Selasa, 13 September 2011

menikmati bayu laut.

saya duduk di jeti,

menanti datangnya feri mengangkut saya ke seberang sana,

depan saya satu abang mundar-mandir.

penat agaknya,

kemudian abang duduk sebelah saya.

"ntah bila nak sampai feri ni.."

abang mengeluh kecil.

"kejap lagi sampai."

jawab saya untuk bungakan hati abang.

"saya da lambat..haih.."

abang sambung mengeluh.

feri akhirnya sampai,

abang memandang feri dengan hampa.

saya angkat punggung,

abang masih tidak berganjak.

saya ajak abang,

abang terkejut.

"feri ni pegi pulau pinang ke?"

saya pamer wajah hairan,

"semua feri pegi sana bang..takde yang menuju pulau lain."

abang turut langkah saya.

kami duduk bersama.

dalam feri abang buka cerita :

"kalau aku tak tanya kamu ntah bila aku nak sampai sana.kah kah~~"

saya yang mulanya kabur,

kemudian ikut gelak sama.

abang itu rupanya kali pertama naik feri.

keh keh~


Photobucket


perkataan pulau angsa,pulau undan,pulau rimau,pulau payar,pulau pinang,pulau kapas,pulau rawa,pulau talang yang tertulis pada badan feri di pulau pinang bukanlah destinasi di mana feri itu menuju.nama pulau-pulau itu sebenarnya adalah jenis-jenis feri di pulau pinang.

keh keh~

92 comments

13 September 2011 8:39 PG

keh keh keh :)

13 September 2011 8:40 PG

Saja nak ambil tempat pertama dulu. Sebenarnya mak nak cakap 'kamu memang ramah'. Kalau tidak sampai bilalah abang tu nak tunggu!

13 September 2011 8:46 PG

kalau abang tu x jumpa kamu...rasa sampai petang dia tunggu...kihkih..

13 September 2011 8:47 PG

pulau babi besar ade kat johor

13 September 2011 8:50 PG

haha. kasihan. bleh mabuk feri ne~

13 September 2011 8:58 PG

feri Pualau Pinang kaler biru merah tau ...

13 September 2011 9:00 PG

kesian abang itu... ;p

13 September 2011 9:01 PG

hahaha..mentang mentang nak gi Penang hari Jumaat nih :P

13 September 2011 9:07 PG

salam


masa kerja kat Pulau Pinang (tahun 1993) , hari hari naik ferry. Berulang dari Sungai Petani.


Selalu pilih ferry yang tiang kecil atau ferry yang berlantaikan besi(tingkat atas). Ferry ni laju sikit berbanding dengan ferry yang bertiang besar dan berlantaikan kayu

13 September 2011 9:08 PG

makcik yg duduk 6tahun di Penang pun tak perasan nama2 feri...
hehehehehe....

13 September 2011 9:10 PG

tak baik kan tipu² orang macam tu

13 September 2011 9:24 PG

- hai lah abang...nape x tanye kat kaunter tu awal2...haihhh...

13 September 2011 9:37 PG

nak fm Penang!!!


hehehheeeeeeeeeee

13 September 2011 9:38 PG

lhooo...patut la....hahaha

13 September 2011 9:40 PG

abang tu beli tiket camne
adoyai

13 September 2011 9:41 PG

ohh baru tahu...takut juga jd seperti abg itu..terima kasih bujal :)

13 September 2011 9:54 PG

oo ye ke..nasib baik kamu bagitahu..kalau x, confirm sy jd mcm abg tu jugak...kekeke...

13 September 2011 9:54 PG

malu bertanya sesat jalan ..

nasib baik abang tu awak tak pulaukan !

13 September 2011 9:58 PG

nama pulau2 tu wujud ke?

13 September 2011 10:05 PG

hahahahha..dulu pon ada beranggapan mcm ni jugak.. ingat ker ada spesifik pergi mana2 pulau.. tapi tu lar.. malu bertanya sesat jalan kan.. xyah malu nak bertanya.. kekekeke

13 September 2011 10:21 PG

ooooooooooooo..ye ker...alamak tak perasan la feri tu ada nama..hehehee

13 September 2011 10:24 PG

ko nak gi Penang kah?

nak kirim FM!!!!

13 September 2011 10:57 PG

buat pengetahuan bujal, cik ina dah pegi pulau angsa atas pulau ketam ngan suami naik sampan. kat situ seronok boleh memancing.

13 September 2011 11:17 PG

neway kalau nak feature ko sbg cameo dlm shorts Amer+Ashraf aku, ko nak jadi watak ape?

bg cadangan kat blog aku ye

;D

13 September 2011 11:19 PG

sumur hidup gua tak penah naik feri

13 September 2011 11:56 PG

kekeke....

13 September 2011 12:34 PTG

Tak pnh naik feri tu. Ape perasaan eh?

13 September 2011 12:56 PTG

kesiannnn abang tu
nasib baik ada adik bujal! :)

13 September 2011 12:57 PTG

btul kate pepatah malu bertanye sesat jalan.hehehe...

13 September 2011 1:13 PTG

Hari2 lalu ikut jambatan ... naik feri lambat ... heheh

13 September 2011 1:13 PTG

abang itu cute...

13 September 2011 1:13 PTG

dah rindu feri penang ke? huhu...

13 September 2011 2:34 PTG

bijak2...kau mmg bijak...

13 September 2011 4:00 PTG

iols suker naik feri
dan dah lama tau pasal nama2 feri ni...

masa bulan puasa kat majalah3 ada siarkan pasal feri - pekerja feri pulau pinng ekceli

13 September 2011 4:58 PTG

hahaha!malu bertanya sesat jalan!

13 September 2011 5:14 PTG

hehe. saya pun tak pernah naik feri.

13 September 2011 6:04 PTG

kelakar lah pulak...abg tu keliru lah tu..maklum lah 1st time..he..he

13 September 2011 9:20 PTG

mabuk laut tu..

13 September 2011 10:26 PTG

kelass kau bujalll...!!

14 September 2011 12:51 PG

haha.siapalah abang tu ye.

14 September 2011 8:22 PG

kesian abg tu kan

nasib baik bujal budak baik

>_<

14 September 2011 9:28 PG

@kakcik

keh keh jugak~he~~

14 September 2011 9:29 PG

@lieynanilaz

wallahualam~he~~

14 September 2011 9:29 PG

@kakcik

yay~mak dapat 1st!

14 September 2011 9:30 PG

@Anisa Hang Tuah

besar mana babi tu? keh keh~

14 September 2011 9:30 PG

@mei merah

tanak mabuk tidur je~haha~~

14 September 2011 9:31 PG

@Chik Att

tau~~kaler dia striking gitu~

14 September 2011 9:31 PG

hahaha...
nasib baik dia tanya.. kalau tak.. silap2 dia patah balik rumah..

14 September 2011 9:54 PG

masa kita kecik pun kita ingat ada byk pulau lain..confusing betuiii..lenkali jgn letak nama pulau2 gitu...letakla serunding, ayam masak kicap, ayam masak merah..kan senanggg..grrr..

14 September 2011 10:07 PG

kah kah kah..

tp ini memang cerita benar ya bujal?

kasihannya abang itu..

ntah-ntah kalau sy di sana pon sama mcm abg itu..

14 September 2011 10:36 PG

kesian abang tu..sib baik dia bertanya kan..

14 September 2011 10:56 PG

@ejaMaria

seb baik dia tanya~~

14 September 2011 10:56 PG

@Daddy Ziyyad

keh keh~~teringat crita lama~~

14 September 2011 10:57 PG

@pB

jauh akak berulang~~

*feri yang bawak kereta atas bawah paling slow~~haih~

14 September 2011 10:57 PG

@Ibu n Abah

ui~~lama makcik duk sana~~

14 September 2011 10:58 PG

@kucingorengemok

keh keh~~

14 September 2011 10:58 PG

@AI

keh keh~~dia cuma cakap nak feri gi pulau pinang~

14 September 2011 10:58 PG

@DrSinga

ofkos~~tunggu~~

14 September 2011 10:59 PG

@Aku Ibu Muda

pulau angsa tu plak kat selangor~manada feri gi selangor~keh keh~~

14 September 2011 10:59 PG

@alien

masa beli dia cuma cakap nak feri gi pulau pinang~~keh keh~~

14 September 2011 11:00 PG

@Maya Mayana

he~~jangan risau~~feri tu semua ke penang~

14 September 2011 11:00 PG

@aanie
keh keh~~jangan risau~~

14 September 2011 11:01 PG

@al-lavendari

tak sampai hati nak pulaukan~he~~

14 September 2011 11:01 PG

@Dr. Ben

semua wujud~he~~

14 September 2011 11:02 PG

@Cik Bambam

kalau da sesat jangan malu~he~~

14 September 2011 11:03 PG

@chichi

feri pulau pinang paling cantik~kaler merah kuning lagi~keh keh~~

14 September 2011 11:03 PG

@wahida

tunggu~~memang nak belikan untuk kamu~he~~

14 September 2011 11:04 PG

@Cik Ina Do Do Cheng

saya yang duk jeram pun tak pernah gi pulau angsa~keh keh~~

14 September 2011 11:05 PG

@Asrul "iLham" Sany

cadangan sudah dihantar~~

14 September 2011 11:06 PG

@Wadi AR

feri langkawi pun tak pernah?

14 September 2011 11:06 PG

@jedi

keh keh~~

14 September 2011 11:06 PG

@Mommy Fara

perasaan bergelora~~sama macam laut~~

14 September 2011 11:07 PG

@h4ni3

saya tak buat apa pun~~

14 September 2011 11:07 PG

@ratusiput

seb baik dia tanya~keh keh~~

14 September 2011 11:07 PG

@halila Ibrahim

naik feri ble feeling skit~keh keh~~

14 September 2011 11:08 PG

@ORLANDO AHMAD

mana kamu tahu?

14 September 2011 11:08 PG

@~najwa~

sikitla~keh keh~~

14 September 2011 11:08 PG

@Bigdaddyz

bijak apa~~tunjuk feri je~~keh keh~~

14 September 2011 11:09 PG

@miloais

feri tu tak pernah tukar walaupun umur da berpuluh tahun~he~~

14 September 2011 11:09 PG

@cik fatihah

so pasni jangan malu2~keh keh~

14 September 2011 11:10 PG

@tupaimerah

jom la?

14 September 2011 11:10 PG

@anitadiana

macam2 ragam~keh keh~~

14 September 2011 11:11 PG

@ikatankasihku

keh keh~

14 September 2011 11:11 PG

@kaklong

ofkos~keh keh~~

14 September 2011 11:11 PG

@Udy

tak sempat nak berkenalan~keh keh~

14 September 2011 11:12 PG

@NM02

saya baik kadang2 je~~keh keh~

14 September 2011 11:13 PG

@aizamia3

keh keh~~feri yang tulis pulau pinang memang ada~~

14 September 2011 11:13 PG

@amirah

kemain! makan sahaja~~keh keh~

14 September 2011 11:14 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

kisah benar~~suapaya orang lain nanti tak konfius~keh keh~

14 September 2011 11:15 PG

@Dee

he~~nasib abang tu baik~~

14 September 2011 4:01 PTG

nama pulau pulau tu adalah pulau pulau yang wujud kat pulau pinang. harap maklum.

14 September 2011 11:58 PTG

Oh?

warna badan feri kuning sudah tiada...?

Catat Ulasan