Khamis, 11 Ogos 2011

ramah membawa marah.

semalam satu orang datang tempat saya beroleh rezeki.

satu orang itu mahu bayar cukai tanah.

saya bagi angka giliran.

satu orang itu masuk dalam.

lat 3 minit.

orang itu jumpa saya semula.

"sudah setel,banyak cepat"

saya cuma mampu balas dengan senyuman yang paling menawan.

saya ingatkan orang itu mahu beredar.

tapi orang itu masih melekat di kaunter saya.

orang itu ajak saya berborak.

macam-macam  isu diutarakan.

saya sudah naik semput melayan diskusi orang itu.

dalam kepala saya masa itu cuma ada dua perkara :

1.orang yang ramah adalah seorang peramah.

2.orang yang ramah adalah seorang jurujual .

cerita punya cerita,

terpacul satu ayat dari mulut orang itu,

"minta maaf ya abang,saya cuma mahu tanya,u minat ka mau cari duit lebih,mari la join saya..ini bukan sembang kosong punya..bukan MLM.........."
.
.
.
.
.
.
.
saya terus berpura-pura kena sawan.

(mulut berbuih mata buntang sebagai kesan khas)

orang itu amat bengkeng dengan kelakuan saya.

kemudian orang itu berambus pergi.
.
.
.
.
maka selepas ini saya akan anti dengan peramah yang tidak dikenali.

keh keh~

Photobucket


sayatidaktahuhendakletakgambarapa.

130 comments

11 Ogos 2011 9:32 PG

Nombor satu...
hehehehehe..
chop...
makcik ni ramah sebab nama makcik Rahmah...
itu saja..
tak mo cakap panjang2..
nanti Bujal buntangkan mata....

11 Ogos 2011 9:34 PG

alaaa akak ni

11 Ogos 2011 9:36 PG

kalau saya peramas, kamu marah ke?

eh peramas pulak

11 Ogos 2011 9:46 PG

@eLL kamu mahu ramas apa????

bujal, serius ke kamu buat efek khas mcm itu???

11 Ogos 2011 9:48 PG

kalo kene sawan ......bole bukak pose tak......keh..keh...keh...

11 Ogos 2011 9:50 PG

Mesti abang tu takut disalahkan bila lihat bujal dah sawan...:)

11 Ogos 2011 9:50 PG

Hehehehe...
Lagi satu....kawan lama yg tak pernah teringin nak kontek kita tiba-tiba dtg mtk nombor telefon. Rupa-rupanya.....

11 Ogos 2011 9:55 PG

kalau aku ckp " saya tarak jual, hincik' huhuhuhhhh

11 Ogos 2011 10:03 PG

saya peramah..jangan sisihkan saya dan jangan pura2 sawan..nanti saya panik..hahaha..

11 Ogos 2011 10:06 PG

saya tidak ramah kan, bujal? Maaf..

11 Ogos 2011 10:07 PG

sebab tu jangan pecaya semua orang..

11 Ogos 2011 10:09 PG

kalu saya teserempak sama kamu

saya tegur dan sembang giler2 ngan kamu

kamu mula mengeluarkan buih2 pekat dari dalam mulot

akan ku simbah muka kamu ngan milo tabur

muahahahaha

11 Ogos 2011 10:11 PG

muahaha...tak psl2 jadi pelakon sawan ek...

patutnye letak la gmbo kucing terkena sawan gak...hihihi

11 Ogos 2011 10:12 PG

peramah yang bertempat, jangan disebabkan nak jaga hati sampai orang dibelakang menunggu lama.. :(

tapi nama ai langsung takde kaitan dengan ramah..

11 Ogos 2011 10:20 PG

kalau pemarah camne pulak..
pendiam ke.. penenung ke..
haa camne

11 Ogos 2011 10:22 PG

noted...hati2 dgn peramah yg tidak dikenali..mmg bahana..ehehhe

11 Ogos 2011 10:26 PG

hahahaha..

peramah bersebab rupanya dia.. kekeke

11 Ogos 2011 10:31 PG

mujur orang ramah tu tak sempat call ambulans bujal..kalo tidak ada potensi berbuka makan nasik bubur hospital yang takde perasaan apa tu..hihi

11 Ogos 2011 10:33 PG

huhh.!.kaklong pun tak suka orang yg macam ni...!

11 Ogos 2011 10:35 PG

saya juga peramah tapi tidak juga akan buat orang jadi pemarah..keh keh keh

11 Ogos 2011 10:48 PG

MLM = Meeting Larut Malam...

11 Ogos 2011 10:54 PG

hihi....macam mana buat pura2 sawan tu...:)

11 Ogos 2011 11:00 PG

iols peramah...
adakah uols akan anti dengan iols???

ehh... uols kenal iols kan???
ekekekeke

11 Ogos 2011 11:03 PG

hahaha..buat2 sawan lak..

11 Ogos 2011 11:08 PG

hahaha .... tak terbayang ..

11 Ogos 2011 11:10 PG

Muahahaha... buat2 kena sawan tu hahaha.. Lawak tul... :P

11 Ogos 2011 11:11 PG

hahaha
jurujual mmg peramah
peramah ada maksud

join je la~

11 Ogos 2011 11:14 PG

siap ada kesan khas..err cmner nk buat buih tu? bley bljr ni kekeke

11 Ogos 2011 11:19 PG

saya pendiam,pemalu dan inesen..

11 Ogos 2011 11:24 PG

aku kat kaunter ni pun selalu je org duk menempek kat kaunter aku ni nak sembang2...malas aku nak layan...dah la aku sibuk nak blogwalking, dia sibuk nak ajak sembang...ahaks!!

11 Ogos 2011 11:24 PG

tapi aku takde la buat2 sawan..kehkeh...

11 Ogos 2011 11:28 PG

jangan marah dia.
itu cara dia cari rezeki.
biar dia bercakap sejam.
pastu cakap je tak minat.
haha

11 Ogos 2011 11:31 PG

aku peramah gak, tetambah yg bermuka cute bley? hahaha

11 Ogos 2011 11:35 PG

percayalah orang peramah yang tak dikenali 80% orang MLM atau penjual insurance. nak tengok mata buntang ko ngan mulut berbuih-buih.kah kah

11 Ogos 2011 11:38 PG

- patutlah ramah...ada makna tu...

11 Ogos 2011 11:39 PG

barulah dipanggil "ada niat di sebalik borakan"

11 Ogos 2011 11:46 PG

sungguh aku kagum dengan org yg peramah terutamanya yg beragama islam di bulan puasa ini. Apa mereka x haus ke menceceh begitu byk skali ?



Oh, mungkin buih mulut dari sawan kamu menghilangkan kedahagaan mereka. hahaha....

11 Ogos 2011 12:09 PTG

ehehhehehehhe

ramah ade makne pule tue..:)

11 Ogos 2011 12:10 PTG

NGEH NGEH NGEH



pas ni tak datang dah tu

11 Ogos 2011 12:11 PTG

baik ada makna tu bang...haha!

11 Ogos 2011 12:12 PTG

aku mmg selalu layan org peramah ni - supplier produk... kena layan gak sbb nak tahu / guna spesifikasi utk projek... letih... ;p

11 Ogos 2011 12:12 PTG

heeeeeeeeee... ngeh ngeh... bijak-bijak....

11 Ogos 2011 12:19 PTG

hahaha....kalau aku buat2 menguap dan mengantuk boleh?hehe..x sanggup nak buat cara bujal tu..

11 Ogos 2011 12:26 PTG

gambar yg ada kena mengena

11 Ogos 2011 1:06 PTG

aku pemalu

11 Ogos 2011 1:07 PTG

mulut keluar buih...jangan sedut balik...kasi ludah haaaa...nanti kena ganti posa pulak...ki ki ki

11 Ogos 2011 1:16 PTG

tgh imagine, macam manalah agaknya ripa orang kena sawan tu..

11 Ogos 2011 1:43 PTG

kerja di pejabat tanah memang mencabar minda kan?

especially yg kat klang

hahahaha

11 Ogos 2011 1:56 PTG

mmg pening dgn org peramah tak bertempat ni. takde butang pause

11 Ogos 2011 2:30 PTG

jangan2 org tu ahlong... heheh

eh, kita pun peramah tau..

jgn anti kat kita pulak!

11 Ogos 2011 3:30 PTG

wakakah...mcm2 laa diorg ni...memang betul awk ckp pon..tp kelakuan awk tu..lawok laaa

11 Ogos 2011 3:41 PTG

ala bujal ni..derma la sikit bulan pose ni,penat dia jual ayaq liur tu.. :P

11 Ogos 2011 3:48 PTG

ehehhe..sawan betol kanggg...

www.tetikusrusak.net

11 Ogos 2011 3:48 PTG

ehehhe..sawan betol kanggg...

www.tetikusrusak.net

11 Ogos 2011 6:03 PTG

baguslah taktik tu. Mau cubelah lain kali bila org MLM approach.. hehe

11 Ogos 2011 6:27 PTG

hahaha,LM gelak tgk gmbr kucing tu.sis pun geram giler dgn org yg peramah dan mula nak ajak kita join itu dan ini.

pstt:bujal..naper kat imigresen sgmt tak blh ambk gmbr baby ek?malas kot mereka nak layan ..hehe

11 Ogos 2011 7:16 PTG

haha, orang yang terlebih ramah ni sgt menakutkan okeh. kih3

11 Ogos 2011 7:16 PTG

Suka tingok mata tucing iter...buntang cam bujal gak cuma mulut dia aja tak berbuih.

11 Ogos 2011 9:21 PTG

cer terai cakap kat dia,
saya lah aidid muaddib
kekekeke...

11 Ogos 2011 11:26 PTG

sungguh saye penat menjadi ramah...skrg handal buat muka toye je

11 Ogos 2011 11:55 PTG

itulah. memang itulah. ya itulah. kbai.

12 Ogos 2011 12:05 PG

gua ni peramah

12 Ogos 2011 7:21 PG

anda seorang yg pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

12 Ogos 2011 9:42 PG

makchik peramah Bujal....

12 Ogos 2011 2:52 PTG

@Ibu n Abah

syabas makcik rahmah yang peramah!keh keh~

12 Ogos 2011 2:52 PTG

@kucingorengemok

keh keh~~cuba lagi~~

12 Ogos 2011 2:53 PTG

@eLL

amboi~~mentang2 nak kawin~~kemain nak ramas~keh keh~~

12 Ogos 2011 2:53 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

keh keh~~takde la~~

12 Ogos 2011 2:54 PTG

@Hantu Kak Limah

kalau pura2 tak ble~keh keh~~

12 Ogos 2011 2:54 PTG

@Kakzakie

menggeletar badan~haha~~

12 Ogos 2011 2:55 PTG

@Mommy Fara

kompom MLM~keh keh~

12 Ogos 2011 2:55 PTG

@sahromnasrudin

ikutkan hati nak maki je~keh keh~

12 Ogos 2011 2:56 PTG

@Dee

keh keh~~kita kawan~~saya tau akak ramah~~

12 Ogos 2011 2:57 PTG

@Lucifer

tidak mengapa~~saya tahu kamu seorang yang dingin.lucifer? dingin? oh ironi~keh keh~~

chill bang~~

12 Ogos 2011 2:57 PTG

@ibundo

kena hati2 he~~

12 Ogos 2011 2:57 PTG

@NM02

simbah dengan bandung soda la~keh keh~

12 Ogos 2011 2:58 PTG

@Noriz sini...

da google gambar kucing kena sawan~tapi tak jumpa~keh keh~~

12 Ogos 2011 2:58 PTG

@aizamia3

biar nama bedah~asal ramah~he~~

12 Ogos 2011 2:59 PTG

@alien

kalau pemarah main jauh2~taknak kawan~keh keh~

12 Ogos 2011 2:59 PTG

@Kazaztan Team

harus berhati2~he~~

12 Ogos 2011 3:00 PTG

@b a m b a m ' s

baik ada makna~~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:00 PTG

@amirah

bubur hospital tak sedap~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:01 PTG

@kaklong

haha~~takde sapa yang suka~~

12 Ogos 2011 3:02 PTG

@ikatankasihku

tu ramah yang jujur~he~~

12 Ogos 2011 3:02 PTG

@gedek!

MLM~menikmati lemang mereka~

12 Ogos 2011 3:03 PTG

@~ yus ~

baring je terus~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:03 PTG

@miloais

kita bukan orang asing kan? so takdehal [unya~~keh keh~

12 Ogos 2011 3:04 PTG

@Khairul Antasha

langkah nak melepaskan diri~~

12 Ogos 2011 3:04 PTG

@Chik Att

jangan bayangkan~ngeri~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:05 PTG

@wa khairul onggon

efektif~~

12 Ogos 2011 3:05 PTG

@CassiaSiamea

boring ah layan diorang~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:06 PTG

@~izan~

minum sabun secawan~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:06 PTG

@Pena Marhaen

pentipu~keh keh~

12 Ogos 2011 3:07 PTG

@wahida

saya kalau member datang saya halau~keh keh~

12 Ogos 2011 3:08 PTG

@wahida

cer buat~~berkesan tahu! keh keh~

12 Ogos 2011 3:08 PTG

@tupaimerah

sepatutnya dia terus promote~~keh keh~

12 Ogos 2011 3:09 PTG

@Asrul "iLham" Sany

itu hamsap namanya~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:09 PTG

@Cik Ina Do do Cheng

meh datang rumah saya buat demo~keh keh~

12 Ogos 2011 3:10 PTG

@AI

ramah tak ikhlas~~haih~~

12 Ogos 2011 3:10 PTG

@aliaaroslan

ayat je lebeh~keh keh~

12 Ogos 2011 3:11 PTG

@James Alexander

buih tu bau kasturi~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:11 PTG

@MasZuber

kalau amoi ok la jugak kan? keh keh~

12 Ogos 2011 3:11 PTG

@pB

serik punya~keh keh~

12 Ogos 2011 3:11 PTG

@Bigdaddyz

ada udang balik mi~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:12 PTG

@ejaMaria

tu win win situation~takpe~he~~

12 Ogos 2011 3:12 PTG

@Bidadari Syurga

perempuan jangan cuba~~buruk~~keh keh~

12 Ogos 2011 3:13 PTG

@lieynanilaz

pun ble jugak~~nampak sopan gitu~he~~

12 Ogos 2011 3:13 PTG

@Anisa Hang Tuah

mata buntang! haha~~

12 Ogos 2011 3:13 PTG

@Wadi AR

sayab tahu~he~~

12 Ogos 2011 3:14 PTG

@geraugebang

tapi buih tu ada rasa vanilla! macamana???

12 Ogos 2011 3:14 PTG

@DoodleLicious

macam kucing menggelupur~he~~

12 Ogos 2011 3:15 PTG

@SyidaGorjes

ada masa meh la datang~he~~

12 Ogos 2011 3:15 PTG

@erysweetie

tu belum kira air liur yang terpercik~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:16 PTG

@PUTUBAMBU

dengan perempuan saya tak anti~jangan risau~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:16 PTG

@merahitujambu

halau guna mulut tak jadi~pura2 sawan la~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:16 PTG

@Maya Mayana

saya kedekut! keh keh~~

12 Ogos 2011 3:17 PTG

@juanita

hoih! mintak jangan~he~~

12 Ogos 2011 3:17 PTG

@Sufia Mahzan

mlm datang halau je~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:18 PTG

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

he~~sebab susah~~tu pasal diorang malas nak ambik~he~~

12 Ogos 2011 3:18 PTG

@hanaahmad

kalau yang ramah tu pakwe hensem camna? he~~

12 Ogos 2011 3:19 PTG

@Ann Huda (Ate)

lebih kurang la~keh keh~

12 Ogos 2011 3:19 PTG

@cek chun

kompom dia lari~haha~~

12 Ogos 2011 3:19 PTG

@Tasha

tapi jangan la toya dengan saya~~~

12 Ogos 2011 3:20 PTG

@lavender harum wangi

saya pun setuju.

okayface.jpg

12 Ogos 2011 3:20 PTG

@ORLANDO AHMAD

kamu anggap je la aku percaya~~keh keh~~

12 Ogos 2011 3:20 PTG

@L

saya peramah.

12 Ogos 2011 3:21 PTG

@Eye_nee

saya da lama tau da~~keh keh~~

12 Ogos 2011 7:22 PTG

ada udang disebalik spageti ghupanya..hahaha

19 Ogos 2011 2:48 PTG

bujal ni, otak kuning la. salah taip tu.

:P

9 September 2011 2:20 PG

peramah x bertempat mmg menjengkelkan.. nak pula yg x faham body language..huhu

Catat Ulasan