Khamis, 9 Jun 2011

menteladani haiwan ciptaan tuhan.

hujan lebat.

saya masih di kawasan parkir.

dalam kereta saya.

jarak antara saya dan laluan berbumbung kurang lebih 200 meter.

payung pula tiada.

"kalau saya berjalan akan basah,kalau saya berlari  akan semput"

saya bercakap kepada stering.

"apakata kamu mengikut resam anjing,berlari sambil menjelirkan lidah"

"kata orang tua berbuat begitu boleh mengurangkan semput sesudah berlari"

stering beri cadangan bernas.

tidak sampai 50 saat,

saya selamat sampai ke laluan berbumbung dengan basah yang minima.

ajaib.

rupanya petua itu betul berkesan.

langsung tidak semput.

nafas keluar masuk dengan kadar secukup rasa.

cuma,

berlari dalam keadaan lidah terjelir,
.
.
.
.
.
adalah kelakuan yang amat hodoh.

heh~

hodoh?

 perkara yang saya hanya lakukan bila perlu :

berlari.

ya saya adalah pemalas tegar.

.

95 comments

9 Jun 2011 7:48 PG

oh... itu petua ye... baru ku tahu...

9 Jun 2011 7:49 PG

Lelaki maskulin pon senpot...?

pakcik tegas tak percaya...!

9 Jun 2011 7:49 PG

kalau takde apa hal nak buat apa lari... bukan ada orang kejar

9 Jun 2011 7:51 PG

hebat stering kamu boleh beri petua..
saya kagum tahu! hehe..:)

9 Jun 2011 7:52 PG

first time aku dgr petua ni bujal1

9 Jun 2011 7:53 PG

Lari sambil jelir lidah, makin penat yg amat sebab air liur banyak merembes...

9 Jun 2011 8:06 PG

banyak tak airliur yang menitik? ;-)

9 Jun 2011 8:14 PG

sila pastikan air liur tidak menitik ketika mencuba petua ini ye.. hikhikhik..

9 Jun 2011 8:38 PG

takut ada yg perasaan ko ajuk dia pulak...tak pasal2 kena bambu..!!

9 Jun 2011 8:43 PG

Pas ni cuba berlari sambil tahan nafas plak.

Ianya lebih berkesan!

9 Jun 2011 8:43 PG

jangan menyalak2 sudah...hehe :p

9 Jun 2011 8:45 PG

Erk? Ade rs air hujan x?

9 Jun 2011 8:50 PG

haha..konfem hodoh klu lari smbil jelir lidah.....

9 Jun 2011 9:17 PG

herm tak pernah cuba... tapi mmg hodoh..

9 Jun 2011 9:36 PG

kesian....kena lebih exercise nih....jom exercise kat :
http://www.laman-ayahsu.blogspot.com/

9 Jun 2011 9:38 PG

toksin byk dlm badan.

9 Jun 2011 9:56 PG

Lain kali, jangan lari dalam hujan, sebab Mythbuster sudah buktikan bahawa berlari di dalam hujan lebih membasahkan badan berbanding berjalan laju. Jadi kamu tak perlu lari, apatah lagi menjelirkan lidah, tahu? :)

9 Jun 2011 10:01 PG

hehehehehe lawaknyerr....ade plak petua mcm 2....tp time kcik2 dulu,time mandi mmg ske jelir2 lidah ...hahahhaa....

9 Jun 2011 10:10 PG

seriously
entry uols ni kan... buat iols gelak berdekah2
konpem bosses iols ingat iols sewel

adehhhhhhhhhhh!~

ehhh... uols pakai kereta kitt@knight raider kah?

9 Jun 2011 10:16 PG

lari seperti di kejar anjing!!

9 Jun 2011 10:32 PG

taksub makchik ngan kete ko Bujal...cuba ko tanya ada petua tak nak bg otak ko center....gelak besar makchik pagi ni nengok gamba ko tu...

9 Jun 2011 10:36 PG

hahahahahah..tak sanggup...

9 Jun 2011 10:44 PG

sib baik tak jatuh ...

9 Jun 2011 11:02 PG

gi gym secara konsisten ...pasti cargas...

9 Jun 2011 11:03 PG

kalau ada awek cun kat tepi

sanggup tak buat gitew..hehe

9 Jun 2011 11:11 PG

trime kasih atas petua hang ini :-) memang terbaek la

9 Jun 2011 11:42 PG

bujal. saya mahu lihat baby menjelir lidah. bukan kamu.

*sambil menampar pipi si bujjj dengan penuh tenaga*

9 Jun 2011 11:48 PG

50 saat!!!!!!?????

200 meter??!!!!

kalau tergigit lidah tu mau terputus...lagak ngeri ni...

9 Jun 2011 1:04 PTG

eh! nak buat jugaklah..haha!

9 Jun 2011 1:10 PTG

makcik x pernah jelir camtu....cume makcik nak petua ..kalau berlari ,tanpa ade gegaran ..ade tak..kehh.keh..keh...

9 Jun 2011 1:15 PTG

ni petua yg diajar oleh en.husin bolt ke..???


kehkehkeh...

pasni nak try gak la...

9 Jun 2011 1:38 PTG

Adik bujal bukan ke belari sambil bukak mulut lagi penat.ee masuk air hujan.

9 Jun 2011 1:43 PTG

haha..sempot tu buatan ke ataupun sebab malas..

nak jelirkan lidah takut tergigit je..kang jenuh nak kutip lidah dalam hujan..hahhahaha :P

9 Jun 2011 1:47 PTG

keta kamu sedara herbie kah?

9 Jun 2011 1:47 PTG

kalau aku temui lelaki berlari sambil menjelir lidah, aku pun akan lari laju2 sbb aku fikir itu lelaki gila seks. haha

9 Jun 2011 2:27 PTG

kah kah kah lawak baaiiii....

nasib baik gua tiap2 petang rajen berlari... takot perot boroi beb sebelum kawen hahahaha... jadi x yah susah2 nak jelir lidah kakakakah

9 Jun 2011 4:16 PTG

heheheh..kelakau la

9 Jun 2011 4:22 PTG

eeeeeeeee... mujur bwk payung... tk pyh jelir lidah

9 Jun 2011 4:25 PTG

@ejaMaria

cubalah~he~~

9 Jun 2011 4:25 PTG

@gedek!

ya pakcik~~kecuali di ranjang,saya adalah seorang yang lemah~hahaha~~

9 Jun 2011 4:26 PTG

@kucingorengemok

oleh itu jangan harap nak nampak saya berjoging~haha~~

9 Jun 2011 4:26 PTG

@AYuNG

saya bercakap dengan semua benda~~haha~~

9 Jun 2011 4:26 PTG

@eszol raar

mujarab tahu!

9 Jun 2011 4:27 PTG

@eLL


tak la~~cuba la test~he~~

9 Jun 2011 4:27 PTG

@kakcik

tak sempat menitik~sebab saya lari laju gila~haha~~

9 Jun 2011 4:28 PTG

@aizamia3

kalau menitik lagi nampak ganas hap~~haha~~

9 Jun 2011 4:29 PTG

@kaklong

tak pun kena kejar anjing yang panas hati~haha~~

9 Jun 2011 4:29 PTG

@caturist

itu petua mintak talkin long~haha~~

9 Jun 2011 4:30 PTG

@My Azie

udah serupa orang sakit mental~haha~~

9 Jun 2011 4:30 PTG

@Mommy Fara

saya lari sambil tunduk~haha~~

9 Jun 2011 4:31 PTG

@sha a.s

maunya tak~haha~~

9 Jun 2011 4:31 PTG

@rATu kEBaYA

so standby payung dalam kereta ye makcik~~he~~

9 Jun 2011 4:32 PTG

@azam

haha~~saya malas ok~~

9 Jun 2011 4:32 PTG

@catherine-

amat banyak cath~~he~~

9 Jun 2011 4:33 PTG

@Daddy Ziyyad

ah~~mythbuster tu mbohong je~~haha~~

9 Jun 2011 4:33 PTG

@Ieqa Rahim

apasal???

9 Jun 2011 4:34 PTG

@miloais

saya suka bila orang terhibur bila baca entri saya~he~~tq makcik~~

9 Jun 2011 4:34 PTG

@- GC -

saya tak larat~~haih~~

9 Jun 2011 4:35 PTG

@Eye_nee

otak saya tak pernah center makcik~~haha~~

9 Jun 2011 4:35 PTG

@chichi

he~~kontrol ayu lettew~~

9 Jun 2011 4:36 PTG

@pB

pakai kasut baru~~tapak tebal lagi~haha~~

9 Jun 2011 4:36 PTG

@Cik Pah

cik pah bayarkan yuran ble?he~~

9 Jun 2011 4:36 PTG

@Ati Masrif

sanggup~~time tu da takde maksud da nak kaver macho~haha~~

9 Jun 2011 4:38 PTG

@sahromnasrudin

petua ni sebenarnya datang dari seorang bekas komando,halim yaakob yang pecah rekod berjalan tanpa henti 410km dari penang ke pwtc dalam masa 23 jam lebih~~

9 Jun 2011 4:38 PTG

@NAJ HEBAT

abam redha ditampar~~haih~~

9 Jun 2011 4:39 PTG

@DrSinga

laju kan? kan? sebenarnya saya tak kira masa pun~~bohong lebih je saya ni~~haha~~

9 Jun 2011 4:39 PTG

@(Lizz) http://www.mummycute.com/

takpe~~gigi saya tumpul~he~~

9 Jun 2011 4:40 PTG

@makdara TERdiva

oh jangan mDT~~saya tak sanggup nak bayangkan~~haha~~

9 Jun 2011 4:40 PTG

@Hantu Kak Limah

he~~tu kena belajar teknik berlari gemalai~~baru tak gegar!haha~~

9 Jun 2011 4:41 PTG

@James Alexander

watson nyambek yang ajar~~cubalah!haha~~

9 Jun 2011 4:41 PTG

@Cik Ina Do do Cheng

tak penat makcik~~betulll~~~

9 Jun 2011 4:42 PTG

@Ayuraza

saya gemuk~~maka saya cepat semput~haih~~

9 Jun 2011 4:43 PTG

@fISZ

sedara knight rider~haha~~

9 Jun 2011 4:43 PTG

@hanaahmad

patutlah perempuan lari bila saya berlari~~haih~~~

9 Jun 2011 4:44 PTG

@JARI YANG TERBARAI

aku jeles dengan orang yang kurus~~kau nak lemak aku tak? ambik la~~please~~haha~~

9 Jun 2011 4:45 PTG

@cikceriacorner

ui~~lama tak nampak~~mana pegi~~he~~

9 Jun 2011 4:46 PTG

@Cik Bidadari

sekarang saya tak pernah lupa payung~haha~~

9 Jun 2011 6:41 PTG

kalau saya nampak org lari mcm gitu, tahulah saya, orang itu baca blog kamu, kihkihkih!

9 Jun 2011 7:19 PTG

arggghhh..semput tau tgk org berlari sambil lidah terjelir..hahaha..

9 Jun 2011 8:23 PTG

anoynoynoynyon comeynye :)

9 Jun 2011 9:09 PTG

...ntah ...kalau tahap sampai tanya stereng kereta...ini tahap mereng ni....hehe

9 Jun 2011 9:54 PTG

boleh la saya experimentkan nanti

10 Jun 2011 3:18 PG

kamu memang ada kebolehn bercakap dengan objek?

tolong tanya broadband saya, dia sayang saya atau tidak?

sejak akhir2 ini, beliau sangat dingin , tahu?

10 Jun 2011 3:18 PG

kamu memang ada kebolehn bercakap dengan objek?

tolong tanya broadband saya, dia sayang saya atau tidak?

sejak akhir2 ini, beliau sangat dingin , tahu?

10 Jun 2011 5:59 PG

mencuba sesuatu yang lain dari biasa...

10 Jun 2011 8:08 PG

@DeLancrettLurpak

ya.usain bolt baca blog saya~haha~~

10 Jun 2011 8:09 PG

@Dee

tengok pun ble semput?he~~

10 Jun 2011 8:09 PG

@EZAN IDMA

ececece~~haha~~

10 Jun 2011 8:10 PG

@Bigdaddyz

kadang2 saya mereng~~haih~

10 Jun 2011 8:11 PG

@aliaaroslan

jangan~~nanti hilang kamu punya comel~~he~~

10 Jun 2011 8:12 PG

@HEROICzero

broadband kamu tertekan sebenarnya~~haih~~

10 Jun 2011 8:14 PG

@pisau belati

he~~banyak benda yang belum diteroka sebenarnya~~

10 Jun 2011 5:32 PTG

sy cuma nk ketawa sj..hahahahaha...

10 Jun 2011 6:43 PTG

saya menten jalan ayu walaupun dipantaskan sedikit tatkala hujan. heheh~

Catat Ulasan