Khamis, 2 Jun 2011

ingat matang di Larut Matang, Perak Darul Ridzuan.

masa saya umur 18.

saya ada satu perasaan.

terasa diri amat matang.

sudah ada kerja.

sudah ada kenderaan sendiri.

jadi setiap keputusan yang saya ambil.

terasa amat betul dan tepat.
.
.
.
masa berjalan.

bila umur saya sudah cecah 20 lebih.

pandangan saya mengalami perubahan.

saya selalu diterjah satu persoalan.

saya sudah matang atau belum?

dan jawapannya selalu berubah - ubah.

antara matang dengan separa matang.

sampailah sekarang saya sudah ada anak bini.

kadang-kadang soalan itu datang lagi bertandang bertanya khabar.
.
.
.
kamu tahu macamana hendak ukur kematangan?

beritahu saya.

boleh?


~heh~

persetankan soalan abah saya.

dia cuma mahu perasan muda.

padahal rambut putih sudah berkeliaran atas kepala.
.
.
~ainul athirah-10 bulan 16 hari~


86 comments

2 Jun 2011 8:18 PG

ALAAAA..

COMEINYE..
:)

2 Jun 2011 8:28 PG

perghh...
ni mesti stail abah dia ni..!

2 Jun 2011 8:36 PG

Style arwah abah bujal...

2 Jun 2011 8:42 PG

kaki silang! hahaha! itu la tanda matang

2 Jun 2011 8:43 PG

ainul! kamu sangat comeyy okeyy! waaah dah boleh pegang botol sendiri ! woohoo. eh hampir sebaya ngan mikail laaa. jap kire jap.... mikail hari ni 10bulan 10hari! :-)

2 Jun 2011 8:52 PG

alooooo..kai tu tahan tu..hihii..
kaki silang pangkah macam orag matang okeh... cayalah atirah..:P

2 Jun 2011 9:07 PG

kematangan seseorang tu diukur dari cara dia bercakap, menulis dan tingkah laku. cik ina rasa ko dah matang sebab dalam umur ko cam ni ko boleh memikul tanggungjawab seorang ayah dan suami.

2 Jun 2011 9:35 PG

ada staillah ainul ni.. mesti rasa relak je

2 Jun 2011 9:39 PG

wah.. posisi yang menarik, sambil baring minum susu kaki silang..

Matang tu boleh diukur dengan apa ye..?

2 Jun 2011 9:40 PG

psstt: boleh buat calon menantu pilihan ni.. nak masukkan dalam list lah.. hahaha..

2 Jun 2011 9:48 PG

Amboi Ainul tidur selempang kaki. P. Ramlee kata itu tidur org kaya :)

2 Jun 2011 9:49 PG

ainul adalah bukti kematangan kamu.

tu pendapat saya la~

2 Jun 2011 10:07 PG

wahhhh...ada bakat jadi bos ni...

2 Jun 2011 10:16 PG

matang tu ...
adalah sebuah syarikat logistik..
keh3

2 Jun 2011 10:26 PG

kdg2 saya matang..kdg2 saya mcm budak2..so, saya budak matang..eh..konpius..

eceh..comeynya ainul selempang kaki mcm matang..

bujal..kematangan x diukur pd usia..tp pd pengalaman hidup dan cara dia berfikir serta tindak balas dia terhadap persekitaran..

2 Jun 2011 10:39 PG

mOon org tepen...larut matang & selama..

stailo 2....

2 Jun 2011 10:43 PG

klau da beruban,tlebih matang la tu bro....ekekeKke

2 Jun 2011 10:44 PG

wah... sila panggung... hahahaha

2 Jun 2011 10:57 PG

saya pun kadangkala memikirkan perkara tersabut
hohoho
:|

2 Jun 2011 10:59 PG

Larut, Matang tue kena tambah lagi satu iaitu Selama..baru lengkap daerahnya..Pejabat Tanah dan Daerah Larut, Matang, Selama..di Taiping...

2 Jun 2011 11:01 PG

mtg sbnrnya tak ikut usia pun

2 Jun 2011 11:13 PG

bergaya sungguh style dak ainul ni...
hehehehe

2 Jun 2011 11:29 PG

ukur kematangan anda dengan garnier for man. ok bye.



bujjjjjj~~~~~~

2 Jun 2011 12:48 PTG

Bila kamu sudah menjadi bapa, mahu tidak mahu, kamu mesti matang, tiada option lain..

2 Jun 2011 1:03 PTG

gaya ainul memang matang seiring usianye....perggghhhhh...siap silang kaki...huhhuhuhuhhuhu...adekah itu mengejek abahnye...hahhahahhahaha

2 Jun 2011 1:46 PTG

kak ayu tak suka cepat matang walau uban dah banyak tumbuh dikepala...

apa kes.. hahahhah

2 Jun 2011 1:56 PTG

wahh.. silang kaki tuuuu...

2 Jun 2011 2:45 PTG

bapak borek anak rintik... hehehehe

2 Jun 2011 3:26 PTG

meh aku pinjam jap anak ko!!

2 Jun 2011 3:30 PTG

mana botol satu lagi...?

2 Jun 2011 3:45 PTG

Kdg makchik rasa matang..kdg mentah..

pergh silang kaki...cepat betul ainul matang..lebih matang dari ko ni Bujal...

2 Jun 2011 3:54 PTG

okeh! gaya-gaya korporat!

2 Jun 2011 4:05 PTG

stailo gila cara ainul berbaring.. i like!!

2 Jun 2011 5:02 PTG

comel2..like!
HMM..ntahla..apekah definisi matang sbenar..ahaha

2 Jun 2011 5:13 PTG

matang dapat diukur daripada respon kita terhadap sesuatu terutamanya masalah..

org matang berfikir dgn rasional sebelum bertindak..

kamu matangkah?
saya rasa saya 65% matang...

2 Jun 2011 7:04 PTG

matang itu tidak berkekalan....

jika hari ini kamu membuat keputusan rasional untuk setiap perkara, maka kamu adalah matang pada hari ini.

tapi jika esok lusa kamu berebut botol susu dengan si comel tersyg, ketika itu kamu mmg sgt tak matang...

i guess so...

2 Jun 2011 7:04 PTG

comel..budak sememang di lahirkan comel..

2 Jun 2011 9:27 PTG

ainol makin lama makin comel hihii .

taiko habis baring camtu .

2 Jun 2011 9:37 PTG

@CGG

Mesti rasa tak sabar kan?

2 Jun 2011 9:38 PTG

@kaklong

Abah dia sopan lah.haha..

2 Jun 2011 9:38 PTG

@SHAIRUL

Sebijik macam arwah abah..he..

2 Jun 2011 9:38 PTG

@kucingorengemok

Kalau terkangkang?he..

2 Jun 2011 9:39 PTG

@Ija Zambry

Ainul sejak 6 bulan da pegang botol sendiri...hahahaha..

2 Jun 2011 9:40 PTG

@Ayuraza

Haha..silang kaki macam orang kaya je..

2 Jun 2011 9:41 PTG

@Cik Ina Do do Cheng

Yay~saya da matang...hahahaha..

2 Jun 2011 9:42 PTG

@rATu kEBaYA

Dia mood tak tetap..haih..

2 Jun 2011 9:42 PTG

@aizamia3

Try guna pembaris..haha..

2 Jun 2011 9:43 PTG

@aizamia3

Hoih..kena masuk waiting list.da ramai yang book..hahaha..

2 Jun 2011 9:43 PTG

@Kakzakie

Sila panggung katanya...hahahaha..

2 Jun 2011 9:44 PTG

@gadisBunga

Kematangan struktur biologi...haha...

2 Jun 2011 9:44 PTG

@chichi


Amin...hahahaha..

2 Jun 2011 9:45 PTG

@alien

Matang logistik sdn bhd?

2 Jun 2011 9:45 PTG

@Dee

Sama macam saya...kompius jugak...haha

2 Jun 2011 9:46 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

Saya da matang kot..he..

2 Jun 2011 9:46 PTG

@mOon jOhari

Tapi saya tak pernah sampai larut matang..kat situ ada apa yang best?he..

2 Jun 2011 9:47 PTG

@sha a.s

He..saya uban sikit je la..

2 Jun 2011 9:47 PTG

@NM02

Macam orang kaya tak? Hahaha..

2 Jun 2011 9:48 PTG

@Sayid Ann Ima

Hoih..janagn serabut macam saya tahu! He..

2 Jun 2011 9:49 PTG

@sahromnasrudin

Unik la nama tempat2 kat malaysia nih..he..

2 Jun 2011 9:49 PTG

@Sca Ndx

Kira ada stage kah?

2 Jun 2011 9:50 PTG

@miloais

Ada rasa nak cium tak? He...

2 Jun 2011 9:51 PTG

@NAJ HEBAT

Itu ukur kecerahan la konttt~~~

2 Jun 2011 9:51 PTG

@Daddy Ziyyad

He..banyak benda saya nak kena kontrol dalam pengembaraan untuk jadi matang..he..

2 Jun 2011 9:52 PTG

@Hantu Kak Limah

Abahnya hanya mampu redha..he..

2 Jun 2011 9:52 PTG

@Citarasa Rinduan

Eh da ada uban kah? He..

2 Jun 2011 9:53 PTG

@.:nhalilah:.

Aak abah...hahaha..

2 Jun 2011 9:53 PTG

@dwaty

Like father like doter..haha..

2 Jun 2011 9:54 PTG

@wahida

Hoih...pinjam kejap aje boleh...lama2 sori..hahaha..

2 Jun 2011 9:54 PTG

@gedek!

Da dicampaknya da..haih..

2 Jun 2011 9:55 PTG

@Eye_nee

He..kalau dia matang dari saya takdenya sibuk nangis mintak susu..hahaha..

2 Jun 2011 9:55 PTG

@Mommy Fara

Ada bakat jadi bos...he..

2 Jun 2011 9:56 PTG

@- GC -

Hebat macam abah dia!haha..

2 Jun 2011 9:57 PTG

@liyana

Kalau ikut kamus matang tu bermaksud cukup masak.he..

2 Jun 2011 9:57 PTG

@DeLancrettLurpak

Saya rasa pra matang..hahahaha..

2 Jun 2011 9:58 PTG

@James Alexander

Kalau sampai sudah sampai tahap berebut botol,itu sudah nampak bayang ajal namanya..haha..

2 Jun 2011 9:59 PTG

@merahitujambu

Cepat buat satu! Haha..

2 Jun 2011 10:00 PTG

@dochi

He..taiko la sangat..haha..Dochi lama tak lepak sini..gi mana?

2 Jun 2011 10:44 PTG

gaya nak kalahkan abah kan.. bagus ainul. keep up the good work!

3 Jun 2011 12:08 PG

alah kacang aja...

dulu matang sebab nak 'ngorat awek'
pehtu bila ainul dah hadir... abah mana boleh matang... sebab tengok ainul aja abah dah jatuh chenta berkali2...

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... muda untuk anak takpa bro...

3 Jun 2011 12:44 PG

selang kaki ainul tue yg mahallll

3 Jun 2011 7:46 PG

hahaha
XD

3 Jun 2011 8:19 PG

@aliaaroslan

saya memang berharap ainul akan jadi lebih hebat dari saya~~

3 Jun 2011 8:20 PG

@Cik Bidadari

tengok baby memang tak pernah membosankan~~percayalah~he~~

3 Jun 2011 8:21 PG

@MasZuber

stokin biru tu lagi mahal~~haha~~

3 Jun 2011 8:21 PG

@Sayid Ann Ima

ecece~~terbahak2 dia gelak~~seb baik tutup mulut~haha~

Catat Ulasan