Selasa, 19 Julai 2011

pangcualiti.

di negara jepun misalnya,

tren sampai tepat pada waktu,

lambat 30 saat pun sudah dikira berdosa.

manakala di tanahtempattumpahnyadarahku,

"jumpa kamu pukul 10"

maksudnya :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sori aku lambat,tadi ada hal sikt hjjkhjkwcjkljwl;kcjweclwm;jcwjknmcklwmcl;kweopjckwe;jk;jmwekwekl;
adawdjkl;cnowecdhwjZDNegdhwidfwem[jo;qzxbn9um,dwehjigdicdbsucpidnuqdu92nyzxd2y1098nyzxehfdio123nu89nnxdoyeqwbnxrybuzn2xyr8921n90x912378xrzn12389xb78tr12xbzr12n8rx19n8zxnxbz127yzxbn2310n893rnxzru290efhydf34y1idj3hdu13y48dejkwdjxioygcdehkqwm'cd54we6fwedfwekfjer.
.
.
.
sekian.


botol kamu,

minggu ini akan sampai agaknya.

113 comments

19 Julai 2011 8:25 PG

org kita ni kena train ngan org jepun bagus gak..tak mo dgr dgr istilah janji melayu

19 Julai 2011 8:29 PG

Selamat pagi Bujal dan selamat kembali. Makcik rindu kamu. :)

19 Julai 2011 8:33 PG

Lupakan botol....

Kalu sampai dengan selamat pon sudah cukop!

hurrah!

19 Julai 2011 8:37 PG

owh kamu sudah kembali rupanya...makchik pon selalu tidak menepati masa Bujal...kalau masa itu boleh menyumpah...beribu-ribu Metric Tan makchik dah disumpahnya...

19 Julai 2011 8:44 PG

Lambat punch card sikit tak apa dik sebab dah jadi budaya kita.

Cik Ina DDC dah dapat botol bujal tak baca ke N3 dia.

19 Julai 2011 8:46 PG

@Lydia Miza(Aidyl Azim)

tak pepasal melayu yang dapat nama buruk~haih~

19 Julai 2011 8:46 PG

@kakcik

saya rindu makcik dan semua~~

19 Julai 2011 8:46 PG

@gedek!

hurrah sekali lagi!

19 Julai 2011 8:47 PG

@Eye_nee

keh keh~~ada alasan tak?

19 Julai 2011 8:48 PG

@Kakzakie

he~~cik ina punya spesel~~saya hantar by hand~

19 Julai 2011 8:48 PG

pernah dengar kajian seorang prof. berbangsa perancis tentang orang melayu. asal negara mana pun, semua ada jenis yang tak menepati masa. orang melayu sahaja yang suka kondem bangsa sendiri.

19 Julai 2011 8:49 PG

@nizamsani

*tunduk akur dan setuju.

19 Julai 2011 8:55 PG

itu masalahnya.. kalau kata pukul 10.. pukul 10 tu baru nak geraklah, otw lah.. ada je alasan sedangkan bukan tak tau masa yang dah dijanjikan..

19 Julai 2011 8:56 PG

psstt:
Bujal selamat kembali.. rindu dengan kamu.. eh bukan.. dengan tulisan kamu.. hikhikhik..

19 Julai 2011 8:58 PG

@aizamia3

da jadi tebiat~~haih~

19 Julai 2011 8:58 PG

@aizamia3

*terharu.

19 Julai 2011 9:01 PG

yey yey!!!! bujal dah balik!!!!







lompat sambil korek idung..

^_^

19 Julai 2011 9:04 PG

selamat kembali..hehe

19 Julai 2011 9:17 PG

bujal kena byk bersabar.tahan yee...

;)

19 Julai 2011 9:21 PG

hareap botol itu tidak tumbuh tanduk! ~haha

19 Julai 2011 9:29 PG

selamat kembali..

19 Julai 2011 9:29 PG

yeay! bujal sudah kembali berblog!

19 Julai 2011 9:33 PG

ermmm biasala tu... kalau tak lewat tak sah...

19 Julai 2011 9:48 PG

otw tu bermakna baru nak keluar rumah..bukan betul2 otw..otw = on the way..hahaha..kotlah tak tau..

19 Julai 2011 9:52 PG

nak botol tu satu..xde lebihan stok ke botol tu?

19 Julai 2011 9:52 PG

itulah org kita
payah~

19 Julai 2011 9:56 PG

tu la "janji melayu"

19 Julai 2011 10:17 PG

dalam bab kerja mmg kita patut contohi jepun :)

19 Julai 2011 10:25 PG

bujal...........
kamu kemana dik?

alahai.. syukur kamu dah kembali..

part tulisan akhir sebelum gamabr tu..
bahasa apa ya??

19 Julai 2011 10:29 PG

gambar tu ada kena mengena dengan org itu kah?

19 Julai 2011 10:35 PG

sorry lambat.

saya bersahur tadi.

19 Julai 2011 10:41 PG

kamu mmg pangcual untuk kembali berblog...

selamat kembali...

19 Julai 2011 10:47 PG

sy lebih suka menunggu orang dari orang menunggu saya

masa bagi saya adalah 'emas'

;-)p

19 Julai 2011 10:50 PG

tak sabar nk minum dlm botol nih...

hehe.



.

19 Julai 2011 10:52 PG

bujal jangan percaya gedek nak keklang gara-gara botol MATCHAM MATCHAM.habis kalau gedek baca mahu cik ina disepak. terima kasih botol tu.

19 Julai 2011 11:02 PG

@NM02

ceh~haha~~

19 Julai 2011 11:02 PG

@lieynanilaz

tq~~~he~~

19 Julai 2011 11:02 PG

@catherine-

ai tak kisah~haih~~

19 Julai 2011 11:04 PG

@Daddy Ziyyad

he~~pakcik punya esok sampai kot~~

19 Julai 2011 11:04 PG

@rATu kEBaYA

tq makcik~~

19 Julai 2011 11:05 PG

@Mommy Fara

*tersenyum riang~

19 Julai 2011 11:05 PG

@dwaty

da jadi kebiasaan yang payah tu~haih~

19 Julai 2011 11:05 PG

@Dee

saya tak percaya ungkapan otw~haha~

19 Julai 2011 11:06 PG

@Khairul Antasha

takde la dear~~tunggu julai depan ye~~

19 Julai 2011 11:06 PG

@alien

bangsa lain pun sama sebenarnya~he~~

19 Julai 2011 11:07 PG

@CassiaSiamea

melayu jugak yang busuk~haih~~

19 Julai 2011 11:07 PG

@tupaimerah

saya amal 5S!

19 Julai 2011 11:07 PG

@Citarasa Rinduan

kursus kak~~pastu gi panjat gunung~~

*gambar sekadar hiasan~he~~

19 Julai 2011 11:08 PG

@kaklong

gambar sekadar hiasan~haha~~

19 Julai 2011 11:08 PG

@Anisa Hang Tuah

jom buka?haha~~

19 Julai 2011 11:08 PG

@James Alexander

tq fren~~

19 Julai 2011 11:08 PG

@Asrul "iLham" Sany

saya mencik nunggu~~haha~~

19 Julai 2011 11:09 PG

@tasekM

esok sampai kot~~yang belah KL dengan selangor selamat sampai da pagi ni~~

19 Julai 2011 11:10 PG

@Cik Ina Do do Cheng

he~~pakcik gedek tak bagi saya pos~dia cakap nak ambik byhand~~

*sama2 makcik~~

19 Julai 2011 11:21 PG

- bujal gi jepon yerr...

Arigato!

19 Julai 2011 11:26 PG

Train kt port klang..jln 15 minit sekali.....kalau trlepas..tunggu lg 15 minit..dan setrusnyer...huhuhuhu...
dh byk dosa tu kirenye..hahahahhaha....

19 Julai 2011 11:47 PG

dah jadi adat kat sini


kalau puntual , orang akan rasa pelik pulak

19 Julai 2011 11:47 PG

on the way~~~


*biasa bukan.. hahahahaha :P

19 Julai 2011 11:55 PG

bujal baru balik dari jepunkah??? :D

19 Julai 2011 12:04 PTG

wakakaka..th xpe..tu laa janji orang masia...ahahahaha

19 Julai 2011 12:09 PTG

pagi sy kembali ceria~~ >.<

19 Julai 2011 12:10 PTG

oooo my laling, lindu samaa kamooo

19 Julai 2011 12:32 PTG

saya dah dapat botol. terima kaseh. bertambah sayang saya pada kamu. :D

bebelan alasan di atas kelihatan seperti coding. heheh~

19 Julai 2011 12:41 PTG

hehehehehe..
tapikan pagi ini..
makcik patut gi mengaji pukul 845pg.. tapiken..
830pg makcik dah sampai...
selalunya kalau ngaji pukul 1000 pagi, makcik sampei 1015pagi...
macamana lak tu???

19 Julai 2011 1:19 PTG

sebab tu munna klu buat janji ngan org mesti awalkan sejam..sebab selalunya mmg lewat sejam dari masa yg dah di tetapkan...

19 Julai 2011 1:26 PTG

susah nak cakap. memang banyak bedanya Malaysia dan Japan.

19 Julai 2011 1:34 PTG

betul..betul..betul..

orang sini byk alasan!

19 Julai 2011 1:37 PTG

saya tak suke lewat... dan saya letih dgn org banyak alasan... klu menunggu sampai sejam masih tak ada... saya rela balik... lantak lah... kecuali kalau (kalau...) masa itu hati saya sangat baik... sangat cool... saya akan ok je...

19 Julai 2011 2:03 PTG

jelesnya melihat komen kamu yg banyak..saya ingin komen yg sebegini banyak juga!

punkcualiti..problem?

19 Julai 2011 2:14 PTG

hi beb!
welcome back!

rindu entry uols yg sempoi banget ye!

errr... dah dapat sms iols tak???

eerr... bab punctual...
terlewat seminit dua tak pe lah
kalo sejam dua
mau kena lahar kan????

19 Julai 2011 3:39 PTG

welkam bek Dek!!!!!!!!!!!!


rinduuuuuuuu

ahahaaaaaaaaha..

19 Julai 2011 3:40 PTG

@AI

gi dalam mimpi je la~~haha~~

19 Julai 2011 3:41 PTG

@Hantu Kak Limah

sekarang 20 minit sekali~kekadang 1/2 jam sekali~nggghhh~~~~

19 Julai 2011 3:42 PTG

@pB

kalau dua2 pihak datang tepat pada masa~~itu adalah keajaiban~haha~~

19 Julai 2011 3:43 PTG

@hanie

otw ntah hapa maksudnya~~haih~

19 Julai 2011 3:43 PTG

@makdara TERdiva

kah kah kah~~manada~~

19 Julai 2011 3:44 PTG

@merahitujambu

rasa nak pindah jepun~~

19 Julai 2011 3:45 PTG

@yani

yay~~

*ni yang malas nak cuti lagi ni~~haha~~

19 Julai 2011 3:46 PTG

@ORLANDO AHMAD

ohoi~~berpa kali mahu tukar nama?haha~~

19 Julai 2011 3:47 PTG

@gadisBunga

isi dengan air sirap sedap!

19 Julai 2011 3:47 PTG

@Ibu n Abah

bagus!haha~~

19 Julai 2011 3:47 PTG

@munna

saya da fobia nak sampai awal~~rasa macam orang bodoh duk melangut sesorang~haih~

19 Julai 2011 3:48 PTG

@hanaahmad

jepun sistematik dan penuh disiplin~~

19 Julai 2011 3:48 PTG

@PUTUBAMBU

alasan paling popular~JALAN JEM~padahal duk kat perlis~jem apekedehal??

19 Julai 2011 3:49 PTG

@ejaMaria

saya jenis sabar menanti~haha~~

19 Julai 2011 3:49 PTG

@Abang Zam

okay face.jpg

haha~~

19 Julai 2011 3:50 PTG

@miloais

lewat sejam dua tiada maaf~haha~~

19 Julai 2011 3:50 PTG

@DrSinga

windu kakak juga~!

19 Julai 2011 4:16 PTG

negara kita lain

19 Julai 2011 4:16 PTG

biar lambat asalkan selamat~~

19 Julai 2011 5:13 PTG

bujal punctual tak??
;)

19 Julai 2011 5:21 PTG

itulah salah satu keistimewaan budaya orang kita .. sangat bertolak ansur dan fleksibel.

19 Julai 2011 5:51 PTG

hehehhehe...xpe la..tolenrasi..:)

19 Julai 2011 6:17 PTG

realiti..!! ahhahahha

19 Julai 2011 8:46 PTG

tau xpe . jimbam .

19 Julai 2011 9:57 PTG

Tunggu lama sangat sampai rambut panjang ke tanah!

Sebal: Bahasa Indahnya ialah Kesal...!

19 Julai 2011 10:12 PTG

kalau ada ramai macam nizamsani...aman kita ...tiada kacau bilau...

19 Julai 2011 11:28 PTG

janji melayu

welcome back bro!

19 Julai 2011 11:55 PTG

tengok dowang jalan pun dah tau..

20 Julai 2011 3:44 PG

ahhh !!! betulll ... anti sungguh la org cetu

20 Julai 2011 8:56 PG

@Miscellaneous Smiles

lain yang macamana?he~~

20 Julai 2011 8:57 PG

@Miscellaneous Smiles

orang lambat nak kena hambat~haha~

20 Julai 2011 8:57 PG

@h4ni3

da setahun lebih punch kad saya tak merah kak~~

20 Julai 2011 8:57 PG

@al-lavendari

keh keh keh~~tu yang sampai kena pijak kepala tu~~

20 Julai 2011 8:58 PG

@cikceriacorner

sekali kena toleransi la~~10 kali?adoyai~~

20 Julai 2011 8:58 PG

@b a m b a m ' s

hi bambam~!

20 Julai 2011 8:59 PG

@ika

sapa jimbam?he~~

20 Julai 2011 9:00 PG

@azieazah

haha~~sampai naik bongkok~~

20 Julai 2011 9:00 PG

@Bigdaddyz

sayangnya tak ramai~haih~

20 Julai 2011 9:00 PG

@EZAN IDMA

yay~~im back~~

20 Julai 2011 9:00 PG

@ghost writer

laju amat kan?

20 Julai 2011 9:01 PG

@nurniyusoff

redha je la~~haih~

21 Julai 2011 11:54 PG

memang sinis ! Naice ;P

Catat Ulasan