Jumaat, 11 November 2011

semata-mata.

Abu kawan saya

Abu gila.

gila makan.

masa itu,

selesai saya amin doa selepas solat subuh,

Abu jerit dari luar bilik saya.

"Daud! jom keluar sarapan?"

malas banyak cakap,

saya ikut sahaja.

10 minit dalam kereta,

masih belum sampai tempat sarapan.

saya tanya Abu,

Abu cakap mahu sarapan jauh sikit.

kemudian saya bersandar terus lelap.

saya celik mata,

saya mengeliat sedikit.

jam sudah hendak masuk pukul 9 pagi.

Abu cuma senyum.

"sat lagi kita sampai~"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
pagi itu kami bersarapan koey teow sup.

pagi itu kami mengembara 142km.

pagi itu kami berada di Teluk Intan.

pagi itu kami cuma berkain pelikat,





*di depan bangunan persekutuan teluk intan ada medan selera.situ ada jual koey teow sup untuk sarapan.ada siapa pernah makan situ?

104 comments

11 November 2011 8:25 PG

JJCM dengan kain pelekat. .kelas Bujal !

11 November 2011 8:25 PG

perghhh, kerana kuew tiaw sup...:)

11 November 2011 8:27 PG

mesti sedap sgtlah tu
sampai sanggup gi jauh ke situ...

kak ati pernah di bawa kawan jauh
nun hulu selangor mana ntah..
semata2 nak makan pau yg ohsem :)

11 November 2011 8:30 PG

Sallam Bujal,

Sebut hanya berkain pelikat tu yang buat nak tergelak, jauh no cari makan yeee..mesti special koey teow sup katsitu..

11 November 2011 8:34 PG

kain pelikat tu sangat patriotik

11 November 2011 8:35 PG

berkain pelekat yg tak tahan tuh!

11 November 2011 8:38 PG

Inilah baru lelaki!
Merantau jauh mencari makan dengan kain pelikat.

11 November 2011 8:41 PG

sarapan dop jauh jauh buat apa
masak lempeng sudeh

11 November 2011 8:52 PG

Bujal! Biar betul?

11 November 2011 9:05 PG

kain pelekat! errkkkk xingat bila last tgk benda tu hahaha

11 November 2011 9:07 PG

Mak selalu balik ke Teluk Intan, tapi rasanya tak pernah makan di situ.

Jauhnya kamu JJCM. :)

11 November 2011 9:10 PG

pak sedara suami saya ada kedai kat situ tapi jual nasi lemak. erm org panggil dia "andak".

*Daud ke Daus?

11 November 2011 9:11 PG

pakai pelikat'gajah duduk'kah?
yg belalainya tetap terjuntai....heheheh!

11 November 2011 9:19 PG

nasib pakai juga kain pelikat..haha

jauh tul kembara sarapan kamu!

11 November 2011 9:21 PG

bujal


ini sgt taksub JJCM namanya..
bapak jauh....

sedap sgt ke?

11 November 2011 9:22 PG

cool la buat cenggitu... tapi kita tak pernah la lagi gi sarap pakai baju kelawar

11 November 2011 9:25 PG

walaupun selalu kesana tapi tak pernah makan lagi kat sana.

11 November 2011 9:25 PG

psstttt .....


pakai underware tak??

11 November 2011 9:28 PG

kain pelekat cap gajah duduk kah??
muahahahahaha!!










aku terkenang n3 gajah duduk dr.S

11 November 2011 9:29 PG

Kalau lah ada emergency, kereta rosak kedua2 keluar berkain pelikat? hahahahah

11 November 2011 9:30 PG

mak aihhhh..jauh betul tu

yer, memang betul gila makan

11 November 2011 9:30 PG

daud lagi? hahaha~

11 November 2011 9:30 PG

fuhyoooo... sampai jauh camtuh la kannn.. bekpes tuh puaih ati kenyang x pa la.. jgn x sedap sudah...nangess~

11 November 2011 9:54 PG

dalam masa beberapa jam tu, baik aku makan roti canai, lepas 40 minit aku makan nasik lemak, lepas sejam aku makan mee goreng. Burrppp...hahahahah

11 November 2011 9:58 PG

uisshh..jauhnya sarapannnnnn..

tak keje ke masa tu?

11 November 2011 9:58 PG

omai ai...jauh berjalan semata2 nak p sarap. hahahaha

11 November 2011 10:06 PG

Beratus km pergi cuma nak breakfast kuey teow sup... buka abu aje gila kamu pun sama. hihi....

11 November 2011 10:19 PG

dua-dua pun gila..

gila makan..hahahaha!!

11 November 2011 10:25 PG

kawan kamu panggil kamu daud? nama kamu bukan firdaus ke?

11 November 2011 10:27 PG

ni memang betul semata-mata ni...sanggupp tu

11 November 2011 10:28 PG

@eszek

keh keh~jangan tiru!

11 November 2011 10:29 PG

@AYuNG

melelh air liur la tu~keh keh~

11 November 2011 10:29 PG

@Ati Masrif

hah~kat mana pau osem?

11 November 2011 10:30 PG

@LIPISLADY

sedap jugak~sebab dia masak bila orang order~he~~

11 November 2011 10:30 PG

@gedek!

ofkos! keh keh~

11 November 2011 10:31 PG

@:: Mrs.Eady ::

stailo~keh keh~

11 November 2011 10:31 PG

@Remy

kitorang tak pakai spender pun~keh keh~

11 November 2011 10:32 PG

@Abang Zam

lempeng bosan ah~~

11 November 2011 10:32 PG

@Fara

betul mommy~keh keh~

11 November 2011 10:32 PG

@ch000tz axoera

ui~duk mana ni?keh keh~

11 November 2011 10:33 PG

@kakcik

he~~gerai biasa je mak~~ble la tahan rasa dia~

11 November 2011 10:34 PG

@eLL

kalau selak entri lama saya ada bagitau kenapa saya nama daud~keh keh~`

*nama kat KL sebenarnya~~

11 November 2011 10:35 PG

@kaklong

gajah terlentang.belalai kecut~keh keh~

11 November 2011 10:35 PG

@Maya Mayana

abu yang ajak~sayav tak sangka sampai situ~keh keh~

11 November 2011 10:35 PG

@littlehumblelynn

sedap biasa2 je~he~~

11 November 2011 10:36 PG

@kucingorengemok

nampak ketiak dengan kotang nanti~keh keh~

11 November 2011 10:36 PG

@rATu kEBaYA

dia jual pagi je kak~~

11 November 2011 10:36 PG

@pB

psstt~~tak pakai~keh keh~

11 November 2011 10:37 PG

@kakngah

kakngah dengan kaklong sama je~keh keh~

11 November 2011 10:37 PG

@Marina Monroe

bergaya hapa? keh keh~

11 November 2011 10:38 PG

@Cik Cempaka

abu yang gila,saya tak gila macam dia~keh keh~

11 November 2011 10:38 PG

@gadisBunga

keh keh~nama KL kononnya~

11 November 2011 10:38 PG

@*SiRibenMerah

sampai rumah lapar balik~keh keh~

11 November 2011 10:39 PG

@Daddy Ziyyad

kesudahannya balik makan lagi~keh keh~

11 November 2011 10:39 PG

@PUTUBAMBU

ujung minggu time cuti~he~~

11 November 2011 10:39 PG

@hanaahmad

teringin bebeno katanya~~

11 November 2011 10:40 PG

@Kakzakie

saya gila tak sengaja makcik~keh keh~

11 November 2011 10:40 PG

@Pena Marhaen

sekarang aku kurang makan da~

11 November 2011 10:41 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

nama lama masa kat KL~keh keh~

11 November 2011 10:41 PG

@amirah

seb baik minyak tol dia tanggung~he~~

11 November 2011 10:49 PG

jauh perjalanan, luas pemandangan. tradisional sungguh sbb berkain pelikat. Eh .. ini kisah benarkah?

11 November 2011 10:51 PG

biar betik! jauh giler g sarap!

11 November 2011 10:55 PG

Kain pelikat la.la.la.la..
Kain Pelikat La.la.la.la..
Pelikat Buruk Dielak Bertinggung Koyak....Makchik teringat Anuar Zain....

11 November 2011 11:17 PG

peh hebat!

11 November 2011 11:20 PG

oo mak kau, jauhnya sarap!

bila patah balik dah lapar semula...hahahhaha

11 November 2011 11:25 PG

weh balik kampung akak bukannye nak kabor.. boleh kirim rojak mastan ghani!

11 November 2011 11:39 PG

dari klang ke teluk intan???
perghhhhhhhh!~ kelas uolsss!~

sempat tak snappy2 kat menara condong???
hik hik hik

11 November 2011 11:56 PG

berkain pelikat? pakai spenda tak? hahaha..

11 November 2011 12:51 PTG

umak ai jauhnya.
lain kali kalau dtg t intan.
sila makan mee rebus mastan ghani depan the store.

ingat tau bujal.

:p


.

11 November 2011 12:58 PTG

peh nice gila . ha ha sampai rumah dh lapar balik .

11 November 2011 1:05 PTG

hahaha jauh tu . i like kain pelikat :P

11 November 2011 1:36 PTG

tanpa baju ?


phewwwwitt...

11 November 2011 2:01 PTG

mak'aihhhhh.asal dekaaaat sangat tuhhh?





**setaill pe pegi bekpes pakai ken pelikat. hahha^^

11 November 2011 2:07 PTG

mesti belum mandi ni...

11 November 2011 2:10 PTG

kenape Abu panggil kamu Daud...tu name timangan ek.....
keh...keh...keh...
berkain pelikat ke teluk intan...
x rase ke dah banyak angin masuk kt kwsn tu....hehehhehehhehehhe....

11 November 2011 2:18 PTG

kehkehkeh
abu mmg gila la..

11 November 2011 2:18 PTG

gila kentang...semata-mata nak bersarapan koey teow sup je...

11 November 2011 3:04 PTG

Sambil baca sambil sengih, dpt ku bayangkan bujal ber JJCM sambil berkain pelikat ☺☺☺

11 November 2011 3:17 PTG

hahahaaa...terserlah keanggunan...

11 November 2011 3:25 PTG

menjadi musafir dalam keadaan berpelikat,rare!hahah

11 November 2011 3:25 PTG

persoalannye skarang nih,jauh benar lari daud dengan bujal tu.mahu jelaskan?keh3

11 November 2011 3:35 PTG

hai daud!

11 November 2011 3:45 PTG

bujal ada nama lainkah?

balik dr sarapan terus pegi lunch...haha..

11 November 2011 4:24 PTG

mak aii sanggup kot..
mybe tlampau ngidamm
ngan koe teow sop dsitu..huhu

11 November 2011 4:30 PTG

hidup aku tak lagi menggiurkan. aku nak kawan dengan dia.

11 November 2011 5:02 PTG

amboii..jauh betul abang bujal ge..kampung saya tuh
:P

11 November 2011 5:40 PTG

ha ha ha...memang abu "gila"

11 November 2011 6:23 PTG

hahaha mmg gila, gila makan :)

11 November 2011 6:25 PTG

pergghh...jauh! memang generasi hebatla daud!! haha.

kami yang dok teluk intan pun tak sarapan kat situ, keh3.

11 November 2011 6:26 PTG

hahaha mmg gila, gila makan :)

11 November 2011 6:54 PTG

daud, anda super cool. hahahaha

11 November 2011 10:47 PTG

lama tak pekena chay kuew teaw.

eh.. bilalah nak pi penang, atau sungai dua kedah..
(apasal, k.ayu rasa lari tajuk eik.. hahaha.. kalau koey teow sup, kak citarasa rinduan ada...)

12 November 2011 10:15 PG

biar betul??? jauh perjalanan mencari kuew teow sup dgn berkain pelikat?

kelasssss....hihi

suruh mamaainul buatkan pun dah siap agaknya...tak perlu travel jauh2...ekekek.

12 November 2011 10:42 PG

ala comei nye makan kueh teaw ngan kain pelekat.

12 November 2011 11:03 PG

hoikk pakai kain pelikat je ke???

12 November 2011 11:57 PG

jauh gila sarapan...
er...er...nak tanya jugak pegi jauh2 tu sedap x makannya...keh keh.

12 November 2011 1:54 PTG

jauhnya mengembara berkain pelikat untuk mencar makanan? Tabik tabik

12 November 2011 8:42 PTG

sampai gak Teluk intak....

13 November 2011 11:56 PG

OKB selalu sarap jauh-jauuuuuuuhhhhhhhhhh... ;)

13 November 2011 7:13 PTG

sungguh berkesanggupan kawan kamu abu itu ya?

13 November 2011 8:30 PTG

kain pelikat lalala~nyanyi jap.hehe

jarang pi teluk intan tak tau.

14 November 2011 12:54 PG

abu..

sayang kamu

14 November 2011 4:26 PTG

Feel makan dengan kain pelikat mesti lagi mantap kan? mesti cuba ni.

15 November 2011 5:25 PTG

fuh...
berangin-angin berpelikat ya...

Catat Ulasan