Selasa, 10 Mei 2011

lupa tahap paling atas.

semalam.

datang satu pakcik tua.

"anak pakcik nak kawin,kalau pakcik nak tempah dewan dekat mana?"

lalu saya tunjuk arah.

belum cukup 10 tapak pakcik tua datang balik.

"anak pakcik nak kawin,kalau pakcik nak tempah dewan dekat mana?"

soalan ulangan.

saya balas dengan jawapan ulangan juga tapi dalam keadaan sedikit kabur .

kali ini tepat 4 langkah,

pakcik tua datang lagi.

"pakcik nak tempah dewan untuk anak pakcik kawin ye?"

pakcik diam muka takjub.

"macamana anak tau??"

saya malas cakap lebih terus saya usung pakcik itu berjumpa dengan orang yang sepatutnya.

dan saya sempat bertanya.

"pakcik datang sorang ke?"

"aah,anak semua kerja"

kemudian saya mengeluh dalam hati.
.
.
.
.
kalau kamu ada ibu bapa atau ahli keluarga yang ada masalah cepat lupa macam pakcik itu,

jaga lah baik-baik.

jangan dibiarkan berkeliaran tanpa teman.




apa jadah alzheimer?

sila tanya daddy ziyyad , dr.Hanie atau dr.Singa

82 comments

10 Mei 2011 7:48 PG

Sampai satu peringkat MUNGKIN kita juga akan jadi begitu - jadi, janganlah memandang rendah pada mereka yang mengalaminya - kan Bujal?

10 Mei 2011 7:56 PG

Telah menjadi sabda Nabi salah satu penghalang nyanyuk ialah selalu solat sunat dan tahajjud tengah malam.

10 Mei 2011 7:56 PG

@kakcik

betul makcik~~~he~~da sarapan makcik?

10 Mei 2011 7:57 PG

@Kakzakie

makan kismis ok?he~~

10 Mei 2011 8:22 PG

sian pakcik... sib baik dia jumpa bujal... nnt hantar dia balik rumah baik-baik yer... :p

10 Mei 2011 8:27 PG

kat mana nak beli kismis terbaik?

10 Mei 2011 8:36 PG

Nak kena ulang baca lah entry ni....

lupa sudah....

10 Mei 2011 8:48 PG

ok sedih.

tapi xpe.ainul anak yang baik. parents dia baik:)

Arini sarapan makan masakan ibu. Dah sampai rumah(tiba-tiba excited)

10 Mei 2011 8:54 PG

@ejaMaria

sampai depan pintu saya hantar~haha~~

10 Mei 2011 8:54 PG

@nizamsani

buat sendiri bang~beli anggur mahal2 pastu keringkan atas bumbung~~

10 Mei 2011 8:55 PG

@gedek!

he~~simptom kah?pakcik jangan~~

10 Mei 2011 8:55 PG

@Raihana Izzati

tak ble nak cakap pasal masa depan~tapi apa2hal aku nak ainul jadi budak baik~yay~

10 Mei 2011 9:16 PG

pakcik selalu lupa bahawa setiap pagi pakcik kena pergi kerja nak...uhuk uhuk..

~ haha

10 Mei 2011 9:17 PG

komen pakcik Gedek memang terbaik! ~haha

10 Mei 2011 9:23 PG

herm.. kene ikut hasil didikan jugaklah.. tapi yang penting sikap anak2 itu..

10 Mei 2011 9:25 PG

sangat kesian pada pakcik tuh...

10 Mei 2011 9:29 PG

salam,

ya allah. sayu hati. tapi awak yg mengadap mst lagi sayu hatikan? kesiannya. kenapa dibiarkan org tua sorang2 mcm tu? sedih sgt tau. tp kagum jugak dgn pakcik tu. gigih jugak usaha uruskan perkahwinan anaknya. ishh, menitis air mata.....

10 Mei 2011 9:32 PG

kesian pakcik tu...
anak yg nak kawen tu - kenapa lah tak temankan ayahnya???

badigol sood betul lah!

10 Mei 2011 9:36 PG

kesian pakcik nak, dah la nyanyuk, anak pun takde


(takde anak boleh ingat pulak)

10 Mei 2011 9:39 PG

saya makan kismis hari hari.. insyaalah tidak mudah lupa.. cuma lupa nak bayar hutang jer..kah kah kah..

10 Mei 2011 9:43 PG

ha ah..
sila tanya DrDaddyZiyyad dan Dr Hanie...

(saya nak ngelat dari jawab boleh... ?)
:)

10 Mei 2011 9:48 PG

mana pegi anak dia?sape yg nak kawin ni?anak pakcik atau pakcik?

10 Mei 2011 9:56 PG

tempah dewan kawin kat pejabat tanah? ada eh? ingat kawin kat pejabat kadi.

10 Mei 2011 10:03 PG

alzhamier tu cam nyanyuk ke?kenapa ye dorang biarkan orang tua jalan sorang-sorang cam tu.

10 Mei 2011 10:17 PG

dah tu nak balik macam mane tu?henpon pakcik bawak x?hu3

10 Mei 2011 10:38 PG

nenek sy juga ada penyakit sebegini..

10 Mei 2011 10:48 PG

ish kesian pak cik tu. anak yang nak kawen,

10 Mei 2011 10:48 PG

cari ginkgo biloba cepat!

10 Mei 2011 10:50 PG

Demi ANAK..lupa pon redah ajer..sib baik jumpa insan tak cepat naik hangin..kalau tidak naya pakchik kene marah...Dimana anak yg nak kawen yg sudah akil baligh berfikiran tajam tak pelupa tu berada yer...

10 Mei 2011 10:54 PG

kesian pakcik tu. takutnya jadik pada diri kite. :')

10 Mei 2011 11:04 PG

wah..baiknya pakcik bujal..

nanti sy nk buat mcm tu agak2..nak tnya mana tmpt jual choki2..tnya smpi 100 kali..sure pakcik bujal bg hadiah kilang choki2.. hihihi...

ni komen serius.. kesian pakcik tu kan..nanti kta pun jd mcm tu juga..huhuhu

10 Mei 2011 11:57 PG

=)

Kali ni entri kamu sedikit buat aku terharu.

10 Mei 2011 12:08 PTG

marilah kita sama-sama menjadi anak yang soleh dan solehah..

10 Mei 2011 1:30 PTG

sebenarnya kak ati pun risau
pasal penyakit ni

almaklumlah org pompuan bila dah
bersalin ...byk putus urat :)

10 Mei 2011 1:35 PTG

hargailah orang tua kita selagi hayat dikandung badan, tak kisahlah dia dah jadi macam pakcik tu ke..

10 Mei 2011 1:59 PTG

patutnya kamu tanya pada pakcik tua itu...sayalah menantu pakcik.....
gerenti pakcik tua itu ingat serta merta dan berlalu pergi meninggalkan kamu...huhuhuhuhu......

10 Mei 2011 2:42 PTG

bujal..
mujur kali kedua tanya pakcik tu tak tanya cenggini...
' kalau pakcik nak kawin, anak nak tempahkan dewan kat mana????'
kira okaylah tu.. pakcik tu tahu apa yang dia nak tanya....

10 Mei 2011 3:09 PTG

@Daddy Ziyyad

bohong~haha~~

10 Mei 2011 3:09 PTG

@Daddy Ziyyad

komen of the year~haha~~

10 Mei 2011 3:10 PTG

@rATu kEBaYA

kadang2 kalau ditatang tapi bila da besar lupa diri plak susah jugak~~

10 Mei 2011 3:10 PTG

@AYuNG

saya lagi la kasihan~~

10 Mei 2011 3:10 PTG

knp la ank2 baghal sgt, nk kawin, pndai2 la tempah dewan sndiri, ni tak, di suruhnya ayah yg pelupa tahap dewa.

10 Mei 2011 3:10 PTG

@Mommy Fara

saya ada geram sikit la~~

10 Mei 2011 3:11 PTG

@miloais

sibuk bebeno gayanya~~

10 Mei 2011 3:12 PTG

@eszol raar

pakcik nyanyuk ikut keadaan kah?haha~~

10 Mei 2011 3:12 PTG

@Cik Pah

bayar hutang selalu buat2 lupa je~haha~~

10 Mei 2011 3:12 PTG

@DrSinga

kedekut ilmu la kakak ni~haha~~

10 Mei 2011 3:13 PTG

@SyidaGorjes

entahla~~malas nak tanya banyak~he~~

10 Mei 2011 3:13 PTG

@kucingorengemok

dewan pejabat tanah besar tahu~siapa ada ekon lagi~haha~~

10 Mei 2011 3:14 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

agaknya pakcik tu kekadang lupa kot~~

10 Mei 2011 3:14 PTG

@aleen aiden

pakcik balik naik bas~haha~~

10 Mei 2011 3:14 PTG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

serius tak?

10 Mei 2011 3:15 PTG

@Sab Buenoo

anak manja kot~haha~~

10 Mei 2011 3:15 PTG

@gadisBunga

kena makan mentah2 kah?

10 Mei 2011 3:15 PTG

@Eye_nee

oi~~tak sampai hati nak marah tahu~~

10 Mei 2011 3:16 PTG

@| cik azeya |

tu la~~kena kurangkan makan semut~haha~~

10 Mei 2011 3:16 PTG

@Khairul Antasha

bujal memang macamtu~~baik orangnya~haha~~

10 Mei 2011 3:16 PTG

@HEROICzero

nah tisu~

10 Mei 2011 3:17 PTG

@MasZuber

yang patuh dan sayang kepada ibu bapa~~

10 Mei 2011 3:17 PTG

@Ati Masrif

eh takkan ble jadi macamtu kak?

10 Mei 2011 3:18 PTG

@aizamia3

kena ingat dulu mak abah yang basuh berak kita~~kan ? kan?

10 Mei 2011 3:18 PTG

@Hantu Kak Limah

da tu kalau ditanya duit hantaran da bagi belum? saya nak jawab hapa?he~~

10 Mei 2011 3:19 PTG

@Ibu n Abah

saya tunggu pakcik tu cakap nak kawin dengan anak pakcik?haha~~

10 Mei 2011 3:20 PTG

@- GC -

bizi gila babi katanya~~

10 Mei 2011 4:00 PTG

ko sebenarnya bengang kan ngan pakcik tu? hahaha!!!

10 Mei 2011 4:02 PTG

@wahida

hoih~manada!

saya sayang warga emas tahu!he~~

10 Mei 2011 4:17 PTG

kesian kat pakcik tu ......

10 Mei 2011 4:19 PTG

@pB

kesian kak~~tapi muka pakcik tu hepi je~~haha~`

10 Mei 2011 5:08 PTG

hai bujal!kaklong dtg balas kunjungan ni...pakcik tu nak kawin kaliyg ke berapa?

10 Mei 2011 6:05 PTG

sebab aku x mahu biar total coment ini adalah 69, aku tambah jadi 70.


keji tahu, nak 69 pula.

10 Mei 2011 7:52 PTG

anak dia mana anak dia? Gua nak kasi henjut sepam pakai ms88 ni..

10 Mei 2011 7:53 PTG

aku takit penyakit macam itu menunggu aku di usia tua..

10 Mei 2011 9:43 PTG

alahai kesiannya pakcik tu..teringat kat arwah abah saya..dia pergi chow kit..tapi tak ingat jalan balik..that is his first signal yg dia dah lupa2..mujur ada orang hantar balik..lepas tu kitorang tak bagi dia dah pergi mana2 sorang2..

11 Mei 2011 12:48 PG

macam kes dalam 50 first date yang ada sorang tuh tak sampai 2 minit lupa balik...

nih kalau kena dengan owang yg tak faham..alamat berterabur gigi bhai..

11 Mei 2011 1:42 PG

seriously, saya terkedu! kenapa org tua yg buat.. dulu saya sendiri buat tau!

11 Mei 2011 8:08 PG

@kak long

yay~kaklong datang~~

*bukan pakcik tu la yang nak kawin~~he~~

11 Mei 2011 8:08 PG

@HEROICzero

takpe~~aku suka doggie okay?

11 Mei 2011 8:10 PG

@Mat

pakai kerambit je tak ble ke?

11 Mei 2011 8:11 PG

@Pena Marhaen

untuk manusia kreatif macam kamu,insyaallah lambat nyanyuk~haha~~

11 Mei 2011 8:13 PG

@Dee

he~~terus saya teringat cerita CINTA~yang pasal pakcik alzheimer tu~~

11 Mei 2011 8:14 PG

@ghost writer

tu filem fevret aku tu~~
haha~~itu baru satu macam jenis orang yang aku jumpa~~kalau ikut ada macam2 ragam~~

11 Mei 2011 8:14 PG

@DeLancrettLurpak

sayang anak sangat kot~~entahlah~~

Catat Ulasan