Isnin, 21 November 2011

pelanggan adalah raja.mereka sentiasa benar.(senyum)

inche' sini tonkongsil mana?

sori,apa?

tonkongsil.

tokong?

bukan..tonkongsil..

tonsil?

tonkongsil..tonkongsil!

uncle,apa tong you cari?

tonkongsil lah! itu tempat pintu cukey punya..

oh~
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ton = town.

kongsil = council

tonkongsil = town council (majlis perbandaran)
.
.
.
.
.
.
rupanya orang dulu-dulu tak gemar guna perkataan "majlis perbandaran"

bertambah kaya perbendaharaan kata saya.

keh keh~

57 comments

21 November 2011 9:06 PG

kalau saya mampus tak paham langsung. kalau dapat camtu boleh wat muka blur sambil geleng kepala jela.. kehkehkeh

21 November 2011 9:12 PG

huhuhu... tak paham langsung cakap apek tu...

21 November 2011 9:13 PG

koling eh...?


.

21 November 2011 9:13 PG

maun ko jengekil mata ko kan?

hehehehe

21 November 2011 9:13 PG

hehehe.. mak pun berkerut nak cuba fahamkan! :)

21 November 2011 9:15 PG

mati laaaa blur...langsung tak dapat pikap..hehehe..

21 November 2011 9:28 PG

Malaysia memang kaya....

21 November 2011 9:33 PG

Pandai u menafsirkannya...
Jika kena pd makcik.... Hmmmmmmm puaslah...
Syabas bete....-teringat citer hindustan bila anaknya berjaya dlm sesuatu hal....

21 November 2011 9:40 PG

tokong..
tonsil..

hahaha..
macam2 btul..

21 November 2011 9:44 PG

:) oh.....camtu ye...

kalau tanya saya pun saya tak tau.....hahaha

21 November 2011 9:57 PG

Boleh pengsan org dibuatnya hihi...

21 November 2011 10:01 PG

loooorr..ingt tonsil!!haaahhaa..

21 November 2011 10:12 PG

sekali baca dah tau apa... adakah bermakna aku orang lama? hmphh!

21 November 2011 10:14 PG

Hahahaha...berkerut-kerut dahu ku ini nak memahami apakah yg di maksudkan.

Bujal, nnt saya bagi tutorial mcm mana nak buat komen terus ke link yer.

21 November 2011 10:25 PG

mati2 aku ingat tonsil tadi...huh...

21 November 2011 10:35 PG

ha...ha...ha... baru tau gak

21 November 2011 10:42 PG

Orang lama memang gitu style diorang.

21 November 2011 10:46 PG

tonsil gua tau....

21 November 2011 10:48 PG

hahaha..pening pening

21 November 2011 10:53 PG

bahasa satu malaysia~

21 November 2011 10:56 PG

serious tak faham!
hahaaha

21 November 2011 10:58 PG

incik !
ikan tongsang ala jual ka

21 November 2011 11:18 PG

...sbb klu sebut majlis perbandaran, diorang tak paham.

Cuba ckp jamban kat org Cina, diorang phm tak? Sy kerat jari, tak seme phm!

Atau kita kutuk Cina pgl diorang bahalol. Diorang phm? Tak phm!

Tak de isu pandai ckp omputih tu sbb nak elak diri dari dimalukan. Diorang yg tatau ckp Melayu tu yg patut malu!

21 November 2011 11:26 PG

kahkahkah...ada jugak yg nak kena lempang ni....

21 November 2011 11:30 PG

ngeh ngeh ngeh

21 November 2011 11:32 PG

gua mmg susah nak paham sleng cine atau india bro. kehkehkeh

21 November 2011 11:47 PG

hahahahahah.. gelak besar gue... =hehehe.. =)

21 November 2011 11:47 PG

hahahaha. haiyohhh.

21 November 2011 11:47 PG

mak saya cakap aritu ada orang dari "welper" datang buat servey.

"welfare"

21 November 2011 11:48 PG

suruh guna GPS lahh.. haha

21 November 2011 11:48 PG

hahahahaha

21 November 2011 12:26 PTG

owhh itu rupanya bhs inggeris yg dh dimelayukan..government=gomen

hehe...saya pun baru tahu tongkongsil itu :P

21 November 2011 12:32 PTG

aku bajet yg datang jumpa kau tu pakcik india umur dah 50an...betul tak? hahahaha

21 November 2011 1:23 PTG

ckp english u oll..bunyi tak penting..janji english..hahaha..

21 November 2011 1:24 PTG

kecelaruan bahasa

21 November 2011 1:54 PTG

Nasib baik Kau cekap....boleh teka...haha

21 November 2011 2:15 PTG

kahkahkahhh...(sambil garu2 kepala...haiyyyaaaa...)

21 November 2011 2:19 PTG

ekeke...kalo aku pun blur kejap...hhahaha

21 November 2011 2:19 PTG

tonkonsil
emm...nice word

21 November 2011 2:23 PTG

putu pun ingat dia tanya tokong tadi. ekekek

21 November 2011 2:50 PTG

orang dulu2 terer cakap omputeh beb..
maklum le.. hiup dari zaman penjajah inggeris!

21 November 2011 3:27 PTG

pagi-pagi dah kena teka silang
kata...hihi~

21 November 2011 3:49 PTG

hehe...lawaknya, lain betul bunyinya...

21 November 2011 3:53 PTG

kui3...kalau nak tahu mak2 n ayh zmn dulu pun sebut bhsa inggeris yg di melayukan jgk

contoh
toslet - (torchlight)
sekbot - (side board)

=P

21 November 2011 3:59 PTG

dulu2 kan skolah omputih...bykla perkataan inggeris yg keluar... pos ofis, market, polis station, tonkongsil, kelabun malami...

21 November 2011 3:59 PTG

keh...keh..keh...
gile le lawak nih...
naik terburai usus perut gelak....
huhuhuhu......
mati2 ingat die cakap die kene tonsil dn nk cari tokong pegi jampi...kui..kui..kui.....

21 November 2011 4:47 PTG

kalau munna pun mesti x dpt nak agak apa yg uncle tu cari

21 November 2011 5:08 PTG

seriously, this is funny~~~

21 November 2011 5:23 PTG

arwah mak masih guna perkataan tonkosol tu .

21 November 2011 5:34 PTG

mungkin umur2 kita ni tak pernah dengar.. tu kena tanya org yang otai2 macam cik ina.. mesti dia tau..

21 November 2011 5:45 PTG

waaakakkakakaka...

byk pahala bujal layan kerenah org camtu...

ekekeke, sabo je lah

21 November 2011 5:54 PTG

Adess sabo je laa.. tergeliat plak nak menyebutnyaa..

21 November 2011 8:28 PTG

Sallam Bujal,

Ooo itu tonkongsil sebelah did laaaa...amacam lagi pening tak...

21 November 2011 9:00 PTG

Hik!hik!hik! Akak langsung x leh teka apa itu tongkonsil. Bujal, 'segerek' tau tak apa?

22 November 2011 9:45 PG

kahkahkah...memang lawak...

22 November 2011 10:53 PTG

Tu orang keja gomen tuhhh...

23 November 2011 9:38 PTG

ha ha haaaaa....mesti gelak dulu bila baca tulisan ko ni...akak pun ingat tonsil...maknanya akak lebih muda daripada si kucing oren yang gemuksss tu ki ki ki
(gerau gebang)
Blog dah kena serang malware...terpaksa aku menyamar...uh.

Catat Ulasan