"sepatutnya pejabat tanah kena bagitau public kaunter bukak pukul 8.30 pagi!"
"ni saya datang awal-awal ni tak ada makna la ye??"
.
.
.
.
.
.
"bukan salah kami encik tak membaca.belakang bil encik itu ada tulis waktu berurusan pejabat kami."
pakcik diam.
pakcik itu terus berambus.
tiada maaf pun.
tidak saya kisah.
saya cuma senyum sebab saya hebat,seksi dan "cool"
pelanggan seperti encik itu adalah makanan ruji pekerjaan saya.
ah~~
saya suka kerja saya
pelanggan.
kadang-kadang mereka tidak betul.
85 comments
yesss no 1
tulll....... pelanggan bukan semua betul.....
Tapi CA geram kalau gi pejabat tanah .... hal kecik jaaa pun kena tunggu lama lama...
SO TRUE:)
@Chik Att
tahniah!!haha~~
@Chik Att
tips :
kalau hendak berurusan dipejabat tanah jangan datang sehelai sepinggang.studi dulu apa urusan yang hendak dibuat.boleh tanya kawan,boleh telefon kami.bole check kat website~
dapat jimat masa~yay~~
@CGG
haha~~bukan hari2 betul~~
Bila agaknya makcik nak datang berurusan dengan kamu, ya? :)
eh2!!kamu ni penyabar rupanya..baru aku tahu....
sy ingat kena berurusan dgn awk smlm. rupanya salah tempat. takpelah lenkali lah.. Psl CTC tu sy minta org lain tlg carikanlah..
cool is sexy. auw......
saya sokong kerna saya juga pernah menghadapi situasi seperti itu.
jom lukis muka pelanggan kat kaunter. ahakssss
Jommmmmmm tukar kerja sehari dgn pakcik...~haha
senyum je la kan.
walau hati menbara2.
:)
.
Apa kata sekali kita penampor customer customer cerewet ni?
kesian encik tu dh lama tunggu.. ekekeke...
@kakcik
bila2 masa makcik suka~haha~~
@Puan Capa
juga seksi dan kacak~~yay~~
@Fisz
da tu gi pejabat tanah mana?
@gadisBunga
ya saya cool dan sexy~he~~
@NM02
eh pernah kerja macam saya kah?
@Daddy Ziyyad
tetiba saya takut darah~haha~~
@tasekM
mulut da ketat sebab senyum~~haha~~
@Johan "Champ" Radzi
kadang2 saya bayangkan saya sedang memperkosa pelanggan2 yang sebegitu rupa~~sadis!
haha~~
@- GC -
tak sampai sejam pun~~haha~~
bukan kekdang..tp mgkin slalu~
customer isnt always rite
hoho
X)
pandai kompelin saja pak cik itu
saya tak bole kerja mcm bujal sbb saya kurang sabar.mesti saya kena pecat dgn cepat.
kalau kau berambut Bieber mesti dia tak jadik marah ..
dan terkesima..
sepatutnya pakcik tu kene senyumkan.. hehehe.. herm.. susah nak mengakui kesalahan sendiri
hahhaha.. saya sokong dr. singa..
tu la.. pakcik tu nak marah tak tentu pasal.. cer tgk.. baca notis sekeliling..
cool dan kacak sekali jawapan itu..customer kdg2 jer rasa salah..selalunya nak betullll jer..
Lain kali jelir lidah kat pakcik tu....
'Bweeekkk!'
@eiffel
haha~~kekadang je la~~
@Sayid Ann Ima
saya pun sama~~he~~
@gglit
hari2 saya kena ngadap orang kuat komplen~haih~~
oh hai gglit!
@SyidaGorjes
hoih! bawak2 bersabar~~haha~~
@DrSinga
nanti mereka akan muntah pelangi~haha~~
@rATu kEBaYA
dia malu kot~he~~
@.:nhalilah:.
entahla~~agakanya 1st time bayar cukai tanah~haih~
@Eye_nee
haha~~betul tu~~ayat pelanggan sentiasa betul akan mesti kluar punya~~
@gedek!
taknak~nanti kena saman~haha~~
makcik kalau datang klinik kerajaan atau Pejabat pendaftaran Negara je datang seawal mungkin. pejabat kerajaan yang lain makcik datang lambat.
baik. nanti saya datang balik pukul 8.30am.
kemain lagi hang.
haha..
@Cik Ina minat Do do Cheng
eh JPN port klang dengan klang tak ramai orang la makcik~~
@Sab Buenoo
bawakkan saya teh o ais limau sekali~~haha~~
@Kebaya Sendat Sepatu Merah
bukan hari2 dapat main~he~~
orang tua kalau dah marah..gitulah..
biasalah tu..
bawak2 bersabar ye...
keje kastemer serbis ni kena byk2222 bersabar
@PUTUBAMBU
saya nak tukar nama jadi sabarudin~~
hehehe
orang malaysia kan malas membaca
@h4ni3
saya nak tukar kerakyatan lah~haha~~
almaklumlaaa...skrg selangor kan dah advance.. Dah ada pejabat tanah & galian ropanya. "Maaf puan ya, kami cuma handle bahagian tanah pusaka sahaja. Bahagian pemindahan milik di pejabat tanah daerah klang" bila kakak sy tanya lps selesai hal tanah arwah mak.. takpelahh tunggu berthn2 lglah baru b'urusan dgn kamu..
hahahahhahha.....makcik akan menyorok dari berhadapan dgn kamu....psl selalu makcik akan dtg pukul 7.30 sebelum kamu bukak pintu...hahahhahhahha......
hahaha
boleh imagine kamu bercakap
sambil makan ayam goreng!
kewl!
:)
kerja kamu perlu kesabaran tinggi
harap kamu bertabah la ya,
p/s: kerja sy pula, perlu bertabah dengan admin yg suka ingt dia bos.
oh!
org cina cakap kalau kene marah pagi pagi suwei.. tapi bagi cik pah org yg marah tu lah suwei..tarak guna punya orang.. kasi hilang mood jer pagi pagi nih..
seksi dah kacak? ahhhhhhhhhhh! *pengsan*
aduh kejam2. lebih baik d hujung2 tu jangan senyum. nanti lagi dia terasa. buat la muka kesian.
macam ini, =S
baguslah org macam bujal ni..alwayz think positif!
@Fisz
akan ku tunggu~~~~uuuuu~~~haha~~
@Hantu Kak Limah
tak bole nyorok! sebab saya nampak je~haha~~
@BonekadalamChermin
tak baik bercakap sambil makan~~ustazah marah~~
haha~~
@Cik Pah
ikutkan cakap diorang semua suwei~~haha~~
@Puan Capa
kalau kamu jumpa saya masa bujang,takdenya kamu akan terpikat dengan KE tahu!
@HEROICzero
tak ble~~kena senyum! baru la nampak jelas sisi sinikal dan sarkasis saya~haha~~
@ஐ๑makdara TERdiva๑ஐ
nama baik tempat kerja saya yang pegang~~sebab tu kena selalu senyum je~haha~~
bagusnye kamu...
pekerja yang cemerlang..:)
hoho...setuju...pepatah customer always right tu rasanya kena diperbetulkan...he3..
orang yang dah buat silap
memang payah nak mengakui dia silap
ego tinggi melangit kekdahnya!
@cikceriacorner
saya cemerlang?
oh tidak~~haha~~
@Lieynanilaz
customer sometimes wrong..
oh hai lieynani!
@miloais
saya pun kekadang macamtu jugak~haih~~
saya selalu dgr mak saya mengeluarkan leteran panjang pasal customer dia.. mak saya adalah kerani pejabat pos yg berjaya..saya sgt paham perasaan mak saya berhadapan dengan customer selennge...
tapi saya paling menyampah, kalau pegi mana-mana agency kerajaan yg tak bagi panduan betol2 utk satu2 perkara.. dan saya mmg suka tgk piagam pelanggan, kalau agency tak patuh, saya akan serang!!! heheheheh
senyum bagus
awet muda katanya
customer dont always right ye...?
betul..kdg2 pelanggan pun salah..tp kalo kita jawab berhemah, masing2 dihormatikan..:)
:)
mahu layanan hebat
pergi ke kedai mamak
KALAU AKU CKP MCM TUE..KENE TUKAR GAMAKNYA HUHUHUHHH
@DeLancrettLurpak
piagam pelanggan itu adalah sekadar hiasan tahu!
@alien
pakai botox la~~baru awet muda~~
@Sham
kadang2 je~haha~~
@Dee
tapi kena fikir jugak.yang jaga kaunter tu orang jugak.nak dilayan baik kena la cakap baik2 jugak~~
@intan.maisarah
kedai mamak pun ada yang slow jugak~~mintak teh dapat kopi~~
@sahromnasrudin
hoho~~jangan cari pasal~~
hah????lagi pengsan!tolong2!bantuan CPR!!!