Selasa, 14 Jun 2011

rutin pagi.

ketik kad perakam waktu,

kemudian saya tuju ke tandas.

saya lucut seluar,

saya duduk.

(jangan risau ini bukan cerita tentang saya berhadas besar)

saya belek akhbar,

dua tiga muka kemudian saya berhenti.

saya letak akhbar ketepi.

saya ambil gajet dan terus saya main burung berang.

akhbar merintih :

"abang da bosan dengan saya ke?"

"betul,isi kamu makin hampas,kamu sudah hilang kredibiliti"

saya jawab sambil mengerling.

akhbar kecewa dengan jawapan saya.

lalu akhbar membakar dirinya.

saya terkejut dan amat sedih.
.
.
.
.
.
saya rugi RM1 hari itu.

.
.
.
.

saya tidak sanggup lihat ainul tidur dalam keadaan panas.

sebab itu kelmarin kami tidur di hotel.
.
.
.
okay,

saya pun sebenarnya sama macam ainul.

~hihi~

96 comments

14 Jun 2011 8:55 PG

Kamu boleh datang tidur di rumah makcik kalau kamu mahu. :)

14 Jun 2011 8:57 PG

Keh3. comel betol Bujal.

14 Jun 2011 9:00 PG

mcm mana bole terbakar ?

14 Jun 2011 9:01 PG

mungkin tu akhbar HM atau K sebab rege singgit.. kalo UM lagik la meloyakan.. sbb tu kite baca NST..

14 Jun 2011 9:05 PG

mungkin ainul sudah biasa ada acon...
klu tak ada,dia tak boleh tidor kan?

14 Jun 2011 9:12 PG

ahahaha...alasan tdo hotel yer.....

14 Jun 2011 9:13 PG

ainul pun mcm bujal dan sy jugak haha~

14 Jun 2011 9:14 PG

jambul ainul dah panjang

boleh ikat reben ..hehe

14 Jun 2011 9:21 PG

tidur di cameron highlands buat saya rasa nak kawen sebab sgt sejuk sepanjang masa.

eh, apa kaitan?

14 Jun 2011 9:23 PG

bila semua dipolitikkan..

14 Jun 2011 9:30 PG

memang pun dah kurang kredibiliti.. sampai masa hanya baca tajuk besar je..

14 Jun 2011 9:37 PG

Bujal...
anugerah bapa mithali untuk bujal...
dahulukan kepentingan ainul....

14 Jun 2011 9:44 PG

untgnya ainul ;)

14 Jun 2011 9:52 PG

untung ainul... jadi anak yang solehah ya ainul....

14 Jun 2011 9:59 PG

rasanya bapanya yang lebih ni ...

14 Jun 2011 10:08 PG

hehe..sy ajar saja anak sy tido panas-panas psl sy x suka tido dlm air-cond..blh buat sy selsema di waktu pagi..

14 Jun 2011 10:30 PG

hamboihh... smp p tidor hotel.. hahaha

14 Jun 2011 10:32 PG

dalam bilik termenung sekarang pun org dah tak termenung saje-saje dah. takde rokok, takde paper.

semua gadjets canggihssss

*pehal skema komen saye nih

14 Jun 2011 10:42 PG

alaaaa comeinye dia:)

meh..
aunty cgg nak hug2

14 Jun 2011 10:46 PG

xyah beli paper dah...bace online je...jimat sket

14 Jun 2011 10:46 PG

anda telah membuatkan saya juga terjebak dalam pembalingan burung berang sekarang!!!!!!


cisssssssssss

14 Jun 2011 10:51 PG

dulu cik ina tak pernah miss beli surat khabar, sekarang ni dah cam malas plak mungkin tak de berita menarik kot.

14 Jun 2011 11:09 PG

nak cubit pipi ainul.

14 Jun 2011 11:11 PG

yg menarik di dlm akhbar bagi aku hanyalah bab sukan. yg lain x layan.



ok. kamu panas. kamu x selesa. aku paham.

14 Jun 2011 11:40 PG

nama penuh ainul tu ape? comel!

14 Jun 2011 11:43 PG

paper ape yg x menarik 2??cer cite cer cite...bce paper dlm tu mmg xde feel la....hahhahaha...

14 Jun 2011 11:51 PG

tak yah bli sokabar dalam blog pun mcm2 berita ada..jimat RM :D

14 Jun 2011 12:28 PTG

comelnya ainul....:)

14 Jun 2011 12:31 PTG

Kakak lama tak beli paper. Banyak yg panas dan memanaskan walau tidur hotel sekalipun...

Baik tengok ainul sejuk....

14 Jun 2011 12:34 PTG

ainul jugak yg jd mangsa.


.

14 Jun 2011 12:35 PTG

suke bace HARAKAH..pastu ketawa...KAH...KAH..KAH...
dah byk koleksi kipas lipat kt umah makcik..hehehehhehehehe.....

14 Jun 2011 12:53 PTG

ainul comel! jom main pok amai-amai dgn mommy fara nak?

14 Jun 2011 1:22 PTG

ok, lepas nie dah bole beli aircond la bujal..x yah pi hotel utk tido..

14 Jun 2011 1:57 PTG

lena tak tidur malam tadi?

14 Jun 2011 2:06 PTG

salam
tanda tanda nak kaya

14 Jun 2011 3:26 PTG

oh emm jeee. comel gila ainul tu. kalau dia panas mesti dia lagi comel kan?

eh tak tak.

14 Jun 2011 3:29 PTG

kamu beli suratkhabar apa Bujal? Utusan? Metro? Itu hanya layak dibuat pembalut roti canai bungkus aja standard nya..

14 Jun 2011 3:52 PTG

uols baca paper apa yg rega seringgit tu?:O

kaya lah kan... bleh tido hotel ni!
kenapa blackout? uols tak bayar bill ke hapa???
heheheheh

14 Jun 2011 4:01 PTG

Hebat, tak ada API, trus gi hotel. Errr ainul comel cam bapak ke mak?

14 Jun 2011 4:15 PTG

sinikal betul tentang kerugian rm1 tu.

skrg x beli paper. baca paper kat kedai makan jek. kikiki~

14 Jun 2011 4:23 PTG

@kakcik

kalau dekat da lama saya tuju dah~he~~

*tapi saya ada bercita2 nak datang rumah makcik raya nanti~he~~

14 Jun 2011 4:23 PTG

@Raihana Izzati

saya comel tidak~tapi ainul ya~haha~

14 Jun 2011 4:24 PTG

@ejaMaria

dia guna lighter~haha~

14 Jun 2011 4:24 PTG

@.:nhalilah:.

saya beli akhbar K~he~~

14 Jun 2011 4:25 PTG

@kaklong

sebanrnya ada kipas pun ble tido~ni sampai kipas pun takde~maka saya tak sampai hati makcik~~

14 Jun 2011 4:26 PTG

@sha a.s

he~~kira kukuh pe alasan saya~~

14 Jun 2011 4:26 PTG

@catherine-

no ekon no tido~haha~~

14 Jun 2011 4:26 PTG

@Ati Masrif

he~rambut jarang2~~

14 Jun 2011 4:27 PTG

@gadisBunga

masih sejuk lagi kah cameron?

14 Jun 2011 4:27 PTG

@CassiaSiamea

akhbar yang jadi mangsa~he~~

14 Jun 2011 4:27 PTG

@rATu kEBaYA

kekadang sampai ruangan sukan pun crita politik~haih~~

14 Jun 2011 4:28 PTG

@Ibu n Abah

biar bapak tak makan~janji anak kenyang~~

14 Jun 2011 4:28 PTG

@Fyqa

nanti bila dia da bsar saya nak claim semua tu~haha~~

14 Jun 2011 4:28 PTG

@Cik Bidadari

amin~~

14 Jun 2011 4:29 PTG

@Chik Att

sikitla~haha~~

14 Jun 2011 4:29 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

ainul da kebal dengan air cond~haha~~

14 Jun 2011 4:30 PTG

@hanie

darurat~he~~

14 Jun 2011 4:30 PTG

@eLL

tapi saya tak merokok tahu1~he~~

14 Jun 2011 4:31 PTG

@CGG

ada bakat jadi mommy yang baik nih~he~~

14 Jun 2011 4:31 PTG

@AI

online bosan ah~~

14 Jun 2011 4:31 PTG

@DrSinga

he~~selamat membunuh babi~~haha~~

14 Jun 2011 4:32 PTG

@Cik Ina Do do Cheng

he~~hari2 crita pasal eksiden~~haih~~

14 Jun 2011 4:32 PTG

@hanaahmad

dua ringgit!

14 Jun 2011 4:33 PTG

@James Alexander

sama la kita~tapi sekarang sukan bosan~~

14 Jun 2011 4:33 PTG

@Khairul Antasha

ainul athirah~~he~~

14 Jun 2011 4:33 PTG

@Ieqa Rahim

semua paper~haha~~

14 Jun 2011 4:34 PTG

@makdara TERdiva

tapi blog pun cedok dari paper gak~he~~

14 Jun 2011 4:34 PTG

@lieynanilaz

abah dia pun comel~~

14 Jun 2011 4:35 PTG

@Kakzakie
tengok bebudak memang menyejukkan~he~~

14 Jun 2011 4:35 PTG

@tasekM

mangsa apeplak~~duit abah dia yang kluar tahu~~haha~~

14 Jun 2011 4:35 PTG

@Hantu Kak Limah

jual la~~sekarang paper mahal ape~~he~~

14 Jun 2011 4:36 PTG

@Mommy Fara

dia pandai main pok amai2 tahu! he~~

14 Jun 2011 4:36 PTG

@MasZuber

ekon da beli lah~he~~

14 Jun 2011 4:37 PTG

@intan.maisarah

uh~~amat nikmat~~

14 Jun 2011 4:37 PTG

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

kayap kot~~he~~

14 Jun 2011 4:37 PTG

@Hanis Manis

kalau dia panas saya yang sakit telinga~~melalak tak hengat~haha~~

14 Jun 2011 4:38 PTG

@Daddy Ziyyad

saya baca tamil nanban~~haha~~

14 Jun 2011 4:38 PTG

@miloais

kabel bawah tanah putus~nghhh~~~

14 Jun 2011 4:39 PTG

@makcikkantin

ainul ikut muka mak dia~he~~

14 Jun 2011 4:39 PTG

@HEROICzero

kedekut ah kamu~~

14 Jun 2011 4:43 PTG

hidup kalau tak selesa, takde umppphhh! apa salahnye keluar duit sikit utk selesa, after all kita yg keja kannn, heheeehe

14 Jun 2011 6:15 PTG

kamu hebat!
sentiasa becakap dgn benda...hehe:)

14 Jun 2011 10:31 PTG

nasib juga akhbar seringgit lagi.klo naik juga,x akhbar itu membakar dirinya,org awam yg membakar syarikat akhbar,hi3

14 Jun 2011 11:15 PTG

panas ketika tidur bisa memanaskan hatiku jua... hmm cerita dalam akhbar skang ni bukan takat hampas, dah sampai maqam sampah... nak baca pon x inzal dah

14 Jun 2011 11:15 PTG

bapaknya yg menghada2....:)

15 Jun 2011 12:06 PG

dari baca surat khabar, baik bacan sakarsis...

15 Jun 2011 1:26 PG

hahaha terbaek...

neway datang follow n komen

;D

15 Jun 2011 8:22 PG

@DeLancrettLurpak

betul~~tapi masih perlu ukuur baju di badan sendiri~~haih~~

15 Jun 2011 8:23 PG

@AYuNG

he~~kan saya da cakap~saya bercakap dengan semua benda~~

15 Jun 2011 8:24 PG

@aleen aiden

perkara macamtu hampir terjadi pada satu masa dulu~he~~

15 Jun 2011 8:24 PG

@JARI YANG TERBARAI

ceh~~betul teruja kamu baca akhbar sampai inzal~haha~~

15 Jun 2011 8:25 PG

@Bigdaddyz

bapaknya fragile~handle with care~~haha~~

15 Jun 2011 8:25 PG

@gedek!

baca sarkasis sakit bontot~haha~~

15 Jun 2011 8:25 PG

@Asrul "iLham" Sany

terima kasih Asrul "iLham" Sany.he~~

15 Jun 2011 10:19 PG

ala!nak bg tau la tidur kat hotel...

16 Jun 2011 9:08 PG

nak sejuk mai datang umah ai.. biar dak ainul tu tidur dalam bilik aircond ai..

Catat Ulasan