Isnin, 10 Oktober 2011

peragut suci.

bangun pagi dengan ilitizam.

bangun pagi dengan semangat.

bangun pagi dengan harapan.

bangun pagi dengan azam.

mahu mulakan hidup baru.

mahu mulakan gaya hidup sihat.

mahu ambil kalori yang sepatutnya.
.
.
.
kemudian malam mamaainul goreng popiah-daging-gemuk-gemuk-buat-sendiri-punya.

lalu saya..
.
.
.
.
.
.
ah~

kesimpulannya tidak baik derhaka kepada masakan isteri.

keh keh~

63 comments

10 Oktober 2011 8:30 PG

makan jangan tak makan...
nnt mamainul merajuk tak nak masak... kurus la awak... ;p

10 Oktober 2011 8:30 PG

ahahahaha...yerla tu...pandai amik hati isteri ye...

10 Oktober 2011 8:37 PG

ahahha...betul tu, kalau isteri masak wajib makan, takut dia merajuk tak nak masak lagi nanti....hihi

10 Oktober 2011 8:39 PG

bertuah bdn tau isteri memasak dan buat sendiri hidangan tu =)

10 Oktober 2011 8:40 PG

Lebih afdal menggembirakan hati seorang isteri. :)

10 Oktober 2011 8:49 PG

baik betul papaainul :)

10 Oktober 2011 8:50 PG

papa budak2 ni lebih suka masakan mama budak2 ni....

10 Oktober 2011 8:51 PG

sedap benar bunyi popiah daging gemuk2 tu...



.

10 Oktober 2011 8:51 PG

wife masak dengan niat untuk mengenyangkan suami. Peniaga masak dengan niat untuk mengenyangkan diri sendiri.

Wife wins!

10 Oktober 2011 8:52 PG

Hahaha...
Pakcik pun selalu kena mcm tu..
Nak diet tp bila makcik masak dia terpaksa makan.. Tak makan jd serbasalah..
Lama2 makcik tak masak...

10 Oktober 2011 8:53 PG

hahahahhahahah....
alasannnnn...heheheheh....
tapikan, apesal laki akak yg tak gumuks2, akak jekkk...huhuhu

10 Oktober 2011 8:58 PG

betuii...penatsss die mskkk

10 Oktober 2011 9:02 PG

x bersyukur..haha

10 Oktober 2011 9:03 PG

tak baik membazir makanan....

10 Oktober 2011 9:06 PG

cer tunjuk gambar popiah gumuk-gumuk tuh!....hehe.

10 Oktober 2011 9:09 PG

bujal, breakfast tak apa ambik kalori bnyk sikit..nnt tghari apa kata makan sayur dgn nasik aje pulak..malam lagi sikit makan..mcm ni dah kira hidup sihat lah..


breakfast like a king,
lunch like a prince,
dinner like a pauper!

10 Oktober 2011 9:12 PG

ya betul ...
saiz popia ..
mesti sesuai dengan saiz ...

org yang makan ....

10 Oktober 2011 9:17 PG

X nah mkn popia daging! Tapi mst sdp. Tu yg diet ke mana, kurus ke mana, sihat ke mana eh?

Tapi popia je ke mlm? Kenyang ke?

Hiks~

10 Oktober 2011 9:20 PG

hargai masakan isteri :p

10 Oktober 2011 9:24 PG

esok masih ada

10 Oktober 2011 9:32 PG

kahkahkah






cuba lagi impian tu esok hari pulak

10 Oktober 2011 9:38 PG

feveret saye tu popia....



.

...seminit kemudian..






.
patut la saya tembam jugak..


T_T

10 Oktober 2011 10:02 PG

suka²

bangun pagi dengan azam.

itu yang paling suka. HAHAHA

10 Oktober 2011 10:09 PG

saya suka sebab bujal sayangkan mamaainul (sebab) pandai masak.

~hehehehe~

10 Oktober 2011 10:12 PG

ko puji tak masakan mamaainul?

10 Oktober 2011 10:16 PG

bujal tak kisah pun nak makan banyak, tapi kenalah rajin bakar kalori ngan bersenam.

10 Oktober 2011 10:22 PG

nanti2 la bakar kalori tu.. mkn je dulu..hehehe..

10 Oktober 2011 10:24 PG

hahaha. suami soleh tu. nasib baik suami saya jenis macam ni jugak. Kalau tak, mogok masak!!

10 Oktober 2011 10:28 PG

kih kih kih...takpela bujal..next time la

10 Oktober 2011 10:38 PG

hahaha..ye lah tuu..

10 Oktober 2011 10:45 PG

tertewas dgn masakan ISTERI..
cayalah wife bujal! hehe




luv,
cik ana

10 Oktober 2011 11:46 PG

pagi wajib amik breakfast walaupun sedang berdiet..bukan skip breakfast!

dan bukannya heavy breakfast!

tp heavy breakfast tu lah yg sedap sebenarnya..haishhhhh!

10 Oktober 2011 11:48 PG

:)

mamaainul memang hebat!

10 Oktober 2011 11:55 PG

ye,betul sangat tu.org kate sekurang2nya merai pun jadilah.keh3

10 Oktober 2011 12:12 PTG

hahaha..mana boleh tolak beb.

10 Oktober 2011 12:13 PTG

Laki sapa la nie , pandai sungguh amek hati isteri na hehehe...

10 Oktober 2011 12:59 PTG

hahahahahhaa kembang hidung mama ainul

10 Oktober 2011 1:01 PTG

selalunya begitu lah permainan dunia.

selamat dan sejahtera sepanjang siang, namun kecundang bila malam menjelang.

10 Oktober 2011 1:28 PTG

takut isteri ke atau kasihankan isteri...hehe

10 Oktober 2011 1:41 PTG

untung ke diet tu?
tak perlu berazam la utk diet..he he

10 Oktober 2011 2:27 PTG

Kamu Mmg Pencinta Wanita...

10 Oktober 2011 3:20 PTG

salam...mkn jgn tak mkn.sbb tu ramai org kata klu suami gemuks tanda isteri pandai msk.LM akan sentap klu masak suami tak mkn byk tau..haha.

10 Oktober 2011 3:22 PTG

kensel terus diet yek bujal? hehehe

10 Oktober 2011 3:51 PTG

mkn saja tanpa komplen..itu sudah membuatkan isteri bahagia :)

10 Oktober 2011 4:25 PTG

ada peluang tak nak rasa popiah tu...?

10 Oktober 2011 5:10 PTG

bagus bagus...

ni lah contoh suami mitahli

mmg tak baik kecewakan isteri kan

hehehehe

10 Oktober 2011 5:14 PTG

manusia ni selalu bagi alasan kan nak bujal?

10 Oktober 2011 5:36 PTG

ha ah, nanti perut lapor..hehehe

10 Oktober 2011 6:23 PTG

benar tu, sekali derhaka pada masakan isteri, nanti tak dapat makan popiah dgn daging gemuk-gemuk dah..hehee

di ganti dgn popiah sejuk beku.

hahaha!

10 Oktober 2011 7:13 PTG

hahahaha..alasannn!!

10 Oktober 2011 8:12 PTG

hahahaaaaaa...

mna boleh lwn lemakk..

10 Oktober 2011 11:09 PTG

rasanya tak kan berjaya..
tapi air tangan isteri mana boleh lawan, mana boleh tolak
karang tidur luar malam nanti..
hahahha

11 Oktober 2011 9:48 PG

wahhhhh

kalo say pun cair..

11 Oktober 2011 10:34 PG

gemuk2 tu yang buat makcik takleh tolak..

makan je.. selagi boleh.

11 Oktober 2011 11:12 PG

sudahlah kau. hahahaha

11 Oktober 2011 11:48 PG

bujal, kalau tak boleh tolak makan, awak tambah senaman. kena ade give & take utk diri-sendiri. good luck!

11 Oktober 2011 11:57 PG

enam baris teratas macam baris-baris lagu dari Kementerian Penerangan je...

11 Oktober 2011 12:07 PTG

itulah lemak kasih sayang. orang dah kahwin, untunglah.

11 Oktober 2011 5:18 PTG

hahaha
tak disiplin nih! ;)

11 Oktober 2011 5:18 PTG

hehe .. makan jgn tak makan ..

11 Oktober 2011 10:42 PTG

adess...azam bertahan beberapa saat je..haha

12 Oktober 2011 7:47 PG

hahahha alasannnnnnnnnn
telan je lah rezeki depan mata tak baik di tolak...ye dak?

14 Oktober 2011 8:43 PG

makan poia dengan teh o panas di petang hari.. sedapnya.. ;)

Catat Ulasan