Jumaat, 7 Oktober 2011

saya baru perasan.

habis jamah hidangan.

saya tegakkan badan bersandar.

kenyang.

saya pandang sekeliling.

poster di dinding restoran tarik perhatian saya.

restoran jual ayam goreng guna ayam sebagai maskot.

saya gelak kecil.

kemudian gelak besar.

satu keluarga yang sedang makan sebelah saya menoleh pelik ke arah saya.

saya geleng kepala kemudian berjalan keluar.

dalam kereta saya gelak lagi.

ayam promosi makan ayam.

gila punya ayam.

orang yang keluarkan idea maskot ayam itu entah apa dia fikir.

keh keh~


"makan lah daging saya."

~keh keh~

122 comments

7 Oktober 2011 8:48 PG

hahaha

7 Oktober 2011 8:48 PG

eh sy 1st la... !..haha

7 Oktober 2011 8:48 PG

suka makan gulai ayam..

7 Oktober 2011 8:50 PG

hmm. mak tak pernah perasan.
hahahaha.

7 Oktober 2011 8:50 PG

ayam menyerah diri...

patut tambah,

"makan lah sya utk sihat dan kuat macam sya"

ekekekeke....

7 Oktober 2011 8:52 PG

dah putus harapan nak hidup

7 Oktober 2011 8:53 PG

tu ayam pencen, sedap utk di makan

7 Oktober 2011 8:54 PG

betul jugak tuh. tak terfikir selama nih!bagus sungguh pemerhatian kamu ya, bujal? ;P

7 Oktober 2011 8:56 PG

Kamu pemerhati dan pemikir yang baik. :)

7 Oktober 2011 8:59 PG

ibu ayam

7 Oktober 2011 9:00 PG

tapi kamu makan juga kan?
kehkeh~

7 Oktober 2011 9:02 PG

hahahah, kira ayam rela dirinya di makan lah ni...

"makanlah saya, jamahlah saya, saya sangat enak..:)"

7 Oktober 2011 9:07 PG

bujal...
apa daaaaa....
takkan hakak lak yg jadik maskotnya...heheheh
ok apa ayam ajak mkn diri sendiri dr org yg ajak mkn diri dia...heheheheh

7 Oktober 2011 9:07 PG

kalau restoran ayam goreng guna maskot monyet nko bole suke ke?

7 Oktober 2011 9:16 PG

cute dan mendatangkan selera.

ok?

7 Oktober 2011 9:17 PG

sebab ayam tu tahu...kalau dia tak promosi...dia pun nanti kena makan jugak....hehehehe

7 Oktober 2011 9:19 PG

akak gelak btul baca n3 awak,lps ni pegi ke situ mesti akan ingat n3 ni hihi.

bujal,yg handbag hook tu,ada byk jugak jual on9. cuba google keywords tu. rasanya kat KL pun byk..lg murah dari on9.. =)

7 Oktober 2011 9:19 PG

baru terpikirlah..kelakar..hahaha..

7 Oktober 2011 9:25 PG

dan sekarang saya yang jadi macam ayam kefci, saya suka. hahaha

7 Oktober 2011 9:29 PG

cis...haha

7 Oktober 2011 9:30 PG

Ayam yang gebuss seronok diratah dagingnya :P,menggoda ayam tu kan..

7 Oktober 2011 9:33 PG

kalau perasan confirm masa tu kembang tekak.. hahahah...

7 Oktober 2011 9:34 PG

saya pun baru perasan.. kehkehkeh

7 Oktober 2011 9:42 PG

promote diri untuk di baham...

7 Oktober 2011 9:55 PG

begitu soleh... mati masuk syurga ayam

7 Oktober 2011 10:10 PG

mestilah promote daging ayam, takkan nk promote bulu ayam. haha

7 Oktober 2011 10:13 PG

kalu kamu yg jadi maskot tu baru la kena kannnnn

7 Oktober 2011 10:15 PG

patut guna itik - "makanlah dia" sambil tunjuk gambo ayam..

ok dak??

7 Oktober 2011 10:15 PG

Promosi atuk ayam itulah yg mengkayakan tokeh ayam tu....
Nyesal makcik tak ingat nak buat sebelum col saunders...

7 Oktober 2011 10:19 PG

dah lama melantak....baru kali ni saya perasan...huu~

7 Oktober 2011 10:22 PG

hahaha... betul gak tu bujal..?
aku tak terfikir lak selama nih...


.

7 Oktober 2011 10:39 PG

bak kata pepatah ayam...

Hanya ayam yang tahu kualiti ayam....

7 Oktober 2011 10:44 PG

Tapi nampak saja maskot itu anak kecik pun tahu apa ada di sana....

7 Oktober 2011 10:48 PG

kahkahkah....

7 Oktober 2011 10:51 PG

sampai ke situ kamu fikir!

7 Oktober 2011 10:54 PG

oklah tu sama tema...sama kaum...

7 Oktober 2011 11:13 PG

makcik pun gelak sama.. tak pernah terfikir pulak sebelum ni.. hahahahaha

7 Oktober 2011 11:45 PG

dulu dekat bandar di depan sebuah restoran ayam, gua ada jumpa ayam yg promote makan ayam tu gak. sekali gua lempang, menggelupur ayam tu. lepas tu semua orang gembira.

7 Oktober 2011 12:12 PTG

ini nama nya ayam islam . redha dengan ketentuan , mendahulukan haq atas utama .

7 Oktober 2011 12:21 PTG

Kenang jasa ayam yang sudi menyerah diri pada manusia.

=p

7 Oktober 2011 12:37 PTG

ala bujal X...sorry tak balas semula aku sibuk la sekarang ...apa kata hadiah tu kau bagi je pada ...HEROICzero....iklas dari aku...boleh?

7 Oktober 2011 12:42 PTG

la KFC rupenye..hehe




salam kenal,
cik ana.

7 Oktober 2011 1:07 PTG

hehehheheh...
abis tu nak tunjuk badan orang ker bujal???

7 Oktober 2011 1:08 PTG

ayam gembira bila ade yg nak memakan nyer!

7 Oktober 2011 2:02 PTG

saya rela dimakan.comel maskot tu, kedai mana bujal.

7 Oktober 2011 2:13 PTG

@Khairul Antasha

keh keh~~

7 Oktober 2011 2:13 PTG

@Khairul Antasha

eh syabas lah!

7 Oktober 2011 2:14 PTG

@kaklong

taulah negri sembilan~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:14 PTG

@Wanita Mutalib

diorasng kena tiru A&W~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:14 PTG

@mamaNoriz

ayam gila~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:15 PTG

@Chik Att

kira surrender la tu~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:15 PTG

@ikatankasihku

ayam pencen rendang sedaplah~keh keh~

7 Oktober 2011 2:16 PTG

@Fatin Mraz

kes da takde ape nak dipandang~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:16 PTG

@kakcik

saya bukan pemikir yang baik mak~he~~

7 Oktober 2011 2:17 PTG

@Dr. Ben

bapak ayam~keh keh~

7 Oktober 2011 2:17 PTG

@h4ni3

ofkos lah! keh keh~~

7 Oktober 2011 2:18 PTG

@~ yus ~

ayam lupa diri~~keh keh~

7 Oktober 2011 2:18 PTG

@azian

ala~~mcd tu rilek je badut jadi maskot~he~~

7 Oktober 2011 2:19 PTG

@ejaMaria

suke la~~A&W pakai maskot beruang hapa? keh keh~~asal jangan pakai maskot kinjir suda~~

7 Oktober 2011 2:20 PTG

@Anisa Hang Tuah

ala~~kalau da sedap tak yah guna maskot pun ok~keh keh~

7 Oktober 2011 2:20 PTG

@azam

keh keh~~larikan diri lah~~

7 Oktober 2011 2:21 PTG

@~izan~

saya da google da~~cadang nak belikan bini~~

7 Oktober 2011 2:21 PTG

@Dee

nasib baik restoran lain tak ikut~he~~

7 Oktober 2011 2:22 PTG

@eLL

ehem~~ngidam kah?

7 Oktober 2011 2:23 PTG

@DuniakuAbstrak

keh keh~~

7 Oktober 2011 2:24 PTG

@Maya Mayana

saya suka part tigh! keh keh~

7 Oktober 2011 2:24 PTG

@aizamia3

saya takdenya~~makan macam biasa~keh keh~~dasar pelahap kan?

7 Oktober 2011 2:24 PTG

@~mrs azmi~

keh keh~~

7 Oktober 2011 2:25 PTG

@beautiful_rose

tak sanggup saya~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:26 PTG

@kucingorengemok

moga ditempatkan di kalangan ayam yang diredhai~

7 Oktober 2011 2:26 PTG

@- GC -

ayam tu kanibal kah? keh keh~~

7 Oktober 2011 2:27 PTG

@NM02

keh keh~~kompom sales naik mencanak!

7 Oktober 2011 2:27 PTG

@makdara TERdiva

saya cadangkan kucing! keh keh~~

7 Oktober 2011 2:28 PTG

@Ibu n Abah

kalau tak mesti makcik da femes sekarang~he~~

7 Oktober 2011 2:28 PTG

@~najwa~

janagn segan~teruskan melantak~keh keh~

7 Oktober 2011 2:28 PTG

@tasekM

ciken rice shop pun sama jugak~~keh keh~

7 Oktober 2011 2:29 PTG

@gedek!

ayam kanibal~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:29 PTG

@Kakzakie

terer diorang menghasut kan?

7 Oktober 2011 2:29 PTG

@aanie

keh keh~~

7 Oktober 2011 2:30 PTG

@Aku Ibu Muda

berfikir jauh ke depan konon nya~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:30 PTG

@ratusiput

kesian yam~~

7 Oktober 2011 2:34 PTG

@rATu kEBaYA

saya teringat benda ni masa makan kat kfc pelabuhan yang kecik tu~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:34 PTG

@PK

ayam binatang yang pendendam tahu! berhati2 lah~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:35 PTG

@HEROICzero

ayam mujahidin barangkali~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:35 PTG

@Fara

dengan cara menikmatinya semasa panas! keh keh~~

7 Oktober 2011 2:35 PTG

@RepublicAku

orait bos! menjunjung perintah!

7 Oktober 2011 2:38 PTG

@anamizu

he~~salam kenal cik ana~

7 Oktober 2011 2:38 PTG

@Citarasa Rinduan

saya pun ble jadi maskot! keh keh~~

7 Oktober 2011 2:39 PTG

@Tasha

ayam saiko! keh keh~~

7 Oktober 2011 2:39 PTG

@Cik Ina Do Do Cheng

kedai ayam paling popular~keh keh~~

7 Oktober 2011 2:57 PTG

hahahahaa..betul jugakkan??pelikla dorang ni...tapi orang yang makan ayam tuh lagi pelik.woha!!

7 Oktober 2011 3:52 PTG

hahahah

'makan lah daging saya' tu comel sangat.
cuba pakai 'makanlah saya!'

ngeri tau?

7 Oktober 2011 4:14 PTG

hahaha!! aku pun baru pasan...

7 Oktober 2011 4:49 PTG

HAHAHHA iklan diri sndri

7 Oktober 2011 4:51 PTG

HAHAHHA iklan diri sndri

7 Oktober 2011 4:52 PTG

kfc is best bro

7 Oktober 2011 8:51 PTG

abam abam..
klu abam perasan kan banyak lagi produk lain yang gunakan bahan utama sebagai maskotnya contoh susu kacang soya, uncle bob pun..

ni namanya strategi pemasaran abam..lulz :p

7 Oktober 2011 9:10 PTG

saya selalu memikirkan benda yg sama
seperti iklan potato chips yg memaparkan kentang2 yg 'hidup'
atau iklan air di mana buah2han bernyanyi dan menari mengatakn mereka sedap di minum
hahahahaha
XD

7 Oktober 2011 10:39 PTG

ayam tu bijak ...hehe

7 Oktober 2011 11:13 PTG

awat tak ajak orang sebelah gelak sekali? ha ha

8 Oktober 2011 2:18 PG

Kalu dia pakai name taq "sayalah ibu ayam", lagi haruuuu

8 Oktober 2011 12:41 PTG

Mungkinkah ayam yang jadi maskot itu dipaksa???

Perlu dapatkan kepastian dari pemilik...

8 Oktober 2011 3:08 PTG

ayam KFC dah tak lunak/lemak macam dulu dulu.

8 Oktober 2011 5:45 PTG

aku tak pernah dengar lagi pokok getah promosi tayar.haha

9 Oktober 2011 5:01 PTG

kalau i x rela uuu...keh keh..

9 Oktober 2011 8:20 PTG

ayam sukalah tu kena goreng kat retoran gitu..daripada kena bakar hidup-hidup sebab kena penyakit sampar!

10 Oktober 2011 8:28 PG

@eafatihah

yang makan tak pelik..da fitrah ayam untuk dimakan~kehn keh~

10 Oktober 2011 8:28 PG

@tupaimerah

cannibalism~keh keh~

10 Oktober 2011 8:29 PG

@wahida

tapi yang penting ayam kentaki tetap dimakan~keh keh~

10 Oktober 2011 8:29 PG

@EZAN IDMA

ayam gila publisiti~keh keh~

10 Oktober 2011 8:30 PG

@Abang Zam

ayamm goreng popeye pun sedap~

10 Oktober 2011 8:30 PG

@~butterfly~

keh keh~~strategi pemasaran pelik~~

10 Oktober 2011 8:31 PG

@Sayid Ann Ima

iklan potato chips paling sadis~mati kena hiris! keh keh~

10 Oktober 2011 8:31 PG

@Bigdaddyz

takpun ayam lupa diri~keh keh~

10 Oktober 2011 8:32 PG

@norh

takut diorang hilang selera makan plak~keh keh~

10 Oktober 2011 8:32 PG

@azieazah

panggil polis~keh keh~

10 Oktober 2011 8:32 PG

@NaeBlog

sudah hantar emel untuk kepastian~keh keh~

10 Oktober 2011 8:33 PG

@Juno

dan ayam tomyam sekarang rasa tidak sedap~

10 Oktober 2011 8:33 PG

@ghost writer

ada~~michelin baby~keh keh~~

10 Oktober 2011 8:34 PG

@lieynanilaz

janagn risau~belum ada lagi restoran yang jual daging orang goreng~keh keh~

10 Oktober 2011 8:34 PG

@Rina AVAIL a.k.a Cik Betty

kalau kena sampar kena bakar hidup2 kah?

10 Oktober 2011 7:14 PTG

hahahah..bunuh diri namanya tuh!! :D

Catat Ulasan