Isnin, 3 Oktober 2011

keterujaan sepasang suami isteri.

dia berdiri.

tapi tidak cukup tegak.

bergerak sedikit kanan kiri depan belakang mencari keseimbangan..

maju setapak.

dua tapak.

tiga tapak.

jatuh.

rutin yang sama diulang setiap hari selama hampir 2 bulan.
.
.
.
.
sabtu semalam dia berdiri lagi.

senyum girang.

menghayun langkah dengan yakin.

tawaf satu ruang tanpa kejatuhan.

senyum makin girang.

misi telah tercapai.

1 tahun 2 bulan 13 hari.

lambat sedikit.

tapi akhirnya ainul athirah sudah pandai berjalan.


syukur.

Photobucket


masa umur dua hari.

117 comments

3 Oktober 2011 8:28 PG

anak kaklong 1tahun 3 bulan baru dpt berjalan...!
tahniah ainul..!

3 Oktober 2011 8:29 PG

usaha tangga kejayaan ainul...
caiyok2..:)

3 Oktober 2011 8:35 PG

sikit je lambat tu...
jgn risau lebih2 ye bujal.

:)


.

3 Oktober 2011 8:35 PG

mana gambar ainul 1 tahun 2 bulan 13 hari????

3 Oktober 2011 8:38 PG

ainul,

semoga awk membesar sebagai seorang yang solehah :)
tahniahh..

3 Oktober 2011 8:41 PG

lambat atau cpt tu tak jd masalah.yg pntg ainul membesar dgn sihat :)

3 Oktober 2011 8:42 PG

Bila dah boleh guna kaki sendiri kena ready segmen kejar-mengejar sebab ada masa dia tak mahu didukung.... selamat main kejar-kejar dgn ainul...:)

3 Oktober 2011 8:46 PG

bestnya!!

saya pun tgh tunggu anak saya Qalesya berjalan :)

3 Oktober 2011 8:48 PG

indahnya

3 Oktober 2011 8:50 PG

tahniah!

3 Oktober 2011 8:50 PG

ouhh..tahniah ainul comei!!

3 Oktober 2011 8:51 PG

tunggulah ...

lepas ni kejap je ainul
dah pandai berlari :)

3 Oktober 2011 8:54 PG

Teh ta teh....
Mmg seronok melihat anak memulakan langkah pertama....

3 Oktober 2011 9:00 PG

seronok kan bila anak kita dah berjalan...muaz dulu 1tahun...muiz sgt cepat...10bulan!!!!!
budak2 ni tak sama bujal....ade yg cepat ade yg lambat tapi semua tu tak penting, asalkan BERJALAN....ok...

3 Oktober 2011 9:04 PG

Bujal,

Kalau kita cerita tentang setakat mana anak kita belajar dan pandai, mst ada yg sibuk nak bercerita tentang anak mereka jugakan? Hehehehe...

Selamat berpenat lelah ye, abah Ainul!

3 Oktober 2011 9:08 PG

Tahniah


sekarang akak tengah tunggu Adam untuk berjalan ...

3 Oktober 2011 9:24 PG

pasni penat nak kejar pulak...

tahniah!

3 Oktober 2011 9:27 PG

tahniah ainul!
mesti comel jalan terkedek-kedek :)

3 Oktober 2011 9:33 PG

lepas ni bersedia la untuk main kejar-kejar... ;p

3 Oktober 2011 9:38 PG

tak lama lagi dia pandai mintak kasot nike....

3 Oktober 2011 9:39 PG

takde la lambat sgt..ok la tu. tahniah ainul.dah dpt kaki lps ni puas la ayah nak kejar hehe

3 Oktober 2011 9:39 PG

tahniah ainul

teruskan langkah dengan jayanya

jgn jadi mcm bambam

jalan sambil tangan sole2

dah ngupe mami jarum pun ada

hehehe

psst.. fm dah dpt..maceh bujal ^_^

3 Oktober 2011 9:41 PG

keseronokan yang tak terkira

tambah lagi la...

3 Oktober 2011 9:53 PG

step by step yang akan dilalui oleh Ainul.. ;)

mereka yang disekelilingnya pasti teruja dengan perkembangan dia.. begitu juga ai yang membaca entry ni.. ;)

3 Oktober 2011 9:58 PG

teruja kan...kenalah cari kasut dan main kejar2 pula :)..tahniah Ainul...

3 Oktober 2011 10:00 PG

MMMUAHHHHHHHH ..

( untuk Ainul Athirah Muhammad Firdaus (

3 Oktober 2011 10:04 PG

Sayang Ainul. :)

3 Oktober 2011 10:11 PG

Lepas ni .. dia mesti jalan ja.. org kata " baru jumpa kaki "

3 Oktober 2011 10:27 PG

saya percaya petang ni juga dia berlari lebih laju dari mamaainul.

3 Oktober 2011 10:28 PG

wah...syabas ye!

3 Oktober 2011 10:32 PG

papa ainul dulu umo brp pandai jalan?

3 Oktober 2011 10:43 PG

pandai bercakap nanti mintak piano sebijik kat abah ye...

3 Oktober 2011 10:58 PG

sekali lai photobucket hang aku tak leh tgk huhuhuhhhhh

3 Oktober 2011 11:06 PG

pasni Ainul asyik nk ajak papanya kuar jalan2 je..ehehhe

3 Oktober 2011 11:07 PG

bujal, mungkin utk anak seterusnya kamu perlu guna teknik 'umpan'

cthnya:

masa raya yg lalu, sy mengumpan 'seluar jeans' untuk si bujang kecil (umur nya sebaya ainul..setahun 2 bulan 3 hari).

kerap kali ulang...kalau masa raya nanti kamu masih tak boleh jalan...tak merasa la kamu pakai jeans...hehe

dan ianya berkesan!


















*mungkin kebetulan...kih kih kih

3 Oktober 2011 11:12 PG

tahniah ainul! kamu hebat!

3 Oktober 2011 11:23 PG

gambar masa umur sekarang x de ke..anyway tahniah ainul..dia sangat sweet...

3 Oktober 2011 11:48 PG

dah dapat kaki..

3 Oktober 2011 12:00 PTG

1 tahun 2 bulan tu ok la.. xde la lambat sgt.. they have their own achivement.. x boleh compare ngan org lain even adik beradik...

p.s: tunggu masa abahainul kena kejar ainul bila dah laju... ekekke..

3 Oktober 2011 12:39 PTG

pasni ...kamu boleh lega utk buang lelemak saat mengejar ainul..keh..keh..keh....

3 Oktober 2011 1:16 PTG

gua umur baya gini dah ade makwe 3 orng

3 Oktober 2011 1:23 PTG

ainul makin besar....

3 Oktober 2011 1:28 PTG

sama ngan ahmad..tahniah ainul..!

3 Oktober 2011 1:42 PTG

bila sudah dapat kasut NIKE dia minta baju dan seluar GAP atau GUESS...pulak!

haha!

3 Oktober 2011 1:55 PTG

orang tua kata - dah dapat kaki!
ekekekeke

tu orang tua2 kata ye.. bukan iols....
iols masih muda
wakakakakak

ok lah... dah pandai stabil kan badan...
lepas ni boleh sheols ronda masuk dapur - masuk bilik2 yang ada....
kalo lama skit - ronda luar rumah plak!
hik hik hik

3 Oktober 2011 2:20 PTG

lepas ni kamu sure turun 4-5kilo, sebab kena kejar ainul..

kire okla, yaya dulu lambat gile berjln

3 Oktober 2011 2:38 PTG

stedi ainul, stedi.

3 Oktober 2011 2:56 PTG

sama la dgn anak sy...1 thn 2 bln gak baru berjalan....risau gak sb baby lain x smpi setahun pun dah berjalan...tp skrg dah berlari 100m pecut dah..hehe.....

3 Oktober 2011 3:40 PTG

salam singgah disini
^_^
jom singgah diblog saya

3 Oktober 2011 3:50 PTG

@kaklong

keh keh~~belum lancar lagi~~terkedek2 je lebih~

3 Oktober 2011 3:51 PTG

@AYuNG

nak nunggu dia berlari plak~keh keh~

3 Oktober 2011 3:51 PTG

@tasekM

takde la risau mana~~sebab dr ziyyad cakap sebelum 1 tahun setengah tak pandai jalan tak yah risau sangat~he~~

3 Oktober 2011 3:52 PTG

@kakngah

tunggu hari rabu~gambargambaran edisi 4~he~~

3 Oktober 2011 3:52 PTG

@@Fr!^n@

insyaallah~~terima kasih~~

3 Oktober 2011 3:53 PTG

@ratusiput

alhamdulillah~perkembangan dia normal~~

3 Oktober 2011 3:53 PTG

@Kakzakie

tapi dengan saya manja sangat~nak dukung sokmo~he~~

3 Oktober 2011 3:53 PTG

@Wanita Mutalib

da berdiri sendiri kan? he~~

3 Oktober 2011 3:54 PTG

@Anisa Hang Tuah

tu la~~seronok jadi parents ni~he~~

3 Oktober 2011 3:54 PTG

@Dr. Ben

tq bang~~

3 Oktober 2011 3:55 PTG

@~najwa~

keh keh~~tq ~~

3 Oktober 2011 3:55 PTG

@Ati Masrif

barang2 saya da kemas da~~apa gelas semua da masuk kotak~he~~

3 Oktober 2011 3:56 PTG

@Ibu n Abah

lagi2 bila anak sulung kan makcik?

3 Oktober 2011 3:56 PTG

@azian

amboi~~kemain advance 10 bulan! he~~

3 Oktober 2011 3:57 PTG

@Fara

sama2 kongsi keterujaan dan pengalaman~he~~

3 Oktober 2011 3:57 PTG

@pB

adam da berdiri da?

3 Oktober 2011 3:57 PTG

@mamaNoriz

rumah kecik~takde kejar2 nye~he~~

3 Oktober 2011 3:58 PTG

@tupaimerah

macam orang mabuk pun ada~keh keh~

3 Oktober 2011 3:58 PTG

@ejaMaria

saya tambat je ble? keh keh~

3 Oktober 2011 3:58 PTG

@gedek!

saya belikan prada terus~~keh keh~

3 Oktober 2011 3:59 PTG

@~izan~

malas la nak kejar~keh keh~~

3 Oktober 2011 4:00 PTG

@NM02

keh keh~~alhamdulillah sampai~~

*saya bukan main ngelat sebab nak jimat kos hantar tau~~cuma hari tu envelop tak cukup~keh keh~~

3 Oktober 2011 4:00 PTG

@azam

on the way bang~he~~

3 Oktober 2011 4:00 PTG

@aizamia3

saya hari2 mengharap~he~~pasni nak tunggu dia cakap plak~~

3 Oktober 2011 4:01 PTG

@Maya Mayana

kasut da beli 3 pasang! keh keh~

3 Oktober 2011 4:01 PTG

@DrSinga

abahnya menengok je la~he~~

3 Oktober 2011 4:01 PTG

@kakcik

dia tak sabar nak jumpa nenek seroja dia~he~~

3 Oktober 2011 4:02 PTG

@halila Ibrahim

atuk dia panggil baru dapat lesen~he~~

3 Oktober 2011 4:02 PTG

@Ungu

dan besok kompom saya beli tambat~keh keh~~

3 Oktober 2011 4:02 PTG

@nurayunni

tq nurayunni~he~~

3 Oktober 2011 4:03 PTG

@catherine-

belum cukup setahun~~awesome kan?

3 Oktober 2011 4:03 PTG

@kucingorengemok

aah~~nak letak ceruk mana? keh keh~

3 Oktober 2011 4:04 PTG

@sahromnasrudin

esok saya try guna picasa plak~he~~

3 Oktober 2011 4:04 PTG

@Khairul Antasha

tu yang malas tu~he~~

3 Oktober 2011 4:05 PTG

@Aku Ibu Muda

nanti anak kedua saya cuba~he~~

3 Oktober 2011 4:05 PTG

@gadisBunga

abah dia tak hebat?

3 Oktober 2011 4:06 PTG

@Amy Syaquena

ada~~tunggu rabu nanti~he~~

3 Oktober 2011 4:06 PTG

@DuniakuAbstrak

lesen da pas~he~~

3 Oktober 2011 4:07 PTG

@.:nhalilah:.

suruh mak dia kejar ble? abah dia malas~keh keh~

3 Oktober 2011 4:07 PTG

@Hantu Kak Limah

oh no~~saya sayang lelemak saya~leh keh~~

3 Oktober 2011 4:07 PTG

@ORLANDO AHMAD

mbohong ah kamu! keh keh~

3 Oktober 2011 4:08 PTG

@MasZuber

tapi pipi still tembam~he~~

3 Oktober 2011 4:09 PTG

@amirah

sekarang ahmad da tau apa plak? he~~

3 Oktober 2011 4:09 PTG

@Bigdaddyz

keh keh~~baju mahal tu!

3 Oktober 2011 4:09 PTG

nnt bila dia sudah berjln kesana kemari..kamu akan katakan..adalah lebih baik jika dia masih belum pandai berjalan....

3 Oktober 2011 4:10 PTG

@miloais

pasni nak tunggui dia bercakap plak~he~~

3 Oktober 2011 4:10 PTG

@DeLancrettLurpak

takdenye~~keh keh~~

3 Oktober 2011 4:10 PTG

@al-jambz

keh keh~~go ainul!

3 Oktober 2011 4:10 PTG

aku ingat nak praktis tadi..

rupanya untuk anak kau.alhamdulillah..proses pembelajaran berjalan dengan baik.

3 Oktober 2011 4:10 PTG

@aanie

penat mengejar la camtu~keh keh~

3 Oktober 2011 4:11 PTG

@Penghuni 60

tq sudi singgah~he~~

3 Oktober 2011 4:12 PTG

@Eye_nee

keh keh~~insyaallah takde~~mana ble mengeluh rahmat tuhan bagi? he~~

3 Oktober 2011 4:12 PTG

@ghost writer

alhamdulillah~~

3 Oktober 2011 4:13 PTG

Anak baru sorang boleh ler ko kira Bujal... kalu nanti anak jadi 5, jadi 6 orang ker... ko kena guna calculator tau nak kira tu semua. hahahaha

3 Oktober 2011 4:15 PTG

@azieazah

keh keh~~buat masa ni dua orang cukup~~ekonomi belum kukuh sangat~~

3 Oktober 2011 4:20 PTG

sekrang ainul dah pandai berjalan... adik keluar nanti, ainul mesti dah pandai berlari....

3 Oktober 2011 4:23 PTG

@dwaty

jangan dibuli adik dia sudah~he~~

3 Oktober 2011 5:19 PTG

mula-mula baca..bunyinya lain macam je..hehehhe

3 Oktober 2011 5:20 PTG

yeayyyy

lepas ni abah ainul kurus sket la
sebab selalu exercise kejar ainul!
hehehe

3 Oktober 2011 5:22 PTG

yeyyy!! ainul dah pandai jln...pas ni lari laju2 lak ye..biar ayah tak dpt tangkap...hehe...

bujal, FM dah sampai hari Khamis lepas..tengs bro!!

3 Oktober 2011 9:17 PTG

pandai anak papa n mama. :)

3 Oktober 2011 11:05 PTG

wah,bestnyer...nnt dia tawaf sambil berlari pulak~~~~

3 Oktober 2011 11:09 PTG

yeayy!!

tahniah bujal. teruja juge membaca nya.

saya masih belum boleh merasai keterujaan itu. irizz masih 'meniti' lagi.. hee~

nway, ainul buktikan yg dia da ready nak ada adik tuh.. semangat seorang kakak!

p/s: laksa yang diidam mamaainul dah jumpa ke?

3 Oktober 2011 11:18 PTG

Firdaus dulu umur cam ainul , baru gak berjalan.orang tu kata sapa yang tumbuh gigi dulu lambat sikit berjalan.

4 Oktober 2011 1:50 PG

hehe. comel je. :)

4 Oktober 2011 3:21 PG

tahniah kpd dia
X)

4 Oktober 2011 6:09 PG

ada saya bagitahu , beliau sangat comel ?

10 Oktober 2011 3:25 PTG

yeay..!!
ainul sudah besar..
lepas ni boleh berlari..dan memanjat pulak yek..

Catat Ulasan