Isnin, 23 Mei 2011

pemikiran urban rakyat semasa.

semasa saya sedang berada di bilik kecil itu,

pemikiran saya diterjah satu persoalan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
apa relevan doa selamat dalam sebuah majlis yang ada joget-joget nampak pusat?

punyalah lama saya berfikir,

akhirnya saya buat kesimpulan,

mungkin perkara semacam itu,

adalah definasi kepada "dunia dan akhirat harus seimbang."

agaknya lah.



gambar apa kena mengena?

kuih diatas adalah air tangan cik ina

dengan harga yang dibawah pasaran semasa,

rasanya amat sedap tahu!

88 comments

23 Mei 2011 9:01 PG

tp rasanya...lebih kepada duniawi..:)

23 Mei 2011 9:02 PG

hue hue hue.

TEPAT tembakan.

23 Mei 2011 9:03 PG

@AYuNG

sebenarnya lebih kepada mainkan agama~heh~

23 Mei 2011 9:04 PG

@HEROICzero

jap lagi nak pos ke sarkasis.

23 Mei 2011 9:08 PG

Dunia ni pinjaman sementara, akhirat kekal abadi. kesimpulannya dunia dan akhirat tak boleh seimbang.sudah pasti yang lebihnya ke akhirat.

Terima kasih.

23 Mei 2011 9:09 PG

dunia dah terbalik...!










bila nk belanja kaklong tart tu?

23 Mei 2011 9:10 PG

@Cik Ina Do do Cheng

cheese tart abis saya ratah anak beranak~haha~~

23 Mei 2011 9:10 PG

@kak long

haha~~order kat cik ina~~masuk akaun saya nanti~~

23 Mei 2011 9:12 PG

entah...tak faham

Kenapa perlu begitu

23 Mei 2011 9:13 PG

@Cik Cempaka

check n belen katanya~he~~

23 Mei 2011 9:18 PG

Yin & Yang....

23 Mei 2011 9:19 PG

tartlet itu nampak sedap.sila poslaju kpd saya.

aqid mmg encem tp high maintenance.nak book utk ainul ke?

23 Mei 2011 9:23 PG

itu namanya tak sedar diri.....

23 Mei 2011 9:26 PG

mereka timbang guna dacing kot hahahahaaa

23 Mei 2011 9:28 PG

aku suka kuih tu..

err... cheese tart kah?


.

23 Mei 2011 9:33 PG

saya kaget tengok ramai artis tiba² 'masuk ugama'...

23 Mei 2011 9:38 PG

Dunawi yg perlu diseimbangkan adalah tanggungjawab bukan yg tunjuk pusat....

Eh... bujal dah rasa airtangan cik ina ke? Jeles kakak...

23 Mei 2011 9:41 PG

macam baca bismillah ketika mahu menikam nombor 4 angka.

Macam judi halal kalau bayar cukai.

Macam polis bercakap pasal rasuah itu haram.

23 Mei 2011 9:43 PG

mmm... bagi la mereka peluang...

sedapnya cheese tart..

23 Mei 2011 9:53 PG

D & S.M.E.I
(Datang & Sudah Membaca Entry Ini)

23 Mei 2011 10:03 PG

@gedek!

upin dan ipin~

23 Mei 2011 10:03 PG

@SyidaGorjes

eh lambat sudah~~habis bersemadi dalam perut~haha~~

23 Mei 2011 10:04 PG

@Mommy Fara

he~~entahlah~~

23 Mei 2011 10:04 PG

@sahromnasrudin

mungkin~haha~~

23 Mei 2011 10:04 PG

@tasekM

pandai pun yu~~so blaja buat lah~~hihi~~

23 Mei 2011 10:04 PG

cistart tu memang sedap...

23 Mei 2011 10:05 PG

@kucingorengemok

ok hapa?haha~~

23 Mei 2011 10:05 PG

@Kakzakie

sedap kak~~haha~~

23 Mei 2011 10:06 PG

@Mat

so true , so true~~

23 Mei 2011 10:06 PG

@ejaMaria

he~~nak berapa banyak~cakap je~~

23 Mei 2011 10:07 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

akak pandai buat?he~~

23 Mei 2011 10:08 PG

@pB

T.K.D.K.S.D.L

(terima kasih daun keladi sila datang lagi)

haha~~

23 Mei 2011 10:08 PG

tu doa untuk selamatkan org yg joget lambak nampak pusat.. moga2 terbukak pintu taubat...

23 Mei 2011 10:10 PG

@rATu kEBaYA

pernah rasa yang kak ina buat?

23 Mei 2011 10:10 PG

@.:nhalilah:.

insyaallah~he~~

23 Mei 2011 10:22 PG

timbangan dunia akhirat .. pakai dacing keee .... hahahah
yang pas ti .... chesee tart tu memang seodapppp

23 Mei 2011 10:25 PG

tak releven...tak releven

23 Mei 2011 10:33 PG

Bujal..
itu namanya
keseimbangan songsang...

23 Mei 2011 10:39 PG

dah rase ker cheese tart kak ina tuh..cisss bedebah..hahahhaa..

* super jeles*

23 Mei 2011 11:01 PG

tidak layak kesyurga mu..namun takut keneraka mu...Pikiran Urban kannn..mahu kasi seimbang katanya...Cisss...

23 Mei 2011 11:08 PG

adakah mereka mengamalkan konsep yin & yang?

23 Mei 2011 11:16 PG

doa selamat hanya sebagai syarat. muak sudah!

23 Mei 2011 11:22 PG

abam bujjjjj~

nnt suruh kak ina buat untuk saia..

23 Mei 2011 11:27 PG

haha harus seimbang kah? oh kuih itu saye nak. awk blnje!

23 Mei 2011 11:32 PG

@Chik Att

dia punya cheese~semua masam manis cukup rasa~he~~

23 Mei 2011 11:33 PG

hmm...mmg pelikkan..

tapikan..kita mmg suka cheese tart tu.. kita pun tau buat gak..

23 Mei 2011 11:33 PG

@DuniakuAbstrak

haha~~macam kes mahkamah tahun 98~~

23 Mei 2011 11:34 PG

@Ibu n Abah

he~~asalnya nak buat tajuk macamtu~~

23 Mei 2011 11:34 PG

@Cik Pah

saya order 10 biji tahu!haha~~

23 Mei 2011 11:35 PG

@Eye_nee

saya pun nak cisssss jugak~~haha~~

23 Mei 2011 11:35 PG

@wahida

yin yang yong agaknya~haha~~

23 Mei 2011 11:35 PG

@gadisBunga

alolo comelnya dia marah~~haha~~

23 Mei 2011 11:36 PG

@NAJ HEBAT

kontttt nak berapa bijik~~

23 Mei 2011 11:36 PG

@EZAN IDMA

belanja? saya kedekut tahu!haha~~

23 Mei 2011 11:37 PG

@PUTUBAMBU

meh buatkan saya 10 bijik~haha~~

23 Mei 2011 12:38 PTG

Ate suka N3 ini..;)

Tak ada butang like ke??

23 Mei 2011 12:47 PTG

betul lah tu, harus seimbang dunia dan akhirat. keh3x

23 Mei 2011 12:54 PTG

akan nampak sangat islamik bila ada doa selamat

eh..ni komen aku di sarkasis?
aah

23 Mei 2011 1:16 PTG

moga ada yang menegur orang yang perlu ditegur itu...

23 Mei 2011 1:33 PTG

pusat lelaki atau pusat perempuan ...?

23 Mei 2011 2:21 PTG

hahah.kat mane?ade pengaruh mpop kah d ctu?keh3

23 Mei 2011 4:18 PTG

nak komen pasal cheese tart sajork... iols punya mana????

doa selamat tu supaya tidak ada yang terseliuh semasa menari atau tak ada tanah runtuh sebelah dewan tu !

23 Mei 2011 5:03 PTG

awak buat saya lapar.mencik!

23 Mei 2011 5:51 PTG

yupp, itu mcm trend la bujal.kang takde doa, org tua tak kasik pulak buat kann...

23 Mei 2011 8:56 PTG

itu mmg tak dapat di terima pakai...oh! mungkin tarian tradisional india kot....ok la tu...hehe

23 Mei 2011 9:22 PTG

orang kata.. ada majlis mesti ada joget2...

orang kata,..

kak ayu kata, kalau ada majlis kenduri doa selamat, semua hiburan dihentikan. TV pun tutup!!!!

PS: bilik kecil memang tempat yang paling sesuai utk berfikir hal2 duniawi....heheheh

24 Mei 2011 11:44 PG

kuih itu memang sedap..
pernah rasainya..opismate bagi
lg sedap jika diberi free ;)

24 Mei 2011 2:14 PTG

baru prasan cheese tart macik ina kan?ade tertengok kat blog die jugak.bak la barang seketul dua!hee :P

24 Mei 2011 5:40 PTG

keberkatan majlis? erkkk...

24 Mei 2011 9:20 PTG

alah. dengan saye tayah kedekut sangat lah :p

25 Mei 2011 8:17 PG

@Ann Huda (Ate)

dulu ada~~tapi entah mana hilang~haha~~

25 Mei 2011 8:18 PG

@- GC -

seimbang la kononnya~he~~

25 Mei 2011 8:22 PG

@Abang Zam

kopipes kah?haha~~sama macam aku~~

25 Mei 2011 8:23 PG

@Abang Zam

kopipes kah?haha~~sama macam aku~~

25 Mei 2011 8:26 PG

@DrSinga

saya suka pusat perempuan~yay~

25 Mei 2011 8:27 PG

@aleen aiden

T pop ada~~yay~~tamil pop~~haha~

25 Mei 2011 8:28 PG

@miloais

pi mintak kat cik ina~haha~

25 Mei 2011 8:28 PG

@al-lavendari (Hamzah Abd. Hamid)

insyaallah selamat~he~~

25 Mei 2011 8:29 PG

@eiffel

saya ada meggi~~nak kongsi~~hihi~

25 Mei 2011 8:30 PG

@DeLancrettLurpak

haha~~agak2 sampai ke doa tu~~

25 Mei 2011 8:31 PG

@daddyzkool

he~~best la nampak pusat~~

25 Mei 2011 8:32 PG

@Citarasa Rinduan

saya buang terus tv bila ada kenduri doa selamat~ok~saya bohong~haha~

25 Mei 2011 8:33 PG

@*Miss Syahnia*

benda free semua sedap~he~~

25 Mei 2011 8:33 PG

@aleen aiden

habis suda~haha~~

25 Mei 2011 8:34 PG

@Dee

berkat la sangat~haha~~

25 Mei 2011 8:35 PG

@EZAN IDMA

habis suda~~haha~

Catat Ulasan