Khamis, 10 November 2011

hati kaca.

ainul usik barang saya,

saya marah,

saya tinggi suara.

ainul gamam.

muka cebik.

sembam muka ke tilam.

teresak-esak menangis.

kemudian saya rasa bangang.

herdik anak umur 1 tahun 4 bulan.

memang kerja orang bangang.
.
.
.
.
.
.
sesal disusuli pujuk.

percayalah,

pujuk budak kecil,

rasanya lagi susah dari memujuk kekasih hati.

tapi  Isaac Friedmann ada cakap :


"forgiveness is the sweetest revenge"


bila ainul senyum semula,


manis,


memang manis.




kami lahir bulan julai.

Dr Fadzilah Kamsah cakap,

orang julai orang pemaaf.

keh keh~

60 comments

10 November 2011 7:52 PG

choppp

10 November 2011 7:55 PG

muka beliau macam muka abang lah
adakah ini optikal illusi?

10 November 2011 8:04 PG

hikhikhik......prg julai je ke pemaaf...? :D

10 November 2011 8:05 PG

makcik pun tak paham kenapa orang suka marah budak umur setahun, dua tahun.. padahal dia tak reti apa pun lagi. Nasib baik lah ko cepat mengaku bangang hahaha...

10 November 2011 8:05 PG

abah saya kata, kita mesti tunjuk marah juga kepada budak kecik mcm gitu. supaya dia belajar emosi dgn cepat.

10 November 2011 8:05 PG

Kenyataannya : Ainul memang lebih manis dari abah dia. ;-)

10 November 2011 8:12 PG

ye... org julai mmg pemaaf... tapi org julai juga cepat naik hangin... ;p

*aku org julai juga... hehe

10 November 2011 8:14 PG

ayah yg jujur!

10 November 2011 8:16 PG

Org yang lahir pada bulan Julai memang pemaaf tapi sukar melupakan..

10 November 2011 8:28 PG

Sajalah nak tanya...
orang lahir bulan september????

10 November 2011 8:41 PG

betul tu bujal

kaklong sokong handredpesen

10 November 2011 8:44 PG

kamu nak kata kamu ini manis ke?

10 November 2011 8:54 PG

garang jugak kau ni ye....

10 November 2011 8:54 PG

contoh yang terbaik untuk deteladani oleh anak itu sendiri... =) besar nanti jadi seorang yang pemaaf macam bapa kamu ya... tak rugi .. =)

10 November 2011 8:57 PG

Tatau lak ciri2 org ikut bulan. Hahahah!

Takpe mrh klu anak salah. Tp mrh sbb nak lepas mrh, yg tu mmg ptt2 kesal!

10 November 2011 9:03 PG

marah sesekali tak apa..spy dia tahu dlm hidup ada benda yg betul ada benda yg salah..


p/s: org julai pemaaf tp suka simpan dalam..betul kah?

10 November 2011 9:04 PG

marah sebab sheols bersalah tak pe
jangan marah tak tentu hala sudah lerrr...

kesian ainul

10 November 2011 9:12 PG

Sian ainul kena marah.

10 November 2011 9:14 PG

sy pon suka marah anak, tp terus disusuli dgn kekesalan lantas terus memujuk :)

10 November 2011 9:24 PG

ainul...itu la asam garam kehidupan....heheh~

10 November 2011 9:27 PG

Betul marah budak sekecik itu tak patut!! Nasib ainul masih kecik mudah lupa. Suka tengok dia...

10 November 2011 9:34 PG

kemaafan adalah kemanisan dalam perhubungan

10 November 2011 9:39 PG

budak2 memang suka dipujuk ^_^

10 November 2011 9:41 PG

ala ciannye..kecik2 dah kene marah ye...

tak pe marah sikit2 jer kan..budak2 mmg suke merajuk mintak dipujuk sebenanye tu...

10 November 2011 9:45 PG

tak pe bujal.
kot dah masuk 10 tahun sok mmg ada rasa nk angkat rotan.

haha.


.

10 November 2011 9:51 PG

bujal garang.

sedih.

10 November 2011 10:28 PG

dikotak katikkan budak 1 tahun 4 bulan adalah memalukan, hihi

10 November 2011 10:33 PG

mata berkaca-kaca...hihi

10 November 2011 10:33 PG

Eh, saya pun lahir bulan JUlai..pemaaf tauuu :D

10 November 2011 10:40 PG

budak2 mmg la pemaaf..kne mrh/pkul pun nanti okay je..hihi

10 November 2011 10:55 PG

kehkehkeh
dah marah baru nyesal
nasib baik anak sendiri

10 November 2011 10:57 PG

kecik2 pun punya perasaan ape..ainul kan kan ?

hehehe...


orang lahir bulan April comel..coppp....hahaha

10 November 2011 10:58 PG

seb baik ainul tu pemaaf..kahkahkah

10 November 2011 11:00 PG

laki aku lahir bulan julai....tapi satu yg aku pasti tentang org julai ni, dorang ni penggayat orgnya...nampak benda tinggi je gayat....kehkeh...

10 November 2011 11:06 PG

ololololo...tomei tomei.

10 November 2011 11:15 PG

marah nak ngajo takpe.. tapi jangan lah herdik.. ngko..

10 November 2011 12:11 PTG

nasib baik ainul nagis kalau ainul pusing bulatkan mata mau pengsan!

10 November 2011 12:16 PTG

GUa pun pernah sergah budak Fahim masa baya2 mcm tu...kesal sampai skrg!

10 November 2011 12:21 PTG

Kdg2 sebagai dewasa..tiba2 ada mood swing..tuh yg bila ada benda yg kita sayang diusik.. mesti terover marahnya..tapi bila dah cool terasa menyesal plak..bila termarah gitu.. cepat2 laa pujuk yer..budak2 pun cepat lupa bila kita marahkan dia.. :)

10 November 2011 12:35 PTG

orang julai juga ngam dgn org may :)

10 November 2011 12:36 PTG

Ye ke pemaaf?
:D

10 November 2011 12:37 PTG

haha agak2 la marah pun tengok muka bapak pun boleh lari woo...muka ganas...

10 November 2011 12:41 PTG

Bulan jun ape lak ek???

10 November 2011 1:12 PTG

julai seorang yang pemaaf tapi degil?

hehehee

ainul memang budak baik..

10 November 2011 1:12 PTG

Sian ainul :-D
sedihnya dia

10 November 2011 1:14 PTG

maafkan kami penunggu gua.. hehehe.. buleh tak cenggitu??? =D

10 November 2011 2:18 PTG

kesian ainul kena marah..

10 November 2011 2:41 PTG

gua lahir bulan maret

gua mmg selalu dimaafkan..

10 November 2011 2:45 PTG

oo saper lahir Julai pemaaf ya?...Arif saya lahir Julai gak..:)

10 November 2011 2:45 PTG

dia majok2 manja je tuh..

10 November 2011 2:54 PTG

Bujal ngan budak besau ainul tak boleh herdik,kita kena marah secara berhemah kui kui sambil bagi penjelasan . Dia paham lepas tu mesti tak usik lagi.InsyaAllah.

10 November 2011 3:01 PTG

pakcik tunjuk garang kat blog...

kat luar tak mampu....

10 November 2011 3:15 PTG

selalu mcm tu ...bila dah marah2 anak..mulalah rasa menyesal semula...lepas tu mulalah sesi pujuk memujuk

10 November 2011 3:24 PTG

aku pun tak kenal siapa Isaac Friedmann tu..~haha

susah kan nak kawal diri kadangkala bila anak kecil buat perangai...tapi itulah ujian menjadi ibubapa :P

10 November 2011 4:26 PTG

kat rumah rambut menten pacak gak ek ??

10 November 2011 6:19 PTG

nasib baik dia x marah balik ! haha

10 November 2011 9:21 PTG

tak kisah . yang penting cutenya diaaa :)

11 November 2011 10:00 PG

alah..alah..siannya kat ainul..

kamu mmg tak patut lah bujal..

perbuatan kamu buat tu.. aku pun selalu buat gak..(hehehe)

pehtu pun menyesal gak..

tapi anyway, bukan org julai je yg pemaaf yek.. org bulan May pun sama..! ahakzz

11 November 2011 1:06 PTG

cian ainul :p

11 November 2011 1:37 PTG

iya?
padanlah aku cepat sangat maafkan orang.....


hehe..

Catat Ulasan