Khamis, 22 September 2011

kerja saya kadang-kadang tidak seronok.

semalam satu pakcik datang,

mahu buat urusan itu.

saya cakap urusan itu bukan di sini,

urusan itu di pejabat yang lain.

pakcik degil.

pakcik beritahu urusan itu adalah disini.

saya ulang kenyataan dan bagi tunjuk arah yang benar kepada pakcik.

pakcik tak mahu dengar cakap saya.

pakcik tinggi suara.

sabar saya mula jadi jengkel.

saya keluarkan kitab untuk tunjukkan dalil yang sah.

belum sempat saya buka mulut,

pakcik angkat kaki berambus.

"sudah la.."

ayat terakhir pakcik itu yang saya dengar.
.
.
.
.

serius,

orang yang merajuk kerana benang basahnya tidak dapat tegak

pada saya adalah amat buruk.

buruk sangat.






terima kasih ezan

atas penarafan "ohsem" dari kamu.

semoga kamu cepat kebah.


104 comments

22 September 2011 9:02 PG

Dangkal betul org tua tu ye bujal...

22 September 2011 9:03 PG

Heee. baru kali pertama kakak dapat first!!:)

22 September 2011 9:05 PG

sebab itu sy katakan,

perlu meletakkan caj perkhidmatan..haha, kerja yg bukan kamu punya juga perlu di tnya....

22 September 2011 9:07 PG

kerja macam ni memang perlu sabar dengan kerenah manusia yang datang ya bujal...

pakcik tu tak faham agaknya, atau dia dah penat cari tempat yang betul, tapi asyik salah saja...:)

22 September 2011 9:18 PG

Ezan sendiri tu pon 'ohsem' kan?

(kamu dalam list 'ohsem' pakcik juga)

22 September 2011 9:19 PG

pakcik malu nakkkk....
tu pasal pakcik merajuk!

22 September 2011 9:21 PG

biarlah kita mempermudahkan urusan orang lain..InsyaAllah urusan kita akan dipermudahkan kelak...buat baik dibalas baik kan....

22 September 2011 9:24 PG

org lelaki lepas 40an nih
mmg mudah melenting n merajuk :P

22 September 2011 9:24 PG

pakcik marah?
jangan marah pakcik... nnt kena jual... ;p

22 September 2011 9:29 PG

hari2 lalui masalah sebegitu

nak sangat benang dia tegak

saya biarkan saje dia cari sendiri

sudahnya, lalu depan saya semula dgn muka tekulat2 mcm telan taik unta

dalam hati ~ padan muker ~ degil nak mampos

kejam kan saya ^_"

22 September 2011 9:30 PG

mesti nak bayar cukai pintu kat pejabat tanah? hehe...

22 September 2011 9:34 PG

Maafkan dia. Mudah2an kamu beroleh pahala kerana bersabar. :)

22 September 2011 9:34 PG

nk tegakkan benang yg basah? hurm....opismate sy ada yg berperangai itu..

22 September 2011 9:36 PG

napa lah degil sgt pakcik tu..dia tak tau bujal lagi degil dari dia..hehehe

22 September 2011 9:37 PG

tu nak cover sebab dah tersilap tempat la tu..

22 September 2011 9:40 PG

...nak2 yg merajuk tu org tua. Lagilah bertambah buruk. Wahahahah!

22 September 2011 9:47 PG

kesian kamu, bertabahlah ye
kui3

22 September 2011 9:54 PG

banyak sabor

22 September 2011 9:57 PG

benang kering pun tak dapat tegak !

pakcik dah add awak kat fesbok.

22 September 2011 10:04 PG

pakcik.meh saya interview pakcik.saya tade ape utk ditulis

22 September 2011 10:06 PG

Kalau tampar pakcik tu,tak masuk dalam kategori derhaka kan?

22 September 2011 10:12 PG

pakcik tu,,bulan ngambang koy...:)

22 September 2011 10:16 PG

- kesian pakcik tu...dia x tahu tu...biasalah kan ego org2 tua camtu...bujal bayangkan itu adalah 'bapak mertua' bujal...

22 September 2011 10:25 PG

org tua mmg begitu kot....redha je laa bujal...heheheh..

22 September 2011 10:28 PG

buruk bebenor..haha...

22 September 2011 10:47 PG

dah le org khabor taknak dengar.. pehtu merajuk pulak..

ish..ish...buruk bebenor perangai!

22 September 2011 10:50 PG

Pakchik_pakchik selalu lebih bengang dari makchik-makchik...Berapa lama lagi Bujal Akan masuk Frasa usia pakchik tu...

22 September 2011 10:51 PG

'sudah lah...'...perkataan yg dicakap klu anak kaklong yg kecik merajuk...
heheheh..~

22 September 2011 10:53 PG

pakcik tu majuk manja sebenarnya dengan kamu bujal.

22 September 2011 11:06 PG

dah laa..pak cik malas nak bertekak dengan kamu..huh!

22 September 2011 11:07 PG

bujal..
kerja jumpa dengan orang pelbagai kerenah..memang bukan cita-cita makcik kalau ditanya sejak kecik dulu...
dan sekarang makcik memang tak kerja...

22 September 2011 11:15 PG

emosi tergangu..mlm tadi gaduh dgn bini dia laa tu...=p

22 September 2011 11:30 PG

payah la kalau ada perangai bodoh sombong ni!

22 September 2011 11:33 PG

pakcik tu nak bayar bil celcom ka? ahaha

22 September 2011 11:33 PG

pakcik tu nak bayar bil celcom ka? ahaha

22 September 2011 11:39 PG

pulas telinge pakcik karang!

22 September 2011 11:46 PG

kerja servis mmg gitulah..kena byk bersabar..

22 September 2011 12:07 PTG

kerja kamu sungguh menuntut utk bersabar eh...?



.

22 September 2011 12:49 PTG

kalau saya kerja macam bujal, mau hari2 menangis..huhu

22 September 2011 1:40 PTG

cuba bayangkan tahap kesabaran bujal kala itu...haha..

22 September 2011 2:01 PTG

maafkan le pakcik itu.. org tua.. ;)

22 September 2011 2:07 PTG

kamu hebat bujal xxx...

moga ezan cepat sembuh, kesian die

22 September 2011 2:32 PTG

orang degil memang susah giler nak dilayan kan??

22 September 2011 2:39 PTG

pakcik dah tua..dah lupa ingatan....

22 September 2011 2:59 PTG

org tua yg sangat meloyakan...

22 September 2011 3:04 PTG

nyanyuk barangkali.

22 September 2011 3:22 PTG

tahniah bujal

anda berjaya!

22 September 2011 3:44 PTG

agaknya di suka tgok bujal so terus tuju arah awak kan...hehehe

22 September 2011 5:28 PTG

sibbb baikkk benang dia je yang tak boleh tegakkk.....

kalau menda lain....

22 September 2011 5:42 PTG

kesian benang nya itu . =(

22 September 2011 9:35 PTG

mmg ramai pakcik begitu bujal, semoga bujal tabah ye. sabar menghadap kerenah pakcik2 mahupun makcik2.. curhat kat sini, kami ada, mendengar..kite kan sahabat..hee~

22 September 2011 9:46 PTG

semoga Allah SWT beri kamu kekuatan bujal.kalau cik ina ditempat kamu tak tahulah pakcik tu jadi apa.

23 September 2011 12:43 PG

relex sudah.. haha

23 September 2011 8:44 PG

@Kakzakie

saya redha~~

23 September 2011 8:45 PG

@Kakzakie

yay~~syabas kak!

23 September 2011 8:45 PG

@AYuNG

orang malaysia kedekut~~biar sesat dari keluar duit bertanya~keh keh~

23 September 2011 8:46 PG

@~ yus ~

saya da tunjukkan tempat yang patut dia pergi~tapi dia taknak dngar~~

23 September 2011 8:47 PG

@gedek!

oh~~kawan2 saya semua ohsem~~

23 September 2011 8:47 PG

@kakngah

ah ngengada ah pakcik nih~~keh keh~

23 September 2011 8:47 PG

@sahromnasrudin

saya tunjuk jalan supaya urusan pakcik tu lebih mudah~tapi pakcik ego tinggi~~haih~

23 September 2011 8:48 PG

@Ati Masrif

perubahan hormon kah?

23 September 2011 8:48 PG

@ejaMaria

jual pun tak laku~keh keh~

23 September 2011 8:49 PG

@NM02

keh keh~~kijam!

23 September 2011 8:49 PG

@kucingorengemok

dia nak mintak baucer belanja rm100 dari ADUN tempat dia duduk.apahal datang pejabat tyanah???

23 September 2011 8:50 PG

@kakcik

saya tak ambik hati pun mak~~cuma terkilan sikit~~

23 September 2011 8:50 PG

@Aku Ibu Muda

siram je~keh keh~~

23 September 2011 8:50 PG

@ikatankasihku

saya cuma ralat~saya nak tolong dia tapi dia taknak~~

23 September 2011 8:51 PG

@amirah

entahlah~haih~~

23 September 2011 8:51 PG

@Mommy Fara

bukannya saya takde offer jalan penyetelan~~tapi pakcik tu yang sombong~~haih~~

23 September 2011 8:51 PG

@alien

saya redha~~

23 September 2011 8:54 PG

@Dr. Ben

bang~~blog abang ada malware detect3d la~~tak ble nak masuk~~

23 September 2011 8:54 PG

@al-lavendari

yay~~tq pakcik~

23 September 2011 8:54 PG

@Anisa Hang Tuah

usah diinterview~~pakcik tu eksyen~~keh kehj~

23 September 2011 8:54 PG

@Remy

aku tak berani~keh keh~

23 September 2011 8:55 PG

@aziekz

keh keh~~pakcik tu da menopaus la~~

23 September 2011 8:56 PG

@AI

tapi takde la saya sampai tahap nak menderhaka kepada orang tua~~saya siap offer tunjukmpakcuik tu pergi tempat yangb sepatutnya tapi pakcik tu taknak~~manas aya tak ralat~haih~~

23 September 2011 8:56 PG

@azian

saya redha dan pasrah~~haih~~

23 September 2011 8:57 PG

@Khairul Antasha

takde la buruk sangat tapi tak comel lah~keh keh~~

23 September 2011 8:57 PG

@PUTUBAMBU

macam macam ragam saya kena hadap~haih~~

23 September 2011 8:57 PG

@Eye_nee

saya da dapat title atuk da pun~keh keh~~

23 September 2011 8:58 PG

@kaklong

hamboi~~kemain budak2 sekarang~~keh keh~

23 September 2011 8:58 PG

@rATu kEBaYA

ah ngengada ah pakcik~keh keh~

23 September 2011 8:58 PG

@Pena Marhaen

pakcik boleh blah~keh keh~

23 September 2011 8:59 PG

@Ibu n Abah

seronok ah makcik jadi surirumah~~

23 September 2011 8:59 PG

@merahitujambu

keh keh~~da tua2 pun nak gaduh jugak?

23 September 2011 8:59 PG

@tupaimerah

saya redha~~hai tuipai!

23 September 2011 9:00 PG

@Daddy Ziyyad

bil broadband~keh keh~~

23 September 2011 9:00 PG

@Clarky Afif

jangan lah~tak baik~

23 September 2011 9:00 PG

@Dee

da sampai tahap lali dah~keh keh~~

23 September 2011 9:01 PG

@tasekM

rambut pun samapai da naik putih~~

23 September 2011 9:01 PG

@makdara TERdiva

mula2 memang camtui tapi lelama akan ok punya~he~~

23 September 2011 9:02 PG

@lieynanilaz

saya da jegil mata sikit~he~~

23 September 2011 9:02 PG

@ORLANDO AHMAD

hebat pejadah~keh keh~

23 September 2011 9:02 PG

@h4ni3

amat susah~haih~

23 September 2011 9:03 PG

@aanie

pakcik tu keliru~~

23 September 2011 9:03 PG

@RepublicAku

banag~nnati emel saya adress boleh?

23 September 2011 9:03 PG

@hanaahmad

mungkin~keh keh~

23 September 2011 9:03 PG

@NM02

yay!! saya hebat! keh keh~

23 September 2011 9:04 PG

@mamaNoriz

mungkin kot~keh keh~~

23 September 2011 9:04 PG

@DrSinga

ereksi sudah tiada~keh keh~

23 September 2011 9:05 PG

@HEROICzero

kesian kat aku la bang!

23 September 2011 9:06 PG

@Cik Ina Do Do Cheng

saya da lali~~haih~

23 September 2011 9:06 PG

@Zul Fattah

sedang chill~~keh keh~~

23 September 2011 7:38 PTG

kerap jumpa orang mcm tu.
eh,, adakah ini situasi semalam??

ada orang tua yang marah2 kerana tak dilayan, walhal baru duduk..
sabor jerlah kak ayu

Catat Ulasan