Selasa, 28 Jun 2011

lelaki maksimum.

sedang duduk bersebelahan dengan abdul rahman ketika itu.

kehabisan modal untuk berborak,

kami cuma memandang sekeliling.

dua wanita bertembung antara satu sama lain di hadapan kami.

mereka bersalaman,

berpelukan,

berlaga pipi,

berborak sebentar,

kemudian berlalu pergi.

abdul rahman pandang saya ,

"patut kita buat macamtu tiap kali berjumpa?"

"tak."

jawab saya pendek.

"kenapa tidak?  malu atau bimbangkan persepsi orang yang kalau lelaki buat macamtu adalah tak macho?"

abdul rahman acu dua soalan dalam satu nafas.

"fitnah bermula dari persepsi."

saya jawab pendek lagi.

abdul rahman cuma diam,

kemudian kami "brofist"


apa maksud istilah lelaki sejati?



.

111 comments

28 Jun 2011 8:27 PG

Real Men Grow Beards....

28 Jun 2011 8:28 PG

chwehhhhh ingatkan first ... Pak Cik cepat lagi ...

28 Jun 2011 8:36 PG

betul tu.. fitnah bermula dari persepsi... :)



^^

28 Jun 2011 8:39 PG

boleh je kalau nak berlaga2 pipi tp kena siap dgn costume pak2 arab kaya ;) camtu cium pipi pun boleh tak timbul fitnah. lg dikata sunnah kan...

28 Jun 2011 8:40 PG

kenapa sekarang mereka kena laga-laga pipi tiga kali ek?



saya salam je..
pipi saya ada jerawat..

28 Jun 2011 8:56 PG

sblm kamu nk peluk ciom pipi dengan rakan lelaki tu..buat2 la bunyi orang Arab sikit. mesti xde prasangka. sb tu kn gaya org arab hahahaha

28 Jun 2011 9:04 PG

kalau awak brofist, kami sischeek la ye? comel gak nama tu

28 Jun 2011 9:08 PG

aku selalu je salam laga2 pipi dgn KE...okeh je...hahaha

28 Jun 2011 9:13 PG

Mengambil sunnah selain mengucap salam berlaga pipi. Rasa mesra lagi kan...

28 Jun 2011 9:14 PG

persepsi org kita mcm2....

28 Jun 2011 9:14 PG

Apakah kata hati sewaktu pipi berlaga pipi? :)

28 Jun 2011 9:19 PG

saya pun tak berapa dgn amalan laga-laga pipi ni... tapi dah org buat kat kita... layan je la...

28 Jun 2011 9:30 PG

#brocode

28 Jun 2011 9:30 PG

Makchik tak suka persepsi..makchik suka Pepsi....

28 Jun 2011 9:46 PG

Lu buat la lain sikit, laga bibir

28 Jun 2011 9:47 PG

brofist :)
comel bujal

28 Jun 2011 9:49 PG

hahhaa haha meh laga pipi -_-

28 Jun 2011 9:56 PG

tapi kalau pak arab yg buat kita mcm tak kisah ek..?


.

28 Jun 2011 9:56 PG

- laga perut pon boleh...haha.. itu utk yg perut maju ke depan...

28 Jun 2011 10:14 PG

dah biasa buat begitu,bila jumap dgn kawan2,sedara mara..dengan adik beradik lelaki pun kaklong buat begitu..nampak lebih mesra..

28 Jun 2011 10:18 PG

lelaki sejati adalah mereka yg x selalu nk berlagak macho
hahaha
X)

28 Jun 2011 10:18 PG

A`ahlah Bujal....Apa maksud lelaki sejati?

28 Jun 2011 10:29 PG

sy start buat beitu waktu di MRSM..skang nih kalau nk buat lg takut ada org x suka..

28 Jun 2011 10:51 PG

Msg2 punya pendapat dan pandangan. Laga2 pipi sambil di peluk erat terasa ada suatu zussss..ukhuwah terasa lebih erat.

Sungguh, sukar nak gambarkan perasaan itu...kerana ada cinta dalam laga-laga pipi dan dakapan ukhuwah itu..Uhibbufillah, cinta karena Allah. Tapi dg org yg tak biasa, berjabat tangan mkg memadai.

28 Jun 2011 10:52 PG

brofist tu siapa menang ?

28 Jun 2011 10:52 PG

cara cam bujal tu cik ina tak de lah nampak janggal sangat, cik ina janggal bila nampak lelaki berpimpinan tangan bila berjalan atau melintas jalanraya. kecuali orang buta atau seumpmanya ye.

28 Jun 2011 11:07 PG

tak kisah pun kalau lelaki nak berlaga pipi.. yang penting apa yang tersurat dalam hati.

28 Jun 2011 11:08 PG

aku selalu buat! tiap-tiap pagi sebelum gi keja.. dengan lelaki pulak tu..


haha...

28 Jun 2011 11:19 PG

laga pipi 3 kali... ikut pangkat dlm persatuan... hehehe...


brofist tu hampir sama ngan fist bump ke...???

28 Jun 2011 11:23 PG

kalau berlaga pipi yg mulus takpe jugak.
tapi kalau berlaga dengan jerawat batu? bole mendatangkan kuman!

28 Jun 2011 11:30 PG

kalau perempuan oklah tapi kenapa mesti nak berlaga pipi sampai 3 kali ek..?

kalau lelaki buat.. erk.. ai rasa persepsi -ve lagi banyak dari yang +ve..

28 Jun 2011 12:04 PTG

kihkih. jeles lah tu

28 Jun 2011 12:05 PTG

laga2
laga2
bela ikan laga la bujal oi
lagi best

28 Jun 2011 12:09 PTG

itu dipanggil salam semut. ekekeke..kalau bro pergi ESQ pasti dah tak malu lg. :)

28 Jun 2011 12:18 PTG

masih blumdijadikan budaya..
jika itu budaya, tiada apa nk dimalukan lg..

28 Jun 2011 12:32 PTG

kamu kurang romantis sesama teman, tahu ?

28 Jun 2011 12:46 PTG

pak arab suka laga pipi bila jumpa....nampak macho je...

28 Jun 2011 12:47 PTG

huhuhu...rase janggal pulak kalao nampak pakcik buat camtu...huhuhuhu...

28 Jun 2011 12:49 PTG

bahaha..lelaki ego mana nk buat cmtu..malu laa tu.ahahaha

28 Jun 2011 1:03 PTG

sokong komen heroiczero...kah3

28 Jun 2011 1:05 PTG

lelaki sejati ialah ... mmm

lelaki yang tak gedik cm pompuan.

28 Jun 2011 1:09 PTG

tengok lelaki berpegangan tangan pun dah rasa lain

apatah lagi peluk cium dpn khalayak..
ngeh3x

28 Jun 2011 1:55 PTG

alah kool lah tu.

28 Jun 2011 2:48 PTG

letih kalo nak pikir sgt persepsi org dekat kita bujal,

ko blasah jea buat ape yg ko suka.

28 Jun 2011 3:04 PTG

saya pun dah mula malas laga2 pipi.

time consuming.

28 Jun 2011 3:16 PTG

try buat dulu.. hehehe

28 Jun 2011 3:16 PTG

lelaki sejati tu mcm mn eh?

buat la entry psl lelaki sejati plak pasni

28 Jun 2011 3:17 PTG

abang bujal abang bujal buat lah romantik tu hihihihi

28 Jun 2011 4:39 PTG

pakcik hanya berlaga pipi dengan kaum hawa.

~haha

28 Jun 2011 5:24 PTG

jwpn itu ringkas tp awesome.huhuh

28 Jun 2011 6:03 PTG

Bujal..
iyerlah...
pompuan kalau jumpa suka laga2 pipi.. cium-cium pipi kawan tu...
lelaki...
kalau buat jugak...
eeeeeeeeee....
pelek.....
jangan buat....

28 Jun 2011 7:57 PTG

aku pun suka gak...keh3

28 Jun 2011 11:02 PTG

bujal-bujal... adoi... heeeeeeeeeee....

29 Jun 2011 12:09 PG

apa salahnya...keh3

29 Jun 2011 12:26 PG

brofist dari aku.

29 Jun 2011 8:17 PG

setuju fitnah datang dr persepsi

29 Jun 2011 8:41 PG

@gedek!

ang belly also.

29 Jun 2011 8:41 PG

@Chik Att

haha~~cuba lagi lain hari~

29 Jun 2011 8:41 PG

@Bella Bell

gimme five!

29 Jun 2011 8:42 PG

@Bella Bell

gimme five!

29 Jun 2011 8:42 PG

@fISZ

haha~~malu ah~~

29 Jun 2011 8:43 PG

@DrSinga

dia ikut formula melintas jalan.pandang kiri,pandang kanan,pandang kiri semula,lintas.

29 Jun 2011 8:44 PG

@hanie

tapi saya muka orang ulu~haha~~

29 Jun 2011 8:44 PG

@kucingorengemok

meh sini sischeek~

29 Jun 2011 8:45 PG

@Puan Capa

cer buat dengan lelaki lain?

29 Jun 2011 8:45 PG

@Kakzakie

tapi tak macho~haha~~

29 Jun 2011 8:45 PG

@sha a.s

selalunya persepsi yang tak baik je~haha~~

29 Jun 2011 8:46 PG

@kakcik

he~~fikir bau mulut orang~

29 Jun 2011 8:46 PG

@ejaMaria

saya biasa laga perut je~haih~

29 Jun 2011 8:47 PG

@eszol raar

*brofist.

29 Jun 2011 8:47 PG

@Eye_nee

saya koka kola~

29 Jun 2011 8:48 PG

@JARI YANG TERBARAI

jom try? aum!

29 Jun 2011 8:48 PG

@catherine-

*tersipu malu~

29 Jun 2011 8:48 PG

@tasekM

da adat diorang~~he~~

29 Jun 2011 8:48 PG

@AI

hoih! saya terasa lah~~

29 Jun 2011 8:49 PG

@Sayid Ann Ima

ya kah? he~~

29 Jun 2011 8:49 PG

@Mommy Fara

saya pun tak tau~~

29 Jun 2011 8:49 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

apsal plak?

29 Jun 2011 8:50 PG

@Ann Huda (Ate)

saya segan ah~~haha~~

29 Jun 2011 8:50 PG

@al-lavendari

dua2 kalah dan cedera parah.

29 Jun 2011 8:50 PG

@Cik Ina Do do Cheng

keh keh~~gay kot?

29 Jun 2011 8:51 PG

@rATu kEBaYA

tapi orang lain suka salah tafsir~~

29 Jun 2011 8:51 PG

@a.z.r.i.n.a.03.07

dengan laki sendiri apedehal~~haha~~

29 Jun 2011 8:52 PG

@James Alexander

fist bump~~sama la tu~~he~~

29 Jun 2011 8:52 PG

@SyidaGorjes

lagab bibir je la~~haha~~

29 Jun 2011 8:53 PG

@aizamia3

silap2 ble kena tuduh gay~~haha~~

29 Jun 2011 8:53 PG

@erysweetie

tak kose nyah~haha~~

29 Jun 2011 8:54 PG

@alien

laga pedang best?

29 Jun 2011 8:54 PG

@hanaahmad

keh keh~~tiap kali berkursus dia akan suruh salam macamtu~tapi kat kursus je la~~

29 Jun 2011 8:55 PG

@CassiaSiamea

kat arab ok la ye tak?

29 Jun 2011 8:55 PG

@HEROICzero

ok.mari berkucupan~

29 Jun 2011 8:56 PG

@munna

tu pak arab~~haha~~

29 Jun 2011 8:57 PG

@Hantu Kak Limah

rasa macam tak cukup manly~haha~~

29 Jun 2011 8:57 PG

@merahitujambu

bukan ego~~malu ah~~

29 Jun 2011 8:58 PG

@Bigdaddyz

ok~ada jodoh kita berjumpa jangan lupa ingatkan saya untuk mengucupi pakcik~haha~~

29 Jun 2011 8:58 PG

@nurniyusoff

lelaki ada gedik jugak eh?haha~~

29 Jun 2011 8:59 PG

@makdara TERdiva

meremang bulu roma bila ada lelaki belai lelaki~~haha~

29 Jun 2011 8:59 PG

@Fiq Vertigo

kool la sangat~haha~~

29 Jun 2011 8:59 PG

@MasZuber

saya pentingkan persepsi~haha~~

29 Jun 2011 9:00 PG

@gadisBunga

kalau ble nak lambai je kan?haha~~

29 Jun 2011 9:00 PG

@Khairul Antasha

tak hingin~haha~~

29 Jun 2011 9:00 PG

@Khairul Antasha

nanti saya cuba eh~~haha~~

29 Jun 2011 9:01 PG

@Amiey White

choi~romantik jadahnya~~haha~~

29 Jun 2011 9:01 PG

@Daddy Ziyyad

dengan bini sendiri okay~~haha~~

29 Jun 2011 9:02 PG

@aleen aiden

tu adalah fakta~

*lama tak update blog? merajuk kah?

29 Jun 2011 9:02 PG

@Ibu n Abah

jangan risau~saya tak buat~~

29 Jun 2011 9:03 PG

@RepublicAku


ok~kagum~haha~~

29 Jun 2011 9:03 PG

@Bidadari Syurga

adoyai~haha~~

29 Jun 2011 9:03 PG

@DuniakuAbstrak

memang tak salah~he~~

29 Jun 2011 9:04 PG

@afrohead

*fist bump!

29 Jun 2011 9:04 PG

@eLL

he~~gimme five!

Catat Ulasan