Isnin, 25 April 2011

abtehtuhtuhtuhpffttt~~~(sawan lidah.)

mamaainul ada sedikit masalah.

dia selalu tergeliat lidah.

pertabalan jadi pemakaman,

kangkong jadi kongkang,

mentarang jadi mengkarung,

kalau ditulis senarai penuh,

habis berkajang-kajang kertas.

.
.
.
.
.
itu hari saya hantar mamaainul kerja.

sampai pejabat .

selepas bersalaman saya cium dahi mamaainul

(ya saya kadang-kadang romantik .)

mamaainul senyum :

"abah take care tau,ibu masuk ofis dulu~~bye* babi!"
.
.
.
.
.
.
saya sayang mamaainul saya.

*mamaainul hendak cakap "baby" sebenarnya~~

sayang siang,sayang malam,sayang hari-hari.

86 comments

25 April 2011 8:10 PG

hahaha. babi.





bujal, smart header.

25 April 2011 8:12 PG

@MATAHARI

tq~~ada orang tolong buatkan~

*sarkasis bila mahu tukar header?

25 April 2011 8:13 PG

saya pun kekadang tergeliat lidah.. yang paling sadia... bila mintak tolong dgn en. suami

"tolong masukkan kain kotor dalam blender"

padahal nak cakap mesin basuh... huh.. tu terlebih laju lak mulutnya..

25 April 2011 8:20 PG

@rATu kEBaYA

itu lagi sawan~haha~~

25 April 2011 8:23 PG

Tergeliat lidah tak tergigit tak pe lagi....

25 April 2011 8:29 PG

Makcik selalu minta suami atau anak2 masukkan kain kotor dalam peti ais! ;-)

25 April 2011 8:36 PG

tergeliat lidah kemudian diketawakan beramai-ramai..perasaan jadi sangat celaka

25 April 2011 8:36 PG

hahaha...saya satu geng dgn mamaainul. babai selalunya akan jadi babi. haih. tu belum lagi 2 perkataan cantum jd satu. :P

25 April 2011 8:52 PG

@Kakzakie

tergigit lidah sakit kak~~

25 April 2011 8:52 PG

@kakcik

he~~nak bagi keras kah?

25 April 2011 8:53 PG

@DuniakuAbstrak

dihharapkan kamu bersabar~haih~

25 April 2011 8:53 PG

@h a n i e

he~~ni mesti selalu membabikan orang~haha~~

25 April 2011 8:57 PG

sebab perempuan banyak berfikir kot! nak cakap mende lain terkeluar mende lain

25 April 2011 9:08 PG

Sebab tu pakcik dengan makcik praktik kan bahasa isyarat...

Lepas tu kami tergeliat tangan pulak...

25 April 2011 9:11 PG

tak terkomen sebab terus ketawa.

hahahahaha!!!!

25 April 2011 9:29 PG

@bujal X
wat masa ni, belum, ada projek baru. akan datang. hehe

25 April 2011 9:30 PG

kat universiti dulu drg panggil 'lembut lidah'
kalau kat blok kediaman siap ada senarai nama dan perkataan yg salah.. jadi, masing2 nak bercakap berhati2
keh3

25 April 2011 9:44 PG

hahahahahahaha..takut nak komen nnt tergeliat lidah....gelak jer laaa...hahahahahaha...

25 April 2011 9:50 PG

kah kah kah kah kah kah kah kah kah.... mamaainul menceriakan isnin saya dengan lidah belitnya

25 April 2011 9:57 PG

@~mrs azmi~

tahu~sebab kaum kamu memang spesis multitasking~he~~salute!

25 April 2011 9:57 PG

@gedek!

bahsa isyarat lagi susah pakcik~salah acu jari lain maksud~he~~

25 April 2011 9:57 PG

@gadisBunga

comel je gelak?he~~

25 April 2011 9:58 PG

@MATAHARI

hoho~~macam2 projek kamu~~

25 April 2011 9:58 PG

@alien

kat blok kediaman ada kes salah sebut apa?

25 April 2011 9:59 PG

@Eye_nee

gi buat senaman lidah dulu~he~~

25 April 2011 9:59 PG

@kucingorengemok

1st kamu ketawa berdekah2 dalam saya punya blog~~hihi~

25 April 2011 10:11 PG

Kahkahkah...

Babi...sampai hati =)

*saya setiap hari romantik*

25 April 2011 10:17 PG

@Cik Cempaka

belum kawin hari2 romantik~he~~

25 April 2011 10:19 PG

selalu tergeliat lidah.

"kan da bagitau kena buat harihariharihariharihariharihariharihariharihariharihariharihariharihariharihari. awak xnak dengar"...

meroyan...

25 April 2011 10:23 PG

@eLL

pure punya sawan~haha~~

25 April 2011 10:35 PG

nape bye babi? huhuhuhu...

25 April 2011 10:36 PG

wakakakakaka
sadis betul tergeliat lidah gitu!

hiks

25 April 2011 10:37 PG

@Mommy Fara

mamaainul nak sebut baby~he~~

*ramai orang puji header baru saya~tq mommy~

25 April 2011 10:37 PG

@miloais

hai makcik~~

*rasa macam lama tak jumpa makcik~haha~~

25 April 2011 10:45 PG

alolorh...
bujal...
makcik samada nak gelak atau kesian dgn mamaainul dan lebih2 kesian pada bujal....
takper..... apapun bujal tetap sayang mamaainul..kan?

25 April 2011 11:06 PG

@Ibu n Abah

ala~~x sengaja pun~~saya sayang amat~~he~~

25 April 2011 11:09 PG

hahaha..lawak mamaainul..anak buah saya selalu gak belit lidah..tp dia suka tukar..contohnya naik skirt pakai motor..hihihi..

25 April 2011 11:14 PG

wah... nampak nya hubby saya ada geng 'lidah tergeliat'... slalu kena gelak dgn saya... sebut tenpayaki jadi tempoyak... sunlight dia sebut sunquick... sib baik dia tak bancuh buat air minum... ;p

25 April 2011 11:20 PG

dia nk cakap apa sebenarnya...?



.

25 April 2011 11:25 PG

satu hari sampai di rumah . Ashraff sambaut "mama taadi baba bawa Ashraf pegi klinik ambik mata ubat " ...

25 April 2011 11:39 PG

sedih gila!

25 April 2011 11:48 PG

ko ni mengingat makcik kawan opis yang dah berhenti

time dia sayang ngan boyfren dia panggil bee

bila dia bergaduh dia panggil babi.

jahatkan.

25 April 2011 12:17 PTG

tak mahu buat pembedahan membetulkan lidah tergeliat?

nanti tiada lagi tergeliat, dan suara pun merdu bak Celine Dion :P

25 April 2011 12:29 PTG

@Dee

he~~itu da tunggang langgang namanya~~

25 April 2011 12:30 PTG

@ejaMaria

itu sawan lidah yang bahaya~sunlight jadi sunquick~haha~~

25 April 2011 12:32 PTG

@tasekM

dia nak cakap baby la yu~~

25 April 2011 12:33 PTG

@Chik Att

dan chik att terus terpaku keliru~haha~~

25 April 2011 12:33 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

haha~~da marah~~binatang haram tu jugak yang jadi mangsa~~

25 April 2011 12:34 PTG

@Dale

amat sedih dale~~berbekas dalam hati~~

25 April 2011 12:34 PTG

@Daddy Ziyyad

haha~~ikat dengan pembaris bagi lurus~~

25 April 2011 12:57 PTG

ooooo....sweet.....
makcik sayang lidah makcik yg boleh bergulung hujah hari2 tanpa paksaan...huhuhuu..........

25 April 2011 1:00 PTG

@Hantu Kak Limah

makcik makan apa sampai tergulung2 lidah?he~~

25 April 2011 1:59 PTG

Ate tekawa lige hati..tak sangka plak Jubal sorang yang romantik.

25 April 2011 2:23 PTG

mamaainul kena penyakit dyslexia di mulut ke?

25 April 2011 3:32 PTG

romantiknya bujal...lol

25 April 2011 3:41 PTG

oohh.so sweet..cium dahi.. tapi dibalas dgn babi...

25 April 2011 3:53 PTG

@Ann Huda (Ate)

ye~~jubal seorang yang rotanmik~haha~~

25 April 2011 3:54 PTG

@SyidaGorjes

lidah pusing2 lah~haha~`

25 April 2011 3:54 PTG

@gglit

kadang2 je la~haha~~

25 April 2011 3:54 PTG

@Cik Pah

he~~mamaainul nak cakap baby la~~

25 April 2011 4:22 PTG

pun selalu gak tersasul taip..

nak taip sila jadi sial! grrrr

25 April 2011 4:23 PTG

baru perasan, segak ar header baru tu! :)

25 April 2011 4:31 PTG

gelak sorang2 baca entri n komen2 kat sini
ekekekkee

sekali skala jer kamu romantik??
tiap2 pagi cium la dahi n hug dia :)

25 April 2011 4:49 PTG

@makdara TERdiva

tu lagi parah~~haha~~

25 April 2011 4:50 PTG

@makdara TERdiva

nak buat gi mintak tolong kat mommyfara.blogspot.com

he~~

25 April 2011 4:50 PTG

@h4ni3

sebanarnya saya hari2 romantik~~cuma malu nak ngaku~~he~~

25 April 2011 5:16 PTG

babi pun babi laaahhh.. sayang punya pasal

25 April 2011 7:42 PTG

sayang hari-hari....so sweet

25 April 2011 8:40 PTG

baby2 baby2. owait. hehehe

25 April 2011 8:48 PTG

hye babi.opss hye baby..
alololo.manjenyaa bujal..HAHAHAHAHA


aku slalu tersyasyul nak cakap babai tercakap babi..adess -.-"

25 April 2011 9:36 PTG

oh bebi.

hahhaa :D

25 April 2011 10:19 PTG

kamu pasti dia mahu kata baby sebenar nya?

fikir semula.

26 April 2011 4:10 PG

freskes~

26 April 2011 8:05 PG

@- GC -

baby la~~x mo babi~~

26 April 2011 8:06 PG

@Titisan Hujan

hihi~malu ah~~

oh hai titisan hujan!

26 April 2011 8:06 PG

@Sca Ndx

itu justin bibir! tidak mahu!haha~~

26 April 2011 8:07 PG

@FAR

manja2 baru harmoni rumah tangga~~wee~~~

26 April 2011 8:07 PG

@Sab Buenoo

oh sab~~haha~~

26 April 2011 8:07 PG

@HEROICzero

cilaka kamu.

haha~~

26 April 2011 8:08 PG

@hiro

hai abam hiro!

26 April 2011 9:01 PG

hikhikhik.. terlajak kata lain maksudnye..

26 April 2011 2:50 PTG

hahaha..mamaainul nih comel lah..

26 April 2011 4:38 PTG

Aku ada geng! Selalu. Ada buat n3 pasal ni hari tu.


melayang + melambung = melayung

26 April 2011 4:41 PTG

@aizamia3

asalkan ada penjelasan suda ok~he~~

26 April 2011 4:41 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

tu la saya punya sayang~~

26 April 2011 4:42 PTG

@a.z.r.i.n.a.03.07

haha~~~so kena hati2 la selalu~~

Catat Ulasan