Rabu, 19 Oktober 2011

sini naik sana pun naik jugak.

saya pandang slip gaji.

saya pandang ainul.

saya pandang perut mamaainul.

saya pandang semula slip gaji.

*syukur + mengeluh.

kemudian saya pandang mamaainul.

saya berharap.

semoga kami laki bini umur panjang dan dikurniakan kudrat yang mencukupi.

insyaallah.
.
.
.
.
.
.
yang benar,

insan yang gajinya hampir mencecah status miskin bandar.

128 comments

19 Oktober 2011 8:50 PG

setiap anak itu, ada rejeki nya..usah khuatir..:)

pakcik tahap miskin kampong...:P

19 Oktober 2011 8:53 PG

betul tu bujal..insyaAllah ada rezeki kamu.. anak2 itu pembawa rezeki..lepas ni insyaAllah lagi melimpah ruah..Amin...

19 Oktober 2011 8:57 PG

yang benar dengan status yang sama juga :)

19 Oktober 2011 8:58 PG

Tanggungjawab ibu bapa memberikan segala yang baik buat anak2 mereka. Nanti bila ada yang meminang anak2 kamu, jangan pula kamu ungkit segalanya dan letak atas bahu bakal menantu kamu!

19 Oktober 2011 8:59 PG

insyaAllah ada rezki kamu dan anak2 nanti...

tapi mmg miskin bndar lagi parah kan, start enjin je semua nak berduit...huhu

19 Oktober 2011 9:00 PG

bujal...
rezeki dr ALLAH...
dugaan tu tak semestinya kesusahan, kesenangan pun satu dugaan taw...makin byk gaji, makin byk belanjanya...hakak ni hah, gaji 1K, belanja 3K...camne...hahahahha

19 Oktober 2011 9:05 PG

kerana itulah berfikir fikir semula utk menambah isi rumah kerana status slip gaji tam menampahkan penambahan..hurm...

19 Oktober 2011 9:05 PG

pasti bertambah rezeki tu ..insyaAllah

yang penting kamu kerja gomen..hihi

19 Oktober 2011 9:06 PG

gaji kalau nak di pikirkan smpai bila pun x cukup..
makin tinggi gaji, makin tinggi la kehendak..

adeihhhh

19 Oktober 2011 9:13 PG

kenaiakan gaji?
yang kaya bertambah kaya
yang miskin bertambah miskin...

ermmmm....

19 Oktober 2011 9:13 PG

saya takde slip gaji
saya pandang perut saya
saya nampak perut saya tinggi
saya rasa bahagia....

19 Oktober 2011 9:20 PG

Anak masih kecik lagi Bujal. Insya-Allah tiba masa ainul dan adikbesar masa itu gaji pun dah bertambah...

19 Oktober 2011 9:21 PG

Bujal...
Setiap anak yg dilahirkan membawa sekali rezeki buat ibu dan bapanya...
Ada anak yg sebaik dilahirkan rezeki bapanya melimpah ruah.. Kelahiran anak itu sendiri dah berupa rezeki....

19 Oktober 2011 9:23 PG

@Daddy Ziyyad

miskin kampong la sangat gi bercuiti kat ostrolia~keh keh~~

19 Oktober 2011 9:23 PG

@~izan~

amin~~

19 Oktober 2011 9:24 PG

@Wanita Mutalib

ecece~~ye ke?

19 Oktober 2011 9:24 PG

miskin bandar RM3000 byk tu.....

syukur alhamdulillah dgn kurniaanNYA

19 Oktober 2011 9:24 PG

@kakcik

ala~~ungkit sikit2 ble la mak~~he~

19 Oktober 2011 9:25 PG

@mamaNoriz

he~~kencing pun 30 sen~~

19 Oktober 2011 9:25 PG

@azian

lagi 2 k mana dapat? keh keh~

19 Oktober 2011 9:26 PG

@:: Mrs.Eady ::

he~~kena fikir baik2 ye tak?

19 Oktober 2011 9:26 PG

@Ati Masrif

terjamin la jugak~he~~

19 Oktober 2011 9:26 PG

@AYuNG

sebab tu kena selalu sedar diri~he~~

19 Oktober 2011 9:27 PG

@kaklong

seb baik kaklong kaya~~meh sini seribu! keh keh~

19 Oktober 2011 9:27 PG

insyaAllah setiap anak tu ada rezekinya bujal..dun wori..

19 Oktober 2011 9:27 PG

@kakngah

untung la bahagia~keh keh~

19 Oktober 2011 9:28 PG

@Kakzakie

he~~kalau diikutkan kerja gomen ni setiap tahun gaji naik~~alhamdulillah~

19 Oktober 2011 9:28 PG

@Ibu n Abah

semoga rezeki saya dan semua dimurahkan~he~~

19 Oktober 2011 9:29 PG

@azam

tak banyak tapi cukup.he~~

19 Oktober 2011 9:30 PG

@amirah

masa ainul dulu saya menang peraduan dapat rm5000~he~~

19 Oktober 2011 9:33 PG

mmm....biasa la tgk gaji pasti tgk muka anak2...

ye syukur dgn apa yg ada...kan??

ye yg gaji kecik ni naik pn kecik le...

so mari lah berjimat cermat :)

19 Oktober 2011 9:36 PG

insyaAllah pasti akan ada rezeki yang kita tak terjangka lepas ni.. rezeki anak2 tu tetap ada.. cuma macam mana kita nak usahakan terpulang pada diri kita..

bersyukur kita masih mampu menggunakan kudrat kita dalam mencari rezeki.. syukur padaNYA.. ;)

19 Oktober 2011 9:40 PG

jangan cakap camtu bro
aku pun terasa ni

19 Oktober 2011 9:40 PG

sy lagi tak bergaji.

miskin tegar =(

19 Oktober 2011 9:42 PG

rezeki anak-anak, pasti ada. percayalah!

19 Oktober 2011 9:44 PG

hampir mencecah.. tapi tak miskin lagi kan? ;)

takpe.. yg penting rezeki tu halal... urusan yg lain2, serahkan saja padaNya

19 Oktober 2011 9:46 PG

biar tak banyak.
asal cukup.
berkat itu penting.


.

19 Oktober 2011 9:46 PG

jgn dipikirkan sgt..insyaAllah setiap rezeki Allah dah tentukan..

19 Oktober 2011 9:46 PG

dlm peut ada rezeki lagi ke??alhamdulilah

19 Oktober 2011 9:53 PG

kenaikan gaji - takde...

tapi terpaksa hadapi kenaikan harga barang.. huhu

gaji cuma setakuk diatas paras miskin bandar

19 Oktober 2011 9:58 PG

Syukur Alhamdulillah! Sekurang-kurangnya, kita tak kais pagi, makan pagi kan?

19 Oktober 2011 10:02 PG

syukur apa yg ada.. anggap rezeki yg kita dapat tu bukannya 100% untuk kita.

19 Oktober 2011 10:06 PG

kata org .... ulat dalam batu pun bleh hidup ... keh keh keh ...

19 Oktober 2011 10:18 PG

tapi kamu tetap bahagia, kan bujal? :)

19 Oktober 2011 10:39 PG

bujal~

usaha lagi!

19 Oktober 2011 10:57 PG

bertambah anak, Allah buka lagi pintu rezeki dan luaskan lagi rezeki utk keluarga itu

org miskin bandar mampu pakai alza, kira ok lagi la tu brooo

hehehehe

19 Oktober 2011 11:17 PG

aku pun miskin jugak bro..nak kahwin pun tak cukup duit..huhu

19 Oktober 2011 11:42 PG

bersyukurlah dengan rezeki yang ada...:)

19 Oktober 2011 11:48 PG

ade lbh rezekinya nnt...insyaAllah~

19 Oktober 2011 12:12 PTG

kalau tgk slip gaji mmg rasa x cukup..tp alhamdulillah, setakat ni xpenah x mkn la....huhu....

19 Oktober 2011 12:14 PTG

insyaallah..dulu pun dee rasa gitu..tp percayahlah..bujal mesti boleh harunginya..financial planning ok..

19 Oktober 2011 12:32 PTG

alhamdulillah .. sama-sama naik.

kalau kita rasa miskin, ramai lagi orang lebih miskin. begitulah sebaliknya kalau kita rasa hensem, ramai lagi orang lebih hensem.

19 Oktober 2011 12:35 PTG

X pe rezeki ade kat mane2. tp kene usaha.

19 Oktober 2011 12:40 PTG

insyaAllah...

rezeki, ajal maut di tangan Allah...

berusahalah!

19 Oktober 2011 12:42 PTG

alhamdulillah..itu yang buat tak sabar nak kawin tuh :D

19 Oktober 2011 12:45 PTG

senyum dalam syukur

senyum dalam mengeluh

19 Oktober 2011 1:11 PTG

@bujal X
kaklong baru nak minta kat kau dik,kaklong ni tergolong dari misikin tergar kawasan bandar!

19 Oktober 2011 1:40 PTG

status miskin bandar tu..

samalah kita bujal oii...!!

*org lain ingat org bandar ni berduit sangat kot...

19 Oktober 2011 2:23 PTG

takmo pk sgtla tang tu.dah kuo sok insyaAllah ade rezki tu... :) yg pntg semua sihat...

19 Oktober 2011 2:41 PTG

hehehe... miskin bandar ye...
sama la kita... ;p

takpe la... syukur ada gaji... insyaAllah sume cukup...

19 Oktober 2011 2:47 PTG

tapi kamu kaya dengan cinta....

19 Oktober 2011 2:48 PTG

makin besor gaji, makin banyak keraknya...


perut besor pun rezeki juga, keh3.


tahniah!nak dpt anak baru.

19 Oktober 2011 2:49 PTG

rezeki yg banyak akan datang bersama anak itu. percayalah.

19 Oktober 2011 3:12 PTG

status aku sama mcm ko...huwaaaa...

19 Oktober 2011 3:15 PTG

Amin....

19 Oktober 2011 3:20 PTG

@mas

tengah berjimat la ni~he~~

19 Oktober 2011 3:20 PTG

@aizamia3

ya syukur alhamdulillah~

19 Oktober 2011 3:20 PTG

@alien

ala~~bujang lagi~~apa nak risau sangat? keh keh~

19 Oktober 2011 3:21 PTG

@erysweetie

laki kaya apadehal~keh keh~~

19 Oktober 2011 3:21 PTG

@Aku Ibu Muda

insyaallah~

19 Oktober 2011 3:21 PTG

@h4ni3

ya syukur alhamdulillah~~

19 Oktober 2011 3:22 PTG

@tasekM

betul tu~~he~~

19 Oktober 2011 3:22 PTG

@makdara TERdiva

nak taknak kena fikir jugak~he~~

19 Oktober 2011 3:22 PTG

@merahitujambu

he~~2nd baby on the way~~

19 Oktober 2011 3:23 PTG

@~mrs azmi~

banyak la tu~he~~

19 Oktober 2011 3:23 PTG

@Fara

sebab tu kena selalu positif~he~~pasal bila kita susah ada yang lagi susah~~

19 Oktober 2011 3:24 PTG

@rATu kEBaYA

dapat 20% JE~KEH KEH~

19 Oktober 2011 3:24 PTG

@Chik Att

ulat tak makan kfc~~ble la hidup~keh keh~

19 Oktober 2011 3:25 PTG

@tupaimerah

ofkos saya bahagia~he~~

19 Oktober 2011 3:25 PTG

@catherine-

nakmlepak2 dulu ble? keh keh~

19 Oktober 2011 3:25 PTG

@NM02

tu kete bini~keh keh~~

19 Oktober 2011 3:26 PTG

@Pena Marhaen

jangan macamtu bang~~

19 Oktober 2011 3:26 PTG

kita serupa....

19 Oktober 2011 3:26 PTG

InsyaAllah, setiap anak yang lahir adalah rezeki yang paling berharga dari Allah...

Yang penting, tahu tanggungjawab tu, Allah pasti membantu...doa, tawakal selalu...

19 Oktober 2011 3:26 PTG

@lieynanilaz

syukur~~

19 Oktober 2011 3:27 PTG

@Tasha

insyaallah~~

19 Oktober 2011 3:27 PTG

@aanie

kena pandai bajet~he~~

19 Oktober 2011 3:28 PTG

@Dee

he~~moga dimurahkan rezeki~~

19 Oktober 2011 3:28 PTG

@al-lavendari

sebab tu kena selalu syukur kan pakcik?

19 Oktober 2011 3:29 PTG

sememangnya sudah lumrah dari zaman dahulu lagi...sini naik sana pun ikut naik...normal.

19 Oktober 2011 3:29 PTG

@mummy rozie

insyaallah~~

19 Oktober 2011 3:29 PTG

@@tune®

he~~chaiyok!

19 Oktober 2011 3:29 PTG

@eafatihah

hamboi~~kemain~keh keh~~

19 Oktober 2011 3:30 PTG

@ghost writer

apapun senyum kena ada~~keh keh~

19 Oktober 2011 3:30 PTG

@kaklong

keh keh~~rupiah boleh?

19 Oktober 2011 3:31 PTG

@PUTUBAMBU

kat bandar semua pun duit~~parking free pun semakin pupus~haih~

19 Oktober 2011 3:32 PTG

@ratusiput

kena pk juga kak~~nak kena rancang~he~~

19 Oktober 2011 3:32 PTG

@ejaMaria

cukup makan pakai pun da kira baik kan? he~~

19 Oktober 2011 3:33 PTG

@gedek!

keh keh~~no komen~

19 Oktober 2011 3:34 PTG

@~najwa~

perut bini makin besar rezeki.kalaunperut laki? keh keh~

19 Oktober 2011 3:35 PTG

@gadisBunga

insyaallah~he~~

19 Oktober 2011 3:35 PTG

@wahida

ye la tu~keh keh~~

19 Oktober 2011 3:35 PTG

@Zie

amin jugak~~he~~

19 Oktober 2011 3:36 PTG

@bobiedanbad

he~~tapi cukup semua kan?

19 Oktober 2011 3:37 PTG

@~ yus ~

insyaallah kak~~tq~

19 Oktober 2011 3:37 PTG

@Bigdaddyz

tapi sini naik sikit~sana naik banyak~~

19 Oktober 2011 4:00 PTG

perut mamaAinul dah masuk bulan berapa sekarang...?

19 Oktober 2011 4:02 PTG

@DrSinga

4 bulan da~~

19 Oktober 2011 4:07 PTG

ade rezeki lebih,ingat saya di sini ye.keh3

19 Oktober 2011 4:08 PTG

Salam perkenalan..
saya selalu nampak kamu di laman2 teman blogger saya..
Follow you.. =)

19 Oktober 2011 4:13 PTG

ohhhhh!~ tersedak iols baca ayat yg akhir
you are not alone man!

sob sob sob

19 Oktober 2011 4:23 PTG

saya miskin pinggir bandar... alhamdulillah

19 Oktober 2011 4:26 PTG

rezeki anak.. status miskin bandar akan bertukar nt.. kepada yg lebih baik.. insya allah..

19 Oktober 2011 4:50 PTG

Yang benar ni Pak....gawat ni....

19 Oktober 2011 5:05 PTG

Moga kamu murah rezeki , kawan . InsyaAllah . Ameen .

19 Oktober 2011 7:27 PTG

setiap kurniaan Ilahi itu rezeki bujal!

jgnlah awak risau
adik ainul pasti akan ada rezekinya


insyaAllah.


:)

19 Oktober 2011 7:40 PTG

gaji naik harga barg pun naik...macam tak ada perubahan je rasenye.

20 Oktober 2011 12:21 PG

sabar. ade hikmah tu bro

20 Oktober 2011 9:50 PG

bukan korang berdua kje ke?????

mintak arr tukar pejabat daerah kuala selangor...

20 Oktober 2011 10:45 PG

rilek...

(mau peluk tanda caring)

20 Oktober 2011 2:00 PTG

banyak atau sikit bukan ukuran yang penting cara kita menguruskannya. ye dak.

20 Oktober 2011 2:28 PTG

YUUUUUUHUUUUUUUU...
bizi kah???

20 Oktober 2011 5:31 PTG

saya pun gaji tahap macam miskin jugak ni =(

20 Oktober 2011 8:37 PTG

bab miskin bandar. saya pernah rasa

20 Oktober 2011 10:31 PTG

selamat menimang cahaya mata :)

20 Oktober 2011 10:37 PTG

saya doakan awak dimurahkan rezki..

21 Oktober 2011 2:30 PG

amin bro..semoga di murahkan rezeki!

21 Oktober 2011 10:02 PG

semoga REZEKI juga naik =)





luv,
cik ana

Catat Ulasan