Jumaat, 14 Oktober 2011

perlu lawan mahu.

kamu bujang,

kamu gaji cukup makan sahaja,

kamu ada motosikal,

kamu duduk sewa rumah orang,

kamu hujung bulan makan mi segera.

jadi sekarang saya tanya kamu,

apa keperluan untuk kamu beli kereta sekarang?

mak abah kamu kan ada kereta?

sekali-sekala pinjam mereka punya kan boleh?
.
.
.
.
.
.
.
.
"segan la bang,kawan semua ada kereta.lagipun awek yang suruh."

kemudian saya diam,

kawan minta pendapat.

dia mahu beli kereta.

saya cerita pengalaman saya,

ada kereta semasa bujang,

duit mahu kahwin akan susah dan lambat terkumpul.

kisah benar.

66 comments

14 Oktober 2011 8:16 PG

Pengalaman mendewasakan.

14 Oktober 2011 8:18 PG

awek suruh terjun gaung nak ikut tak?...

klu ikhlas nak bersama... terima la seadanya... akan dtg usaha utk cari lebih rezeki... itu awak kena britau pd kawan awak...

14 Oktober 2011 8:18 PG

Kalau baru habis belajar susah nak kumpul duit kawen kalau beli kereta dulu...

14 Oktober 2011 8:20 PG

setuju...

dorg beli keta bukan kerana keperluan semasa bujang tp keperluan utk menunjuk2...

tp positifnya, klu mereka mampu..bukan kah itu akan menyenangkan mereka bila udah kawen?

tepuk dada, tnya selera...~~

14 Oktober 2011 8:28 PG

Sayangkan awek biar berpada2. Dari sekarang sebenarnya kamu telah boleh cuba mengenali dia (pesanan untuk kawanmu, bukan untuk bujal, ya). Sekarang dah minta macam2, nanti bila dah kahwin, apa macam pula?

14 Oktober 2011 8:28 PG

Pakai kereta ni banyak kos tersirat. Kos repair kereta lah, kos minyak bertambah kalau banyak berjalan lah, mcm2,cer citer sikit dkt kwn kamu tu..isk!

14 Oktober 2011 8:33 PG

awek nya mengada-gada!

14 Oktober 2011 8:35 PG

awek skrg demand.
awek dedolu, keluar dating naik bas lompat-lompat pun steady lagi....

14 Oktober 2011 8:35 PG

pentingkan kebajikan diri sendiri dulu.. baru fikir awek..

14 Oktober 2011 8:37 PG

betul.. jangan kerana nak jaga hati orang, diri sendiri merana..
kumpullah duit sikit demi sikit.. lambat takpe janji tak pening kepala tak cukup duit..

ai sendiri lepas kahwin dah ada baru ada kereta.. nak malu..? buat apa.. yang penting tak sakit kepala..

14 Oktober 2011 8:37 PG

betul tue, moto dah cukup kot(buat masa sekarang).

14 Oktober 2011 8:54 PG

nasib baik xde awek...

14 Oktober 2011 8:55 PG

sy beli kereta 3rd hand masa bujang psl sy perempuan x reti bawak motor pegi keje..suami (ms tu pacar) x beli kereta dia pakai motor sj..bila dah kawin dia pakai kereta sy..sampai dah mampu baru kami beli kereta baru..

14 Oktober 2011 9:08 PG

kehendak atau keperluan?

fikir2 kan

14 Oktober 2011 9:20 PG

kereta ni boleh pancing untuk cari bakal isteri , tahu ?

14 Oktober 2011 9:30 PG

kawin le cepat...

14 Oktober 2011 9:32 PG

orang kata "ukur baju di badan sendiri"


.. tapi kena juga orang lain tolong ukurkan.

14 Oktober 2011 9:34 PG

biar papa asal bergaya lah ni ..huhuhu

14 Oktober 2011 9:37 PG

awek cam materialistik je? lagi sweet apa naik turun bas sesama.abis tu umor brape nak kawen?

14 Oktober 2011 9:45 PG

Bujal...
Awek yg memaksa mcm tu.. Sampai bila2 title dia kekal setakat awek... Bila masa pulak mamat tu sempat nak kumpul duit? Maintenance utk kereta mmg besar belanja...

14 Oktober 2011 9:51 PG

awek cmtu susah gak nanti sok kawin mcm2 lak nk soh bli :)

14 Oktober 2011 9:57 PG

Hahahahah!

Jantan mcm tu mmg jantan tak ley pakai sbnrnya. Tak tahu nak merancang duit.

Para2 wanita single, klu nak cri lelaki...carilah yg pandai menguruskan kewangan. tapi harus diingat, jgn pilih yg kedekut lak. Alamat, merana satu badan.

Hiks~

14 Oktober 2011 10:05 PG

hehehe...duit²...byk pun xcukup....

pandai² la berjimat

14 Oktober 2011 10:10 PG

jangan ikut sangat cakap awek...

kalo dari sekarang awek tu di manja2kan...
esok dah kawen jadik laki jadik pak turut aje..
akan kekal bahagia kah???

siapa nakhoda???

14 Oktober 2011 10:19 PG

haha. kene pandai2 manage la duit bila dah ada kereta. :D

14 Oktober 2011 10:53 PG

awek tu pun nak menunjuk sebenarnya.. 'bf aku ada kereta..'

;p

14 Oktober 2011 11:04 PG

bila awek tunggu lama,mulalah fikir nak jual keta ek..

aku bujang,semuanya takde.hahaha!

14 Oktober 2011 11:19 PG

Atau pun... kahwin dulu, ajak bini share beli keta. hehehehe

more practical, right?

14 Oktober 2011 11:52 PG

sangat betul!! berkereta sebelum kahwin ni susah...unless kalau beli kereta oldskool yang bayar cash! Tapi, zaman sekarang...tak ramai yang suka kereta oldskool...lg suka berhutang dan bergaya...hurm.

14 Oktober 2011 11:56 PG

awek sekarang mau yang ada kelass..

naik motor mahu..tapi mahu motor besarrr gitu...

14 Oktober 2011 12:09 PTG

Rasanya lebih baik fikir diri sendiri dulu sebelum fikir aweks...

14 Oktober 2011 12:16 PTG

awek suruh pulok...

aiyookkk

14 Oktober 2011 12:52 PTG

sekarang baru gua tau...nape ainul masih kecik lagi...keh...keh...keh...

14 Oktober 2011 1:08 PTG

satria neo abangzam nak campak mana?

14 Oktober 2011 1:49 PTG

:)
setujuuu!!

14 Oktober 2011 1:54 PTG

betul..x perlu kereta sekarang..kumpul duit utk kahwin..ckp je ngan awek..kalau saya beli kereta sekarang..kahwin dgn kamu lambat lagi ok? mesti awek pilih kahwin dulu..hehehe..

14 Oktober 2011 2:38 PTG

betul!

Jangan beli kereta kerana awek suruh. Itu silap besar.

Beli kereta sekiranya anda memang mampu bayar duit ansuran bulanan tu tanpa susahkan mak bapak...huhu.

Jangan nanti kereta kena tarik, kahwin tak dapat2 sbb tak cukup duit..

Ni pun cerita dari pengalaman saudara sendiri..huhu

14 Oktober 2011 2:40 PTG

betul, kami dulu jalan kaki. pastu beli basikal, beli motor dan buat plan dalam masa 2 tahun kumpul duit, tunang dan baru beli kereta sebab gaji pokok dah stabil. sekarang dah kawin. hehe.

14 Oktober 2011 2:52 PTG

setuju ngan kata-kata fara.
cik ina belum beli kereta sebab rasa belum ada kepentingan lagi.

14 Oktober 2011 3:23 PTG

good job bujal!!!

sya mmg tak gemar ank muda yg grad je trus sibuk beli keta...

iyelah, darah muda kan...semua nak bersaing dgn kwn2..

harap mereka sedar kepentingan di kemudian hari apalagi lelaki yg nak minang ank dara org yg hantaran puluh ribu skang ni...huhu

p/s: leh check PR di
http://www.checkpagerank.net/

14 Oktober 2011 3:42 PTG

tak elok usung awek naik motor... tak elok usung awek naik kereta juga

gerak je la sendiri-sendiri kalau nak jumpa kat kfc, hehehe

14 Oktober 2011 5:06 PTG

tak ada tulang punya jantan... awak suruh ikuttttttt je..

14 Oktober 2011 6:08 PTG

saya lak beli kereta sebab selalu ebrebut dgn mak nak pakai kereta.. :P at last kereta mak adik lak pakai.. mak pon pakai kete saya.. hahahah.. ada juga hikmahnya.. :P

14 Oktober 2011 8:04 PTG

belum kahwin awek tu dah mintak macam -macam,haihh

14 Oktober 2011 10:58 PTG

kawen dengan kereta je..!

14 Oktober 2011 11:56 PTG

betul tu kawen kereta dulu...hehe

15 Oktober 2011 12:29 PG

kisah menyayat hati...

15 Oktober 2011 10:18 PG

err... ini entry utk laki ke utk pompuan ye?

15 Oktober 2011 1:28 PTG

Ade kete tak lepas isi minyak pun tarak guna.

ada kete hujung bulan sakit kepala pun tarak guna.

16 Oktober 2011 2:40 PG

gua selalu ukur seluar dekat tengkok

17 Oktober 2011 6:02 PG

zaman skrang kereta mmg wajib ada..
aduh..
ayu jer tumpang kereta en zalie..
hahahha

17 Oktober 2011 9:13 PG

mula2 ada kereta, akak selalu demam.. huhu..

Bujal, akak dah masukkan tutorial untuk templates design tu, jengah ya..

17 Oktober 2011 9:41 PG

pheww. nasib baik tak ada awek.

17 Oktober 2011 9:46 PG

hmmm...mcm betul je..kita pun x beli lg kereta..sbb nk mkn sendiri pun mcm terhuyung hayang lg duduk tempat org..

17 Oktober 2011 10:26 PG

awek x nak bonceng moto....hehe..:)

17 Oktober 2011 12:39 PTG

betul!

apakata beli rumah dulu..hehe

17 Oktober 2011 12:47 PTG

saya juga fikir perkara sama.kumpul untuk kawin dululah.sama ada kamu mahu kereta atau berkahwin.mungkin boleh punya kedua-duanya.takut susah dikemudian hari.

17 Oktober 2011 12:48 PTG

dan 1 lagi,baik beli rumah daripada kereta.

kereta itu liabiliti,rumah itu aset. :)

17 Oktober 2011 1:01 PTG

beli keta demi awek? hrmmm....

17 Oktober 2011 1:35 PTG

cuti Dek??!!

17 Oktober 2011 2:59 PTG

rasanya dah jadi trend
masa kinilah..

yang bujang mesti nak berkereta
walau pun songkek :P

17 Oktober 2011 5:10 PTG

kalo ada kereta surung tak salahkan?

17 Oktober 2011 8:52 PTG

beruntung awek dapat boifren tak pikir panjang macam tu

17 Oktober 2011 9:39 PTG

salah perancangan

18 Oktober 2011 2:01 PG

kalau mampu, okay.
sebab kereta ni dh jadi benda perlu.
pelindung dr hujan panas.




tapi kalau beli utk menayang,
xde makna. mmg sakit la nk tanggung!

eh. bebel. bai.

18 Oktober 2011 8:42 PG

apa khabar? kamu cutikah?

Catat Ulasan