Rabu, 30 November 2011

tumpu.

FOKUS,

itu perkara senang.

mahu eja pun cuma guna 5 huruf.

dulu kawan saya bagi soalan uji fokus.

"sekarang kamu bawak bas,dalam bas ada 10 orang.sampai klang 2 orang keluar 4 orang masuk.sampai shah alam tiada siapa keluar 8 orang masuk.sampai petaling jaya 6 orang keluar 2 orang masuk.sampai kuala lumpur semua orang keluar 2 orang masuk..sekarang soalannya........sebutkan nombor kad pengenalan pemandu bas tersebut"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
saya terkedu.

tidak tahu hendak jawab apa.

rupanya fokus saya tidak sempurna.

dan fokus itu,

bukan kerja mudah.

lagi-lagi semasa 5 waktu.

haih~
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
*siapa yang dapat jawab soalan diatas dengan hanya sekali hadap maka memang kamu seorang yang fokus!

60 comments

30 November 2011 8:23 PG

Salam,
Auntie fokus tang soalan tuh tapi auntie akui bukan senang nak focus
masa buat lima waktu itu..sebab?

kat soalan tak de gangguan 'si bertanduk' tapi tang lima waktu memang ramai bala tenteranya..huhuhu

30 November 2011 8:26 PG

Sekarang tak perlu fokus-fokus...

semuanya auto fokus...

30 November 2011 8:33 PG

Tentulah nombor kad pengenalan kamu, sebab kamu yang bawa bas itu. :)

30 November 2011 8:35 PG

haiyaaa...itu kad pengenalan sendiri maa...:)

30 November 2011 8:36 PG

takde kje aku nak ingat no ic org lain huhuhuhuhhhh

30 November 2011 8:37 PG

bak sini IC jap... ;p

30 November 2011 8:38 PG

ic bro. mahu ic

30 November 2011 8:44 PG

soalan sepuluh kali leh fokus.. bak kata untie maria monroe akak setuju mmg selalu terhilang fokus.

30 November 2011 8:46 PG

Makcik mmg bukan jenis yg fokus..
Dari kecik sampai dah tua ni....

:D

30 November 2011 8:48 PG

hehheh..penat kite kira..rupanya nak ic..kurang fokus..heheh

30 November 2011 8:57 PG

isk...isk..terkena kat batang hidung..huhu..

30 November 2011 8:57 PG

ku juga selalu susaaaaahhhh sangat nak fokus.. mesti ada distraction dimana2

30 November 2011 8:59 PG

err..
saya pun..

30 November 2011 9:03 PG

8407... belakang lagi tak ingat

30 November 2011 9:05 PG

hehehehe.. drebar bas x de kad pengenalan sebab dia bangla..

*saya bc last dulu, baru baca full statement.. hiksss*

30 November 2011 9:32 PG

no IC adalah P&C. heheh!

30 November 2011 9:40 PG

ada cara tak nak dapat fokus tu?

30 November 2011 9:41 PG

Kakak focus berapa penumpang yg tinggal (2 org saja). tak sebut pasal ic mana tahu...

30 November 2011 9:41 PG

mesti fokus, tapi saya sedang fokus kepada "soalannya" tapi tak jumpa ayat tewww

30 November 2011 9:57 PG

soalan tu kamu tuju pada pembaca sekarang..sy adalah pembaca kamu..maka sy perlu beri ic number sy pada kamulah psl sy adalah pemandu bas sekarang..

79xxxx-01-xxxx

30 November 2011 10:15 PG

fokus saya zero, tapi math saya hebat sebab jawapan saya -

'dalam bas ada 2 org tp saya tak tahu no ic pemandu bas'

ada rasa nak lempang diri-sendiri tak lepas tu? itu saya :p

30 November 2011 10:20 PG

blurrr :P

30 November 2011 10:23 PG

hahaha..kenmain fokus ni*berkerut2 kening* nak menjawab rupa2nya..kuang kuang

30 November 2011 10:33 PG

hahaha.. tak miss satu perkataan pun, rupa-rupanya langsung tidak berkisar pada penumpang yang naik turun sebaliknya pada pemandu bas tersebut..
betul.. yang 5 waktu tu pun belum tentu fokus sepenuhnya..

30 November 2011 10:46 PG

Menangis.

Sy juga tak berapa nak fokus pada 5 waktu itu.

Menangis.

30 November 2011 10:47 PG

haha..kemain kira..sekali mintak no ic...
no ic x dinyatakan dlm soalan....xleh jawab..

30 November 2011 10:49 PG

Fokus 5 waktu itu terkdg tidak terfokus secara selayaknya ia wajib difokuskan..haihhhh...

hilang Fokus ko Bujal..padahal kwan ko tanya no ic ko sendiri...makchik cuba fokus keje kat opis tp tgan makchik sibuk nak komen bloq gengs...

30 November 2011 11:01 PG

erkk..saya tak tahu no ic bujal, jadi tak tahu nak jawab..

dalam soalan tu, dia kata bujal yang bawa bas tu kan?

Kalau soalan di tuju pada saya, saya tahu no ic saya..

p/s: saya baca tiga kali baru dapat jawapan itu..huhu

mmg susah nak fokus kan...

30 November 2011 11:14 PG

ada satu lagi cerita 5 ...


rebutlah 5 perkara , sebelum 5 perkara ....

30 November 2011 11:44 PG

pakcik susah nak tumpukan perhatian kepada tido lately...selalu baring tak sampai 5 minit dah boleh lelap, sekarang ambik masa 10 minit...~haha

30 November 2011 12:04 PTG

ini no ic abam
hehe

30 November 2011 12:15 PTG

alahai dah 3x komen
tp tak kuar..awatlah?

2x baca baru faham

hehe..dah tuo :)

30 November 2011 12:24 PTG

no ic org yg baca lar ...

30 November 2011 12:24 PTG

no ic org yg baca lar ...

30 November 2011 12:27 PTG

no ic adlah rahsia...

30 November 2011 12:42 PTG

aku hany ingat ic aku,suami aku,anak aku,mak aku!
stop!

30 November 2011 3:12 PTG

PERNAH KENA DGN SOALAN MCM NI ... SUDAHNYA JAWAPAN KENA BTG HIDUNG SENDIRI

30 November 2011 4:02 PTG

dok fokus kat segala nombor, tak fokus lak sapa yang bawak bas.. ingat tak penting.. haihhh..

yang 5 waktu tu susah nak fokus, pasal asyik salah je formulanya.. haihhh..

30 November 2011 4:09 PTG

auto-fokus-AF

:D

30 November 2011 4:15 PTG

saya juga tidak fokus!huhu

30 November 2011 4:56 PTG

mengikut kiraan saya ada 2 orang penumpang dan seorang pemandu..tp no ic pemandu tu mmg saya tak tau..hahaha..

30 November 2011 5:07 PTG

"sekarang kamu bawa bas"... soalan...sebutkan kp pemandu bas... ya kamu punya ic maaaaaaaaaa...

actually... 2x baca soalan... hehehe

30 November 2011 5:11 PTG

Adess susahnyaa bab nak fokus2..nie.. tak reti ler.. IC sendiri dan laki den jerk ingat.. :)

30 November 2011 5:21 PTG

aku fail betol bab2 fokus ni..asyik berangan je kojenyer..hahaha

30 November 2011 5:27 PTG

sejak bila bukal jadi driver bas??? :o

30 November 2011 5:44 PTG

ngeee....sy tak fokus. so tak tahu jawapan :p

30 November 2011 5:50 PTG

5 waktu ...fokuskah?...hehe

30 November 2011 6:12 PTG

ciss,3 kali fokus baca soalan..

masih tak tahu!!

30 November 2011 7:24 PTG

Salam ziarah...

30 November 2011 7:44 PTG

sama umur dengan saya
hohoho
XP

30 November 2011 8:28 PTG

sedang cuba yang terbaik

fokuss..fokus..fokuss..

30 November 2011 9:52 PTG

tipah tertipu..letih fokus

30 November 2011 10:26 PTG

...mulai sekarang mari kita FOKUS!
yang lima waktu itu..

[sebelum tiba 5 perkara yang lain]

=D

1 Disember 2011 12:03 PG

ini , ini , ini.......

sangat susah T_______________T

1 Disember 2011 1:04 PG

ehehehe...pemandu bas tu org indonesia.. mana ada ic lagi.. kehkehkeh..

1 Disember 2011 9:10 PG

fengsan sb fenin!

1 Disember 2011 11:48 PG

saya cuma fokus no. ic saya jer. hihi

1 Disember 2011 1:12 PTG

dah tabiat, memang akan baca ending dulu sebelum habiskan article.. so, saye antara yang ter'fokus' secara tak sengaja.. ngeh ngeh ngeh!

1 Disember 2011 2:01 PTG

huhuhu...tercengang jab...pikir knp mintak no ic lak...
rupa2nya aku mmg tak fokus!!!

1 Disember 2011 6:27 PTG

saya tak pandai bawak bas
jadi tak mau bawak bas
dan tak mau bagi tau no.IC
sebab saya bukan pemandu bas

haha ha

jadi sekarang bas itu tiada pemandu
dan tidak perlu sebut IC pemandu tersebut

Catat Ulasan