Selasa, 6 September 2011

janggal jengkel.

minggu ini amat janggal.

janggal yang sama setiap tahun.

pada minggu pertama selepas cuti syawal.

orang asing yang berkunjung ke tempat kerja saya semua mahu bersalaman.

mereka senyum sambil lafaz :

"selamat hari raya,maaf zahir batin"

selamat hari raya saya terima.

maaf zahir batin?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
janggal

entah bila mereka berbuat salah dengan saya.

sampai hari ini masih misterius.



Photobucket

kadang-kadang anak saya juga janggal.

42 comments

6 September 2011 8:38 PG

Mak juga rasa janggal! :)

6 September 2011 8:38 PG

Eh! mak TERcepat datang ya?

6 September 2011 8:40 PG

Gua janggal jugak ni bile orang masih hulur duit raya kat gua

6 September 2011 8:41 PG

huh!

demam

batuk

selsema

malas

.

.

.

tetap kena kerja!

6 September 2011 8:47 PG

rasa janggal juga.
pelik
keliru gittew

6 September 2011 8:48 PG

tak rasa pape
sebab kepala masih pusing
errr..selamat berhari raya =)

6 September 2011 8:50 PG

janggal???

6 September 2011 8:52 PG

bujal..
janggal..
tanggal...
tinggal...
kena mengena tak?

6 September 2011 8:53 PG

mereka hanya meneroskan tradisi tanpa berfikir....

6 September 2011 8:58 PG

betul tu uncle gedek..
rasanya lebih sesuai bila sebut 'selamat hari raya' je pada yang kita baru kenal..

6 September 2011 8:59 PG

nasib baik org asing tu salam jer..klu dibuat kiss pipi kiri kanan..lagi janggal...kehkehkeh!

6 September 2011 9:15 PG

rasa janggal breakfast di pagi hari nie...nasi goreng kerang rendang...

6 September 2011 9:22 PG

tak pe la... anda dimaafkan... ;p

6 September 2011 9:24 PG

Janggal pulak rasanya nak komen selepas bercuti raya ni...

6 September 2011 9:28 PG

jgn nk janggal sgt eh..cpt minta maaf..sbb awok suka lukakan hati dgn komen awok..ahahaha..selamat hari raya..xyah laa batin2 sgt..=p

6 September 2011 9:33 PG

takpe..mungkin org asing itu pernah mengkondem kamu dari jauh...~haha

6 September 2011 9:40 PG

baby dedomei.

ciyom kang

6 September 2011 9:53 PG

- bujal salam ngan lelaki je tau...

6 September 2011 10:09 PG

janggal ye ainul?

6 September 2011 10:13 PG

mungkin dorang pernah kutuk ko kot...kehkeh...

6 September 2011 10:26 PG

peluk tupperware?

6 September 2011 10:28 PG

Jangan nak janggal sangat.

6 September 2011 10:37 PG

janggal pulak dengan bujal hari ini

6 September 2011 10:37 PG

dia mintak maaf awal2 sb x hulur duit raya kat kamu.....huhu...

6 September 2011 10:43 PG

ainul tak ada botol 'matcham-matcham' macam Antie ..??

6 September 2011 11:14 PG

mmg rasa lain sebut maaf zahir batin tu tapi sebab ucapan tu dah sinonim kan so main bedal je ...heheheh

beso nye botol ank dara tu ;)

6 September 2011 11:30 PG

mungkin awak tak tahu mereka ada buat salah dibelakang awak. maafkan sahajalah !

6 September 2011 11:33 PG

tak keruan kalau lelaki² asing (kadang² tak asing) sua tangan nak bersalam raya... peluk kang, takut!

6 September 2011 11:33 PG

huhuhu..ainul jangan ganjal ok..nnt tak dapat duit raya

6 September 2011 11:34 PG

skrip tu dh termaktub lama..hehe

janggal btl bila xdpt duit raya thn ni..

6 September 2011 12:26 PTG

lafaz tu dah sebati dibibir.. bila diucap automatik keluar secara ikhlas walaupun tak pernah melakukan kesalahan..

6 September 2011 12:50 PTG

maafkanlah kekhilafan mereka.....

6 September 2011 1:46 PTG

hanya ucapan semata2..tu tgn kanan si kecik tu buat workout kot..hahaha..

6 September 2011 2:16 PTG

ishhh, bantal ngan baju ainul matching la....:)

6 September 2011 2:35 PTG

satu tradisi yang biasa tetapi amat menjanggalkan sekali cuma mereka tidak tahu adakah perbuatan ini amat mengjengkelkan sekali kepada sesetengah orang...mungkin orang itu kamu....hahaha!

6 September 2011 3:27 PTG

cik ina janggal bila lelaki nak bersalam tak biasalah . bagi ucapan selamat hari raya maaf zahir batin tu biasalah.

6 September 2011 10:56 PTG

zahir batin sebab dah terbiasa sebut kot......
tapi kak ayu janggal bila pakai emas kat leher.. hahhaa...

6 September 2011 11:17 PTG

dah jadi kelaziman tu..jgn kezaliman udah hehe...anak kamu comel!~

7 September 2011 1:14 PG

kadang2 kita tak sedar bila berdosa dengan orang lain .

itu yang indah nya dengan "maaf zahir batin" .

7 September 2011 9:23 PG

tiba-tiba saya rasa sayu.

7 September 2011 12:35 PTG

lagi janggal kalo ada selit duit raya masa salam tu kan bujal..ermm

7 September 2011 7:20 PTG

wah.wah ainul..landing baek,hehe

Catat Ulasan