Rabu, 4 Mei 2011

natijah.

haji abdullah berkata kepada anak tunggalnya si saleha:

"abah ni asal dapat tengok kamu dapat kerja yang baik-baik pun abah da rasa puas dah.."

saleha dapat kerja yang hebat.

jawatan kepala kepada kepala.



haji abdullah cakap  :

"abah ni asal dapat tengok kamu kawin,abah rasa puas da.."

saleha berkahwin dengan datuk T.

majlisnya RM5 terlebih mahal dari majlis kahwin datuk siti.



haji abdullah lagi :

"abah ni asal dapat tengok kamu beranak,abah rasa puas da.."

saleha dapat anak kembar lelaki.

comel lagi kalau kamu hendak tahu.



haji abdullah :

"abah ni asal dapat tengok cucu abah pandai bercakap,abah rasa puas da.."

cucu haji abdullah lancar bertutur pada usia dua.

kemudian haji abdullah duduk di anjung.

berfikir.

puas apa lagi yang dia mahu.

.
.
.
.
.
"manusia tidak akan puas"

"itu adalah fitrah."

kata haji abdullah ketika menyampaikan tazkirah.

semua angguk - angguk.

saya sedang bosan.

boleh belanja saya makan?

90 comments

4 Mei 2011 8:05 PG

Tulis panjang-panjang sikit....

Tak puas lah

4 Mei 2011 8:05 PG

Manusia makan pun tak puas-puas.

Meh sini kakak belanja...

4 Mei 2011 8:07 PG

@gedek!

kalau panjang bukan bujal namanya~haha~~

4 Mei 2011 8:07 PG

@Kakzakie

secret recipe ble kak?he~~

4 Mei 2011 8:10 PG

hi

4 Mei 2011 8:11 PG

awak sihat?

4 Mei 2011 8:11 PG

jom sarapan.

4 Mei 2011 8:11 PG

ala nak komen lagi

4 Mei 2011 8:11 PG

@intan.maisarah

hi jugak.

4 Mei 2011 8:11 PG

tak puas ni

4 Mei 2011 8:11 PG

@intan.maisarah

sihat la jugak~~

4 Mei 2011 8:11 PG

nak komen lagi

4 Mei 2011 8:12 PG

nak komen komen komen lagi

4 Mei 2011 8:12 PG

haha. dah la

cukup la

main main

tak puas komen


ok bye

4 Mei 2011 8:12 PG

@intan.maisarah

haih~~

4 Mei 2011 8:13 PG

@intan.maisarah

sila~~~sila~~

4 Mei 2011 8:13 PG

@intan.maisarah

sila~~sila~~sila~~~

4 Mei 2011 8:13 PG

@intan.maisarah

sila~~sila~~sila~~ lagi~~~

4 Mei 2011 8:15 PG

@intan.maisarah

tunggu~~jap lagi aku spam komen box kamu~haha~~

4 Mei 2011 8:15 PG

jangan marah papa ainul


:p

4 Mei 2011 8:16 PG

@intan.maisarah

sarapan mahal1 bole?

4 Mei 2011 8:17 PG

@intan.maisarah

haha~~tunggu~~~~

4 Mei 2011 8:20 PG

Bujal suka buat mcm ni ---> ~~~~~

(terbayang2 gaya cakap macam mana)

Tazkirah pagi.

Perkena tuna je (sengkek)

hihi~ (style bujal)

4 Mei 2011 8:23 PG

@Raihana Izzati

dia punya gaya macam sotong~~haha~~oh salah~hihi~~

4 Mei 2011 8:41 PG

bujal..
makcik belanja nasi ambeng ya?

4 Mei 2011 8:43 PG

@Ibu n Abah

yay~~~haha~~

4 Mei 2011 8:44 PG

apa benda ni, pagi² dah 26? aaahhhh!

4 Mei 2011 8:49 PG

@kucingorengemok

haha~~~intan maisarah punya kerja~~

kepuasan sebenar dalam hidup..apakah ia?

4 Mei 2011 9:13 PG

abah x puas nga mak kamu?..

4 Mei 2011 9:14 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

jawapan dia ada matcham2~he~~

4 Mei 2011 9:15 PG

@cik ubi

abah kawen lagi~yay~~~

4 Mei 2011 9:18 PG

puas kalo lepas berak

4 Mei 2011 9:18 PG

Bagi lokasi mamak yang terbaik kat Klang, pakcik datang..kita makan2..:P

4 Mei 2011 9:19 PG

dari minggu lepas teringin nak makan bolognese (betul ke ejaannye) kat pizza.. sedapnye kalau dapat..

4 Mei 2011 9:22 PG

mak pak nak yang terbaik utk anak2

4 Mei 2011 9:24 PG

nak makan kat belanga?

4 Mei 2011 9:43 PG

boleh.


























.

[marah tak gua letak titik jauh2 nih...? :p]

4 Mei 2011 9:48 PG

emm...

alasan yang sama yang akan
kita gunakan nanti...kan..kan :)

4 Mei 2011 10:10 PG

bosankah?.... herm.. tak bagus tu...

4 Mei 2011 10:17 PG

@- GC -

tu pun lepas setengah jam bertapa dalam bilik kecik tu~haha~~

4 Mei 2011 10:17 PG

@Daddy Ziyyad

mamak? kamon pakcik~~~haha~~

4 Mei 2011 10:18 PG

sedang berkursus kah?
sedang menguap kah?

4 Mei 2011 10:18 PG

@aizamia3

ho~~sekarang saya plak teringin makan bolgnese~haha~~

4 Mei 2011 10:18 PG

@aliaaroslan

semua mak bapak nak benda yang sama~~

4 Mei 2011 10:19 PG

@SyidaGorjes

jom! nasi kerabu dia best~haha~~

4 Mei 2011 10:19 PG

@tasekM

tak marah pun~~jap lagi ai buat kat blog yu jugak~haha~~

4 Mei 2011 10:20 PG

@Ati Masrif

haha~~saya punya turn lama lagi kot~~

4 Mei 2011 10:20 PG

@rATu kEBaYA

da tu~~jom ah blanja saya makan~~haha~~

4 Mei 2011 10:22 PG

@DrSinga

saya sedang kesunyian kak~~tiada teman bicara~~

4 Mei 2011 10:27 PG

hahaha
nasib baik la saleha 2 mendengar kata
lolz
XD

4 Mei 2011 10:35 PG

@Sayid Ann Ima

kamu macam saleha tak? he~~

4 Mei 2011 10:48 PG

tak puas hati tgk ketidakpuasan hj dullah ni...

4 Mei 2011 11:02 PG

tektik abah je tu...

4 Mei 2011 11:54 PG

betul! betul! betul!

4 Mei 2011 12:30 PTG

belanja mkan ^^,

4 Mei 2011 12:32 PTG

@Eye_nee

sebab haji dollah hanya seorang manusia biasa~he~~

4 Mei 2011 12:33 PTG

@Chik Att

haha~~pandai la chik att~~

4 Mei 2011 12:33 PTG

@Mommy Fara

ni upin ka ipin?haha~~

4 Mei 2011 12:33 PTG

@ahsfantasy24

kat mana? he~~

4 Mei 2011 12:46 PTG

tak puas baca nama abah saya!!
hahaha

4 Mei 2011 12:47 PTG

asyik tak puas hati... camne tu ?

4 Mei 2011 1:17 PTG

woohhh pnoh mkna.. :)

*mnusia tak pnh puas..

4 Mei 2011 2:38 PTG

hehehheh..setuju bujal..manusia memang xakan puas..hehhe

4 Mei 2011 3:58 PTG

@h4ni3

he~~tersedak pakcik~~

4 Mei 2011 3:59 PTG

@ejaMaria

biasa lah~~manusia~~haha~~

4 Mei 2011 4:00 PTG

@Fyqa

oh hai fyqa!

4 Mei 2011 4:00 PTG

@cikceriacorner

sampai mati pun takkan puas~he~~

4 Mei 2011 4:23 PTG

bosan awak dah berjangkit kat saya.tapi saya manyak kilije mau buat

4 Mei 2011 4:24 PTG

@n

untung la~~saya da la bosan~~kilije pula takde~haih~~

4 Mei 2011 4:33 PTG

macam-macam ada....hehe

4 Mei 2011 4:36 PTG

@Republic Aku

bagi betul sikit~matcham matcham ada~haha~~

4 Mei 2011 4:45 PTG

semua dah tertunai, dah boleh pergi mati dah.

=D

4 Mei 2011 4:46 PTG

@HEROICzero

bohong ah lu~~haha~~

4 Mei 2011 5:58 PTG

dasar manusia yg rakus.

4 Mei 2011 6:56 PTG

saya pernah baca.


saya adalah manusia yang susah nak dipuaskan.

4 Mei 2011 8:33 PTG

bujal..
abdullah tu bukan tak puas.. tapi dia sepi tak ada isteri (skrip tambahan nie, ko tak perasan dik)..
ehhehehehe


PS; setuju komen uncle... entry kamu mmg buatkan kami nak baca... baca..... dan baca lagi..

4 Mei 2011 11:47 PTG

rasa tak puas la nk komen kt sini... hehehe

Insyaalah jadi manusia makcik tak nak minta lebih sekadar syukur Allah SWT memberi makcik nyawa untuk meneruskan kehidupan hari demi hari dan makcik berdoa semoga anak makcik tak lalai perintah Allah SWT.

5 Mei 2011 7:51 PG

@gglit

rakus secara suci katany~he~~

5 Mei 2011 7:52 PG

@gadisBunga

hoih~susah tu~~he~~

5 Mei 2011 7:52 PG

@Citarasa Rinduan

nanti saya nak try buat entri 3 patah perkataan je~~nak tengok ada orang baca tak~~haha~~

5 Mei 2011 7:53 PG

@Siti Mashitah Saidin

komen la lagi~~he~~

5 Mei 2011 7:53 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

saya tolong aminkan~amin~~~

5 Mei 2011 8:11 PG

memang pun...

5 Mei 2011 8:22 PG

@Cik Cempaka

pun memang~haha~~

5 Mei 2011 1:13 PTG

oh, tidak
saya mmg x mcm saleha
hahaha
XD

6 Mei 2011 1:15 PG

jom makan.

aku pun tengah bore.

6 Mei 2011 4:50 PTG

betul..betul...!

selagi bernama manusia..selagi itulah takkan rasa puas..

manusia itu tak sempurna

6 Mei 2011 6:23 PTG

sy jugak x puas!
sila tambah entry lagi..keh2

Catat Ulasan