Rabu, 5 Oktober 2011

gambargambaran.edisi 4.

surau tempat kamu guna tabung besi besar yang biasa?
heh~
tak menarik dan mencabar langsung.
keh keh~

ainul athirah 1 tahun 2 bulan 13 hari.
hari pandai berjalan.
dekat rumah arwah moyang.


mamaainul mengidam pizza buatan laki sendiri.
sebagai seorang bekas "pizza-man"
langsung saya tiada canggung memenuhi impian isteri tercinta.
lalu kamu bertanya sedap kah?
semestinya lebih sedap dari pizza yang kononya "chunky loaded" itu.


jam tangan hadiah dari mamaainul.
mahal tahu!
karipap?
apa karipap?
mana karipap?
keh keh~


jangan tanya saya apa motif reptilia dalam gambar.
tapi saya syak mereka cuma mahu bermanja-mesra bersama.
keh keh~

133 comments

5 Oktober 2011 7:57 PG

dasat nya tabung... hihihi...
sweet nya ainul pakai dress...
nak resepi pizza...
gile giant - karipap...
no komen...

selamat pagi awak... ;p

5 Oktober 2011 8:07 PG

casing henset kamu bentuk karipap kah?

5 Oktober 2011 8:08 PG

pic 1 tu
mesti dah banyak sgt penyagak
yang mencuri sampai ahli surau
begitu kreatif sekali

pic ainul tu
anak dara kamu tu rupa amoi :)

5 Oktober 2011 8:09 PG

Mak teringin nak makan pizza yang kamu buat! :)

5 Oktober 2011 8:10 PG

#1: gambaran untuk sikap masyarakat kita

#3: nak order boleh?

5 Oktober 2011 8:11 PG

dah komen kat fb pasal gambar no.4 tu..kehkehkeh!!!

5 Oktober 2011 8:16 PG

halu, halu, anta karipap 1 lori.....

5 Oktober 2011 8:27 PG

patut susah budak tu nak berjalan, pakaikan gaun berat kat kaki, hehe...

5 Oktober 2011 8:30 PG

cis. Apple dah keluarkan model henfon karipap.

Maigod. gua pun nak buat pizza lah ini hari.

5 Oktober 2011 8:32 PG

elok jugak kalau ade casing hp mcm karipap kan.ehehe...kamu calon2 suami mithali :)

5 Oktober 2011 8:42 PG

akan tabung itu, kalau ada yang ingin mencuri, dicurinya juga.

bila dia dah boleh bercakap besok, lagi seronok !

ke ainul tu dah boleh bercakap ?

5 Oktober 2011 8:42 PG

Salam perkenalan. Gambar ke 5 tu "mengawan secara berjemaah" ek? hahahahahahahahahahahahahaha

5 Oktober 2011 8:43 PG

ala tomeiii tomeii tomii ainul tomei!!!!!


karipap????

5 Oktober 2011 8:50 PG

oo... emmm.. geee... homemade pizza.. extra topping n cheese.. tu dia... bapak besar karipap..

5 Oktober 2011 8:52 PG

waa tk pernah jumpang tabung mcm tu tahu?

ainul dgn gaun kembangnya,comel...

jam cantik,karipap giant,motif letak di telinga??

suami romantik

musim mengawan dah...

haha...sila bg address kamu ye,saya add kamu di fb,nama ID sama sahaja :)

5 Oktober 2011 9:10 PG

kelasss tabung surau tu..huhu.

Besar tu!!..hehe

baru perasan ainul sebaya dgn anak saya yg no 4 tu rupanya.

Arif anak saya 1 tahun 2 bulan 8 hari..hehe, muda 5 hari jelah, bintang sama kan..:)

5 Oktober 2011 9:16 PG

like!!!

5 Oktober 2011 9:20 PG

gambar tak keluar lah. nak piza kamu buat gak....

5 Oktober 2011 9:22 PG

tabung suarau yang kebaaabooommmmm ...

karipap tu lekat taik telinga tak!!!!

5 Oktober 2011 9:25 PG

mrk ingin meramaikan umat...& tabung tu sgt artistik la...

5 Oktober 2011 9:27 PG

alhamdulillahhh...
raaajin kamu ke surau...

5 Oktober 2011 9:29 PG

uuumak ai tabung... dasyat tu... nak curi pun serammm. hahaha

ainul leh jadi model satu hari nnt. pandai posing..

bujal jadi mr mama? hebak mu!

besaunyer karipap tu. maner dapat? kan kaklong cakap kamu ni ada nguper hubby kaklong. mcm kembar pulak. hahaha

musim kura2 mengawan kot skang ni. hehehe

5 Oktober 2011 9:47 PG

gambar pemenang ialah tong gas duit.

5 Oktober 2011 9:52 PG

henpon jenama karipap kah?

baru semalam bermimpi tengok 'kucing' bermesra-mesraan...rupanya petanda nk tengok kura2 pulak hari ni...ahaks!

5 Oktober 2011 9:53 PG

Kura-Kura itu sungguh romantika d'amour.

Karipap itu sungguh Giant.Jam Tangan kamu itu sangat bergaya, mutu dan keunggulan.

Pizza itu nampak menyelerakan.

Ainul itu sangat pandai bergaya di hadapan kamera.

Tabung Masjid itu sangat berat dan pencuri tidak akan dapat mengangkatnya.

5 Oktober 2011 9:58 PG

terbaiklahh tabung surau kamu!!!!





~karipap-karipap cinta bersama mamaainul, eheheh

5 Oktober 2011 10:00 PG

uiyo...terer gila buat piza. anto satu kat melaka bleh tak bujal..?

5 Oktober 2011 10:11 PG

apa motiff....

handphone karipap tu canggih

5 Oktober 2011 10:12 PG

Steady betul tabung tong gas tu.
Tapi sebenarnya yang paling steady ialah telefon berbentuk karipap tu.
Jenama apa ek?

5 Oktober 2011 10:12 PG

kalau hilang lagi tabung hijau tu , tak tau lar nak kata

5 Oktober 2011 10:24 PG

saya nak resepi pizza!

terima kasih! :)

*semalam, ada orang buat entri yang sungguh unik. sebab tu org boleh terjah entri pertaman kamu.

di sini http://februaricinta.blogspot.com/2011/10/fm-melangkah-ke-langkah-pertama-anda.html?spref=fb

5 Oktober 2011 10:27 PG

karipap? cuba cite btl2..tu karipap betul2 ke ape?cepatt..nak tahu..hehehe


kura2 itewww.haha

5 Oktober 2011 10:28 PG

1st tgk tabung tu.. tgh fikir kalau penuh berapalah agaknya jumlah yang ada.

5 Oktober 2011 10:39 PG

akak menyokong teringinan mak kamu tu.. 23hb ni bwk skali dgn spegeti buleh?

5 Oktober 2011 10:43 PG

ada yang kecik tak tabung macam tu.. teringin gak

comelnye si ainul.. ;)

oh.. buatkan untuk mak budak ni sekali boleh..?

tak nampak jam tapi nampak karipap.. besar sungguh.. inti apakah di dalamnya..?

oh.. dia cuma nak merehatkan diri dan bermanja-manja.. ;)

5 Oktober 2011 10:44 PG

hakhak..tak baik skodeng2...

5 Oktober 2011 10:44 PG

Lawak la gambar karipap tue hahaha...

5 Oktober 2011 10:47 PG

Label entri ini “gambir”? atau “gambar“? ahahahahaha!

5 Oktober 2011 10:51 PG

Owh....

Pertama kali tengok telefon android....

yummy!

5 Oktober 2011 11:12 PG

hahhahahahahhaha....
akak tgh busy nih,,tapikan.....
hehehhehehe....hilang sikit stress ni hah tgok henpon cap karipap tu...hamboiii....jam mahal ek, len kalik jgn buang tanda harga bujal....hehehhehehe....

5 Oktober 2011 11:13 PG

untunglah ade isteri. erk. tetiba. haha

5 Oktober 2011 11:33 PG

ehh anehhh...
tabung masjid ker...igt kn tadi tong gas..:)

5 Oktober 2011 11:36 PG

karipap-karipap cinta gitu!

5 Oktober 2011 11:41 PG

gambar atas sekali serius ke tabung?
aku fikir itu tong gas tadi...

karipap besar biasa jumpa tak larat mkn sebab besar sangat.

5 Oktober 2011 11:48 PG

besar banget tabung surau tu...

ainul sangat comel!

5 Oktober 2011 11:52 PG

Tabung masjid - Wow!
Ainul - Kemain kembang dress awak!
Pizza - Nak jugak Bujal?
Jam tangan - Pehhh! Tag Heuer ke? Ni yg harus cemburu!
Reptilia - Lucah wooooooo!

=D

5 Oktober 2011 12:16 PTG

betul ker pizza tu buat sendiri tu?

tak percayalah!
hahaha

5 Oktober 2011 12:21 PTG

canggih tepon awok..heheheh...nama ank awok cm nama saya laa..nama kedua..=p

5 Oktober 2011 12:21 PTG

Hwaaa tepon karipap tu beli mana eh...nak beli gak aarr..kih!kih!kih!

5 Oktober 2011 12:28 PTG

peh.tabung power.

5 Oktober 2011 12:58 PTG

cuba cer cerita sikit karipap tu jumpa kat mana....macam lazat jer...:)

5 Oktober 2011 12:59 PTG

kura2 mmg suka memanjat-manjat badan kawan-kawannya.

mungkin sebab mereka berbadan rendah, jadi bila memanjat, mereka akan kelihatan lebih tinggi.

atau

mungkin mereka sedang bermain enjit-enjit semut.



adik ainul mahu main enjit2 semut dengan kakak tak? kakak janji tak cubit kuat2... :)

5 Oktober 2011 1:19 PTG

sesungguhnya tabung masjid itu sangat luar daripada kebiasaan.hahah

5 Oktober 2011 1:48 PTG

kelass tabung tuh!! x penah jumpa lagi..

ainul memang comel..:)

err...betulkah pizza tu kamu yg masak!!

5 Oktober 2011 1:55 PTG

ada pizza juga di sini.... munna punya sos utk pizza munna cuma guna instant sos sphagetti yg maggi je

5 Oktober 2011 2:24 PTG

hahahaa

sedang berusaha nak dapat baby kura2 tue kot

5 Oktober 2011 2:49 PTG

waaa~
suka la tabung masjid kamu neh~

5 Oktober 2011 3:06 PTG

@ejaMaria

resepi rahsia! tapi kalau sampai seru nanti saya bagitau~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:06 PTG

@ORLANDO AHMAD

ofkos! keh keh~~

5 Oktober 2011 3:07 PTG

@Ati Masrif

pakai tong gas terbuang lagi murah sebenarnya~he~~

5 Oktober 2011 3:08 PTG

@kakcik

kalau rumah mak ada oven insyaallah saya bawak yang mentah.mak tinggal bakar je.sebab kalau bawak pizza yang da masak kalau sejuk tak sedap~he~~

5 Oktober 2011 3:09 PTG

@norh

belum redi nak jual~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:09 PTG

@kaklong

keh keh~~bunyi karipap tu sedap!

5 Oktober 2011 3:10 PTG

@ikatankasihku

rm2.50 sebijik~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:10 PTG

@kucingorengemok

sebab gaun tu la dia pandai berjalan..sebab kain tu bertindak sebagai balencing~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:11 PTG

@Juno

hai juno! hai juno! hai juno! hai ungu!

5 Oktober 2011 3:12 PTG

@ratusiput

bukan calon.da jadi suami orang pun~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:13 PTG

@al-lavendari

bercakap belum~membebel sudah~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:13 PTG

@opocot

opocot!!keh keh~~salam kenal~~

5 Oktober 2011 3:14 PTG

@Wanita Mutalib

karipap giant pekan kapar~he~~

5 Oktober 2011 3:14 PTG

@.:nhalilah:.

buat sendiri~~of kos lah semua lebih~he~~

5 Oktober 2011 3:15 PTG

@Maya Mayana

adress sudah dibagi kak~he~~

5 Oktober 2011 3:15 PTG

@~ yus ~

cancer la ye? he~~

5 Oktober 2011 3:16 PTG

@:: Mrs.Eady ::

tq! he~~

5 Oktober 2011 3:16 PTG

@eLL

la~~apsal tak dapat tengok plak?

5 Oktober 2011 3:16 PTG

@Chik Att

telinga saya bersih suci~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:17 PTG

@Kazaztan Team

keh keh~~umat kura2~~

5 Oktober 2011 3:18 PTG

@DrSinga

kekadang je kakak~kekadang~

5 Oktober 2011 3:18 PTG

bujal--
mana satu kak nak komen nie..
gambar kamu semuanya buatkan kak ayu ala2 nak tulis ayat karangan!!
rindu kamu.......
muah!!!

5 Oktober 2011 3:18 PTG

@NM02

uhh~~saya taknak anak jadi modal~~

5 Oktober 2011 3:19 PTG

@Dr. Ben

serbab tu saya letak 1st~he~~

5 Oktober 2011 3:20 PTG

@Aku Ibu Muda

keh keh~~musin mengawan~~

5 Oktober 2011 3:20 PTG

@Eye_nee

kat kalng parade ada jual pizza kat foodcourt.tu kakak saya~he~~

5 Oktober 2011 3:21 PTG

@~najwa~

karipap2 cinta pun tak ble celen~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:21 PTG

@amirah

sampai melaka da keras la jwabnya~~sedap makan time panas~he~~

5 Oktober 2011 3:22 PTG

@azam

karipap mahal tu bang~keh keh~

5 Oktober 2011 3:22 PTG

@Remy

i karipap.

keh keh~~

5 Oktober 2011 3:23 PTG

@pB

alau da dasar pencurik~~apa pun boleh! keh keh~~

5 Oktober 2011 3:24 PTG

@gadisBunga

keh keh~~perasan FM ada link blog saya~tapi tak perasan plak dia link ke entri memula~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:24 PTG

@Khairul Antasha

karipap betul la~he~~

5 Oktober 2011 3:25 PTG

@rATu kEBaYA

banyak la kot~he~~

5 Oktober 2011 3:25 PTG

@AzeedA

insyaallah~he~~

5 Oktober 2011 3:26 PTG

@aizamia3

karipap tu ada inti ayam dengan daging~sedap!

5 Oktober 2011 3:26 PTG

@aanie

keh keh~~tengah takde kerja~~

5 Oktober 2011 3:27 PTG

@Amy Syaquena

tapi sedap tau! he~~

5 Oktober 2011 3:27 PTG

@azieazah

saje saya letak gambir~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:27 PTG

@gedek!

keh keh~~canggih kan??

5 Oktober 2011 3:28 PTG

@azian

stress akak kurang.saya suka~he~~

5 Oktober 2011 3:29 PTG

@hanaahmad

keh keh~~apa tunggu lagi??

5 Oktober 2011 3:29 PTG

@AYuNG

serius tabung! keh keh~~

5 Oktober 2011 3:29 PTG

@ghost writer

keh keh~~da tengok ke cite dia?

5 Oktober 2011 3:30 PTG

@beautiful_rose

tong gas yang dibuat jadi tabung~he~~

5 Oktober 2011 3:30 PTG

@miloais

keh keh~~kreatif kan?

5 Oktober 2011 3:31 PTG

@Fara

tag hauer saya tak minat~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:31 PTG

@h4ni3

sungguh kak!

5 Oktober 2011 3:32 PTG

gambo last tu tak elok tnjuk kat bebudak tau!!!


hahaha

eh, sama cam jam yg sy kasi kat husben lah...

5 Oktober 2011 3:32 PTG

@merahitujambu

sedap kan nama tu? he~~

5 Oktober 2011 3:32 PTG

@Lady Windsor

keh keh~~tak jual!

5 Oktober 2011 3:32 PTG

@nizamsani

teringin nak buat?keh keh~~

5 Oktober 2011 3:33 PTG

@Bigdaddyz

kat kapar bang~~dekat dengan stesen minyak jalan mobil jalan kapar~

5 Oktober 2011 3:34 PTG

@petihartakarut

tapi aku ingat kekura tu gersang~~keh keh~

5 Oktober 2011 3:34 PTG

@aleen aiden

1 je dalam dunia kot? keh keh~~

5 Oktober 2011 3:35 PTG

@lieynanilaz

kembang hidung ainul~keh keh~~

5 Oktober 2011 3:35 PTG

@munna

saya punya sos spesel! he~~

5 Oktober 2011 3:36 PTG

@MasZuber

keh keh~~pandai kamu!

5 Oktober 2011 3:36 PTG

@tupaimerah

try la buat satu letak dalam bilik~keh keh~

5 Oktober 2011 3:37 PTG

@Citarasa Rinduan

terharu saya kak~he~~

5 Oktober 2011 3:37 PTG

@mamaNoriz

keh keh~~bebudak tak baca blog saya~~

5 Oktober 2011 3:40 PTG

hahahah.. semua gambar gambar membawa seribu arti... =) i like...

5 Oktober 2011 3:41 PTG

saya nampak gambar kura2 bersenggama .

5 Oktober 2011 3:50 PTG

@kella

gambar~~ble cerita macam2 he~~

5 Oktober 2011 3:51 PTG

@HEROICzero

uish kamu ni~~saya tak nampak pun?? mana? mana?

5 Oktober 2011 4:26 PTG

woi, tak baik tangkap gambar tgh beromen!!

5 Oktober 2011 4:40 PTG

uniknya jam tu. siap ada inti kan ekeke

5 Oktober 2011 5:10 PTG

oh..hari ini sy lewat gara-gara rumah sy ketiadaan bekalan letrik tepat² selepas sy publish entri pg td..


wah!
comel!
yummy!
keh keh!
keh keh keh!

5 Oktober 2011 8:12 PTG

terbaek lah bujal,


gambar.gambaran di atas, mendalam maksudnya..

tabung itu tabung masjid kan?
masjid tmpt ibadat org islam.
islam=sejahtera
sejahtera=tiada kecurian
jadi, mari kita sama2 fikirkan, dimanakah sejahteranya??...kalau dlm masjid pun tabungnya berantai-rantai begitu???

seronok kalau moyang nya ada pada hari ainul pandai berjalan...

pizza itu nampak superb. harap bujal tak keberatan nak share the resipi. oke pizza-man?

mana dpt karipap gabak besar tuh..

mereka juga dicipta berpasang-pasangan...

;)

5 Oktober 2011 8:20 PTG

tabung tu sgt best!saper berani curi ia akan meletup kan?hehe

ainul sgt2 cumil..dah pandai jln ye?

pizza-man sgt bijak buat pizza ye?ajar akak eh?mesti isteri tersenyum lebar.

terkejut akak tgk karipap awak tu..adoii habis ke mkn sebijik?ke kongsi bertiga?tp teringin gak nk cuba buat sebesar tu..hehe.nnt akak tayang.

kura2 tu pun..nyorok2 la nak manja2..hehe.dpt cucu lah awak tak lama lg .

5 Oktober 2011 8:41 PTG

pehh. tabung besi. larat ke nak angkat buat bedak-bedak ke fakir nanti?

5 Oktober 2011 8:51 PTG

hahahak kura2 gatal, sedapnya piza, karipap cinta, comelnya ainul, tabung tu? erkk

hahha

5 Oktober 2011 9:16 PTG

bujal kat mana nak beli tabung cam tong gas tu? cik ina nak beli nak kelirukan pencuri tong gas.

5 Oktober 2011 11:23 PTG

Karipap bosar tapak tangan.. konyang makan tu..ponek ngunyah.. piza man... baguzz...

6 Oktober 2011 2:21 PG

wahhhh storyline mmg kelasss jahh! hehe


luv,
cik ana :)

10 Oktober 2011 3:24 PTG

uish..besornya tabung surau tu..
berapa lama nak tunggu penuh tu?

karipap tu sungguh besar yek..!

Catat Ulasan