Khamis, 12 Mei 2011

pagi ini saya sarapan nasi goreng,kamu sarapan apa?

En Ismail berkata kepada saya :

bila kamu berbuat kebaikan kepada seseorang,

dan seseorang itu memberikan kamu ganjaran,

maka ucaplah terima kasih dan terimalah habuan tersebut.

kerana,

jika kamu berkata "tidak mengapa",

walhal sedetik hati kamu berkata "oi,rugilah pulak kalau tak ambik"

jadilah kamu tergolong dalam kelompok yang sia-sia.

kerana keikhlasan itu adalah sesuatu yang rapuh,

jika tercuit oleh perasaan haloba,

habis bersepai seperti serdak kuih raya.
.
.
.
"tapi kalau saya betul-betul ikhlas taknak ganjaran tu macamana cik?"

Encik Ismail senyum.

kemudian ghaib ditelan jerebu semalam.


12 mei adalah hari jururawat.

oh jururawat selalulah senyum.

senyum kamu itu kadang-kadang adalah penawar.

lagi-lagi bila kamu adalah perawan manis.

dan yang sakit itu adalah teruna.

~hihi~


80 comments

12 Mei 2011 8:33 PG

pakcik suka girls in uniform...

oleh itu pakcik suka jururawat


Lalala....

12 Mei 2011 8:36 PG

kalah dengan uncle gedek takpe lah, dia memang orang hebat...

12 Mei 2011 8:42 PG

Bujal...
makcik nak sarapan nasi lemak seksyen 7..
Bye...

12 Mei 2011 8:45 PG

@kucingorengemok

Kalah satu mata je...! Hahaha!

Kamu hebat!

12 Mei 2011 8:48 PG

kalau teruna kacak yg dirawat oleh jururawat dah tentu mereka gembira.

tapi kalau teruna kacak tu adalah pesakit yg sedang koma, bagaimana mahu menyampaikan kegembiraan mereka itu agaknya ya? :D

12 Mei 2011 8:52 PG

mana cerita nasik goreng?

iols sarapan pagi dengan nasik lemak RM1 sebungkus... sedap dan pedas!

12 Mei 2011 8:52 PG

byk jururawat pangkat kakak2 je kat tempat sy.

12 Mei 2011 8:54 PG

Encik Ismail tu jin asap lah ye?

12 Mei 2011 8:56 PG

@kucingorengemok

sila redha~haha~~

12 Mei 2011 8:56 PG

@gedek!

oi~~fetish ke hapa tu~~haha~~

12 Mei 2011 8:58 PG

@gadisBunga

ececeh~~ni mesti dengar hot fm pagi tadi~~

12 Mei 2011 8:58 PG

@Ibu n Abah

oi~~kalau saya tak kerja hari ni saya gi cari makcik kat situ~~

12 Mei 2011 8:58 PG

@gedek!

tak payah puji2~~no 2 adalah kegagalan~haha~~

12 Mei 2011 8:59 PG

menjawab komen semalam.......



undang undang pejabat sekarang dah tak ada minum pagi dan minum petang. Nak keluar untuk makan tengah hari jer yang boleh




cantik gambar bunga

12 Mei 2011 8:59 PG

@- GC -

eh yang praktikal kan semua gadis2 genit?

12 Mei 2011 8:59 PG

@miloais

nasi goreng da masuk perut~haha~~

12 Mei 2011 8:59 PG

@DuniakuAbstrak

makhluk ghaib dari universal selari~haha~~

12 Mei 2011 9:00 PG

@pB

oh~~macam law pejabat gomen kat putrajaya!he~~

ambik la bunga tu kalau suka~~

12 Mei 2011 9:01 PG

pagi: sarapan nuget & megi goreng.. huh.. nampak sangat tiada khasiatnya..

psstt: selamat hari misi untuk semua yang bergelar misi..

12 Mei 2011 9:02 PG

bekpes roti celup telor..pastu goreng!








selamat hari jururawat juga buat adik tersayang kat HTJ seremban..

12 Mei 2011 9:03 PG

@aizamia3

oi~~sedap tu nuggat~~haha~~

12 Mei 2011 9:04 PG

@kak long

haha~~semalam saya sarapan roti macam kaklong makan tu~~

*adik kaklong keje situ kah?

12 Mei 2011 9:04 PG

jururawat yg dah tak perawan selalu dah hilang manis senyuman... bukan semua... segelintir... :(

12 Mei 2011 9:06 PG

@ejaMaria

he~~tekanan sangat la tu kot~~

12 Mei 2011 9:09 PG

Memberi katanya ikhlas tapi ada udang sebalik batu kena tahu tu.....

12 Mei 2011 9:10 PG

yer bujal...
dah lama dah..kat wad SCN(baby)

12 Mei 2011 9:10 PG

@Kakzakie

akhirnya ada jugak orang yang nak bincang pasal topik sebenar saya hari ni~~haha~~

*kadang2 kita sendiri keliru samada kita ikhlas atau tidak kan kak~

12 Mei 2011 9:11 PG

@kak long

gitu ceritanya~~he~~

12 Mei 2011 9:16 PG

tajuk lain cite lain..daaa

kak ipar kita jururawat..minat tak :)

12 Mei 2011 9:16 PG

belum sarapan lg.. xda selera...

12 Mei 2011 9:17 PG

nak jadi jururawat hati kena betul-betul ikhlas.sarapan kuih je.

12 Mei 2011 9:31 PG

peh, apekebenda pakcik ismail tu? Jin ke?

sy pon sarapan nasik goreng harini..dgn telor mata..kenyang..alhamdulillah..

betullah..encik ismail tu siapa? penghasut? syaitan? atau boss kamu?

oh..sy baru tahu harini ialah hari jururawat..


biasanya panas tp harini hari nk hujan..

12 Mei 2011 11:12 PG

Bagaimana pula jika sipemberi itu sendiri tidak iklas pemberiannya..Osteoperosis jugak kah keikhlasannya....

Bersarapan roti canai 4 segi + milo panas membesar sebagai tempat pertama

12 Mei 2011 11:14 PG

@Ati Masrif

he~~kirim salam~~cakap selamat hari nurse!

12 Mei 2011 11:14 PG

@Khairul Antasha

alolo~~gi la bekpas~~

12 Mei 2011 11:14 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

kuih je? kamon makcik~~he~~

12 Mei 2011 11:16 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

tempat saya jerebu tebal~

12 Mei 2011 11:16 PG

@Mat

he~~kau rasa apa?haha~~

12 Mei 2011 11:16 PG

@Eye_nee


pemberi tak ikhlas takpe~~asal kita masyuk~~haha~~

12 Mei 2011 11:16 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

cik mail tu kira kawan jugak la~~cuma dia ni macam biskut~tetiba je hilang~~

12 Mei 2011 11:32 PG

salam jejak sini.... tak sarapan coz puasa... hehehe... ahala...hari ni hari jururawat...

12 Mei 2011 11:35 PG

@dwaty

oh hai dwaty~

*pose ganti ke pose sunat? he~~

12 Mei 2011 12:10 PTG

amboi, perawan manis eh? tp muke masam. mcm ne tu?

12 Mei 2011 12:17 PTG

@Mommy Fara

tu sebab saya suruh senyum~haha~~

12 Mei 2011 12:41 PTG

yu mesti sebulan sekali masuk wad kan..?

:p



.

12 Mei 2011 12:52 PTG

kamu pergi skodeng student nurse kat hospital Klang...tengok manis ke tidak..~haha

12 Mei 2011 2:17 PTG

bujal..i was reading most of n3..haha..kelakar dowh..
btw..nice to noe u..rajin2 masuk blog i ok..hehe

12 Mei 2011 2:52 PTG

breakfast:mihun goreng+air teh+pisang
brunch:epal
lunch:choc eclair+caramel frappe+subway

banyak tak saya makan?

12 Mei 2011 3:23 PTG

jalan2

12 Mei 2011 3:24 PTG

breakfast....makan cucur sayur 1 cucuk..air nescafe..:)

12 Mei 2011 3:59 PTG

makan domino pizza semalam...hehe..

12 Mei 2011 4:12 PTG

@Daddy Ziyyad

kat sana banyak misi praktikal tahu!haha~

12 Mei 2011 4:12 PTG

@tasekM

hoih! manada~~

12 Mei 2011 4:13 PTG

@SyidaGorjes

he~~kamu makan untuk dua orang~~takpe~~

12 Mei 2011 4:13 PTG

@Ayuraza

nanti esok saya datang lagi~he~~

12 Mei 2011 4:14 PTG

@lieynanilaz

mana kenyang??he~~

12 Mei 2011 4:15 PTG

@Bigdaddyz

hoih~elok lagi kah?

12 Mei 2011 4:15 PTG

@Posh76

hi posh76!

esok datang lagi tahu!

12 Mei 2011 4:22 PTG

ghaib ditelan jerebu??

kihkihkih

12 Mei 2011 8:28 PTG

harroommm ! kamu tahu????

12 Mei 2011 9:42 PTG

saya makan mihun goreng tadi..

tadi dengar lagu sudirman..lagu jamilah..untuk jururawat..best2..

12 Mei 2011 11:40 PTG

aku makan hati jer pagi2....

14 Mei 2011 10:42 PG

mesti kes komen hilang ni !


aku komen sebab aku tak komen lagi sebelum ni.


;o)

14 Mei 2011 11:48 PG

ingt sng ke nk ikhlas tu

slmt hri nurse buat sumer ^^,

14 Mei 2011 12:19 PTG

sedey x? komen yg bnyk kat sini dah hilang..sy lg sedey..dgn entri sekali hilang (mujur ada dlm draft)..

14 Mei 2011 7:12 PTG

aku tak pernah tolak.sama macam aku tak pernah terima ganjaran.

15 Mei 2011 4:38 PTG

hi hi hi hi hi hi.

komen bujal ade 4 jek.

hi hi hi hi hi hi.

16 Mei 2011 6:36 PG

komen bujal pun jadi mangsa..haha

16 Mei 2011 9:35 PG

Mei ni..matcham2 ari ada, ari ibu, ari guru, ari misi, ntah ari apa2 lagi...Apakah ari2 tu perlu dalam menunjukkan keikhlasan kita dalam mengharap ganjaran? Atau takut ikhlas tu bersepai mcm serdak kuih raya?

Ate tak tak tau..No komen (ckp style Fasha Sandar ;))

16 Mei 2011 10:05 PG

len kali aku nak trima sume pemberian orang la~~kikiki

16 Mei 2011 10:19 PG

ada hari akitek sedunia x??kadang2 seronok bila org menghargai kita..
tadi sarapan nasi lemak..ehehehe

16 Mei 2011 12:45 PTG

ada hari lelaki tak?

16 Mei 2011 1:05 PTG

MENYESAL LA KALO TOLAK PE YG ORG NAK BAGI TU..HIHIHI..

17 Mei 2011 6:57 PTG

selamat hari nurse. kehkehkeh. ke dah lambat ucap? =.="

18 Mei 2011 10:44 PG

yo- cuti panjang jugak ye? tiru saya? haha ;p

18 Mei 2011 11:06 PG

ellooooooooooo ..........

gua rinduuuuuuuuuuuu

19 Mei 2011 12:09 PG

selamat hari jururawat..

19 Mei 2011 8:28 PG

Mana ilangnya budak yg graviti tak suka ngan dia ni??

Catat Ulasan