Jumaat, 23 September 2011

kediaman yang terbuka.

saya duduk sebelah satay,

satay mengeluh,

"zaman gemilang saya sudah berakhir.dulu apa pun majlis,saya yang akan jadi tumpuan tapi sekarang lampu limpah tidak lagi mahu menerangi saya.saya sekarang hanya layak duduk di bucu."

di satu sudut,

satu gerai ramai orang berbaris.

ramai sangat.

perasaan saya mula berkecamuk.

antara satay dengan kambing panggang.

mana yang harus saya pilih.
.
.
.
.
akhirnya sebuah ketetapan termetrai.

saya tidak pilih kambing golek.

bukan kerana kasihan satay.

tapi sebab saya malas beratur punya orang.

satay senyum girang.

kemudian saya meratahnya dengan rakus.

keh keh~



saat kamu makan-makan di rumah terbuka,

ingatlah tuan rumah bukan mahu saji kamu seorang,

orang belakang kamu juga mahu merasa sama


59 comments

23 September 2011 8:40 PG

Ada yg makan tak ingat org belakang. Lambat dtg kambing golek habis. Makan sataylah ye bujal...:)

23 September 2011 8:44 PG

Pakaian bukan main bergaya ke majlis open house,
tapi bila turn makan, fail terus.

23 September 2011 8:45 PG

satay saya tak nak... kambing panggang pun saya tak nak... saya nak jaga kesihatan....

hahahaaa... blah laa... ;p

23 September 2011 8:47 PG

sgt kesian pada kambing..haha~~

23 September 2011 8:51 PG

kalau ambil banyak2 tu habis tak apa juga - kadang2 tu ngalahkan orang somalia !

23 September 2011 8:54 PG

Mak juga akan pilih satay - sebab mak tak makan kambing. :)

23 September 2011 9:00 PG

dah top up lom?

23 September 2011 9:01 PG

kalau amik sendiri, pilih satay..
tak kose nak berebut @ beratur...
:P

23 September 2011 9:04 PG

biasanya sy carik menu utama dulu..nasik ke soto ke hehe

23 September 2011 9:17 PG

Jika makcik kena pilih satay atau kambing golek, dua2 makcik tak suka... Makcik suka mee hoon atau mee goreng saja...
Moral of the story...
Kalau bujal nak ajak makcik dtg beraya, bujal tak payah tempah kamping golek dan satay... Goreng mee hoon jer yer!!!!! Ahaks....

23 September 2011 9:17 PG

hidup kambing!

23 September 2011 9:23 PG

mmbbeekkkk

23 September 2011 9:23 PG

bujal...
kn ek org kl bab2 mkn ni ade yg mcm tu kan...huhuhu...
sate sedap laa bujal...heheheh...

23 September 2011 9:39 PG

orang sekarang gi open house...semua hidangan dia mahu melantak...bukan setakat 'cuba rasa'

23 September 2011 9:40 PG

saat kamu makan-makan di rumah terbuka,
ingatlah.. jangan kamu lupa daratan,
bila tengok makanan yang berderetan,
kelak perut kamu meragam,
kamu juga yang merana..

heheh

23 September 2011 9:41 PG

pesanan yang berguna, boleh di guna pakai oleh pengunjung rumah terbuka di hujung minggu ni...

23 September 2011 9:52 PG

open house di kg last year ada kambing panggang, tahun ni cuma ada pulut panggang jer.. :D

23 September 2011 10:05 PG

kaklong bukan nak mengata,tapi itu lah hakikatnya...ada org tu(org ke****an)klu pergi rumah terbuka org lain..makan tak ingat orang belakang...kita yg tengok naik malu pulak dgn tuan rumah...!

23 September 2011 10:08 PG

amboi kambing goleknya!!

Kalau saya pilih satay juga sebab tak suka kambing..:)

23 September 2011 10:12 PG

sy undi satay!

mkn berpada2..

23 September 2011 10:21 PG

janji perut kenyang

heh

23 September 2011 10:22 PG

bak kata mak makcik.. makan tgk orang kiri kanan.. jgn fikir tkak sendiri je.

23 September 2011 10:24 PG

2-2 den amek..satay my peberet jugak! :P

23 September 2011 10:26 PG

lama x makan satay. nakk!!

23 September 2011 10:37 PG

satay jadi pilihan sebab kambing tak berapa nak makan

23 September 2011 10:38 PG

sangat setuju dengan bujal seperti selalu...haha,jgn pentingkan diri...

23 September 2011 10:51 PG

ramai tuan tuan rumah kaya raya ...

23 September 2011 10:52 PG

- sebulan puasa turun 0.5 kg, lepas raya naik berkilo-kilo...huhu

23 September 2011 11:15 PG

wah..sedapnya satay..!

tapi betullah tu bujal.. ingat2 lah org belakang sama kan..
kengkadang tu..dok ambik semua makanan sampai penuh pinggan..
alih2 ada yg tak habis..
kan ke membazir namanya tu..

kalau tak ambik semua..dapat le org2 belakang merasa kan...

23 September 2011 11:20 PG

tahu takpe.tpi rezeki dpn mata..jgn tolak..=p

23 September 2011 12:12 PTG

benda2 rare gini gua sental sampai licin....muahahaha

23 September 2011 12:13 PTG

saya pilih kedua2nya . bukan tamak , tapi hanya mahu berlaku adil .

23 September 2011 12:24 PTG

.......tau takpe!

Jgnlah kamu rakus makan spt kamu mangsa kebuluran!

Cehh!

23 September 2011 12:45 PTG

Makan benda yang jarang makan .. tapi satay jer boring lahh..

23 September 2011 12:51 PTG

munna pun sebab malas berebut ..pilih satay je lah...

23 September 2011 12:55 PTG

hanya satay pilihan hati sebab tak makan kambing..

23 September 2011 1:55 PTG

tahu tak pe, ada orang tu siap tapau lagi. makan satay sampai 20 cucuk boleh. biasalah bab benda free ni ramai yang tak beringat. susah nak terima dek akal orang cam tu.

23 September 2011 2:26 PTG

aku saspek ko abiskan semua satay ye~

23 September 2011 2:52 PTG

byk kediaman terbuka bulan syawal ni..
bujal, kalo kesian kat makanan, x boleh makan kamu tahu kan.. hee~

23 September 2011 3:31 PTG

makan satay sambil bayangkan kambing panggang pun tak salah rasanya,.. : P

23 September 2011 3:34 PTG

beringat..

jgn makan sampai tergolek ;)) huhu

23 September 2011 3:50 PTG

dah cuba Sate Willy, Sungai Ramal Kajang?

bes!

23 September 2011 3:58 PTG

mmg win kalau bedal kambing salai...hehe

23 September 2011 4:20 PTG

sedapnyer~~~ huk3

teringin mkn satay!

23 September 2011 5:36 PTG

bagus timbang rasa anda...

tpi sya lak, selalu ingat org belakang smpai amik sket sgt pastu tuan rumah kecik hati sbb ingat makanan dia tak sedap...huhu

lain lak kes ek...hihi

23 September 2011 5:47 PTG

hello Dek...

selamat hari raya...

23 September 2011 5:50 PTG

sate ikan pakcik naik moto jual hari2 kat pintu pagar skolah paling sedap....

23 September 2011 7:37 PTG

sedap tak daging sate tu wahai bujal??

23 September 2011 7:43 PTG

yum yum
sudah lama tidak mkn satay
>.<

23 September 2011 10:22 PTG

makan banyak kambing golek, makcik risau yang makan tu nanti tergolek...

24 September 2011 12:22 PG

saya nak jugak kambeng tu walau terpaksa amik dari pinggan orang!

24 September 2011 6:26 PG

2-2 pun sy suka

dan pastinya sy akan cuba utk berlaku adil dan samarata


HAHAHA

24 September 2011 11:47 PG

hmm best nye open house.....

kat sini makan nasi impit ngan brahim jea....

24 September 2011 12:58 PTG

gua suka kambig kalau jadi sate

25 September 2011 11:05 PG

kalau dedua ade dedua pun mesti nak rasa...

25 September 2011 1:35 PTG

di opis saya....satay yg abiss dulu..haha..

26 September 2011 8:48 PG

pesal lambat hapdate ni!!??

27 September 2011 9:43 PTG

dah rasa mcm baca kisah aku sebatang satay hehe

27 September 2011 9:43 PTG

errr satay secucuk kan hehe...silap!

Catat Ulasan