Rabu, 12 Oktober 2011

gambargambaran.edisi 5.

popia daging gemuk-gemuk mamaainul.
saya tidak boleh tahan.


hidangan kuali besar pasar ikan Manhattan
seperti kata KOG :

"Kalau makan berdua jangan gatal orda seafood platter
Orang tamak selalu rugi makan tak habis"


kembara laksa mamaainul.
sedap tapi jauh.
nun dekat Bangi sana.
*masak laksa memang bubuh serai kah?


sistem tergendala,
kemudian kakak bahagian pendaftaran bagi saya notis untuk ditampal.
selepas pemeriksaan berganda akhirnya saya perasan.
apa jadah menghargai kesulitan?
nasib baik saya tidak tampal.
keh keh~

dalam badan lintah itu ada darah saya.
maksudnya sekarang kami bersaudara kah?


nampak janggut besi mamaainul?
khabarnya sekarang adalah aliran terbaru.
saya mana tahu?
~crcing~crcing~crcing~
*mengusap janggut besi mamaainul.
keh keh~

70 comments

12 Oktober 2011 8:08 PG

Sedap!

12 Oktober 2011 8:08 PG

._. gua lapar

12 Oktober 2011 8:08 PG

Ternampak perkataan laksa. ._.

12 Oktober 2011 8:09 PG

tak letak serai kan?

12 Oktober 2011 8:09 PG

apa nama lintah? bujal y?

12 Oktober 2011 8:10 PG

Dikatakan kamu akan membalas komen saya secepat yang mungkin. Hurm, tiada nampak batang hidung di sini.

12 Oktober 2011 8:10 PG

Wassalam, selamat bekerja abam buj

12 Oktober 2011 8:11 PG

ya aliran terbaru, makin rmi gemarkannya

12 Oktober 2011 8:12 PG

@Lucifer

bahagia pagi saia melihat abam lucif berkomen disini~~aum!

*spam mode activate eh? keh keh~

12 Oktober 2011 8:15 PG

perghh ini betul2 pengembaraan mencarik laksa ni..kesulitan dihargai? nasib takde orang yg ngamuk..hehe

12 Oktober 2011 8:17 PG

hehe..kesulitan amat dihargai. .adakan kelas bahasa kt opis awak la Bujal, mcm cerita Pendekar Bujang Lapok :D

12 Oktober 2011 8:19 PG

keh keh keh, spam mode, selalu diam-diam ja baca.

12 Oktober 2011 8:20 PG

papan pemotong mamaainul tu sudah expired... sila gantikan dengan yg baru sekarang...

*papan pemotong yg expired ada banyak kuman tau... ;p

12 Oktober 2011 8:21 PG

huarghhh

nak marah betul gambar selalu tak keluar, tenet lembab.

laksa penang ke letak serai? disebabkan kedainya dalam rimba, banyak serai kot.

12 Oktober 2011 8:22 PG

lucifer!
u tamak!
huhuh!

12 Oktober 2011 8:23 PG

konpius..... lintah ke pacat tu?

12 Oktober 2011 8:26 PG

en. bujal kah yang menghanguskan popia mamaainul tu??

hidangan koli besar tu dah ada dlm senarai bakal masuk tekak bulan depan. KOG punyer pasal!

ikut sukahati tukang masak.

kesalahejaan amat dikesali....

lintah darat!

janggut mamaainul lg panjang.

12 Oktober 2011 8:31 PG

sekali pandang popia daging tu nampak macam kambing bakar!

crcing...crcing...crcing...memang trned laaa ni. up to date mamainul kita ye!

12 Oktober 2011 8:31 PG

hahhaha...

mmg tengah trend jaggut besi tu tpi sy atak suka sebab bising...hihi

seafood platter mmg banyak!

12 Oktober 2011 8:32 PG

tang gambo popia tuh mmg tak leh tahan..nampak sedap

12 Oktober 2011 8:33 PG

janggut besi?
cehhh..itu trend tahu! :)

12 Oktober 2011 8:35 PG

Jari kaki kau kurus.

12 Oktober 2011 8:35 PG

saya pun ade banyak collection janggut besi ;)

12 Oktober 2011 8:36 PG

kalau kat rumah mak, memang masak laksa masuk serai ;P

12 Oktober 2011 8:42 PG

laksa buh serai??

tak pelik ke rasa dia?

12 Oktober 2011 8:43 PG

nak cari janggut cam mamaainul juger weee :)

12 Oktober 2011 9:03 PG

itu laksa di teras jernang kah...

12 Oktober 2011 9:08 PG

anda masuk hutankah dapat lintah tuh!!..

12 Oktober 2011 9:09 PG

Mamaainul semakin cute... jenjangan adik ainul perempuan lagi:)

12 Oktober 2011 9:21 PG

mamaainul usap zat besi kamu...

12 Oktober 2011 9:29 PG

apa nasib sedara kamu tu aka lintah tu..
hehehe

12 Oktober 2011 9:30 PG

adohai bujal!!

Saya ketawa tak habis2 dengan statement awak kata mamaainul ada janggut besi tu...

popia gemuk2 tu terlebih gorengkah? Hitam rupanya..:)

12 Oktober 2011 9:34 PG

Jauhnya mencari laksa...
Sedap tak?
Soklan cepumas sebab nanti nak cuba...

12 Oktober 2011 9:36 PG

laksa buh serai???

kesulitan dikesali...bukan dihargai...adoiiii


janggut besi? mujur sy tak boleh pakai...allergic dgn besi2 ni..ahaks!

12 Oktober 2011 9:39 PG

popia gemuk itu kamu goreng smpai geseng? (sedikit hangus?)haha...saya pun pakai janggut besi...ada 3 koleksi berlainan warna(emas,perak,kelabu)muahaha :)

12 Oktober 2011 9:54 PG

kedai laksa belakang ukm?

12 Oktober 2011 9:54 PG

rasa rindu plak ngan fish manhataan.dah lama tak makan kat sana.cendawan kat sedap.

12 Oktober 2011 9:57 PG

Laksa bubuh serai? Org gile msk laksa bubuh serai! Hahahahaha!

12 Oktober 2011 10:13 PG

tampal resepi popia daging please?

p/s - kesulitan menampal dihargai :)

12 Oktober 2011 10:19 PG

Ohhh!!..kalau begitu byk lah saudara sedarah makchik...ratusan nyamuk...pijat2...pacat dan unggas2...

12 Oktober 2011 10:29 PG

janggut besi tu mmg trend
skang agaknye la bujal :P
tp ai x pakai pon..hehe



luv,
cik ana

12 Oktober 2011 10:38 PG

eei..kita suka laksa tau!

popia tu walaupun hangit.. tetap le nampak marbeles!

12 Oktober 2011 10:49 PG

1. sedapnya popia gemuk..walaupon ada angus-sngus sikit tp angus lah sedap

2. oh pasar ikan manhattan! sy sukakan kepah, lobster dan jugak calamari!!

3. serai? mcm x jer..tp sy x gemar laksa maka tak tahu masak haha

4. wakaka..nasib kamu peka!

5. itu kaki kamu kah? nampak slim..haha

6. hihik..x tahulah bujal..tp emak sy pon panggil benda ini janggut..sy x suka pakai janggut

12 Oktober 2011 10:50 PG

kok popiahnya ireng?? ngee~

ireng2 enak yaa...

dalam badan lintah itu darah kamu yg kotor tahu~ jgn la mengaku saudara.

12 Oktober 2011 10:54 PG

hahahaha..saba je la..

12 Oktober 2011 12:15 PTG

gambar pertama tu meleleh air liur

12 Oktober 2011 12:27 PTG

ADa2 ja topik dari hang ni bujal,kreatip n inovatiff..harini kaunter bz ke?

12 Oktober 2011 1:04 PTG

popia hangit! hehehe..sedapnyaaaa....asl pasal makanan je kat sini. haiyoh...

12 Oktober 2011 1:21 PTG

adakah popia gemuk2 tu tukarannya dengan janggut besi?

12 Oktober 2011 1:47 PTG

buat lapar di tghri ni...

popia.. rasa hangit ditelah dengan kesedapan inti daging..

12 Oktober 2011 1:57 PTG

seronok juga tengok popi gemuk tu

12 Oktober 2011 2:05 PTG

bestnya...makan-makan...

12 Oktober 2011 2:38 PTG

sedapnya tengok popia mamainul *telan air liur ehh..baru perasan, bujal berambut baru... segak! :)

12 Oktober 2011 3:31 PTG

Bila mak pakai janggut besi itu ada yang merasa rimas seolah2 melihat janggut kambing! hehehe...

12 Oktober 2011 3:59 PTG

jauhnya cari laksaaaa...
ada kena terjah dgn monyet tak? hehehe

12 Oktober 2011 4:13 PTG

janggut mamaainul tu tajam... cam no koo usap Bujal...

12 Oktober 2011 4:16 PTG

selalu jek laksa rimba tuh..tp x pernah singgah.. huhu.. nak singgah lar suatu hari nanti.. kah kah kah..

ehhh.. saya pon ada janggut besi jugak.. :D jangan usap janggut besi saya! ngehehehhe

12 Oktober 2011 4:59 PTG

janggut saya tak sepanjang mamaainul.

Salam perkenalan.

12 Oktober 2011 6:27 PTG

aku masih tak faham,kenapa orang suka makan spaghetti sedangkan laksa kita paling sedap seantero dunia.cari kat California pon takde,bang.

12 Oktober 2011 7:42 PTG

mmg gemuk popiah yg mamainul buat.

wahh laksa kat mana tu?sedap?LM wat laksa tak letak serai

12 Oktober 2011 8:06 PTG

suka gelak2 sorang2 bila layan entry rabu bujal..
tapi yang paling last k.ayu gelak besar......
sangat BESO!!!

lari............

12 Oktober 2011 8:54 PTG

ha ha h ha....sedara sedaging dengan lintah...ha ha ha...tapi sib baik kita tak der janggut...kat opis kita semua pompuan berjangut ikut trend mcam mamaainul

13 Oktober 2011 2:27 PG

assalamualaikum...hahaha...x tau nk kate ape..gelak n rasa sangat lapar....:-)

13 Oktober 2011 7:08 PG

janggut besi itu mungkin tak lepas pemeriksaan keselamatan kat airport.

13 Oktober 2011 8:38 PG

pernah makan dekat laksa rimba!!sangat sedap!tak tipu punya :)

13 Oktober 2011 11:58 PG

hahahahhaha...

kesulitan amat dihargai.

bersaidara dgn lintah.

janggut crcing mamaainul.

kehkeh *tak abeh gelak lg*

13 Oktober 2011 1:22 PTG

betul jugakkan...apadahal nak menghargai kesulitan?woha!

13 Oktober 2011 4:02 PTG

ada org masak laksa letak serbuk kunyit...grrrr

14 Oktober 2011 8:41 PG

kalau macam tu ramailer sedara kita dari kalangan lintah ye.. hikhikhik..

janggut besi tu semakin disukai ketika ini.. ;)

14 Oktober 2011 5:04 PTG

gambar gambar kamu makin 'pehhhh' laa.....

Catat Ulasan