Rabu, 27 April 2011

syukur.

*ibu jari kaki tersepak kaki kerusi.

babi!

cilakak!

bangsat!

hamjadah!

lalu gosok teko kecil keluar jin asap.

"aku mahu tiada sakit"

"bereh!"

jin asap dari pantai timur.

besok :

tidak duga.

tahi-tahi berpusu-pusu keluar tanpa sedar.

rupanya kerana sakit perut tiada.

kemudian baru ingat :

baik dan buruk kejadian itu semuanya ada hikmah.


lafaznya :

alhamdulillah.



74 comments

27 April 2011 8:17 PG

Erp! Alhamdulillah. Makcik baru lepas sarapan. Kamu sarapan apa pagi ini? :)

27 April 2011 8:20 PG

@kakcik

nasi goreng dengan air epal~~fusion tak sarapan saya?he~~

27 April 2011 8:23 PG

bersyukurlah dengan setiap kejadian yang berlaku

27 April 2011 8:37 PG

lom sarapan...

27 April 2011 8:37 PG

nasi goreng air epal? tak boleh lawan teh kurus saya.

27 April 2011 8:38 PG

tak pernah nak bersyukur dengan apa yang ada.. bila sesuatu melanda baru teringat baru reti nak bersyukur..

syukur.. pagi ni kenyang dapat makan malah dapat hadir bekerja walaupun terperangkap dalam kesesakan jalanraya..

27 April 2011 8:44 PG

@DuniakuAbstrak
ya syukur~~~

27 April 2011 8:44 PG

@kucingorengemok

nasi lemak lagi kah cadangnya?

27 April 2011 8:45 PG

@gadisBunga

manada teh kurus~~tu semua bidaah je~~~

*ayat racun~

haha~~

27 April 2011 8:45 PG

@aizamia3

punchkad merah ke itam? he~~

27 April 2011 8:55 PG

pencipta lebih arif dengan apa yang diciptanya

27 April 2011 8:59 PG

@Cik Cempaka

cik cempaka pandai~yay~~he~~

27 April 2011 9:02 PG

huhu..btullah..suke ckp yg bkn2. ni nak kena tuning balik mulut ni. kasik islamik sikit.. :P

27 April 2011 9:04 PG

@h a n i e

hantar ke bengjkel mana?

he~~

27 April 2011 9:15 PG

kan???? tak tau bersyukur namanya tuh!

nok... pinjam itu quote bergambo ye...
iols terpikat sangat2 ngan kata2 einstein tuh!

27 April 2011 9:17 PG

hehehe...
padan muke... tu la... apasal tak bersyukur ?

27 April 2011 9:18 PG

Menteladani keburukan..Mensykuri Kebaikan...Menginsafi Kejahilan...Mengelaki berkata kecarutan..Mengingini All perfect..Namun acapkali Mengingkari Sumpah Janji Tak Nak Buat lagi...Berjayakah???...

27 April 2011 9:19 PG

@miloais

he~~~ambik je la~~bukan saya punya pun~~

27 April 2011 9:20 PG

@ejaMaria

he~~kekadang bila da jadi kebiasaaan benda tu keluar tanpa sedar~~

27 April 2011 9:20 PG

@Eye_nee

selalunya tak berjaya~~haih~~

27 April 2011 9:24 PG

syukur..diberi kesempatan oleh Allah utk hidup lg sehari..

27 April 2011 9:26 PG

saya sangat bersyukur pada hari ni saya bangun cepat, jalan pun tak jem, saya sampai opis awal.
breakfast mkn mihun goreng+buah anggur+teh rooibost.

27 April 2011 9:27 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

he~~tiap pagi celik mata kena cakap tu~~

27 April 2011 9:28 PG

@SyidaGorjes

teh rooibost tu sedap kah?

ke teh rebus?he~~

27 April 2011 9:41 PG

apa cerita tahi pagi2 nih bujal X oi

27 April 2011 9:42 PG

Pagi-pagi cerita tahi...

Cheh!

27 April 2011 9:46 PG

bujal,, thanks.

Post ni banyak makna tawu.

Kena selalu happy. No emo2. Pikir secara positif dari semua benda.

:)

Online kat library. :)

27 April 2011 9:47 PG

@alien

kadang2 saya menjengkelkan~~haha~~

27 April 2011 9:47 PG

@gedek!

*baca komen diatas~haha~~

27 April 2011 9:48 PG

@Raihana Izzati

tak payah emo la~~goth baru kerennn~~~haha~~

27 April 2011 9:56 PG

humourous entry berbaur cynical....

LIKE!

27 April 2011 9:57 PG

oic..camtu rupanya bile kita dah takleh nak mengemut.. tahi tahi semua senang je lurut kebawah..hahahah

27 April 2011 9:58 PG

@Mommy Fara

*tangan di dada,mata ke atas.

he~~

27 April 2011 9:59 PG

@Cik Pah

makcik~saya tengah kunyah karipap lah~choi!

haha~~

27 April 2011 11:01 PG

bujal..
entry pagi ni baguslah..
sebab apa yg kita 'wish' bukan semuanya baik untuk kita...
makcik nampak bujal dan einstein ni mcm sama jer...- bijaksana... :)

27 April 2011 11:06 PG

tahi mata atau tahi telinga ??
atau ...

27 April 2011 11:07 PG

@Ibu n Abah

malu ah kena puji~~haha~~

27 April 2011 11:08 PG

@DrSinga

hihi~~~tahi tu lah~~

27 April 2011 11:50 PG

sakit itu pemadam dosa-dosa kecil,

memang perlu disambut dgn alhamdulillah.

27 April 2011 11:53 PG

alhamdulillah.. baru lepas baca komen kamu di n3 makcik...

27 April 2011 11:55 PG

@MasZuber

lepastu nangis ble tak?he~~~

27 April 2011 11:56 PG

@rATu kEBaYA

saya da order pizza~~~haha~~

27 April 2011 11:59 PG

jin hilangkan sakit..

Tuhan hantar lebih banyak penyakit...

jin juga disakitkan oleh Tuhan..

27 April 2011 12:03 PTG

@ghost writer

sakit baru nak ingat tuhan~~haih~~

27 April 2011 12:20 PTG

alhamdulillah~
tadi saya langgar kotak dokumen.
mood baik hari ni,
tak keluar sebarang makian..
saya jerit je 'aaaaaaawww..'
jerit manja gitu.. wawawawa

27 April 2011 12:24 PTG

serius weh, tersepak kaki meja memang sakit!

27 April 2011 12:26 PTG

aku ingat nak say 'no' je nari..


:p




.

27 April 2011 12:26 PTG

@tupaimerah

lepas tu nangis tak?he~~

27 April 2011 12:27 PTG

@Daddy Ziyyad

tu yang mencarut tanpa sedar tu~~

27 April 2011 12:28 PTG

@tasekM

say yes la~~~

27 April 2011 12:32 PTG

sarapan kita sama... air epal..

tapi saya makan nasik lemak!! hahaha~ jahanam!

27 April 2011 12:35 PTG

@h4ni3

tengah nagntuk tak sekarang ni?he~~

27 April 2011 1:46 PTG

tak baik ckp babi tau!! hehehe...

27 April 2011 1:49 PTG

@wahida

he~~tak sengaja~~~

oh hai wahida~

27 April 2011 1:57 PTG

sakit tu nikmat laa wehhh....

27 April 2011 2:05 PTG

@FAR

ada tak sakit yang sedap?he~~

27 April 2011 2:19 PTG

Baik atau buruk harus di syukuri. Kalo tidak tahi keluar berpusu-pusu.. tak maaaauuuu

27 April 2011 2:52 PTG

@Ann Huda (Ate)

ha~~tahu takpe~~

27 April 2011 3:06 PTG

*haikkk? dah komen td. Mana pergi?

27 April 2011 3:08 PTG

@eLL

ntah~~~takdepun~~~

27 April 2011 3:09 PTG

Ala... sikit je tu. Jauh dari ajal. Kalau tsunami? Nak ucap apa?....

Kakak tertinggal jauh hari ini....

27 April 2011 3:14 PTG

@Kakzakie

ucap :

RUN FOR YOUR LIFEEEEEEE!!!!!!!

he~~manada tertinggal kak~~

27 April 2011 3:47 PTG

syukur hari ni semua kerja dah beres..

^____^

27 April 2011 3:51 PTG

@Ati Masrif

he~~apalagi~~jom la minum petang~haha~~

27 April 2011 7:51 PTG

kalau saya kne camtu, konfem terkesima 10 saaat.

27 April 2011 11:24 PTG

bujal...
tu dia... ayat2 orang terlupa syukur.. tapi ingat sakit jer.. hehehe..

PS: suka bila baca entry ttg teko2... hahahah.. imaginekan teko keluarkan jin......waka waka

28 April 2011 4:50 PG

ada hikmahnya~
(ala maher zain)

28 April 2011 5:02 PG

makcik syukur apa yang allah SWT kurniakan pada makcik.

28 April 2011 8:04 PG

@aliaaroslan

kalu saya da takde masa nak terkesima da~~terus meraung~haha~~

28 April 2011 8:04 PG

@Citarasa Rinduan

time sakit tu jugak la setan amik kesempatan~haih~~

28 April 2011 8:05 PG

@Sca Ndx

pakai baret tak?haha~~

28 April 2011 8:05 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

mari kita alhamdulillah bersama2~~

28 April 2011 8:10 PTG

patut minta,
tiada sakit yang sekadar menyakitkan & tak beri kebaikan apa2

29 April 2011 10:52 PG

@hamitaf

oh~~tq~~

Catat Ulasan