Rabu, 3 Ogos 2011

hampa.

saya tidak mahu cerita pasal kelompok yang membazir di pasar ramadhan.

klise.

saya tidak mahu cerita pasal kelompok yang tidak berpuasa.

klise.

saya tidak mahu cerita pasal hadis palsu fadilat solat tarawih.

klise.

saya tidak mahu cerita pasal peniaga jual mahal.

klise.

saya tidak mahu cerita pasal air sirap limau.

klise.

saya tidak mahu cerita pasal "wordless wednesday"

klise.(keh keh~jangan marah ha~~)
.
.
.
.
.
.
.
saya cuma mahu cerita pasal murtabak sedap.

di tempat saya setiap ramadhan ada jual murtabak sedap.

murtabak sedap ini adalah dari jenis ortodoks.

bentuk bulat bukan petak.

dagingnya banyak bawangnya kurang.

cicah sambal bukan dengan kari.

rasanya saya amat suka.
.
.
.
.
.
tahun ini murtabak sedap tiada.
.
.
.
.
amat kecewa.

saya rasa hidup saya tidak bermakna.





Photobucket


semalam pertama kali teguk air katira.

langsung tidak kena dengan tekak "intercontinental" saya.

manis yang amat.

mungkin saya salah pilih tempat.

kakak kucing , tahun ini kalau ayah kamu bawa air katira lagi saya mahu minta satu bungkus.

yang johor punya dikhabarkan paling ori dan sedap.




*gambar sumber carian google.

128 comments

3 Ogos 2011 8:41 PG

aiyo....dah ramadhan ke 2 semalam..
sy belom dpt lg menikmati air katira...

3 Ogos 2011 8:41 PG

1st time tgk air katira warna hijau,selalu warna merah!

3 Ogos 2011 8:42 PG

sikit punya lama aku tak minum katira nih.
ada dekat 2 tahun gamaknya.


.

3 Ogos 2011 8:45 PG

air katira ni rasanya baru buat kemunculan pertama kali 2-3 tahun lepas je kan? sebelum ni tak pernah dgr pon..

3 Ogos 2011 8:46 PG

Kalau air shakira mungkin suka kot...

3 Ogos 2011 8:50 PG

erk kenapa air mata kucing tuh macam cendol / nescafe je warnanya

3 Ogos 2011 8:52 PG

Ada org tua kata kalau isteri mengandung suami yg mengidam..

Cari sampai dapat dik...

3 Ogos 2011 8:56 PG

pagi2 sudah citer pasal murtabak dan air sedapppp
uuuuuuwaaaaa nak meraung..
berapa jam lg nak buka ni?????

3 Ogos 2011 8:59 PG

di mana kah ingin ku cari air katira tu..tak pernah minum...

3 Ogos 2011 8:59 PG

kau kakakkan aku? cis! (walaupun benar) cis! heheh... tengok la tahun ni dia baik hati tak nak bagi 1 tong, self pick-up, ok?

sy dah lama duk johor x penah minum air katira..

3 Ogos 2011 9:03 PG

Air katira tu air apa...?
dari aku yang jakon

3 Ogos 2011 9:07 PG

ke manakah menghilangnya penjual murtabak itu?? air katira disini warna hijau,air daun pandan dicampur susu dan bermacam-macam ingredient yg lain,maaf saya bukan penjual tapi saya selalu beli di sini,di mana-mana saja asal di johor tetap hijau warnanya dan selalunya sedap...mungkin belum rezeki kamu jumpa yg sedap...teruskan mencari..
psst mengidamkah??

3 Ogos 2011 9:11 PG

murtabak?
klise...
hahaha

aku rindu air katira di pasar masjid tanah, melaka

3 Ogos 2011 9:12 PG

mmg betul, johor punya kathira paling sedap!
hehehe, mentang2 la org johor kannnn...

dan rasanya murtabak tu pun org johor gak sbb murtabak larkin & majidee mmg terbaekkk, pastu johor je mkn dgn sambal...negeri lain suka kari kan....hihi, jgn mareee

3 Ogos 2011 9:19 PG

- air ketum nak?

3 Ogos 2011 9:26 PG

kne suruh kamelia katrine buat air tue..br sodap huhuhhh

3 Ogos 2011 9:27 PG

semalam pesan kat en.suami beli air katira... makanan mmg tak beli sbb saya masak sendiri... tapi en.suami tak bawa balik pun air katira - takde... ganti dgn air tebu... nnt kena cari kat tpt lain la pulak... ;p

3 Ogos 2011 9:27 PG

tak penah minum air katira ni...
dan murtabak adalah hidangan wajib bila berbuka puasa kat umah iols....
kegemaran my hb dan anak2... tho iols tak minat... ;P

3 Ogos 2011 9:28 PG

kita tak pernah minum air katira ni..

kita suka ayor mata kucing.. ayor sirap selasih..ayor mata kucing..ayor sirap selasih....bla..bla..bla..

seminggu sekali atau dua kali kita mesti beli murtabak utk berbuka..
feel sangat best kalau makan murtabak masa berbuka tau...!

3 Ogos 2011 9:31 PG

nak satu ....

3 Ogos 2011 9:44 PG

katira tu macam pernah dengar tapi apa?

3 Ogos 2011 9:49 PG

kali pertama dengar nama ni sebab tak tau.. ;)

nak try cariklah.. rasanya pernah jumpa tapi tak pernah minum..

murtabak.. semalam ada beli utk en. suami..

3 Ogos 2011 9:50 PG

air katira tu dibuat dari aper? aper rasanya?

3 Ogos 2011 9:50 PG

hidangan wajib dan sedap kat umah aku adalah tepung pelita...

3 Ogos 2011 9:54 PG

Katira Abu Bakar kat JB, terbaik!!

Lain lain punya katira toksah lah kau minum..~haha

3 Ogos 2011 10:06 PG

cerita murtabak sedap jugak klise ^^ kihkihkih

semlm beli murtabak, xde kuah. bila tanya, dia kata "esok datang ambik kuah yer"...jawapan yg sgt klise jugak..buat panasss telinga jerr

huh

3 Ogos 2011 10:23 PG

bujal tolong buat entri psl air katira. ni first time saya dengar perkataan tu. hehe

3 Ogos 2011 10:29 PG

aah, first time aku dgr word air katira

3 Ogos 2011 10:33 PG

xpenah try air kathira tu wpun selalu nmpk time bulan pose...sb mcm pelik je...
eh, ada ke hadis palsu fadilat solat terawih??

3 Ogos 2011 10:34 PG

kat umah aku suma org pakat jual martabak....aku xtau la kot-kot suma org da pakat terer wat martabak kot....

3 Ogos 2011 10:51 PG

aku ni org kg...tak penah minum air katira..apa rasa beb..

3 Ogos 2011 11:00 PG

perwarna je lebeh. huehue. :P

3 Ogos 2011 11:00 PG

tadi pagi dok dengar air katira kat radio... nak cari kat utara ni, ada ke tak ye?

3 Ogos 2011 11:03 PG

siapa suruh kau mention katira ni!!!!

( sambil meng-sms ke kakak kucing nak kim salam kat abah dia)

3 Ogos 2011 11:13 PG

makcik rase murtabak yg sedap adelah di pasar Sg.Udang kt smpang 4 tu.....
bile order pukul 5.00 ...pukul 6.00 baru dapat....hehehehhehehhe......

3 Ogos 2011 11:16 PG

tak pernah dengar pulak air katira.. ni pestime makcik dengar.

3 Ogos 2011 11:25 PG

air katira tu mcm mana rasanya?

1st time tgok gmbr..hehe

3 Ogos 2011 11:26 PG

tempat gua katira kaler biru...

3 Ogos 2011 11:42 PG

air katira tu x penah rs...n 1st time tau...ehehe

3 Ogos 2011 11:44 PG

keciwa gak sebab taun ni bazar Ramadhan takde akak yg jual ciken chop sodap...T_T

3 Ogos 2011 11:57 PG

LAMA X LAYAN MERTABAK..ADEH...SALAM RAMADHAN

3 Ogos 2011 12:04 PTG

esok la g bazar!

tak sempat laaa :(

3 Ogos 2011 12:14 PTG

semakin kecil dan mahal...rasa tidak berbaloi walaupun sedap...saya mmg ekonomik...haha

3 Ogos 2011 12:23 PTG

Mmm...even kat Johor pun, tekak nie tak ley terima air katira gak. Tak kena selera.

3 Ogos 2011 12:24 PTG

anak tekak ini terlalu terbuka tiada bantahan walau apa sahaja yang di sumbat....keh3

3 Ogos 2011 12:30 PTG

x pernah minum air katira

namanya nampak sedak~

3 Ogos 2011 12:42 PTG

air katira juga dikatakan klise pada bulan ramadhan.. betol! hehehehe

3 Ogos 2011 12:47 PTG

moga dipanjang umur untuk balik ke kota baharu hujung bulan nie


*tak sabar *

3 Ogos 2011 1:14 PTG

eh??? kenapa air mata kucing tu rupa nescafe???? ker kat sana memang macam tu???

air color purple tu mesti yam kan???

3 Ogos 2011 1:51 PTG

5 tahun duduk di johor tapi saya tak minum air katira.
oh!sungguh kerugian lifespan saya ini.

3 Ogos 2011 2:17 PTG

apa bahan dalam air katira tu?

*1st time dgr, boleh?

3 Ogos 2011 2:22 PTG

katira dengan kitaro sama ke...hehe

3 Ogos 2011 2:39 PTG

@AYuNG

biasanya air katira sampai 2 ramadhan je~keh keh~

3 Ogos 2011 2:40 PTG

@kaklong

ada kat tempat lain kaler biru!haha~~

3 Ogos 2011 2:40 PTG

@tasekM

ingat lagi tak rasanya?

3 Ogos 2011 2:41 PTG

@amirah

asalnya dari india~minuman berbuka puasa orang india muslim kat sana~

3 Ogos 2011 2:41 PTG

@gedek!

air gelek! keh keh~~

3 Ogos 2011 2:42 PTG

@Lya Colours

entah~dia bubuh neskapi kot~haha~~

3 Ogos 2011 2:42 PTG

@Kakzakie

hari ni saya nak cari~he~~

3 Ogos 2011 2:43 PTG

@Ibu n Abah

keh keh~~sabar makcik~~

3 Ogos 2011 2:44 PTG

@Kazaztan Team

kat param biasanya ada~

3 Ogos 2011 2:44 PTG

@kucingorengemok

banayk bebeno sampai setong~~buat mandi sekali kah?

3 Ogos 2011 2:45 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

kasihan~keh keh~~

3 Ogos 2011 2:46 PTG

@ikatankasihku

keh keh~~cer google~

3 Ogos 2011 2:47 PTG

@Maya Mayana

keh keh~~ngidam la jugak~~

3 Ogos 2011 2:48 PTG

@alien

pasar masjid tanah best! aku pun rindu nak gi sana~~

3 Ogos 2011 2:48 PTG

@mamaNoriz sini..

untung la duk johor~~makan best~haih~

3 Ogos 2011 2:49 PTG

@AI

nak yang campur susu~~keh keh~~

3 Ogos 2011 2:49 PTG

@sahromnasrudin

kamelia katerine~~siapakah? keh keh~

3 Ogos 2011 2:50 PTG

@ejaMaria

saya kalah dengan air tebu~terus batuk2~haih~

3 Ogos 2011 2:50 PTG

@ejaMaria

saya kalah dengan air tebu~terus batuk2~haih~

3 Ogos 2011 2:51 PTG

@miloais

makcik tak minat murtabak? ruginya~~

3 Ogos 2011 2:52 PTG

@PUTUBAMBU

sirap selasih pun sedap!

3 Ogos 2011 2:52 PTG

@Chik Att

murtabak ke air katira? he~~

3 Ogos 2011 2:53 PTG

@eLL

sedara dengan kitaro~keh keh~~

3 Ogos 2011 2:53 PTG

@aizamia3

biasanya kaler hijau~~

3 Ogos 2011 2:53 PTG

@NM02

dalam ada katira,kembang semangkuk,telur katak,kurma,susu, macam2 lah~he~~

3 Ogos 2011 2:54 PTG

@wahida

mana tempat best? he~~

3 Ogos 2011 2:54 PTG

@Daddy Ziyyad

JB jauh~abu bakar pun saya tak kenal~haih~

3 Ogos 2011 2:55 PTG

@DoodleLicious

hai cempaka biru! tak tau pun yang kamu da tukar nama~

3 Ogos 2011 2:55 PTG

@tupaimerah

keh keh~~google je la~~

3 Ogos 2011 2:55 PTG

@Muntos

hoih~ni apsal ramai sangat yang tak tau ni? haha~~

3 Ogos 2011 2:56 PTG

@aanie

ada kak~~google je~~gerenti keluar rsult fadilat palsu solat tarawih tu~~

3 Ogos 2011 2:57 PTG

@jedi

elok la~~pagi petang balun murtabak~keh keh~

3 Ogos 2011 2:57 PTG

cik ina tak nak komen pasal air katira. cik ina nak cakap berniaga air banyak untung-cepat ambik tips tu.

3 Ogos 2011 2:57 PTG

@lieynanilaz

rasa manis2 lemak~~cubalah~

3 Ogos 2011 2:58 PTG

@Sab Buenoo

biasa la~~untung mau lebey~~keh keh~

3 Ogos 2011 2:59 PTG

@norh

ada kot? try la carik~~

3 Ogos 2011 2:59 PTG

@DrSinga

abah kakak kucing nak bawak satu tong! yay!

3 Ogos 2011 2:59 PTG

@Hantu Kak Limah

yang kat depan hongleong bank tu kah? sedap tapi ramai orang~

3 Ogos 2011 3:00 PTG

@rATu kEBaYA

cuba la rasa makcik~

3 Ogos 2011 3:00 PTG

@Khairul Antasha

rasa dia manis2 lemak~~dalam ada isi~~

3 Ogos 2011 3:01 PTG

@ORLANDO AHMAD

diorang bubuh nila tu~keh keh~~

3 Ogos 2011 3:01 PTG

@sha a.s

haih~malang tul la korang nih~keh keh~

3 Ogos 2011 3:01 PTG

@merahitujambu

ala kesiannya~~petang ni cari tahu!

3 Ogos 2011 3:02 PTG

@nurniyusoff

sibuk bebeno~~

3 Ogos 2011 3:02 PTG

@(the naked writer)

sekarang da ada jual murtabak mini~keh keh~

3 Ogos 2011 3:02 PTG

@Mommy Fara

saya tengah belajar terima~keh keh~

3 Ogos 2011 3:03 PTG

@RepublicAku

rakus~keh keh~

3 Ogos 2011 3:03 PTG

@catherine-

sedak la kot~~keh keh~

3 Ogos 2011 3:04 PTG

@DeLancrettLurpak

tahun ni baru klise lah~haha~~

3 Ogos 2011 3:04 PTG

@pB

kota bharu makan apa spesel buka pose?

3 Ogos 2011 3:04 PTG

@dwaty

air ungu tu anggur susu! keh keh~~

3 Ogos 2011 3:05 PTG

@SyidaGorjes

ni lagi sorang~amat kasihan~keh keh~

3 Ogos 2011 3:06 PTG

@gadisBunga

lebih kurang laicikang~cuma tambah kathira dengan kurma~~

3 Ogos 2011 3:06 PTG

@Bigdaddyz

satu sedap kat mulut,satu sedap kat telinga~keh keh~~

3 Ogos 2011 3:07 PTG

@Cik Ina Do do Cheng

lebih ais! lebih untung! keh keh~

3 Ogos 2011 3:39 PTG

x pernah kenal air katira seumur hidup... hanya mengenali air daun ketum jek... hehehe...

3 Ogos 2011 3:39 PTG

tak pernah rasa.
:)





masa ramadhan
Mai cari puding caremel

3 Ogos 2011 3:53 PTG

BUJAL,

air katira johor mmg terbaik!!



sy belum ke mana2 pasar ramadhan lg.
any sajesyen?

3 Ogos 2011 4:40 PTG

@James Alexander

katanya air ketum campur kopi amat nikmat~keh keh~~

3 Ogos 2011 4:40 PTG

@intan.maisarah

buat sendiri la mai~~puding karamel amat senang tahu!keh keh~~

3 Ogos 2011 4:41 PTG

@BonekadalamChermin

duduk rumah saja bonbon~param amat sesak dan makanan yang sedap kena beratur lama~haih~

3 Ogos 2011 5:21 PTG

katira? dah macam cendol ja gua tengok.

tapi katira tu apa barang?

3 Ogos 2011 5:37 PTG

Kalo ko meng akak kan Si Kucing, maka Ate jadi anak ko lah, pasal kucing tu mok sedara ate...hahahaha (Sila abaikan info ini, ada kekeliruan SALAHsilah keluarga dalam fakta ini. Kucing mana boleh jadi mok sedara penguin kan)

Apa pun, air kathira bukanlah sesuai dengan tekak Ate, walau Ate ni original from JB (walau si kucing kata Ate telah menjadi Org Johor Murtad, tapi sekurang2nya Ate lahir di Jay Bee dan pernah belajar dan tinggal lebih dari 20 tahun di Johor kay).

3 Ogos 2011 8:21 PTG

pertama kali tau nama air katira.aku mula berfikir kalau ia dari sumber yang sama cuma diberi nama yang lain.

3 Ogos 2011 8:40 PTG

betul2,yg ori n sedap selalunya jumpa belah johor..tp kaler pink! mak org johor so selalu minum katira yg sedap bila balik sana =)

tp tak semua org suka sebab byk aksesori air ni =)

3 Ogos 2011 9:01 PTG

selamat berpuasa..
murtabak tu tak jual dah kat pasar ramadan dan jual kat starbak

3 Ogos 2011 11:46 PTG

"ishh panjang nya list org komen ni..jenuh nak scroll ke bawah..hehhe nak komen apa ntah tadi dah lupa..ooo,aa nape murtabak sedap takde lagi,sayanglah dah ramai org suka murtabak sedap..eh,air katira tu air apa..tak penah minum pun.."

4 Ogos 2011 4:53 PTG

@PK

gugel je ah~~he~~

4 Ogos 2011 4:54 PTG

@Ann Huda (Ate)

keh keh~~saya da lama tau ate sedara kucing~~

4 Ogos 2011 4:54 PTG

@ghost writer

tempat lain panggil cendol kot~keh keh~~

4 Ogos 2011 4:55 PTG

@~izan~

ada kaler pink eh? kawan saya cakap biru pun ada~hioho~~

4 Ogos 2011 4:56 PTG

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

murtabak starbak mahal bang~~sekali gigit kena sepuluh ringgit~~

4 Ogos 2011 4:57 PTG

@Piasara

saya sedih sangat~~murtabak sedap sudah tiada~keh keh~~

4 Ogos 2011 11:59 PTG

hehe,moh ler ke johor...!

6 Ogos 2011 6:19 PG

murtabak sedap dah JV dgn mee sedap sebab tu dia takda kat situ....

airkatira? takpernah minum. 1st time baca pasal air katira. Sebab hari2 minum air yaaasiiiinnn....heeeeee

Catat Ulasan