabur

2 Mac 2011 9:40 PG

@a.z.r.i.n.a.03.07

tapi silap gaya ble tersedak~haha~

2 Mac 2011 9:41 PG

@azieazah

buat biskut sedap makcik~he~~

2 Mac 2011 9:41 PG

@intan.maisarah

hoih~~apasal campur milo dengan nasik???

Catat Ulasan