Jumaat, 8 April 2011

jumu'ah

tikar sembahyang itu termenung.

pandangannya redup dan kasihan.

"saya rindu kamu sipolan.."

sayup-sayup suara tikar sembahyang itu dalam syahdu.

.
.
.
.
dari satu sudut sipolan sedang berbaring asyik di tilam noda.

disuapkan anggur-anggur duniawi oleh makhluk api.

.
.
.
air mata tikar sembahyang terus merembes laju.




asal hari jumaat mesti saya terasa macam maher zain.

apa pasal?



*fakta : maher zain pakai beret kerana beliau rambut kurang dibahagian atas kepala.

tidak kacak saya nanti katanya.

.

73 comments

8 April 2011 8:03 PG

Jangan biarkan tikar itu terus menangis...

8 April 2011 8:03 PG

Kamu lagi kacak dari Maher Zain tau! :)

8 April 2011 8:06 PG

@kakcik

yay~makcik 1st!!

8 April 2011 8:07 PG

@kakcik

malu ah saya~~~

8 April 2011 8:15 PG

Moga kita terhindar dari anggur duniawi yg membawa ke api neraka.

p/s: Terbuailah bujal kakcik. Malu konon. Dalam hati suka.....

8 April 2011 8:16 PG

koo bersastera pagi pagi ni Bujal ...

8 April 2011 8:26 PG

pakcik ingat gambar kamu pakai beret, tadi....

8 April 2011 8:32 PG

@Kakzakie

malu ah lagi~~hahaha~~

8 April 2011 8:33 PG

@Chik Att

biasa~~hari jumaat jiwa halus~~haha~~

8 April 2011 8:33 PG

@gedek!

tu yang saya malas pakai baret~~banyak orang salah sangka macam pakcik~~haha~~

*sila muntah~~

8 April 2011 8:54 PG

makcik mmg setiaphari ditemani Maher Zain kalau nak kemana2...

8 April 2011 8:56 PG

jiwa halus berseni kekdahnya...

*insaf iols*

tQ ye bujal

8 April 2011 9:09 PG

bujal..

apalagi...

snap ah gambor mcm maher zain

buktikan kata2 kakcik tu :)

8 April 2011 9:09 PG

dah melalak tikar tue aku rasa huhuhhhh

8 April 2011 9:36 PG

@Ibu n Abah

dengar CD la tu~he~~

8 April 2011 9:36 PG

@miloais

sama2~~wee~~

8 April 2011 9:36 PG

@Ati Masrif

beret takde~haha~~

8 April 2011 9:37 PG

@sahromnasrudin

habis meraung meratap~~

8 April 2011 9:45 PG

jom ke masjid !!

8 April 2011 10:12 PG

teringat dialog lucu abg2 kat opis lama,
tiap kali jumaat mesti kuar opis awal 1 jam, nak bentang sejadah katanya..tsk!

8 April 2011 11:19 PG

kamu tak mahu pakai beret kah?

8 April 2011 11:36 PG

tersemat betul n3 ni dihati ~ insaf~

8 April 2011 11:40 PG

hue hue hue, saya pun keguguran rambut.

8 April 2011 11:44 PG

selamat bersolat jumaat...bwk balik pisang sebijik dua yer..

8 April 2011 11:51 PG

kat rumah kita ada lambakan spesis maher zain... nak mandang pun dah tak kuasa (kata akak kerek)

8 April 2011 12:12 PTG

gigit2 anggur memang rasa seksi~

Bujal memang kacak.kacak luar kacak dalam.

:)

8 April 2011 12:13 PTG

awok bizi le kebelakangan ni.
payah benor nak luang kan mase mebace blog mike.
nak menangeh macam tikar smayang je rase nye..

8 April 2011 1:34 PTG

tazkirah:)

8 April 2011 3:10 PTG

kenapa ngan maher zain tak orang lain lagi ke? ko encemlah dari dia.

8 April 2011 3:58 PTG

@alien

ayuh!

8 April 2011 3:58 PTG

@ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ

bentang sejadah hapa~~diorang gi tidur adalah~haha~~

8 April 2011 3:58 PTG

@Daddy Ziyyad

rambut saya lebat~haha~~

8 April 2011 3:59 PTG

@rATu kEBaYA

insaf sama2~~

8 April 2011 3:59 PTG

@MATAHARI

syampu BAWANG ah~~apalagi~~haha~~

8 April 2011 4:00 PTG

@Cik Pah

hari ni ada tembikai!haha~~

8 April 2011 4:00 PTG

@kucingorengemok

rumah kamu ramai orang sweden kah?he~~

8 April 2011 4:00 PTG

@Raihana Izzati

lebih kacak dari seluar dalam!

8 April 2011 4:01 PTG

@tupaimerah

takpe~~awok faham~~

8 April 2011 4:01 PTG

@CGG

khusus hari jumaat~he~~

8 April 2011 4:01 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

hamid gurkha boleh? haha~~

8 April 2011 4:08 PTG

kau boleh nyanyi dek?

8 April 2011 4:13 PTG

@DrSinga

boleh kakak~cuma sumbang mambang jadinya~haha~~

8 April 2011 4:26 PTG

Kesian Tikar sembahyang....sedih citer ni...InsyaAllah kata Maher Zain..Kacak bukan hanya dirambut...

8 April 2011 4:28 PTG

saya sendiri sedih baca entri sendiri.

apahal??

he~~

8 April 2011 4:42 PTG

nak anggur sikit. auummm~!! hahaha :D

8 April 2011 4:47 PTG

Beli tikar semayang cantik2 + mahal2 hanya untuk koleksi dan menunjuk2

Tapi bukan saya la..haha

8 April 2011 4:53 PTG

@lavender harum wangi

campak je ble?haha~~

8 April 2011 4:53 PTG

@Cik Cempaka

bagus~~he~~

8 April 2011 4:58 PTG

bujal..
bukan sengaja makcik terjah bujal petang2 ni..
tadi kat opis makcik, makcik dah cuba komen tapi tak masuk pun...
makcik memang tiap-tiap pagi kalau ke opis bertemankan maher zain... rasa sangat menyakinkan bila memandu ditemani mamat hensem ni...

8 April 2011 5:13 PTG

lelaki yg pakai beret semua nampak macam maher zain..


* peseng nak kaver rambut yg makin kurang

8 April 2011 5:27 PTG

pyanhabib pon pakai beret aper...

orang-orang kat iceland ngan ireland kebanyakkan pakai beret..

ouh,baru teringat,maher zain kan orang sweden..

selamat hari jumaat

8 April 2011 7:47 PTG

walau rambut dia kuraang, tp dia tetap hensem ;)

8 April 2011 8:17 PTG

saya suka Abg Raihan... :)


hensem ke dakwah diorg yg kita suka ye :P

8 April 2011 9:36 PTG

Encek Bujal pakai beret gak eh...?botak la tu...hi hi..

8 April 2011 10:35 PTG

akak dan abang dia dah lama popular anuar dan ziana

9 April 2011 9:39 PG

suap2 la baru mesra. kah kah kah~

9 April 2011 10:50 PG

bujal,

interior design rumah baru kah?
stylo~~


...

indah madah kamu
saya suka!


er, suka juga mata abg maher zain


:D

.

9 April 2011 1:17 PTG

Insya'allah...insya'allah.....
Insya'allah....ada jalannya.....(tetibe makcik rase nak nyanyi lak...)hehehhehhe...sgt puitis....

10 April 2011 3:42 PTG

bujal botak kah?

10 April 2011 5:42 PTG

pehh..adakah ini bermakna cik bujal pakai baret hari jumaat? huehuehue

11 April 2011 10:16 PG

@Ibu n Abah

eh makcik kan da komen pagi tadi? he~~

11 April 2011 10:17 PG

@- GC -

sebab tu saya tak pakai beret~~takut orang kompius~~

11 April 2011 10:17 PG

@ghost writer

beret tu pakaian rasmi kepala2 kat sweden kot~~haah~

11 April 2011 10:18 PG

@MasZuber

saya sikit lagi nak ensem sama dengan dia~~haaha~~

11 April 2011 10:19 PG

@DeLancrettLurpak

say suka bienda dengan waheeda~~yay~

11 April 2011 10:19 PG

@Cikgu Nurin

oi~saya rambut lebat tahu!haha~~

11 April 2011 10:19 PG

@Cikgu Nurin

oi~saya rambut lebat tahu!haha~~

11 April 2011 10:20 PG

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

abah dia pun sama~~jefri zain~~

11 April 2011 10:20 PG

@lavender harum wangi

ble menimbulkan fitnah~haih~~

11 April 2011 10:21 PG

@BonekadalamChermin

all black~~baru la rock~haha~~

11 April 2011 10:21 PG

@Hantu Kak Limah

saya layan je~haha~~

11 April 2011 10:21 PG

@intan.maisarah

oh tidak!

11 April 2011 10:22 PG

@Dark Half

pakai serban~~baru la world!

Catat Ulasan