Rabu, 11 Mei 2011

kecelaruan telur.

ada satu malam itu,

punyalah saya lapar.

lalu saya bergegas keluar.

singgah satu kedai,

satu tomyam,

satu nasi,

satu telur bungkus,

satu minum.

10 minit terpaku,

semua saya minta sampai.

kecuali telur bungkus.

pelayan tanya :

"bang,telur yang nak bungkus tu goreng dadar ke mata kerbau"

saya diam.

kemudian saya terus ke dapur.

rupanya saya lebih tahu masak telur bungkus.



kamu orang tahu kan telur bungkus yang saya mahu itu bagaimana?


ini yang saya mahu.

116 comments

11 Mei 2011 8:09 PG

yang ambil oder ko tu minah indon?

11 Mei 2011 8:13 PG

sekarang ni suhu panas, rasa macam tak selamat telur yg di bungkus

11 Mei 2011 8:13 PG

lapo plak rase .

11 Mei 2011 8:16 PG

@kakpah

saya rasa siam~~baru kerja kot~~

11 Mei 2011 8:17 PG

@b.r.u.t.a.l.s.o.l.o

sebab tu aku pakai boxer~~

*eh kita cerita pasal telur apa ni?haha~~

11 Mei 2011 8:17 PG

@dochi

pagi mana nak cari tomyam dengan telur bungkus?he~~

11 Mei 2011 8:22 PG

cakaplah telur bersependa.

11 Mei 2011 8:23 PG

telur ayam tak bungkus pun tak per...!

11 Mei 2011 8:28 PG

hehe... masalah betullah.. telur bungkus pun x tau

11 Mei 2011 8:32 PG

haha dah pernah kena... baru masuk malaya tu, kursus bahasa lom tamat

11 Mei 2011 8:34 PG

@nizamsani

terus saya dicas atas dakwaan gengguan seksual~yay~

11 Mei 2011 8:35 PG

@kak long

haha~~saya cakap setakat telur goreng kat rumah sendiri ble buat~

11 Mei 2011 8:36 PG

@rATu kEBaYA

PATI baru turun tongkang kot~haha~~

11 Mei 2011 8:36 PG

@kucingorengemok

takde inisiatif untuk belajar langsung!he~~

11 Mei 2011 8:42 PG

hahahha.. apa kata ko cakap je kat budak tu.. "haah.. tlg bungkuskan saya telur bungkus" harus la bertambah kecelaruan minda... ekekke..

11 Mei 2011 8:47 PG

konfem minah indon tue tak tau BM huhuhhhhh

11 Mei 2011 8:54 PG

lapor lar pulakkkk


dah lar tak leh keluar sarapannnn

11 Mei 2011 8:54 PG

Telur Bungkus Dadar Mata Kerbau Satu!!!...

11 Mei 2011 8:55 PG

Mungkin dia tak pernah buat telur bungkus....Sendiri makan pun banyak ordernya.

11 Mei 2011 8:57 PG

ape lah pakcik ni..cakap tu biar terang..mana lah sy tau telur bungkus tu mcm mane..sy br masuk keja smlm.. :p

11 Mei 2011 8:59 PG

telur bungkus dalam plastik la kot

11 Mei 2011 9:01 PG

iols tak suker telur bungkus
thus - tak reti masak telur bungkus!

hahahaha

11 Mei 2011 9:03 PG

komen nizamsani buat iols tergelak jahhhhhhh!~
kah kah kah

11 Mei 2011 9:15 PG

hahaha masih belajaq rupanya pengambil ode tu....tak khatam lagi.

11 Mei 2011 9:21 PG

kedai kat mana kau pergi ni?


aku takot nnti aku termakan dkt kedai tu plak

11 Mei 2011 9:23 PG

@.:nhalilah:.

terus budak tu berenti kerja~haha~~

11 Mei 2011 9:23 PG

@sahromnasrudin

haha~~baru kerja kot~~

11 Mei 2011 9:24 PG

@pB

oi~pesal tak ble kuar sarapan?

11 Mei 2011 9:24 PG

@Eye_nee

terus pengsan orang yang amik order tu~haha~~

11 Mei 2011 9:24 PG

@Khairul Antasha

*pukul belakang kepala pelayan.

haha~~

11 Mei 2011 9:25 PG

@- GC -

nasib baik dia tak tanya nak bungkus pakai apa~haha~~

11 Mei 2011 9:25 PG

@miloais

eh~~senang hapa masak telur bungkus~

11 Mei 2011 9:26 PG

@miloais

nanti makcik try la oreder cenggitu~haha~~

11 Mei 2011 9:26 PG

@makcikkantin

tu sebab saya tak marah~~gelak lagi ada la~haha~~

11 Mei 2011 9:26 PG

nasib dia tak bungkus saje
telur mentah ..hehe

11 Mei 2011 9:27 PG

@eszol raar

jangan risau~~aku da suruh bos kedai tu pecat~~haha~~

11 Mei 2011 9:56 PG

trai telur bungkus 3 rasa ke paprik tengok barai tak barai tukang mintak order..

11 Mei 2011 10:05 PG

@Ati Masrif

haha~~~tu baik saya gi kedai runcit je~~

11 Mei 2011 10:05 PG

@Mat

tak pasal2 aku kena maki kang~~haha~~

11 Mei 2011 10:06 PG

@Kakzakie

patutnya dia blaja la abis sebelum jadi pelayan~haih~~

11 Mei 2011 10:14 PG

telur yg kamu minta itu nama gelmernya bistik (kalau sy x salah)..

sy rs dia silap paham..dia ingat kamu mahu telur utk dibungkus bawa pulang..

p/s:2 hari kamu x dtg jengah sy sedih tahu..

11 Mei 2011 10:17 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

telur bistik lain kak~~he~~

*eh saya jengah la kak~~rasa baru tadi saya komen~~~

tapi sabtu ahad saya cuti berblog tahu!he~~

11 Mei 2011 10:18 PG

saya suka telur bistik!

11 Mei 2011 10:19 PG

@SyidaGorjes

jom blanja saya!haha~~

11 Mei 2011 10:20 PG

apa yu tak bungkus je telur budak tu...?

kikiki...

:p






.

11 Mei 2011 10:21 PG

@tasekM

ikutkan hati nak je ai ragut kerandut pelayan tu tahu~~~

11 Mei 2011 10:26 PG

blur lah tu ..

nasib baik dia tak tanya nasi goreng pattaya nak goreng kat sana ke tak !

11 Mei 2011 10:31 PG

@a.z.r.i.n.a.03.07

lol~~seb baik saya tak mintak mi bandung~~kalau tak jenuh dia nak beli tiket balik kampung~~

11 Mei 2011 10:35 PG

bagi buku resepi la kat budak tu lepas ni... ;p

11 Mei 2011 10:36 PG

@ejaMaria

haha~~saya bawak gambar terus ble?

11 Mei 2011 10:51 PG

ha3,abes tu kalau ckp telur dadar die nak bungkus dgn apa pulak?bungkus nasik mcm goreng pattaya?keh3

11 Mei 2011 10:52 PG

bungkus berapa lipat ...

11 Mei 2011 10:53 PG

@aleen aiden

habis cerita kesudahannya dapat penampar~haha~~

11 Mei 2011 10:54 PG

@Chik Att

tak lipat~~ikat bunjut terus~haha~~

11 Mei 2011 11:00 PG

bungkus ngan suratkhabar ke plastik?

11 Mei 2011 11:00 PG

ahaha.. *gelak sampai keluar air mata*

11 Mei 2011 11:03 PG

@Nerzhul

bungkus dengan kain kapan~baru la nampak puaka~haha~~

11 Mei 2011 11:03 PG

@salma.tayo

*hulur tisu.

11 Mei 2011 11:24 PG

bujal..
makcik oda tomyam pun suka oda telor bungkus, tapi setakat ni depa bungkus betul....
tapi..
kalau depa bg telor dadar... amik jugak lah.... malas nak turut depa ke dapor.. kang nampak apa yg tak patut nampak.... hehehhe..

11 Mei 2011 11:32 PG

hahahahahaha kena kena kena.

apa kamu tahu?

dia saja nak melawak jek tu.

kamu perlu gelak, sebenar nya.

11 Mei 2011 11:40 PG

@Ibu n Abah

haha~~seb baik dia tak bagi telur mentah~~

11 Mei 2011 11:41 PG

@HEROICzero

tu la~~bila aku sebut LOL dia tanya plak LOL tu apa? camna?

11 Mei 2011 11:53 PG

hahahahhahahahahhahahahha....saya rs kamu kene ajar die mcm mane nk buat telur bungkus..hehehe

11 Mei 2011 11:54 PG

@MiSs DeBaB

takpe~~saya da standby gambar dalam henset~~lain kali oreder saya tunjuk dulu~haah~~

11 Mei 2011 11:56 PG

ko tanya dia telur mata kerbau tu boleh bungkus ke.

11 Mei 2011 11:57 PG

makcik baca sekali lagi, mungkin dia ingat ko nak bungkus bawak balik . telur dadar atau mata kerbau.tak kan ye tu semua nak beli kat kedai.

11 Mei 2011 12:00 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

he~~saya senyum je~~pastu saya panggil waiter lagi sorang~

11 Mei 2011 12:01 PTG

@Cik Ina minat Do do Cheng

he~~waiter tu baru kerja la makcik~~makcik tau kedai jual motor H One kat persiaran raja muda musa?

kat area situ la kejadian berlaku~~

11 Mei 2011 12:45 PTG

adeh..lapo laa plak....leleh kot

11 Mei 2011 12:46 PTG

@merahitujambu

tengahari nanti ble order~haha~~

11 Mei 2011 12:47 PTG

tukang masak tak khatam belajo tu
hehe

11 Mei 2011 12:49 PTG

@h4ni3

tukang masak khatam~~tapi waiter fail~haha~~

11 Mei 2011 1:03 PTG

rase nye..patut pakcik bungkus orang yg amik order tu ngn "telur" dulu...keh..keh..keh....

11 Mei 2011 1:17 PTG

dia confius sebab bujal minta telur bungkus, dia ingat telur dadar @ mata kerbau.. tu yang dia tanya cenggitu.. hikhikhik..


psstt: memula baca ingatkan telur tu nak makan kat situ taknak bungkus.. ;)

11 Mei 2011 1:46 PTG

ko masuk dapur pas tu ko ke yg masak telur bungkus tu?

11 Mei 2011 1:46 PTG

buatkan untuk aku satu. hehe

11 Mei 2011 1:55 PTG

itu bukan nasi pataya ke??? hihihi

11 Mei 2011 1:56 PTG

cuba mintak telur dadar..

mesti waiter tu datang tanya " kat dada mana ada telur bang"


:P

11 Mei 2011 2:04 PTG

kenapa pelayan tu harus melibatkan kerbau dalam hal ni ?

11 Mei 2011 2:21 PTG

kalo masak telur bistik lagi sedap tau bujal..

11 Mei 2011 2:28 PTG

bebal jugak plyan tuh. hehe

11 Mei 2011 2:30 PTG

kah kah kah

xde lain, trus rasa nak gelak jer

sila bagi tutorial masak telur bungkus =)

11 Mei 2011 2:36 PTG

akhirnya...
Bujal masak sendirikah telur Bujal itu?

11 Mei 2011 2:54 PTG

kerana telur badan binasa

11 Mei 2011 2:55 PTG

@Hantu Kak Limah

haha~~tu mau sato lori baru ble balut abis~~

11 Mei 2011 2:56 PTG

@aizamia3

takpun telur bungkus dia memang style tu kot~~haha~~

11 Mei 2011 2:57 PTG

@wahida

takde la~~lepas bagi eksplenesyen baru dia faham~~haha~~

11 Mei 2011 2:57 PTG

@erysweetie

nak bungkus dengan apa?haha~~

11 Mei 2011 2:57 PTG

@makdara TERdiva

ha~~ni ble jadi geng dengan waiter tu~haha~~

11 Mei 2011 2:58 PTG

@Daddy Ziyyad

cantek,pastu bertelur la dahi waiter tu~haha~~

11 Mei 2011 2:59 PTG

@al-lavendari

kerbau sampai tersedak2 sebab saya sebut nama dia~haha~~

11 Mei 2011 3:00 PTG

@MasZuber

tapi kekadang telur bistik dia takde isi~~kuah dengan sayur je lebih~~haha~~

11 Mei 2011 3:00 PTG

@Fyqa

he~~dimaafkan la~~sebab baru kerja~~

11 Mei 2011 3:01 PTG

@Cik Cempaka

saya da antar resepi da kat kedai tu~haha~~

11 Mei 2011 3:02 PTG

@DrSinga

telur bujal tak masak2 kak~~penat bujal salai dengan masuk dalam oven hari2~~tak masak2 jugak~~

haha~~

11 Mei 2011 3:02 PTG

hahahahahah, melampau betul tny balik mcm tu.lawak gila.hahaha

11 Mei 2011 3:02 PTG

@DuniakuAbstrak

kerana telur badan mengandung bole?haha~~

11 Mei 2011 3:03 PTG

@Lady SharpShouter

seb baik saya tak mintak yang pelik2~~haha~~

11 Mei 2011 3:44 PTG

mak aih...naif sungguh budak tu!

11 Mei 2011 3:45 PTG

@Mommy Fara

he~~saya redha je~~nasib baik tomyam saya tak diganti dengan masak lemak~~

11 Mei 2011 4:41 PTG

telor bungkos tu pakai telor palsu, ke?

Pakcik ada telor masin...

ndak?

11 Mei 2011 4:41 PTG

kena sekolahkan dulu minah tu...

11 Mei 2011 4:46 PTG

@gedek!

he~~saya nak telur hybrid~~

11 Mei 2011 4:46 PTG

@zures

he~~takpe~~sekarang rasanya da pandai da~~

11 Mei 2011 4:53 PTG

oh lain ek..hehe..kalo mcm tu kakak pon x tahu telur bungkus itu gi mana..

hari ini mmg dtg tp isnin dan selasa kamu takda..sabtu ahad mmg tahu kamu cuti hehe

11 Mei 2011 5:38 PTG

uisshh...
cantiknya telur bungkus tu!

tempting betul!

11 Mei 2011 7:26 PTG

serius kamu yg bungkus telur sendiri?

11 Mei 2011 7:54 PTG

uih. lama tak makan telur mata kerbau dengan kicap cap kipas udang!

11 Mei 2011 9:57 PTG

aku pun baru tau rupa telor bungkus tu macam mana??hehe

12 Mei 2011 8:30 PG

@gadisBunga

haha~~tu buat perencah cerita je~~

12 Mei 2011 8:30 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

macam pataya la kak~~cuma isi dia daging @ ayam~~

*isnin selasa saya ada jengah la kak~~cuma saya tak komen~~he~~

12 Mei 2011 8:31 PG

@Sab Buenoo

kalau kicap tu letak ciliapi lagi sedap tahu!

12 Mei 2011 8:31 PG

@PUTUBAMBU

he~~apalagi~~order la~~

12 Mei 2011 8:31 PG

@Pena Marhaen

hoih~biar betul~~haha~~

12 Mei 2011 3:22 PTG

saya lagi suka telur dadar...makan mmg bertambah-tambah..hehehe..

17 Mei 2011 6:58 PTG

hahahahahaha!

Catat Ulasan