Isnin, 30 Mei 2011

RM24 untuk 3 nasi ayam,1 mi jawa, 1 sup ayam dan segelas air tembikai laici.

Ada satu malam itu saya berada di pelabuhan klang.

Mencari makan untuk seisi rumah saya.

Sedang saya sabar menanti,

Perhatian saya terpesong ke meja sebelah.

Ada sepasang laki bini dituruti 7 anak sedang menanti pesanan.

Si abah cakap :

"abah minta maaf tau..abah tak mampu belanja makan korang mahal-mahal"

Anaknya semua cuma senyum.

Salah seorang buka mulut :

"kitorang tak kisahla abah.."

Tak lama kemudian makanan mereka sampai.

Setiap seorang dapat nasi ayam.

Dan dua pinggan hidangan barat dijamah berjemaah.

Suasana cukup menggembirakan sekali.

Saya cuma kerling sambil senyum.

Saya harap,
.
.
.
.
.
.
Saya akan jadi sehebat abah keluarga itu.

Tahu mendidik anak supaya bersyukur sentiasa.
.
.
.

Baru juga saya tahu,

Menggalas beban sebagai seorang ketua keluarga,

Bukan calang-calang tugas.


bulan  bintang saya tak mampu

tapi kamu jangan ragu

bahagia adalah pasti untuk kamu
.
.
.
.
sekarang cepat kamu ucap selamat.

hari ini genap 2 tahun pernikahan saya dengan mamaainul.


.

103 comments

30 Mei 2011 8:32 PG

hepi anibeseri...makin beseri2 la kamu..:)

**keliru**
motif tajuk entry? keh2..

30 Mei 2011 8:38 PG

selamat ulangtahun ke-2... jauh lagi perjalanan kamu... semoga dilindungi Allah sentiasa... Amin

30 Mei 2011 8:39 PG

tahniah, slmt ulang thn perkahwinan, moga korang bahagia dlm keberkatan Ilahi :-)

30 Mei 2011 8:40 PG

owwwhhhh..sweeettt.

'bahagia adalah pasti untuk kamu'

epi annversary..semoga bahagia selalu..

30 Mei 2011 8:52 PG

@AYuNG

hoih~konsisten betul kamu jadi 1st kat blog saya~haha~~

30 Mei 2011 8:52 PG

@ejaMaria

jauh sangat lagi~~he~~

30 Mei 2011 8:53 PG

@Wanita Bertudung Hijau

he~~terima kasih kak~~

30 Mei 2011 8:53 PG

@Ayuraza

tq awak~~he~~

30 Mei 2011 9:02 PG

ala, comelnye....

hepi 2nd aniversary! semoga jodoh berpanjangan hingga ke akhir hayat!

30 Mei 2011 9:02 PG

tahniah bujal.. ;-)

hensem betul kamu, tapi mamaainul kelihatan malu2

30 Mei 2011 9:13 PG

tahniah!!! semoga kasih sayang kalian kan berkekalan

30 Mei 2011 9:15 PG

tahniah..
panjang lagi perjalanan kamu sekeluarga. Makcik doakan kebahagian kekal sehingga ke akhir hayat.

30 Mei 2011 9:21 PG

hepi enebeseri...
dah berapa anak bujal?..heheheh!!!

30 Mei 2011 9:34 PG

Selamt Ulangtahun Pernikahan yg ke 2 Bujal & Mamaainul. Cantik mamaainul....

Moga kasih berpanjangan....

30 Mei 2011 9:43 PG

sekejap lagi aku akan buat ucapan khas d fb sarkasis. =)

30 Mei 2011 9:57 PG

hepi anibesari yg ke dua..
wah.. kat muzium mana kamu gantung gambar kawen kamu tu?? ekekek.. malu2 mamaainul..

ucapan: moga bahagia hendaknye...

30 Mei 2011 9:58 PG

selamat ulang tahun bujal & mamaainul..

bila nak join the club? saya sudah 2, kamu bila lagi? ~haha..

30 Mei 2011 10:04 PG

selamat ulang tahun :)
semoga sentiasa diberkati..

30 Mei 2011 10:09 PG

wow!!!!!!

selamat ulangtahun perkahwinan buat bujal dan mamaainul.

moga kebahagian yang korang kecapi skang akan kekal ke syurga.

sayangilah isteri kamu sepenuh hati. dia bukan kuli atau orang suruhan tetapi dia adalah anugerah dari Tuhan utk kelengkapan kehidupan kamu.

syabas, 2 tahun sudah!

30 Mei 2011 10:11 PG

"bulan bintang saya tak mampu
tapi kamu jangan ragu
bahagia adalah pasti untuk kamu" <----wahhhhh sgt sweet tahu!


selamat ulangtahun... seronok tengok gmbr org kwen2 nih.. :)

30 Mei 2011 10:13 PG

Selamat ulang tahun... semoga bahagi hingga ke akhir hayat..

30 Mei 2011 10:27 PG

bujal...
ingatkan apa laaa td...

jiwang jugak kamu ni ye???

bg hadiah apa pada mamainul ni???hehehehhe

bila nak tambah anak???ini mesti hadiah yg terbaik nih....hihihihi

30 Mei 2011 10:56 PG

happy 2nd anniversary...! semoga bahagia sampai syurga..:))

30 Mei 2011 10:58 PG

selamat anniverseri~
hehehe
bawak la wife makan bege tepi jalan.. view ngadap port klang tu.. sambil ditemani air sirap..

30 Mei 2011 11:17 PG

happy anniversary :)

30 Mei 2011 11:21 PG

oh! selamat ulang tahun pernikahan!

mau bagi apa pada mamaainul?
:D

30 Mei 2011 11:22 PG

happy aniversary, cik ina suka gambar tu.

Semoga perkahwinan ko kekal ke akhir hayat. Dalam melayari bahtera rumahtangga, tolak ansur dan persefahaman amat penting.

30 Mei 2011 11:23 PG

selamat ulang tahun! moga kekal selamanya!

30 Mei 2011 11:41 PG

selamat ulang tahun


makin lama , makin besar cabarannya


teguhkan iman dan kuatkan semangat



jangan kalah dengan godaan godaan syaitan

30 Mei 2011 11:44 PG

dulu masa kecik2 abah aja macam tu jugak..sbb kami ada 6 beradik..tapi bila dah ada anak sendiri..tak sama mcm mana abah mendidik kami dulu..anak sekarang lebih dimanjakan...

30 Mei 2011 11:49 PG

tahniah.moga kekal selamanya sampai ke syurga..=)

30 Mei 2011 12:15 PTG

alhamdulillah...dah dua tahun...aku tumpang hepi...semoga korang sentiasa berbahagia yer...amin...

30 Mei 2011 12:23 PTG

2 tahon? Olololo....

Tolong katakan tu minyak tapi bukan gincu....!

30 Mei 2011 1:19 PTG

happy anniversary papa ainul

baru 2 tahun ye...

masih tahun honeymoon tu


^_________~

30 Mei 2011 2:11 PTG

acececececeee

congratsss!

30 Mei 2011 2:40 PTG

oit!anniversary!hebat!selamat berbahagia bersama mamainul...

30 Mei 2011 2:46 PTG

Kita meraikannya di dlm bulan yg sama Bujal...Tarikh terbalik tahun tambah 1....

Semoga Kekal bahagia sehingga Hembusan nafas kamu yg terakhir...

30 Mei 2011 2:58 PTG

blogwalking

30 Mei 2011 2:59 PTG

selamat ulang tahun! :D

30 Mei 2011 3:02 PTG

kalau anak kita ramai mcm tu mesti kena pikir 2-3 kali kalau nk makan kat luar..

30 Mei 2011 3:02 PTG

apa lagi belikan dia segunung emas mutiara intan berlian...hehehe..barulah ilefeyu huhu...

30 Mei 2011 3:03 PTG

...chantek gambaQ 2...

alhmdulillah...semakin dewasa semakin tahu bersyukur...

30 Mei 2011 3:07 PTG

hepy anibeseri bujal.moga kamu jadi ketua keluarga yg hebak!moga kekal kalin sampai ke sorga.moga dimurahkan rejqi dan rahmatnya.

amin~

30 Mei 2011 4:13 PTG

happy anniversary.... semoga bertambah bahagia sehingga ke akhirnya

30 Mei 2011 4:52 PTG

syukurlah dapat pasangan yang pandai bersyukur. :)

selamat ulangtahun perkahwinan.. :D

30 Mei 2011 5:25 PTG

congratulations!!!
may many more to come
X)

30 Mei 2011 6:41 PTG

semoga angka dua beranjak ke angka 20
kemudia 40
kemudian 60

30 Mei 2011 8:08 PTG

Mintak maaplah lambat jenguk dan ucap Selamat Dua Tahun Bahagia Bersama!!!

30 Mei 2011 9:07 PTG

bujal........
tomelnya muka kamu dan en isteri (mama ainul)

first time dapat lihat rupa kalian...

dan.. tang situasi di meja makan tu./. kak citarasa rinduan banyak terjadi..

yang pasti kak mmg tabik pada ketua keluarga yang terbaik

30 Mei 2011 9:32 PTG

@Mommy Fara

Tq mommy~~

30 Mei 2011 9:33 PTG

@- GC -

Malu hapanya..time tu tengah melantak..hahaha

30 Mei 2011 9:33 PTG

@sahromnasrudin

Insyaallah..tq bang..

30 Mei 2011 9:34 PTG

@kakpah

Masih jauh lagi..tapi saya harap semua dugaan yang datang kami mampu harung..

30 Mei 2011 9:35 PTG

@kaklong

Anak baru sorang je...he..

30 Mei 2011 9:35 PTG

@Kakzakie

Kembang mamaainul kena puji..haha..

30 Mei 2011 9:36 PTG

@HEROICzero

Saya amat berterima kasih tahu!

30 Mei 2011 9:37 PTG

@.:nhalilah:.

Muzium negara....hahaha~~

30 Mei 2011 9:37 PTG

@Daddy Ziyyad

Kalau ikutkan memang ak buat cepat..tapi mamaainul masih fobia...haha~~

30 Mei 2011 9:38 PTG

@tupaimerah

He...tq awak..

30 Mei 2011 9:38 PTG

@NM02

He..tak ernah terlintas nak anggap bini saya sebagai kuli..he..

30 Mei 2011 9:39 PTG

@Khairul Antasha

Saya memang sweet..haha..

Kamu bila lagi nak buat kenduri?

30 Mei 2011 9:39 PTG

@rATu kEBaYA


Hoho..erima kasih makcik..

30 Mei 2011 9:40 PTG

@azian

Hadiah,cukup la buat mamaainul tersenyum..he..

30 Mei 2011 9:41 PTG

@My Azie

Tq myazie....

30 Mei 2011 9:41 PTG

@alien

Hoih..tak romantik langsung...haha..

30 Mei 2011 9:42 PTG

@norh

He...tq kak..

30 Mei 2011 9:42 PTG

@Ungu

Saya bagi dia sebijik kereta..ok tak?haha..

30 Mei 2011 9:43 PTG

@Cik Ina Do do Cheng

Terima kasih...saya pegang nasihat makcik tu sampai bila2..

30 Mei 2011 9:43 PTG

@hanaahmad

Terima kasih hanaahmad!

30 Mei 2011 9:44 PTG

@pB

Kdang2 godaan setan kuat...haih~

30 Mei 2011 9:44 PTG

@chichi

Kalau mak abah kaya takpe kot..he..

30 Mei 2011 9:45 PTG

@merahitujambu

Kamu bila lagi...he...

30 Mei 2011 9:46 PTG

@wahida

Tq..harap rumahtangga kamikekal sampai bila2..

30 Mei 2011 9:46 PTG

@gedek!

Gincu.

Saya metroseksual ok.

Haha~~

30 Mei 2011 9:47 PTG

@Ati Masrif

Kitorang honeymoon baru sekali...haih..

30 Mei 2011 9:48 PTG

@MasZuber


Ecececece...tq awak..haha~~

30 Mei 2011 9:49 PTG

@Puan Capa

Ok.so aku anggap fm yang kamu bag tu sebaai hadiah.boleh?haha..

30 Mei 2011 9:50 PTG

@Eye_nee

Jom ah selebrate sama2..haha~~

30 Mei 2011 9:50 PTG

@POSH76

He..tq..

30 Mei 2011 9:51 PTG

@Sab Buenoo

Hadiah tadak?he..

30 Mei 2011 9:51 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

Kalau pegi kfc satu bucket tak cukup..he...

30 Mei 2011 9:52 PTG

@daddyzkool

Mamaainul tak minat emas...yay~~haha..

30 Mei 2011 9:52 PTG

@mOon jOhari

Cantik sebab mekap..he..

30 Mei 2011 9:53 PTG

@eiffel

Hamboi...terharunya aku tahu!

30 Mei 2011 9:53 PTG

@munna

He..tq munna...

30 Mei 2011 9:54 PTG

@gadisBunga

Tengah tunggu nasi minyak gb..he..

30 Mei 2011 9:54 PTG

@Sayid Ann Ima

Wish me luck..he..

30 Mei 2011 9:55 PTG

@intan.maisarah

Insyaallah..tq mai..

30 Mei 2011 9:55 PTG

@DrSinga

Tq kakak!

30 Mei 2011 9:56 PTG

@Citarasa Rinduan

Kalau akak selak muka2 belakang page blog ni..banyak muka saya..he..

31 Mei 2011 12:09 PG

bujalllll..hepi aniberseri straberi..huahahahaha.

31 Mei 2011 12:43 PG

alamak..
lambat sehari.


happy anniversary !
bila nak bagi Ainul adik ?

;o)

31 Mei 2011 8:29 PG

@FAR

hah~mana stoberi?he~~

31 Mei 2011 8:29 PG

@a.z.r.i.n.a.03.07

ainul taknak adik~haha~~

31 Mei 2011 10:42 PG

bukan mudah amanah yang diberikan..

psstt: selamat ulangtahun yang kedua.. moga bahagia sepanjang hayat.. ;)

31 Mei 2011 11:17 PG

semoga berbahagia kekal sepanjang hayat..anak n isteri adalah anugerah dan amanah ^^

31 Mei 2011 5:09 PTG

happy belated anniversary bujal x! muda lagi 'rumah' ni rupanya. masih dalam honeymoon phase kata orang. enjoy!

1 Jun 2011 12:50 PTG

@aizamia3

tq kak~~yay~

1 Jun 2011 12:51 PTG

@Cik Cempaka

cik cempaka punya turn bila?he~~

1 Jun 2011 12:51 PTG

@Ija Zambry

lama da tak gi honeymoon~~he~~

1 Jun 2011 4:59 PTG

wiwit wiwit happy enibesri

1 Jun 2011 10:57 PTG

happy 2nd anniversary to bujal dan mamaainul..moga berbahagia hingga ke akhir nyawa..

Catat Ulasan