Rabu, 16 November 2011

hipnosis.

dulu ada sekali arwah Atuk Rais datang rumah mak.

dia ada sebuah kereta usang,

mahu bagi kepada mak.

tapak tangan mak kecil,

lalu mak tadahkan nyiru.
.
.
.
.
mak tugaskan saya dengan abang long,

ikut arwah Atuk Rais ke Negeri Sembilan untuk ambil bawa pulang kereta usang.

perjalanan dari Kuala Selangor ke Negeri Sembilan ambil masa yang panjang.

kemudian esoknya secara tiba tiba saya dengan abang long adalah  peminat teras keras (hardcorefan) M Daud Kilau.

malah kami hafal lirik lagu-lagu popular beliau.
.
.
.
.
.
.
.
.
perjalanan dari Kuala Selangor ke Negeri Sembilan ambil masa yang panjang.

arwah Atuk Rais pasang satu kaset hits terbaik M Daud Kilau.

dan dimainkan kaset itu tanpa henti.

tanpa henti.

TANPA

HENTI.

ohoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
HOIII!!!!!!!!!!!!

78 comments

16 November 2011 8:37 PG

pernah mengalami situasi sebegitu...

mendengar lagu tanpa henti..

=)

16 November 2011 8:38 PG

secara otomatiknya kamu jugak terus terhafal lagu M Daud Kilau dengan xsengaja..

tahniah! keh2~~

16 November 2011 8:40 PG

hahaha
m daud kilau!
tak suka!
hahaha

dah followed blog nieyh!

16 November 2011 8:42 PG

Kau..kau..
kau dah kena brainwash!

16 November 2011 8:44 PG

ohooooo...hoy~~ lagend~ haha!

16 November 2011 8:52 PG

aku pulak kecik2 selalu dengar lagu apo kono eh jang sbb arwah abg minat.
akibatnya.
sampai sekarang aku hafal lagu tu.


.

16 November 2011 8:54 PG

seb baik x jd mimpi ngeri..
tanpa HENTI..
ahahahahaha..

16 November 2011 8:59 PG

satu ringgit....
dua ringgittttt..
tiga ringgit........

AMPAT RINGGIT!!!!!!!!

oke. itu aje tau heee.

tahniah dapat hafal lagu dato' heeee

16 November 2011 9:00 PG

daud kilau,mata batu dia tu yg mahal..heheheh!

16 November 2011 9:00 PG

bebaloi...
boleh dapat pinggang impian.

16 November 2011 9:01 PG

Ooooo hoii... Mula-mula minat.. Bila dah selalu sangat dengar boleh pitam..

16 November 2011 9:02 PG

kikikiki..awak ni mmg klaka lah bujal..sy hardcorefan awak..

16 November 2011 9:04 PG

Oh hoooooooooii....!!

16 November 2011 9:05 PG

Adakah kamu memandu sambil bergelek? ;-)

16 November 2011 9:11 PG

patut rambut bujal macam M Daud Kilau! hahaha

16 November 2011 9:24 PG

komen dengan link entri boleh?
http://kucingorengemok.blogspot.com/2010/01/badul.html

16 November 2011 9:26 PG

alahai cek mek molek..hahahha

16 November 2011 9:29 PG

kalau dh mata btentang mataaaa.... hati bujal oi bagai nak gila... keh3

16 November 2011 9:32 PG

tau lagu cek mek moleh jer...

16 November 2011 9:33 PG

dekat sini aku dah boleh agak apa punca kecacatan mental kau bujal

16 November 2011 9:39 PG

Terus teringat pada Zahid AF

16 November 2011 9:45 PG

Tak tahan tgk M Daud Kilau joget ☺☺

16 November 2011 9:46 PG

melihat sungai dari jauh,
ahai luasnya
tak nampak pulau di tengahnya
hai ombak pun tak ada
firasat nun jauh
datang dekat baru jumpa
melihat ke jauh hai
baik datang lihat

I LIKE

16 November 2011 10:01 PG

kalau dah mata bertentang mataaaaa
hati didalam bagai nak gilaaaa haiiii.....

Tetiba makchik minat MDK....

16 November 2011 10:05 PG

Tahu tak, MDK ni kalau bergambar kat studio, dia suka buat gaya melekat kat dinding...kalu tengok musti bujal gelak non stop...

16 November 2011 10:08 PG

kamu patut bergelek hingga sekarang.
baru la masalah boroi yang dihadapi akan berkurangan. ahaks!

16 November 2011 10:08 PG

KL-Kuala Selangor pun 2 jam lebih.
keh keh keh.

oooohoiiiii cek mek molek make (makan) kue cek mek

16 November 2011 10:10 PG

goyang2 ckit sambil nyanyi..ohoi

16 November 2011 10:13 PG

yang tak tahan baju dia yang

lip lap..lip lap...

^__________~

16 November 2011 10:13 PG

haha.ak suka lagu dia yang pasal anak tuh.sedap je.tp xingt tjuk.

16 November 2011 11:08 PG

nasib baik tak gegar2 kereta tu kesen gelekan org yg berada didlm kereta....:)

16 November 2011 11:09 PG

bujal xxx, negeri sembilan area mana sayang? Gua orang sane keh3

16 November 2011 11:14 PG

inilah hasilnya
bujal yang sedikit ohhoiiiiiii!

16 November 2011 11:16 PG

Dah lama tak dgr lagu m daud kilau..
Terhibur gak...

16 November 2011 11:16 PG

Dah lama tak dgr lagu m daud kilau..
Terhibur gak...

16 November 2011 11:19 PG

aku tau lagu yg
ohhhhhooooohooooiiii~~~
lain2 tatau

16 November 2011 11:27 PG

hahahahahha....ko ni bujal....mmg buat akak gelak laa....

OK, benti gelak jap....

berapa kali ohhhoinya sepanjang perjalanan tersebut?????

heheheheh

16 November 2011 11:34 PG

abis tu..dah katanya peminat keras kan..ada ke tak setok baju cam datuk m daud kilau? keh keh

16 November 2011 11:42 PG

gelek bang jangan tak gelek.

16 November 2011 11:42 PG

boleh bawak bala jugak kalo mcm tu gaya

16 November 2011 12:01 PTG

BEST APA LAGU DATO' M DAUD KILAU...TERBAYANG DIA DOK GELEK SKRG NI

16 November 2011 12:17 PTG

hahaha..kesian bujal..

serak tak suara dia bila diulang-ulang dengar camtu? hehe....

16 November 2011 12:37 PTG

ayah gua pon suke lagu beliau. siap bergendang lagi

16 November 2011 12:39 PTG

OHOHOOOOOOIIIIIIIIIIIIIII!

16 November 2011 12:44 PTG

cik ina dulu pun selalu dengar piring hitam raja gelek dimainkan arwah mak tanpa henti. suami cik ina pun spesis buka cd lagu tanpa henti.cik ina je tak berapa minat dengar lagu.

16 November 2011 12:46 PTG

Datuk Muhammad Daud Bin Kilau atau lebih dikenali sebagai Datuk M Daud Kilau merupakan seorang penyanyi Malaysia. Dilahirkan pada 10 Julai 1938 di Sungai Ular, Bagan Datoh, Perak beliau merupakan anak bongsu daripada 10 beradik.

Beliau mulai mencebur bidang seni selepas menjuarai Bintang Radio pada 1968 menerusi lagu Musalmah Manis dan Joget Hitam Manis. Bermula dari titik itu, beliau terus mendapat peluang menjadi artis rakaman hingga menghasilkan banyak EP dan LP yang memuatkan lagu bergenre langgam, asli dan dangdut. Kemudian pada 1985, beliau menjuarai pula pertandingan Pesta Dendang Rakyat kategori Nyanyian Asli.

Bagi menghargai jasanya dalam dunia seni, bekas artis rakaman IMI itu dikurniakan darjah Datuk Paduka Mahkota Perak (DPMP) oleh Sultan Perak pada 1991 yang membawa gelaran Datuk.

~sumber Wikipedia

16 November 2011 12:51 PTG

gua boleh pecah gegendang daddy gua bukak lagu Jamal Abdillah dr Klang sampai Taiping..dr taiping pusing balik Klang.....
gua nangis pun dah ade melodi lagu seroja....keh..keh..keh....

16 November 2011 12:56 PTG

suka lenggok die...

16 November 2011 1:43 PTG

berapa kali ulang lar kaset tuh ek.. mana x hafal semua lagu! ehhehe

16 November 2011 1:44 PTG

nko dah tak bole berhenti menyanyi ke dah?

16 November 2011 3:43 PTG

org Perak yeop!

16 November 2011 3:47 PTG

m.daud kilau is so superb at dancing! :))

16 November 2011 4:02 PTG

ohoooohoiiiiiiii.

m daud kilau.

sangat.. berkilau.

16 November 2011 4:06 PTG

ini satu penyeksaan fizikal dan mental !

16 November 2011 4:17 PTG

hahaha..stress!!

sakit mata tengok baju2 dia..

16 November 2011 4:17 PTG

bujal telah mendera saya ketawa tanpa henti.. TANPA HENTI!!! hahahaha

talian bebas tol
Teledera 1-800-88-3040

16 November 2011 4:24 PTG

wah..Datuk M.Daud Kilau berkongsi tarikh lahir yg sama dgn kamu lah Bujal.
~~ Tgh membayangkan Bujal gelek mcm Datuk M. Daud Kilau ~~hehhehehehe

p/s : Bujal, akk bz nak pindah. Nanti akk bgtau pasal metafizik tu yer. Tungguuuu

16 November 2011 4:26 PTG

hihihi....sekali sekala layan lagu m daud kilau, ok apa...:)

16 November 2011 4:34 PTG

kih kih kih....pandai gelek dak?

pst pst makcik suka header baru tu...bujal buat sendiri ka?

16 November 2011 5:00 PTG

hadoii...klaka la lu bujal...sakit perut den gelak!!

16 November 2011 5:07 PTG

LAGU ' KALAU SUDAH GILA JUDI' TERHAPAL SEKALI TAK...??

ops.. tercaps lock

16 November 2011 5:18 PTG

M Daud Kilau??OMG OMG~

16 November 2011 5:39 PTG

aku memang nak baca entry ni..

tapi terkejut..



terganggu dengan muka kartun di atas, keh3..

16 November 2011 6:01 PTG

tanpa henti ek!

ekekkee

mesti keta tu tak straight, jalan bergoyang2 ikut gelek MDK tu...hahahaha

16 November 2011 6:44 PTG

oic...lu dgn abg long jadi nyirunya la ye...ohoooooo hoi!hahahaha

16 November 2011 7:04 PTG

Ohhhh hoiiiiiiiiiiii.....cantik siot kepala blog kau....aku nakkkkkk..

16 November 2011 7:04 PTG

Ohhhh hoiiiiiiiiiiii.....cantik siot kepala blog kau....aku nakkkkkk..

16 November 2011 10:29 PTG

Hohoiii...

Perjalanan itu adalah kenangan yg indah. Arwah atuk Rais adalah insan yang amat pemurah! Kereta Ford Escort biru itu banyak jasanya.

Bujal sendiri mula belajar memandu dengan kereta itu!

Al-Fatihah kepada atuk Rais...

16 November 2011 10:40 PTG

bujal dan dato m daud kilau saling tak tumpah machonya...hehe

17 November 2011 4:39 PG

macam aku pernah dengar dulu bapaku mainkan lagu rintihan anak tiri setiap pagi dan setiap malam.mendayu-dayu sampai lentok.

17 November 2011 8:58 PG

mesti teringin nak pakai bling bling mcm mdaudkilau kannnnn

17 November 2011 9:47 PG

hehehe.. terbaiklah

17 November 2011 10:00 PG

berkilau2 jadinya :)

17 November 2011 10:17 PG

heheheh...kdg2 dgr lagu dato ni sy pon ikut gelek..heheh

17 November 2011 10:36 PG

Tak minat lansung..

17 November 2011 3:02 PTG

hahaha....n3 ko kali ni bikin aku gelak tepuk meja depan PC...kehkeh

17 November 2011 3:47 PTG

semyum la.. senyum la.. ahai cik mek molek.. bling-blimg baju m.daud kilau..

18 November 2011 5:15 PTG

hahaha..!!
mau berkarat telinga dengar

Catat Ulasan